La marraskuu 2016

Mulla on tuntunut pari viikkoa alapäässä sellaista paineen tunnetta ja menkkamaista jomotusta. Onkohan ihan normaalia? Lisäksi mulla tulee valkovuoto aika vetisenä. Tuntuu että lapsivettä lörähtäis välillä mukana, koska menee ihan päällyshousujenkin läpi. Ei varmaan kova hyvä juttu jos tihkuu lapsivettä tässä vaiheessa. Neuvola reilun viikon päästä, niin täytyy ottaa asia puheeksi.

16+3

Pikkumyy, tsemppiä, kuulostaa kurjalta! Oletko jutellut neuvolan kanssa?
Marre, mulla lorisee kans valkkaria. Juuri tänään on menkkamaisia tuntemuksia. Arvelen, että kohtu siellä koittaa mukautua tilanteeseen.
Keskiviikkona neuvola
Katjusha 14+4

Marre itellä kans menkkamaista jomotusta, mutta olen aika varma, että asiaan kuuluu.
Ja mitä tuohon housujen kastumiseen tulee, ikäväkseni huomasin, että täällä ainakin aivastaessa lorahtaa satunnaisesti ihan pissiä housuun.. ei paljon, mutta ihan tarpeeksi, kun ei tarvitsisi todellakaan lorahdella yhtään mitään :oops::grin Todella ärsyttävää, että jo tässä vaiheessa.. Ja olen ollut koko ajan siinä uskossa, että minulla olisi ihan hyväkuntoiset lantionpohjalihakset, mutta ei näköjään tarpeeksi.. Pitää yrittää pitää rakko mahd. tyhjänä, koska jos on kova hätä ja aivastus tulee niin..... :oops::sour:
Voisko siis mitenkään olla mahdollista, että se ei ole ainakaan lapsivettä, vaan ihan vaan pissaa? Parempi vaihtoehto se ainakin olisi, kannattaa silti mainita neuvolassa.

Oon jutellut neuvolassa pahoinvoinnista ja viime viikon olinkin sairaslomalla töistä. Tänään palasin töihin herättyäni kolmelta yöllä oksentelemaan ja päivän haahuillut zombina, kotiin kun pääsin niin rojahdin sohvalle. Kasvatan kohta juuret tähän. En enää jaksais jäähä saikulle, mutta eipä taija olla vaihtoehtoja. Jotenkin tuntuu että tämä on itseaiheutettu tila niin pitäisi kestää,mutta eipä kukaan raskaana oleva tämmöistä oloa itsellensä tilaa kun raskaaksi tulee :s aivan kamalaa. Ja oon niin toivottoman väsynyt aivan koko ajan :(

Pikkumyy 16+3

Hei, nopeasti vilkaisin mistä ootte jutelleet kun en oo pysyny täällä ollenkaan mukana. (Aluksi en uskaltanut luottaa raskauteen ja olla täällä mukana vaan kirjottelin keskenmeno-foorumille.)

Puhuitte vakuutuksista ja en tiedä tuliko joku maininneeksi että op:lla on nyt se vauvavakuutus ensimmäisen vuoden ilmainen (normaalisti 400-500e), kaikkine mahdollisine lisineen (voit esim. kutsua lääkärin kotikäynnille). Ekan vuoden jälkeen vakuutus on halvempi ja siitä voi jättää turhat extrat pois. Op:lla on myös tuoreille vanhemmille vuoden henkivakuutus 40 000e ilmaiseksi. Kävin kyselemässä viime viikolla :D

Oon jutellut neuvolassa pahoinvoinnista ja viime viikon olinkin sairaslomalla töistä. Tänään palasin töihin herättyäni kolmelta yöllä oksentelemaan ja päivän haahuillut zombina, kotiin kun pääsin niin rojahdin sohvalle. Kasvatan kohta juuret tähän. En enää jaksais jäähä saikulle, mutta eipä taija olla vaihtoehtoja. Jotenkin tuntuu että tämä on itseaiheutettu tila niin pitäisi kestää,mutta eipä kukaan raskaana oleva tämmöistä oloa itsellensä tilaa kun raskaaksi tulee :s aivan kamalaa. Ja oon niin toivottoman väsynyt aivan koko ajan :(

Pikkumyy 16+3

Voimia! Toivottavasti olo alkaisi siitä lopulta tasaantua. Ja kun olo on noin paha niin ei siinä auta muu kuin saikkua vaan. Se on kuitenkin sulle ja vauvalle parasta. Ja tosiaan jos olo alkaa mennä todella huonoksi niin heti soittoa lekurille. Mua harmittaa, kun huhtikuussa ja tän kuun alussa, jolloin mulla oli pahoinvointi ja väsymys pahimmillaan, en älynnyt hakea reilusti saikkua, vaan sinnittelin töissä ja työnlaatuhan siinä kärsi ja tuli vaan kamala stressi kaupan päälle, kun mitään oikein saanut aikaan. Just oli sellanen ajatus, et eihän tää ole kuitenkaan mikään tauti ja eihän tällasesta voi saikulla olla. Noh, ois pitänyt.

