La marraskuu 2016

Mä oon kuullu ton leveysjutskan ja lisäksi sen että tytöt istuu korkealla ja pojat matalalla. Täällä pukkaisi tyttöä sekä leveyden että korkeuden puolesta.
Meidän koira on synnyttänyt ja meen nyt hakeen korviketta ... 3 on tullut ja ehkä vielä neljännen tekee :) Musta tuli mummu!!!

Noh, 3 viikkoa ja 5 päivää, niin ehkä selviää, kumpi siellä olisi :) Sit voi vertailla masuakin paremmin noihin sanontoihin :D

Varasin yllättäen ajan yksityiselle rakenneultraan ja ultrassa sain tietää että meille on tulossa terve poika :) tuntuu todella uskomattomalta et nyt tiedän odottavani poikaa, aikasemmin en oo edes uskaltanu/halunnu arvata kumpi on tulossa, samalla helpottaa kun ei tarvi enää arvailla :)

Rv 19+0

Katjusha, kuvailemasi "emätin jomotukset" kuulostavat siltä että häpyliitos alkaa joustaa ja venyä. Se on juuri sellaista ns. sisäistä jomotusta ja polttelua. :happy:

Täällä maha näkyy kunnolla, mutta johtuu siitä että kasvava kohtu työntää omat rasvakertymät ulospäin raivatessaan tilaa sisuskaluilta. :smiley-bounce022

kaupan maksalaatikoissa on todella vähän maksaa mikä olisi riskinä sikiölle. ..ellei joka päivä syö.. :cool01

täällä on ihana fiilis kun ns.oireet ovat jävinneet ja pystyy taad touhuamaan. :dance008

14+1

Laalaa82, wautsiwau että liitoskipuja :) joka päivä oppii jotain uutta. Töissä oon saanut alkaa kuunnella synnytystarinoita, eli mä pääsin kuin pääsinkin naisten sisäpiirijuttuihin kiinni ;) Kuuntelen kaikkea pitkälti suu auki, että tämmöiset asiat voi sitten vuosikausien pettymysten jälkeen koskea meikäläistä :D
Joo, tässä on meidän pienokaiset. Emo ei ihan 100% ymmärrä että ovat hänen pentuja, mutta eiköhän se pienellä valvomisella lähde sujumaan.
ImageUploadedByVau Foorumi1464891301.026886.jpg
Mulla alkoi sit paasto, eli aamulla leiriydyn terveyskeskukseen.

Ihania pentuja! Onnittelut koiraäidille ja tuoreelle "mummolle"! Tsemppiä sokerirasitukseen. Yksi kaveri oli tänään sokereissa kärsimässä, kuulemme melkein tuli laatat lattialle :O

Tällänen maha täällä
Rv 17+6!
4dadc1ab9a86daa3281ba504d2bc79ab

Varasin yllättäen ajan yksityiselle rakenneultraan ja ultrassa sain tietää että meille on tulossa terve poika :) tuntuu todella uskomattomalta et nyt tiedän odottavani poikaa, aikasemmin en oo edes uskaltanu/halunnu arvata kumpi on tulossa, samalla helpottaa kun ei tarvi enää arvailla :)

Rv 19+0

Aivan eri aiheeseen mut millon teillä on la? ☺

Täällä tuli nyt selän takia sairaslomaa 2 viikkoo ja sit mull on viikko kesälomaa... lääkäri ei kyll uskonut että välttämättä enää pääsen takaisin töihin kun toi selkä on niinkuin on... itse kuitenkin toivon että tää nyt tästä vielä parantuis niin et pääsis takas... :/

Mulle tokas lääkäri mun mahasta että jaa vissii on kasvannu vähän enemmän kun on jo kolmas, kun hänen mielestä jo niin iso masu viikkoihin nähden... :D

Vauvatoive vasta 16+0...

