La marraskuu 2016

Aah, mä en kestä että puhutaan suklaasta tai mistään, kun jotkut kärvistelee terveyskeskuksen aulassa ja oottelee taas uutta neulaa :)!
Oih, mun mies hoiteli eilisen synnytyksen ja yhden pennun elvytyksen kunnialla. Yöllä kolmelta menin pissalle, niin se valvoi ja etsi netistä tietoa, mitä tehdä kun koira vielä läähättää (ja synnytyskanavankin oli tarkistanut, ettei mitään jumissa, lääkärin ohjeen mukaan)... Tänä aamuna se muisti muistuttaa, että mä en saa syödä! Ihailtavaa vastuullisuutta :) Tässä käydään kursseja vanhemmuuteen ehkä :)

Nonni. Keskusteluhetki ja neuvolalääkärin ekat tutkimukset oli. Eihän se niin pelottavaa ollutkaan kertoa oloistaan. Sain nyt viikon s.lomaa. Töihin en syytä sanonut. Vähän hirvittää sitte s.lomalappua sinne viedä koska siinähän se raskaus käy ilmi. Jah, onkohan niin että joudun hakemaan pian kelasta rahaa. Työsuhde alkoi 4.4.16. Nyt tuntuu et oli typerää vaihtaa raskausaikana työpaikkaa, mutta, onko se nyt sitten euroista kiinni jos joskus on s.lomalla... Ja joo, kerroin kai täällä mulle arasta aiheesta kun mieliala ja työuupumus viime vuonna. Kävin viime keväänä muutaman kerran psyk.hoitajan puheilla mut en kokenut siitä olevan mitään hyötyä. Edelleen olen itseltäni liikaa vaativa suorittaja :/ ja jo ennestään tosi huono itsetunto vaan huonontunut kun tämän raskauden ajan ollu kovin rähjäinen ja väsynyt olo. Vaikka kuin kivasti pukeutus ja meikkais ja yrittäis. Ja liikunnan tosi vähiin jääminen myös väsyn takia...ei hyvä ... niin nla lääkäri suositteli kontaktia sinne hoitajalle nyt uudestaan jotta ei raskausaikana yksin päässä pyörittäisi asioita liian isoiksi.
Kotona on kuitenkin lapset 6-12v jotka tarttee jaksavan äidin...

Mutta vielä tohon ekaan lääkärin tutkimukseen siis eka nla lääkäri. Ei tehnyt gyne tutkimusta koska on tehty alle vuos sitte ja mitään vaivaa mulla ei ole ollu. Mittas kohdunpohjan korkeuden vaimikäseon... Ja sykkeen kuunteli, kuului taas heti, 150.

Alkaa siis omassa päässäkin raskauden uskoa todeksi.

Muokattu viimeksi:
Mä oksensin äsken koko aamiaisen ulos. Ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa. Aamulla sain myös jäätävän tällin hevosten sähkölangasta rautatalikon varren kautta - hyvä ettei hiukset lentäneet ilmaan! Mies on nyt hiukan huolissaan, että vaikuttaako sähköshokkihoito sikiöön. Että semmoinen aamu :D

Mä oksensin äsken koko aamiaisen ulos. Ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa. Aamulla sain myös jäätävän tällin hevosten sähkölangasta rautatalikon varren kautta - hyvä ettei hiukset lentäneet ilmaan! Mies on nyt hiukan huolissaan, että vaikuttaako sähköshokkihoito sikiöön. Että semmoinen aamu :D

Hui!!!!

Minä olisin ihan kauhuissani, onko sulla doppleria millä kuunnella sydänääniä?

Tänään on tuntunut pari kertaa siltä että paniikkikohtaus olisi tulossa. Kamalaa :( mulla on kyllä edelleen lääkitys, mutta voikohan runsas hormonitoiminta ns. kumota lääkkeen vaikutusta? Tai eihän lääkkeetkään täysin poista paniikkikohtauksia mutta miksi niitä nyt tulisi niin "helposti"?

