La marraskuu 2016

Me ei meinata mennä 3D ultraan, koska siitä pitää maksaa erikseen. Meille riittää normaalit ultrat. Kyl sitä kerkee 3D:nä ihailla sit kun syntyy :p:Heartred
Eikös sitä oo kolmaskin ultra viimeisellä kolmanneksella, jos mies sinne sit pääsisi? Totta kai jokaisen oma asia, itellä se varhaisultrakin oli vähän sama, et ei viitsi maksaa ylimääräisistä ultrista. Sille rahalle löytyy meillä muutakin käyttöä, kuten hyvät vaunut :happy: (Kun ei ole kuitenkaan tuota ylimääräistä pätäkkää niin hirveesti)

Ei mekää olla menos 3D ultraan. Kans mieluummin hyviin vaunuihin tai kopa vaunut ja matkarattaat.

Tuosta en oo kuullukkaan että raskauden kolmannella kolmanneksella ois ultra. Mut ei haittaa... mielelläähän siel käy ☺

Rv16+6

Muokattu viimeksi:
Kaikki kannattaa kysellä ennen kun vakuutuksen ottaa, ja kannattaa oikeesti lukee ne ehdot, vaikka pientä lakipränttiä onkin. :) Tulee vähemmän yllätyksiä sitten, kun vakuutusta tarvitsee käyttää. Ainakin Lähitapiolassa kun omavastuu on 100€ ja 10%, se on vuodessa omavastuu ensin 100€ ja tämän jälkeen aina 10%. Eli muutaman käynnin vaatii, että se satanen sieltä ensin täyttyy, ja kun se 100e on omista maksettu niin sen jälkeen vakuutus maksaa tulevista sairasteluista / lääkärikäynneistä /lääkärin määräämistä lääkkeistä 90% loppusummasta. Ja vuoden päästä alkaa taas alusta, ensin maksat itse satasen ja sen jälkeen vakuutus taas korvaa. Jos vuodessa sairastaa paljon, on vakuutuksesta hyötyä, ja varsinkin jos tulee joku krooninen sairaus - astma tms. Ottaen huomioon vielä sen, että vakuutuksesta maksaa about 300-400e. OP:n ehtoihin en ole perehtynyt, kun sieltä en tällä hetkellä ole ottamassa.
Ette tiedäkään miten ihan oikeasti käy usein juuri niin, että kauan ihminen pitää vakuutusta ja ei käytä sitä koskaan, irtisanoo vakuutuksen, ja hetimmiten jotakin sellaista sattuu, johon olisi vakuutusta sittenkin tarvinnut.. Ja vakuutusyhtiön vikahan se on ;)

Ja meillä päin mielestäni on jokaisella kolmanneksella yksi ultra, mut en muualta käytäntöjä tiedä. Näin ainakin minulle kerrottiin. Toivottavasti on, onhan se kiva nähdä vielä vähän ennen synnytystä, mitä sinne kuuluu :)

Fasu, kiitti huojentavasta tiedosta :)

Minäkin istuttelin tänään kukkia vaikka multaa ei saisi käsitellä.. Mutta ollaanhan sitä ennenvanhaankin pellolla oltu raskaanakin. Mä luulen että suurinosa kaikesta kielletystä on hätävarjelun liioittelua.

Siis täh!!! Mä oon kai aika huono äitikokelas kun enhän mä tuotakaan ole tiennyt. Itse pakertelin kans tänään pihalla talonvieruskivetysten kanssa ja multaa myllersin niin palkon et huh huh :wideyed: osaako kukaan kertoa et mikä mullan käsittelyssä (ehjät uudet puutarhaläsineet kädessä ) on vaarallista?

Rv16+6

Minä, jonka ei pitäny ostaa mitään vauvatarvikkeita kun vasta viimesellä kolmanneksella kävin ostamassa tänään hoitopöydän ja vähän vaatettakin tarttu mukaan :D Pakko oli ostaa kun löyty edullinen ja juuri sellanen mitä olin ajatellutkin.

Esikoista odottaessa ostin kaikki isommat hankinnat vasta aika lopussa ja muutenkin valmistauduin vasta loppuvaiheessa. Toivottavasti tää ei nyt tiedä huonoa onnea kun kohta on jo kaikenlaista hankittu..

