La marraskuu 2016

Täällä kanssa perässähiihtäjä ja nt-ultra myös tänään parin tunnin päästä! Voi KÄÄK! Mulla kanssa ollut nyt pari päivää sellanen olo, et ehkä olenkin vaan kuvitellut kaiken, enkä mitään raskaana ole. Vaikka just eilen illallla taas yökötti, väsymys ei ole väistynyt kokonaan ja tissit kosketusarat.

Tsemppiä kaikille joilla ultra tässä vielä viimeisten joukossa! Kohta aletaankin kaikki olla onnellisesti toisella kolmanneksella. :)

12+0
Ei ressiä ☺ hyvin se ultraääni menee

Täällä kanssa perässähiihtäjä ja nt-ultra myös tänään parin tunnin päästä! Voi KÄÄK! Mulla kanssa ollut nyt pari päivää sellanen olo, et ehkä olenkin vaan kuvitellut kaiken, enkä mitään raskaana ole. Vaikka just eilen illallla taas yökötti, väsymys ei ole väistynyt kokonaan ja tissit kosketusarat.

Tsemppiä kaikille joilla ultra tässä vielä viimeisten joukossa! Kohta aletaankin kaikki olla onnellisesti toisella kolmanneksella. :)

12+0

Se tunne, kun mun ihana mies meni pari viikkoa sitte sanomaan mulle, et mitäs sitte kun me mennään sinne ultraan ja kätilö sanookii sulle, et ei täällä mitään vauvaa ole, sä olet vaan lihonu!!?? Woooot??? o_O
Nooh...siitähän tietenki seuras se, että kauheeta, jos näin onki, eikä siellä olekkaan ketään, enkä mä ookkaa raskaana?? :nailbiting:
Hirvee ressi!
Hemmetin isäntä!
Ei noi miehet ja aina ajattele... :laughing002
Mut oikeesti vasta sitte aloin nauraa itekii vedet silmissä, et mitä hittoo mä nyt oikee touhuun ja ajattelen, kun raskaustesti näytti edelleen positiivista...viikolla 10! laughing7
Ja kyllä! Hormoonien vika!
Ja ton mun miehen!! :whacky059

...ja perjantaina ihan raskaana ultraan! :wink

Ultra takana, sikiöllä kaikki kunnossa ja mitat vastasi täysin laskettua aikaa eli 12+0, LA 30.11. Niskaturvotus 1,1mm ja riskiluvut Downiin plus kahteen muuhun 1:100 000. Ihanaa, nyt voisin alkaa pikkuhiljaa luottaa raskauteen, voi alkaa kertoa raskaudesta enemmän ihmisille ja kaikin puolin jos pystyisi alkaa nauttia pelkojen sijaan! :)

Mulla se riskiluku oli 1:13000 (toinen 1:100000) ja niskaturvotusta oli 1,1mm. Oon kehitelly itelleni hirveen kriisin siitä että miks toi lukema on noin "pieni", kun muilla se tuntuu olevan just jotain 100000. Hermoheikko täällä terve!

13+4

Moona78, meillä mies kans samanlainen huumorimies.. =D tai no, kyllä näitä ihanuuksia kuulee vähän joka suunnalta.. =) äidilleni kun kerroin tästä raskaudesta heti ku plussasin ni sano että hän jo joulun aikaan oli katsonut että vauvaa odotan :D :D van siihenpä tietysti ei voinu sanoo muuta että ne oli vaan niitä onnellisuuden ja joulun tuomia kiloja =D on ne ihania.. =)

Mulla se riskiluku oli 1:13000 (toinen 1:100000) ja niskaturvotusta oli 1,1mm. Oon kehitelly itelleni hirveen kriisin siitä että miks toi lukema on noin "pieni", kun muilla se tuntuu olevan just jotain 100000. Hermoheikko täällä terve!

13+4

Riskilukemahan muodostuu verikokeiden ja niskaturvotuksen sekä iän suhdelukulaskennan perusteella. Joka tapauksessa kun miettii, saa syntyä 13 000 lasta joista yksi voisi olla down. Riski on siis hyvin pieni joka tapauksessa varpahat. <3 Koita saada jotenkin rauhoitettua itsesi, vaikka todellakin tiedän hermoheikkona, että se ei ole yksinkertaista. <3

Haudi hau!

Nyt on ultrassa käyty :cool05 Erittäin aktiivinen vauva monitorin ruudusta vilkkui ja heilutteli. Hikkasikin ja ultraaja ihmetteli ääneen, ettei tiennyt näin pientenkin hikkailevan :laughing002 Ei meinannut mittailut onnistua, kun niin kovasti heilui (vauva siis, ei kätilö laughing7). Olin yllättynyt, kun ultrattiin mahan päältä, viimeksi nimittäin oli ihan "sisäinen" tutkimus ja siinä muistan, että mittaus onnistui kyllä huomattavasti paremmin kuin nyt.