Rv 15+6

Madeline, Totta, mä oonkin semmonen hermoheikko joka ajattelee heti pahinta :D eiköhän siellä mahassa ainakin entistä virkeämpi tapaus ole :D

f16604bc0ba1988b71f33103aa43775c

Täälä pärähti tänään 19 viikko käyntiin ja aamumahakaan ei enää oikein oo littana kuten aikaisemmin maha on turvonnut vasta iltaa kohti. Kävin myös kirppiksellä ja taas tarttu mukaan ihania vaavin vaatteita! <3 pelottaa että kuihan lähtee sitte mopo käsistä ku tietää että kummalle sukupuolelle ostaa :p

Pikkumyy 18+0

Mua ihmetyttää miten eroaa nää ohjeistukset..
1. Raakakala (graavi) multa kiellettiin suoraan neuvolassa, ihmeellistä kun jossain se on kuitenkin ok?
2. Multa kiellettiin magnesiumlisä, koska mama vitamiinissä sitä jo on. Kärsin kuitenkin helvetillisistä suonenvedoista ja viime viikonloppuna en päässyt kunnolla edes kävelemään niiden takia. Mutta saan käyttää ainoastaan iholle voideltavaa magnesiumia.
3. Mun kahvinjuontia taas ihmetellään, missään vaiheessa se ei ole tökännyt, edes silloin kun mikään muu ei ole pysynyt sisällä..

Toukkis30 Rv 16+1 :happy093
Kuka kielsi magnesiumin. Kyllä mä syön mamaa sekä magnesiumia, apteekissa tarkisti ettei suositus ylity.

Millaisia vatsakipuja teillä on ollut vai onko ollut ollenkaan? Itsellä satunnaisia menkkajuilimisia vaan, mutta eilen sattui alavatsaan ihan toden teolla kun menin nukkumaan. Vatsaa oikein särki, oli arka koskettaessa ja kipu säteili hieman alapäähänkin. Vatsa tuntui myös hieman pingottuneelta. Noh, nukahdin kuitenkin enempää asiaa ajattelematta ja olin yöllä jopa nähnyt untakin että vuodan verta. :/ Onneksi niin ei aamulla kuitenkaan ollut. Aamupissa oli vaan myös jotenkin kivuliaan tuntuinen tuohon alavatsaan. Nyt olo tuntuu ihan ok,mutta mietin jo hetken pitäisikö huolestua.. Vai onko pelkkiä kasvukipuja?
Voisko olla virtsatietulehdus?

Katjusha, kuvailemasi "emätin jomotukset" kuulostavat siltä että häpyliitos alkaa joustaa ja venyä. Se on juuri sellaista ns. sisäistä jomotusta ja polttelua. :happy:

Täällä maha näkyy kunnolla, mutta johtuu siitä että kasvava kohtu työntää omat rasvakertymät ulospäin raivatessaan tilaa sisuskaluilta. :smiley-bounce022

kaupan maksalaatikoissa on todella vähän maksaa mikä olisi riskinä sikiölle. ..ellei joka päivä syö.. :cool01

täällä on ihana fiilis kun ns.oireet ovat jävinneet ja pystyy taad touhuamaan. :dance008

14+1
Joo, uskomatonta että nykyään pystyy käymään suihkussa aamuisinkin :-)

Kuka kielsi magnesiumin. Kyllä mä syön mamaa sekä magnesiumia, apteekissa tarkisti ettei suositus ylity.

Neuvolasta asiaa tiedustelin ja kätilö sanoi että ei ja jos tarvitsee jotain niihin kramppeihin niin voideltavaa magnesiumia voi käyttää..
Mut kukas sanoi että käyttää jotain mama vitamiinia kans missä on suuria määriä vitamiineja mikä tuote se on?
Mä nimittäin vertailin apteekin tuotteita ja minisun oli pitosuuksilleen paras..