12+6

Pakko oli tulla vielä sanomaan, että havahduin just äsken siihen tunteeseen, etten ole pitkään aikaan ollut näin onnellinen. Täällä mä makoilen sohvan nurkassa itsekseni kissa kainalossa ja luen kirjaa sillä aikaa, kun isäntä on töissä ja koko muu Suomi katsoo lätkää. Ja silti tässä on just nyt paras paikka mulle (meille) ja oon varma, että kaikki vielä järjestyy ja molempien paskat menneisyydet unohtuu, joten kyllä me selvitään tästä(kin) uudesta tilanteesta voittajina. Mä uskon meihin kolmeen ja tulevaisuuteen. :smug:

Ei mulla muuta, hyvää yötä kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!

16+1

Torstaina olisi lääkärineuvola ja pääsen ultrattavaksi, ajateltiin miehen kanssa kysyä josko sukupuolta lääkäri uskaltaa veikata. :) Mulla on ihan poika-olo! Mutta tyttö olis kyllä iloinen yllätys kans. :)

Nimet meillä on aikalailla valmiina mietittyinä, hieman erikoisiin päädytään mutta kuitenkin sellaisiin mitkä sopii suomalaisenkin suuhun luonnollisesti. Miehelläni on italialaiset juuret joten erikoisemmatkin nimet sopii mainiosti upean sukunimen kanssa. Ja mieheni sukunimi lapsellemme tuleekin. Oma sukunimeni on hyvin suomalainen joten ei kyllä mikään erikoisempi sopisikaan. :)

Rv 16+1

Heräsin viime yönä siihen, että sain voimakkaan unisäpsyn mutta se tuli vatsan alueelta. Sydän hakkasi enkä meinannut saada unta takaisin, kun kokemus sikeästä unesta herätessä oli niin voimakas, yllättävä ja hieman pelottavakin. Osaako kukaan sanoa voiko sikiön liikehdintä tehdä tämäntapaisen voimakkaan unisäpsyn? Onko kenellekään vastaavia kokemuksia?

12+5

Huoh, kummiasiaan löytynee hyvä ratkaisu. Koska olemme itse ikäloppuja, otamme kummiksi pari kaksikymppistä omaa kummilasta, ja ehkä kuitenkin kaveripariskunnan, jotka ovat meidän ikäisiä. Älytöntä, että pitää miettiä kummien ikää, mutta pakkohan se on, että odotettua elinikää olisi mahdollisimman pitkään kummilapsen tukena...!
Katjusha ja Pikku-Iippo rv. 14+4

Heräsin viime yönä siihen, että sain voimakkaan unisäpsyn mutta se tuli vatsan alueelta. Sydän hakkasi enkä meinannut saada unta takaisin, kun kokemus sikeästä unesta herätessä oli niin voimakas, yllättävä ja hieman pelottavakin. Osaako kukaan sanoa voiko sikiön liikehdintä tehdä tämäntapaisen voimakkaan unisäpsyn? Onko kenellekään vastaavia kokemuksia?

12+5

Mä oon pari kertaa saanut kuvailemasi kaltaisen unisäpsyn mutta hereillä ollessa kun olen pötkötellyt sängyssä. Mun mielestä ei millään lailla liity lapsen liikkumiseen, ei ollenkaan vastaa kokemuksiani lapsen liikehdinnästä. Mulla viikkoja muutama enemmän kuin sulla ja lapsen liikkumista voi kuvailla korkeintaan pienenä naputteluna. En tiiä liittyiskö vaan jotenkin lihasten rentoutumiseen tms. Mulla se säpsy ei ainakaan ole ollut yhtään kipeä mutta tosiaan tuntunut vain vatsan alueella.

Rv16+1

12+5

Minäkin olen tässä raskaudessa herännyt juuri tuollaisiin. En muista, että edellisissä raskauksissa olisi ollut vastaavaa. Tuntuu, kuin sen aiheuttaisi sikiön liikehdintä, mutta on aivan liian voimakas ollakseen sikiön liikehdintää näillä viikoilla. :eek:

Rv 15+4

Stressipallero täällä hei.
Siis kuinka typerää oli helmikuussa keksiä pitää häät tänä kesänä! Sillä ajatuksella että no eihän siihen paljon rahaa mene ja eihän niistä niin isot juhlat tule
A) vihaan omia juhlia, sitä keskipisteenä olemista
B rahanmeno

Vierasmäärä paisui noin 40 henkilöön. Jos kaikki tulee. Ei tietenkään vielä kaikki ole ilmoittaneet.

Pelkkä "kakkukahvit" tuntuu ihan tyhmältä.

Paikka joka varartiin on ihan rento, kiva. 200e se.