Minulla oli tänään neuvola ja muistin jopa mennäkin sinne :hilarious: Ja ne ekat sydänäänet kuulin :Heartred Terkkari ihmetteli, miten helposti ja miten vahvat äänet löytyi. Arveli, että liikkeet varmasti alkaa tuntumaan ihan näitä aikoja.
Sanoi, että kyllä mahakin jo näyttää ihan vauvamahalta. Onneksi kuitenkin paino oli pysynyt samana, kuin reilu kk sitten ekassa neuvolassa. Silloin taisi olla kyllä useampi kilo turvotuspöhötystä :grin Sokerirasitus oli ok.
Minä olen ihan varma, että tyttö tulee. Niin vahva tunne on, että kyllä hämmästyn jos tulee poika. Kumpi vain on ihan yhtä tervetullut. Minulla maha on aika ylhäällä.. ja alhaalla.. ja sivulla... Tuntuu että leviää joka suuntaan :grin

Minulle on tullut asuntokriisi. Olen alkanut haaveilemaan pienemmästä asunnosta :wideyed: Olisi aika paljon helpompaa pienten lasten kanssa jos kaikki huoneet olisi samassa kerroksessa.. Ja kaiken kukkuraksi asumme maalla, kaukana kaikesta. Miten sitä sitten kahden alle 2-vuotiaan kanssa.. Ei täältä viitsi lähteä käymään missään. On sitten pidemmän aikaa, mutta sitten pitäisi ottaa koirakin mukaan.. Rakastan asua maalla, mutta täälläpä olen sitten.. Nyt jo tuntuu välillä hyvin yksinäiseltä.
Sori, pakko saada purkaa :oops:

Rv 14+6

Täällä ois kans iso maha jo viikkoihin nähden... Nyt rv 16+0 ja on näkyny muutaman viikon jo selkeesti et raskaana ollaan. Esikoista oottaessa oli tässä vaiheessa vielä ihan littee vatsa, vasta lähempänä puoltaväliä tuli pieni kumpu esiin. Huomaa ettei tullu treenattua tuossa raskauksien välissä niin maha pullahti esiin heti ekan kolmanneksen jälkeen, osa toki ehkä vielä turvotusta

Miulla muuten kans maha on kasvanu vaan alhaalta, eli oikeesta kohtaa :grin Ja poikamahaa taas pukkaa eli kaikki on eessä ja tuskin tulee näkymään ees lopussa takaapäin katottuna et oon raskaana.

Hei, nyt 14+ 1 ja kyllä maha näkyy , etenkin illasta.

Tänään neuvola , uudessa paikassa :) ja varattiin parin viikon päähän yksityiseen ultra sukupuolen selvittämiseen. :)

Syömisestä: ite olen välttämättä kaikkea mikä eviran sivuilla niissä uusissa suosituksissa on. Entinen neuvola täti eli kaksi vuotta vanhassa ohjeessa.. tosin toi salmiakki on ollu ainoa mitä oon muutaman napsinut :p
Ei vaan pysty olee ilman :p

Täällä ois kans iso maha jo viikkoihin nähden... Nyt rv 16+0 ja on näkyny muutaman viikon jo selkeesti et raskaana ollaan. Esikoista oottaessa oli tässä vaiheessa vielä ihan littee vatsa, vasta lähempänä puoltaväliä tuli pieni kumpu esiin. Huomaa ettei tullu treenattua tuossa raskauksien välissä niin maha pullahti esiin heti ekan kolmanneksen jälkeen, osa toki ehkä vielä turvotusta

Miulla muuten kans maha on kasvanu vaan alhaalta, eli oikeesta kohtaa :grin Ja poikamahaa taas pukkaa eli kaikki on eessä ja tuskin tulee näkymään ees lopussa takaapäin katottuna et oon raskaana.

Mulla maha melkoinen pallo viikkoihin nähden 14+4. Ihan selkeältä raskausmahalta näyttää ja mun mielestä näyttänyt jo pitkään. Mähän ihmettelin tota mahan turpoamista jo ennen kuin tiesin olevani edes raskaana. Ja mulla sama juttu, et esikoisen aikana ei ollut vielä mitään mahaa tässä vaiheessa. Ajattelin kans et nyt tää maha tämmöinen, kun ei ole tullut treenailtua raskauksien välissä. Melko litteä maha mulla on luonnostaan, mut kaipa noi olemattomat vatsalihakset sai tän mahan pompsahtamaan ennätysaikaisin. Mieskin sanoi, et kyllä nyt on ihan selkeä raskausmasu ja töissä olen huomannut muutaman työkaverin katseen osuvan mun mahan kohdalle. Mä en kyllä mitenkään yritä sitä piilotella vaan ylpeydellä kävelen vatsa pömpöllään. :grin

Mä tajusin ilokseni, et juomassani pikakahvissa (en muuta enää nykyään osaa oikein juoda) on kofeiinia reippaasti vähemmän kuin normaalissa suodatinkahvissa. Muutenkin olen laittanut hieman vähemmän niitä lusikallisia, normaalisti 2 nyt 1-1,5 lusikallista.