Voihan itkuherkkyys... Olin tänään poikani koulun kevätjuhlassa. Rehtori piti puheen kuudesluokkalaisille ja siinä kohtaa alkoi itkettämään niin että kyynelissä oli tosissaan pitelemistä. Ja poikani ei edes ollut siellä kuudesluokkalaisten joukossa, vaan on vasta kolmasluokkalainen. :D

Ihania mahoja teillä! Mä näytän vaan läskiltä (tosin semmonen mä olenkin, joten tavallaan ihan odotettu tila). Mulla on rrrreippaasti ylipainoa, niin eipä se olemus näytä söpöseltä ei.

Mies sai töistä yllätyslomaa ens viikon. Oli jäänyt pekkasia pitämättä ja pomo oli kysynyt haluaako rahana, vai lomana ja mies otti nyt lomaa sitten, niin saadaan laitettua pihaa ja hengailtua lasten kanssa, kun niilläkin alkaa nyt kesäloma. Olin jo paniikissa, että mitä teen niiden kanssa 8 viikkoa keskenäni ja raskaana, kun miehellä on vaan 2 viikkoa kesälomaa (aloitti työt lokakuussa tuolla nykyisessä). Nyt ei tarvi keksiä tekemistä kuin 7 viikolle, josta isommat on kumpikin vuorollaan viikon leirillä vielä.

Mitäs teillä muilla on kesäsuunnitelmissa? Mä haluisin tehdä miehen kanssa kaksin semmosen hotelliyöreissun, että pääsis aamulla syömään hotelliaamiaisen. :p:joyful:

Ihania ja söpöjä masuja täällä! :) Itsellä myös todella reippaasti ylipainoa, joten täytyy kai hyväksyä ettei tämä maha milloinkaan näytä siltä että raskaana olisin.. Tai ehkä ihan lopussa vasta. :D Tekisi mieli kaikille sanoa jotka katsovat mua siihen malliin kuin olisin viime kuukaudet tosi hyvin syönyt, että vauva siellä on! :D

Me ei olla oikein kesäksi suunniteltu yhtään mitään.. On miehen kanssa kaksi viikkoa lomaa samaan aikaan. Mökille tekisi mieli, mutta siellä on aivan valtavasti punkkeja ja ilmeisesti punkkirokotettakaan ei saa ottaa..? Joten vähän mietityttää sekin. Ja toisaalta, äiti on menossa reilun viikon päästä aika isoon leikkaukseen ja mun ajatukset pyörii vain jatkuvasti siinä. En siis jotenkin osaa suunnitella kesää millään tavalla, elän vain päivän kerrallaan. Ja varmasti aika lailla pyhitän ainakin osan tästä kesästä äidin auttamiselle.

Rv 16+0 täynnä, vasta!! Aika matelee.. Ja totta puhuakseni en vieläkään oikein koe olevani raskaana. Ei ole selkeää vauvamahaa, eikä liikkeitä tunnu. Oon malttamaton :(

Rv 16+0

Täällähän oli vissiin porukalla kokemusta nuista Brion Happy- yhdistelmävaunuista? Oon tänään menossa kattomaan käytettynä vuoden 2013 mallia, jotka ainakin kuvassa näyttivät siistiltä. Jostakin luin että teleskooppivarrella olevien Happyjen työntöaisaa ei saa tarpeeksi matalaksi, jos on kovin lyhyt.. Tässä mallissa oli ainakin heittoaisa, en tiiä sen tarkemmin säätömahdollisuuksista. Oon 155cm niin ois tärkiää että aisan saa sopivalle korkeudelle :D pelottaa myös ostaa vaunuja näin varhaisessa vaiheessa, tuleeko aiheuttaneeksi "pahaa karmaa" :o

Pikkumyy 18+1

Takaisin