Miks piti edes keksiä mitkään juhlat kun ei niistä pidä? Eikä huvita rahaa laittaa monia satoja euroja ruokaan yksien juhlien takia.

Piti säästää tässä tämä muutama kuukausi rahaa mutta eipäs se lapsiperheessä niin vain käy etenkin kun auton perkulekin söi taas rahaa pakollisen huollon takia:( mur. Ja kiitos.

Stressipallero täällä hei.
Siis kuinka typerää oli helmikuussa keksiä pitää häät tänä kesänä! Sillä ajatuksella että no eihän siihen paljon rahaa mene ja eihän niistä niin isot juhlat tule
A) vihaan omia juhlia, sitä keskipisteenä olemista
B rahanmeno

Vierasmäärä paisui noin 40 henkilöön. Jos kaikki tulee. Ei tietenkään vielä kaikki ole ilmoittaneet.

Pelkkä "kakkukahvit" tuntuu ihan tyhmältä.

Paikka joka varartiin on ihan rento, kiva. 200e se.

Miks piti edes keksiä mitkään juhlat kun ei niistä pidä? Eikä huvita rahaa laittaa monia satoja euroja ruokaan yksien juhlien takia.

Piti säästää tässä tämä muutama kuukausi rahaa mutta eipäs se lapsiperheessä niin vain käy etenkin kun auton perkulekin söi taas rahaa pakollisen huollon takia:( mur. Ja kiitos.

Mut hei, mitäs jos pitäisitte sellaiset vanhat kunnon nyyttäri-illanistujaiset? Tyylikkäät ja hyvällä maulla luonnollisesti toteutetut, mutta jos kutsutuissa jonkun bravuurina on esim. voileipäkakkujen tms. teko, niin pyytäisitte häälahjan sijaan tuomaan tullessaan sellaisen ja jos taas tiedätte, että joku on loistava laulamaan, voisi kysyä, josko suostuisi esittämään kappaleen tai pari.

Ajatuksena siis vähän sellainen nostalginen 20- tai 30-lukulainen iltama (vaihtoehtoisesti miksei vaikka nyt niin trendikäs brunssi, jonka ajallinen kesto on siis rajattu vaikka kolmeen tuntiin) jossa kaikki kynnelle kykenevät kantavat kortensa kekoon. Silloinhan riittäisi, jos te kustannatte kakkukahvit (mikä ei siis poissulje sitä, että niitä makeitakin tarjottavia voi joku vieraista tuoda) ja ehkä jotain ruokajuomia jne.

Ja 40 hlöä kuulostaa varsin inhimilliseltä määrältä noin niin kuin tarjoiluja ajatellen, ei ole oikeasti paha rasti toteuttaa - ellei joukko sisällä laumoittain erityisruokavalioita. Ja jostain käsittämättömästä syystä ne vieraat monesti seurustelee mieluummin keskenään, kun hääparilla nyt vaan tuntuu aina olevan jos jonkinlaista ennalta sovittua ohjelmaa/menoa/yms. - jos ei muuten, niin ainahan te voitte lähteä hetkeksi keskenänne evakkoon, kukaan ei ihmettele asiaa ollenkaan. :hilarious:

Älä siis stressaa, sulla on täällä lauma neuvokkaita naisia tukena, antamassa ideoita ja jeesimässä ajatustyön kanssa. Ei syytä paniikkiin. :happy:

Terveisin Kokki ja innokas juhlasuunnittelija kesälomalla tässä hei. :wacky:

Mä oon pari kertaa saanut kuvailemasi kaltaisen unisäpsyn mutta hereillä ollessa kun olen pötkötellyt sängyssä. Mun mielestä ei millään lailla liity lapsen liikkumiseen, ei ollenkaan vastaa kokemuksiani lapsen liikehdinnästä. Mulla viikkoja muutama enemmän kuin sulla ja lapsen liikkumista voi kuvailla korkeintaan pienenä naputteluna. En tiiä liittyiskö vaan jotenkin lihasten rentoutumiseen tms. Mulla se säpsy ei ainakaan ole ollut yhtään kipeä mutta tosiaan tuntunut vain vatsan alueella.

Rv16+1

Mulla ei myöskään säpsy ollut kivulias mutta kehollisesti voimakas ja jännästi vain vatsan alueella. Huojentavaa kuulla, että muillakin samanlaisia kokemuksia!