Paineesta ja lirahteluista, mulla on usein sellanen paineen tunne alavatsassa/virtsarakon kohdilla. Välillä tuntuu jopa epämiellyttävältä istua, kun tuntuu et painettas virtsarakkoa, vaikka olisin just käynyt vessassa. Samaten valkovuotoa tulee todella paljon ja vetisenä. Aina en ole varma onko neste valkovuotoa, pissaa, lapsivettä vai hikeä. Jotenkin en usko, että lapsivettä kuitenkaan ja ei tunnu siltä, että pissa lorahtaisi, mutta tiedäpä sitten noista. Joudun juosta vessassa myös todella usein, etenkin sen jälkeen kun mennyt nukkumaan, jotenkin makuulla hädän tunne tulee nopeammin.

Mulla alkoi tänään taas työt ja meni ihmeen hyvin siihen nähden, että nukuin n. 5h viime yönä ja sitäkin edeltävänä vaan 8h, verrattuna siihen, et ihan hetki sitten ei edes 10h yöunet riittäneet mihinkään.

Mulla tulee kyllä joskus aivastaessa tippa pissiä, mutta nyt oon huomannut että selkeesti joko valkovuoto on vaan niin vetistä tai sit tosiaan lapsivettä tihkuu mukana. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja harjoitellut lantiopohjalihaksia joka päivä :)

Me meinataan ottaa vakuutukset vauvoille ja varmaan sit vuoden tai parin päästä irtisanotaan. En ole vaan vielä kerennyt tutustua vakuutuksiin. Antaakohan ne edes jos odottaa kaksosia? Siinä on kumminkin enemmän riskejä.

Kyllä kaksosille saa vakuutuksen varmasti kaikista yhtiöistä, kolmosille sitten taas enää ei.

Nyt kaipaus oikeesti jotain kannustus puhetta ja vinkkejä tähän huonoon oloon! Oon henkisesti ja fyysisesti niin poikki, oon jopa itkenyt ku olo on niin kamala ja ei vaan enää jaksa oksentaa :( en tiiä miten tästä selviää jos marraskuulle asti on tämmöstä. Oksentelen veriviiruja ku ruokatorvi on niin ärtynyt ja pinta verisuonet katkeilee jatkuvasta yökkäilystä..

Pikkumyy 16+3
Oletko kokeillut pahoinvointiranneketta? Olen kuullut sen auttavan! Ystäväni sai lääkityksen voimakkeeseen pahoinvointiin, olisiko se sinulla mahdollista?

Itselläni tämä koko ajan jatkuva migreeni vie hermot. Pitäisi vielä jaksaa taaperoa hoitaa tässä..

Mullakin on päivittäin nyt ollut menkkamaista jomotusta ja valkovuoto on muuttunut heti plussauksen jälkeen vetiseksi..

14+2

En oo pitkään aikaan käyny täällä lukemassa tai kirjottelemassa, kun nt-ultrassa tuli ikäviä uutisia. Meidän pienellä mitattiin 9,2mm turvotus niskassa ja saatiin lähete istukkabiopsiaan. Viime maanantaina käytiin biopsiassa ja perjantaina sain tulokset. Meidän pienellä diagnosoitiin trisomia 21, eli downin syndrooma. Tänään laitettiin sitten paperit eteenpäin ja loppuviikosta olisi sitten keskeytys.

Tsemppiä kaikille raskausaikaan ja tulevaan vauva-arkeen.
Toivottavasti itsellekin se oma pieni vielä joskus tulisi.

-Yllatus2016-

Voi kamala, voimia yllatus2016. Kyllä tuntuu omat pahoinvointi oireet taas niin mitättömän pieneltä tällaisten uutisten rinnalla :( en osaa edes kuvitella kuinka raskas tilanne teillä on..

Pikkumyy 16+3

Yllatus2016, pahoittelut ikävistä uutisista :/ Voimia raskaan tilanteen käsittelyyn.
Kyllä, toivotaan että pienokainen vielä perheeseenne saapuu.

Voimia yllatys2016 :( keskenmenon saaneiden salaisessa ryhmässä on oma keskustelu keskeytyksen kokeineille ja mahtavaa vertaistukea. Miramarialle vaan viestiä että haluat salaiseen ryhmään.

Takaisin