La marraskuu 2016

Mun on nyt ehkä noin viimeisen kolmen viikon ajan pitäny ravata yöllä kaks kertaa vessassa.
Eka joskus 1 aikaan yöllä ja sitten josku 5 aikaaan, ja kuuden jälkeen herään niin sitten taas.
Päivälläkin pitää usein käydä..tosi usein pissattaa :shifty:

Eilen kun menin nukkumaan niin kun makasin hiljaa siinä sängyllä niin olin tuntevinani masussa liikettä..Voisiko olla?:wideyed: :love017

Ja siis tänään rv 16+5 :joyful:

Mun tarvitsee tosi harvoin herätä yöllä vessaan. Mutta aamulla onkin sitten jo kova hätä. Alkuraskaudesta mulla oli hetken niin että öisin kävin pissalla, mutta nyt on hetkeksi siis helpottanut. Nukunkin yöt ihan älyttömän sikeästi että sais tosissaan olla tosi kova hätä, että siihen heräisin :grin

Mä olen vajaan viikon tuntenut liikkeitä lähes päivittäin ja tänään siis rv16+5 :)

Heips naiset!

Joko te heräilette öisin vessaan?
Oon nyt reilun viikon ajan huomannut, että joka ikinen yö on pakko nousta noin 1-1,5h ennen kun kello soisi. En siis mitenkään pärjää yötä käymättä vessassa - rakkoa painaa tuossakin vaiheessa tosi paljon.

Ja tosi helposti tulee vessahätä vaikka oikeasti ei edes ole. Esim tänään kävin aamulla 5:30 vessassa ja kun heräsin 6:45 oli mukamas pissahätä, mutta kun menin vessaan ei tullutkaan mitään :woot:

17+0:Heartblue

Oon muutaman viikon joutunu nousemaan klo 3-4 vessaan. Sit aamulla kun herää just 6.30 ni eikun uudelleen vaan.
Äiti kertoi, että hän heräsi minua odottaessaan aina samoihin aikoihin vessassa käymään kun minä nyt, ja minun syntymän jälkeen minä heräilin sitten aina myös tuolloin 3-4 välissä hillumaan ja syömään, että sai nousta sit aina samaan aikaan yöstä vielä raskausajan vessahätien jälkeenkin :grin Mut en yhtään kyllä valittas, jos meidän lapsonen nousee vaan sen kerran yössä ja vielä tuohon aikaan, et ois saanut jo monta tuntia ite nukuttua ennen heräämistä ja tuosta vois melkein jäädä jo valvomaankin, jos muksu sitä mieltä olis :grin

Ja päivälläkin saa ravata tiuhaan vessassa, mut se johtuu myös siitä, että oon lisännyt veden juontia roimasti.

Mileim rv 16+4

Heips naiset!

Joko te heräilette öisin vessaan?
Oon nyt reilun viikon ajan huomannut, että joka ikinen yö on pakko nousta noin 1-1,5h ennen kun kello soisi. En siis mitenkään pärjää yötä käymättä vessassa - rakkoa painaa tuossakin vaiheessa tosi paljon.

Ja tosi helposti tulee vessahätä vaikka oikeasti ei edes ole. Esim tänään kävin aamulla 5:30 vessassa ja kun heräsin 6:45 oli mukamas pissahätä, mutta kun menin vessaan ei tullutkaan mitään :woot:

17+0:Heartblue

Mä kans herään yleensä aamuyöstä kerran pissalle ja usein päivälläkin just on muka hätä mut sit tulee se 2 tippaa :D

Liikkeitä oon tuntenu lähes pari viikkoa, nyt selkeesti voimistunu enemmän potkuiksi, tosin hyvin satunnaisesti :)

T: kolmas samoilla viikoilla olija :D

Jeanney 17+0

Ihanaa Pikkumyy93! :) Eli sama la? (4.11)

Tunnetko vielä mitään liikehdintää? Onko esikoinen?

Ja vielä, ootko syntynyt -93? (ilmeisesti, mutta minäkin olen:) )

Kauheesti kysymyksiä :D

17+0

Joo, sama laskettu ja esikoinen :) olikos sullakin eka? Ja joo samaa ikäluokkaa ollaan! Kyllä mää luulen, että muutaman kerran oisin ennen nukahtamista tuntenut sellaista jännää "kuplintaa" :) jokos siellä liikkuu pikkuinen?

Pikkumyy 17+0

Joo, sama laskettu ja esikoinen :) olikos sullakin eka? Ja joo samaa ikäluokkaa ollaan! Kyllä mää luulen, että muutaman kerran oisin ennen nukahtamista tuntenut sellaista jännää "kuplintaa" :) jokos siellä liikkuu pikkuinen?

Pikkumyy 17+0

Täällä ihan sama :) Ja esikoinen.

No en oo ihan varma. Välillä oon ollu ihan varma, että joku tuntemus on ollut liike, mutta silti niin epävarma koska esikoinen
Kolmen viikon päästä tasan rakenneuä ja jännittää ihan hirveästi onko kaikki vieläkin hyvin.

17+0

Onko muilla hikoilun kanssa ongelmia? Tai en mä oikeastaan edes hikoile, mulla on jatkuvasti kuuma tai tulee kuumia aaltoja! En sitten tiedä johtuuko kilpparista, tänään kävin labroissa.

Rv 14+6

Täällä ihan sama :) Ja esikoinen.

No en oo ihan varma. Välillä oon ollu ihan varma, että joku tuntemus on ollut liike, mutta silti niin epävarma koska esikoinen
Kolmen viikon päästä tasan rakenneuä ja jännittää ihan hirveästi onko kaikki vieläkin hyvin.

