Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla ainakin on tuo neuvolakortti mihin merkkaa kaikki lukemat yms....mitä käynnillä otetaan...Löysin tämän keksustelupalstan vasta eli liityn tänne mukaan vasta nyt. LA on 6.11 :)
Eilen kävin toisella neuvolakäynnillä ja kuulin ensimmäistä kertaa sydämen sykkeet. Harmitti vain jälkeenpäin kun en tajunnut siinä kysyä noita lukemia siltä neuvolatädiltä..
Paha olo väistynyt, mutta hieman väsyttää vielä ja välillä pää vähän kipeä.
Kiva päästä lukemaan muidenkin juttuja ja ajatuksia :)
Mulla ainakin on tuo neuvolakortti mihin merkkaa kaikki lukemat yms....mitä käynnillä otetaan...
Mieskin oli sitä mieltä, että kyllä meille taitaa nyt vauva olla tulossa. :) Niskaturvotus 1,07 ja down-riskiluku 1:31000. Saatiin iso pino kuvia mukaan ja nyt myös 4D-kuvia. Kävin ostamassa ensimmäisen vauvan vaatteen. :) Kesäkuussa neuvolalääkäri ja heinäkuun puolessa välissä rakenneultra.Niinkin pöljiä taas mietin että käykö salmiakkipurkka?? Vai onko sekin paha?
Ja mulla myös varmasti vain koska se on kielletty, pyörii päässä ja pakko saada. Tai mietin et minkä aineen puutoksesta kroppa yrittää kertoa? En minä oo mikää salmiakkifani normaalisti.

Pidän itseäni kuitenkin ihan maalaisjärkisenä ihmisenä. Ja siis raaka kala ym. missä on oikeasti riski saada listeria, on asia erikseen! Mutta pitäisi kai olla varovaisempi... Ja nyt tarttis taas konkareiden neuvoa! Ku oon jo alkanut vähä nuita vaunuja katella sillä silmällä ja oon törmännyt tuommosiin 3in1 malleihin, jotka on siis yhdistelmät ja lisäksi runkoon saa kiinni myös sen turvakaukalon. Niin tuota nuin, oon tässä pohtinut että vaikuttaa kauheen kätsyltä mutta onko ne oikeasti käytännölliset tai minkälaisissa tilanteissa semmonen toiminto on tarpeellinen? Mulla tulee mieleen lähinnä joku shoppailureissu, mutta jos ihan perus ruokakauppaan lähtee niin se kaukalohan yleensä nostetaan tyyliin ostoskärryyn eikä sinne vaunujen kans mennä. Että oisko kuitenkin kannattavampaa ostaa vaan ihan yhdistelmä rattaat ja erikseen telakallinen turvakaukalo? Ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon vaunuja ostaessa? Tuntuu että niitäkin on vaikka mitä cruisereita ja hyvä ettei moottorilla olevia nelivetoja :D auttakaa tietämätöntä!
Pikkumyy 15+5
Ja nyt tarttis taas konkareiden neuvoa! Ku oon jo alkanut vähä nuita vaunuja katella sillä silmällä ja oon törmännyt tuommosiin 3in1 malleihin, jotka on siis yhdistelmät ja lisäksi runkoon saa kiinni myös sen turvakaukalon. Niin tuota nuin, oon tässä pohtinut että vaikuttaa kauheen kätsyltä mutta onko ne oikeasti käytännölliset tai minkälaisissa tilanteissa semmonen toiminto on tarpeellinen? Mulla tulee mieleen lähinnä joku shoppailureissu, mutta jos ihan perus ruokakauppaan lähtee niin se kaukalohan yleensä nostetaan tyyliin ostoskärryyn eikä sinne vaunujen kans mennä. Että oisko kuitenkin kannattavampaa ostaa vaan ihan yhdistelmä rattaat ja erikseen telakallinen turvakaukalo? Ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon vaunuja ostaessa? Tuntuu että niitäkin on vaikka mitä cruisereita ja hyvä ettei moottorilla olevia nelivetoja :D auttakaa tietämätöntä!
Pikkumyy 15+5
Mä oon kyllä noita Dracula-pastilleja imeskellyt ihan hyvällä omalla tunnolla silloin tällöin (helpottaa huonoon oloon). Tuskinpa salmiakkipurkka vaarallista on
Oon kyllä syönyt myös maksamakkaraa (liekö joku raudan puutos, koska himoitsen toisinaan myös pinaattikeittoa) ja pehmeitä juustoja enemmän tai vähemmän kuumennettuna (en pästoroimattomia kuitenkaan). Pari kertaa vahingossa syönyt myös vakuumipakattua lohta. Jotenkin nuo ruokarajoitukset on välillä vähän hätävarjelun liiottelua. Tietenkin esim. alkoholia on oikeasti syytä välttää, mutta en minä mitään rucolan lehviä ala salaatista närppimään pois. Ihan vaan, koska vaarallinen määrä rucolaa on jotain puoli kiloa päivässä joka päivä, joten parilla grammalla tuskin saa mitään hirvittävää aikaiseksi.Pidän itseäni kuitenkin ihan maalaisjärkisenä ihmisenä. Ja siis raaka kala ym. missä on oikeasti riski saada listeria, on asia erikseen! Mutta pitäisi kai olla varovaisempi...
![]()
) olen kyennyt, graavi-/kylmäsavustettuja-/raakoja kaloja en syö oikein muutenkaan, mutta en myöskään ole kotimaista pihvilihaa lähtenyt kypsäksi saakka paistamaan, jos sitä on pitänyt pala tai kaksi maistaa.
Rajoituksiahan on jos vaikka minkälaisia, mutta uskon, että sillä kuuluisalla maalaisjärjellä pääsee varsin pitkälle.
Tekisi myös mieli maalata kämpän seinät uuteen uskoon..
Mulla se riskiluku oli 1:13000 (toinen 1:100000) ja niskaturvotusta oli 1,1mm. Oon kehitelly itelleni hirveen kriisin siitä että miks toi lukema on noin "pieni", kun muilla se tuntuu olevan just jotain 100000. Hermoheikko täällä terve!
13+4
(Näin heikko mä oon
)Mulla riskiluku 1:6000 (toista en muista) ja ikää se 20v :) niskaturvotus oli 0,9mm. Enkä kyllä jaksa stressata kun tuokin niin olematon. Siinä lapussakin oli että riskiluvun pitäisi olla alle 1:250 että tutkittaisi edes tarkemmin! Eli ole rauhassa :)
Jeanney 15+5