Täällä todella hyvät fiilikset nyt, vaikka yöllä pyörinkin jossain 3-5 aikaan hereillä ja sitten kuudelta kun olisi alkanut nukuttamaan päätin nousta ylös, kun herätyskello olisi soinut kuitenkin pian. Syyt loistofiiliksiin ovat: tunsin toissa iltana sängyllä maatessani ekaa kertaa vauvan liikkeet! Pari sellaista selkeää muksahdusta, ei tietty mitään kovaa, mutta selkeästi tunsi. Oisko tehnyt volttia ja joko pää tai peppu tuupannut kunnolla mahaan. :grin Voi, että mä odotan et liikkeet alkaa näkymään ulospäin! Tulee lapsillekin asia konkreettisemmaksi. Toisekseen tänään töiden jälkeen menen hakemaan Babyboxin! Jee! Ja viimeisenä tänään on perjantai, ihanaa, viikonloppu!

Mukavaa perjantaita kaikille! :) Toivottavasti huonot olot pysyisivät loitolla!

Onkohan suklaa ollut joskus pannassa raskausaikana kun minulle joku sukulainen aikanaan pelotteli, etten voi sit raskaana ollessa syödä enää suklaata :eek:
Vai tarkoittikohan hän omalla tavallaan, että sokereiden syömistä pitää tarkkailla

Onkohan suklaa ollut joskus pannassa raskausaikana kun minulle joku sukulainen aikanaan pelotteli, etten voi sit raskaana ollessa syödä enää suklaata :eek:
Vai tarkoittikohan hän omalla tavallaan, että sokereiden syömistä pitää tarkkailla

Suklaassa on kofeiinia. Mut aika paljon sitä kai joutus mättämään, et kofeiinisuositukset paukkuisi yli ja tietty sokereidenkin syömistä hyvä pyrkiä rajoittamaan.

Vasta oli jossain tehty tutkimus ja sen mukaan raskausaikana suklaata syövien äitien vauvat ovat onnellisempia :grin Jossain taisi myös olla, että ovat terveempiä..
Harmi vaan, ettei suklaa uppoa yhtään :confused:

Jaahah. Ja mie oon vältellyt (ylikilojen pelossa). Mut saattais tehä hyvää nyt tuo suklaa ihan itsellekin.
Jännitän tässä klo 8.00 neuvolalääkärin aikaa. Että mitenkä saan asiani esitettyä. Th:lle oli toissapäivänä helppo puhua murheet ja vaivat mut lääkäri pelottaa :/
Ja edelleen harmittaa tämä järjetön uupumus. Ja aamuyön unettomuus.

Juu tiedän et suklaassa on kofeiinia, niinku kokiksessa :p mut tosiaan sais syödä aika reilusti jotta siitä jotain tulis, kun kahviakaan en juo kun kerran kaks viikossa 1dl. Suklaa on niin namia :Heartred

Jos suklaata syövien vauvat on onnellisempia ni sit miun baby tais olla eilen tyytymätön miun lounaan salaattivalintaan, kun pisti sellaset bailut pystyyn :grin yleensä hää hilluu ku syön jotain ja kun menee pitkäkseen. (Tai näinä hetkinä lähinnä vaan sen tunnen selkeesti)

Muokattu viimeksi:
Nyt kun suklaasta puhutaan, niin alkaa tehdä sitä mieli.. Että jos nyt sitten ihan vauvan parhaaksi vähän maistaisi :grin
Meillä on kyllä vielä jouluisiakin suklaarasioita kaapissa kolme.. Näinköhän ovat jo aikansa eläneet?! Viime vuonnakin jouduttiin heittämään pois vanhaksi menneitä.. :smiley-ashamed008

Takaisin