17+0

Täälä vasta tasan kuukauden päästä rakenneuä ja jännitys myöskin kova! :s säikyn myös melkein jokaista vihlasua ja tunnetta kun ei tiedä mikä on "normaalia" :o

Pikkumyy 17+0

Mä olen joku pissaliisa, kun en ennen raskauttakin kävin vähintään 2 kertaa yöllä vessassa. Nyt ravaan sitten useammin. Tosin eniten tulee ravattua jo ennen kuin ehdin edes nukahtaa. Mulla nukahtaminen kestää aina tosi kauan ja sitten ehdin varmaan viisi kertaa olla tuntevinani vessahätää ja käyn varmuuden vuoksi pari kertaa, ettei sitten heti nukahdettuaan olisi kamala hätä. Tietty joskus nukahdan nopeasti ja nukun kuin tukki, niin silloin tulee kyllä käytyä ehkä kerran tai kaksi.

Onko kukaan meinannut kokeilla soodatestiä? :D

Mitämitämitä? Mä elän kyllä ilmeisesti kaikkien vauva-asioiden suhteen jossain tynnyrissä, menee aina puolet kaikista jutuista ohi ennen kuin tyyliin etsin googlesta. :shy: En edes tajua, miten voin olla näin ummikko vaikka sisaruksia on pilvin pimein ja ikääkin kuitenkin kertynyt jonkin verran.. oon varmaan kulkenut jotkut laput silmillä, kun oon aina ajatellut ettei lapsiin liittyvät hommelit koske mua missään vaiheessa. :joyful:

Eilen piti tehdä vaikka ja mitä.. iski hurmuinen kuoleman väsynyt, joka on jatkunut myös tänään. Voisin vaan maata ja syödä.. :meh: Myös ihmeen itkuinen oon ollut tänään, hyvä etten kaupassa purskahtanut itkuun, kun oli vaan pizzasuikaleita eikä kuutioita.. o_O

Oon kyllä varautunut nostattamaan tarpeen vaatiessa mielialaa suklaalla ja jäätelöllä.. sääliksi vaan käy isäntää, kun joutuu kestämään tällaista tuuliviiriä. Onneks en oo vielä aloittanut valittamaan sen suuremmin ulkonäöstä/turvonneesta olomuodosta.. niihin masisteluihin kun ei miehillä oikein ole minkäänlaisia vasta-argumentteja, kun kaikki mitä sanovat, on automaattisesti näissä olotiloissa väärin. :grin

Toivon vaan, ettei tää väsymys ole nyt mitenkään pysyvä tila, kun maanantaina olisi edessä taas paluu arkeen ja hellan ääreen työpaikalle.

Haha, tulipa sopivasti pissahätä :)! No, tulos oli vähän epäselvä: miten voimakasta reaktiota odotetaan pojasta? Pikkuisen ritisi ja oli vähän vaahtoa, mutta en kyllä tuolla perusteella sanois suuntaan tai toisen :) Oliko muita testejä (paitsi sormustesti, täysin luotettava sekin :) ??

Soodatesti vaikuttaa aika hauskalta, mut en taida silti kokeilla sitä :D Koska en usko sen tulokseen kuitenkaan, tapahtui siellä kupissa mitä vaan. :P
Toivottavasti ultraan on sitten uskominen. Oishan se ihana jo tietää varmaks, kumpi sieltä on tulossa, eikä vaan arvuutella :P

Mä testaan soodatestiä kyl joku päivä! :D hauska sitten katsoa pitikö paikkaansa

Ilyana, älä välitä, minä oon ihan yhtä ummikko ja google on kovalla käytöllä :P

Mitenköhän tuo äityspäivärahahakemus homma menee sitten kun on ajankohtainen? Meneekö tosissaan , että äityspäiväraha lasketaan 2014 tulojen mukaan tai edellisen 6kk, jos tulot on ollu 20% enemmän? Näin perjantai iltana tuli mieleen, ja tietenkään tähän aikaan enää saa kelalta vastausta.. Eikö voi käyttää vuoden 2015 verotietoja? Kun hommannimi on se, että vuonna2014 oon ollut opiskelija, 2015 tein töitä ja sain ihan hyvää palkkaa, ja nyt olen ollut vuoden alusta sairaslomalla. Eli kelan mukaan saisin minimi äippärahaa...
Kauhee ketutus tuli ja tuntuu että koko vkl nyt pilalla kun mietin vaan tuota!

Kyllä se Heitar valitettavasti niin menee ettei voi käyttää 2015 tuloja kun 2016 jää äitiyslomalle. Sitä en tiiä miten se menee jos on sairaslomalla viimeset 6kk ennen äitiysvapaata, sairaslomasta saatavaa rahaa ei ilmeisesti lasketa työtuloksi? Eikä varmaa oo kovin suuri summa kun pitkällä sairaslomalla on. Toivottavasti on poikkeuksia tuollasessa tilanteessa mut miun käsityksen mukaan minimisumman vaan sais.

Muokattu viimeksi:
Kannattaa Heitar googlailla "kelakerttu", jos on aikasemmin jollai ollu vastaava tilanne ni löydät sieltä kelakertun vastauksen miten tuollasessa tilanteessa menee. Googlaisin ite jos ois aikaa (koska jää nyt mietityttää tuo tilanne) mut nyt ei jaksa kun on mentävä nukkumaan :grin

Voi ei :/ Nyt alkaa ketuttamaan täälläkin, jos se tosiaan noin menee.. Nimittäin 2014 olin työtön ja 2015 oon ollut ihan hyvä palkkaisessa työssä :angry:

Takaisin