Mulla ei tommosia säpsyjä ole onneksi ollut mutta unen laatu on kyllä huonontunut, tuntuu että vaikka kuinka nukkuu niin väsyttää ja yöllä heräilee ties mihin. Ennen nukuin niin sikeästi että pommi olis saanu tippua viereen. Mulla on herätyskellona sellanen SleepCycle mikä nauhottaa unen laatua ym. Ja ennen oli yöt laadulta 80-90% mutta nyt enää yleensä joku 70%..
Ja noista häistä niin kannattaa ehdottomasti käyttää hyväksi jos vieraissa on leivontataitoisia, musiikkitaitoisia tai muuten innoikaita järjestelijöitä ja käyttää heitä apuna! Yllättäen onkin hyvät juhlat kasassa :)

Tänään kävin hakemassa neuvolasta pari päivää väsysaikkua, kurkkukin meinaa kipeytyä niin nyt tuli aika jarruttaa... Turhauttaa kun ei jaksa tehdä kotona ikinä mitään.. :/

Jeanney 16+3

Vakuutuksista.
Op:n vakuutukseen perehtyneenä. Eli heidän vakuutus korvaa mm. keskosajan ja äidin vuodelepoajan raskaana esim just raskausmyrkytyksen vuoksi.
Vakuutuksen voi räätälöidä oman mielen mukaan korvaamaan vaikka hammastukihoidot ja puheterapeutit mukaan lukien.
Omavastuu on 100€/vakuutuskausi. Sen jälkeen korvaa ihan kaiken. Jopa erityiskorvikkeet jos lapsella on maitoallergia ja kela ei vielä korvaa tuotteita. (Tätä ei ole muualla)
Meillä esikoisen maitoallergia- ja muut allergiatutkimukset sekä korvatulehduskierteet ja ihan kaikki varmistuskäynnit, lääkkeet,voiteet ja tarvikkeet yksityisellä on korvattu todella nopeasti. Voin siis vain suositella. :happy:

Op:n lapsivakuutuksen "liian hyvä ollaksern totta"-tuntuma perustuu siihen että juurikin tämän kautta saadaan perheitä ottamaan muutkin vakuutukset heiltä. Keskittäminen kannattaa-ajatuksella. Eivät sitä kuitenkaan vaadi.

Minä olen ollut 20v lähivakuutuksen asiakas mutta tällä hetkellä heiltä hävisi se ainutkin hyvä vakuutus, eli hevosvakuutus.(lähitapiolaksi muuttumisen myötä) Valitettavasti kannatti siirtyä heiltä op:lle.. :sad001

Joka tapauksessa vakuutus mielestäni kannattaa oli se mistä hyvänsä. :p

Todennäköisesti otan lapsivakuutuksen Lähitapiolasta kuten esikoisenkin. Esikoinen on ollu tosi terve ja aika vähällä käytöllä vakuutus on onneksi saanut olla. Ei sitä silti uskalla katkastakaan! On se joka vuosi kuitenkin itsensä maksanut takaisin.

Onkohan vakuutus toiselle lapselle kalliimpi vai halvempi? Vielä en ole yhtään kattonut niitä.

13+0

Todennäköisesti otan lapsivakuutuksen Lähitapiolasta kuten esikoisenkin. Esikoinen on ollu tosi terve ja aika vähällä käytöllä vakuutus on onneksi saanut olla. Ei sitä silti uskalla katkastakaan! On se joka vuosi kuitenkin itsensä maksanut takaisin.

Onkohan vakuutus toiselle lapselle kalliimpi vai halvempi? Vielä en ole yhtään kattonut niitä.

13+0

Lähitapiolassa (kuten todnäk muuallakin) vakuutuksen hinnan määrittää lähinnä lapsen ikä (ja keskittämisalet). Vauvan vakuutus alkaa kalliina ja lapsen iän myötä halpenee asteittain. Eli tulokkaan vakuutus on todennäköisesti kalliimpi kuin esikoisen, kun esikoisesta on jo mahdollisesti lähtenyt maksu alenemaan :)

Nyt kaipaus oikeesti jotain kannustus puhetta ja vinkkejä tähän huonoon oloon! Oon henkisesti ja fyysisesti niin poikki, oon jopa itkenyt ku olo on niin kamala ja ei vaan enää jaksa oksentaa :( en tiiä miten tästä selviää jos marraskuulle asti on tämmöstä. Oksentelen veriviiruja ku ruokatorvi on niin ärtynyt ja pinta verisuonet katkeilee jatkuvasta yökkäilystä..

Pikkumyy 16+3

Takaisin