Mutta tosiaan: viikkoja vastaava vauva, ja laskettu aika pysyi siis samana. Seulonnan tulokset OK. *helpotuksen huokaus*

Sain tänään myös töissä kerrottua ja voi että sitä helpotusta. Luulen, että aika moni osasi arvatakin ja sain kyllä onnitteluja osakseni. Nyt saan ihan luvan kanssa olla väsynyt ja huonovointinen sekä pukeutua vartalonmyötäisiin vaatteisiin :laughing021

13+1

P.S. Onko teillä jo aavistuksia tulevan vauvan sukupuolesta. Itse veikkailen meille tyttöä, koska himoitsen raikkaita hedelmiä ja jogurtteja. Ja naamassa on KIPEITÄ finnejä PALJON. :rabbit Ja olo ei muutenkaan ole sellainen "hehkuvainen", vaan lähinnä väsynyt ja nääntynyt :scratch No, tulee kumpi vaan, ei sillä ole väliä, mutta hauska tätä on spekuloida kuitenkin!

On muuten useasti nykyään tuntunut sitä pienenpientä liikehdintää tuolla masun puolella, ihan kuin perhonen siellä liikuskelisi =) etenkin syönnin jälkeen usein tuntuu jotain ihania pieniä kuplahteluja.. <3

Auringonkukka rv 13+4

Mullakin ollut jo pari viikkoa sellaista "viipotusta" vatsassa. Eikä se varmasti ole se kuuluisa kadoksissa oleva pieru! :woot: Parina viime päivänä ja viime viikon perjantaina oikein kunnon hipsutus tuntui :Heartred Ihana tunne!

No voihan :(
Perjantaina kauan odotettu nt ultra ja mies ei saa töistä vapaata niin et pääsis mukaa :( vaikka kertoi syyn! Voi itku ja raivo.
Meilt on matkaakin about 50km, tosi typerää lähteä yksin :(

No voihan :(
Perjantaina kauan odotettu nt ultra ja mies ei saa töistä vapaata niin et pääsis mukaa :( vaikka kertoi syyn! Voi itku ja raivo.
Meilt on matkaakin about 50km, tosi typerää lähteä yksin :(

Voihan kökkö. :eek: Otat videopuhelun avuksi, niin ainakin pääsee vähän tunnelmaan mukaan.

Mulla on sellainen etiäinen, että tämä meidän tulokas olisi tyttö.. en sitten tiedä, mistä sen oon saanut päähäni, mutta jostain syystä on vahva tunne pienestä prinsessasta. :shy:

Olipas hassua olla eilen ihmisten ilmoilla ekaa kertaan yli kuukauteen, kun kaikki tutut kävi vuoronperään onnittelemassa. Meen vieläkin ihan hämilleen, kun joku onnittelee, jostain syystä tässä viimeisimmän ultran ja tulevan neuvolan välissä koko raskaus on ikään kuin päässyt unohtumaan ja ajattelen vaan itseäni lihonneena. Tuntuu vielä niin uudelta tää tilanne, että pääsee välillä unohtumaan. Miehellä ikävä kyllä ei, sanoi mun olevan kuin tuuliviiri.. sääli. :happy:

Ensimmäinen hankintakin tuli tehtyä, tilasin Uinua ensikehdon lokakuulle - ehtii sitten miettimään meille parhaiten sopivaa nukkumajärjestystä, kun ekat pari kuukautta Munanen saa nukkua kattoon ripustetussa pesässään.

Ens viikolla tosiaan olis neuvola, ei käsitystäkään onko siellä lääkäriä vai määräävätkö siellä sit seuraavan ajan lääkärintarkastukseen - pakkohan sen lääkärintarkastuksen on olla ennen kuin 5kk tulee täyteen, että saan raskaustodistuksen Kelaa varten?

Olihan mulla ihan kysymyskin.. kun sinne neuvolaan mennään ja pitää ottaa ne proteiinit siitä virtsanäytteestä, niin täytyykö ennen sitä olla tietty aika pissaamatta? Kun tuo on mun eka kerta, niin ei käsitystäkään mitenkä pitää toimia. :wink

ellami, mä kävin yksin nt-ultrassa, kun ei saatu lastenvahtia muksuille ja meiltä on se nelisenkymmentä kilsaa matkaa. Oli vähän kurjaa.

Riskilukemahan muodostuu verikokeiden ja niskaturvotuksen sekä iän suhdelukulaskennan perusteella. Joka tapauksessa kun miettii, saa syntyä 13 000 lasta joista yksi voisi olla down. Riski on siis hyvin pieni joka tapauksessa varpahat. <3 Koita saada jotenkin rauhoitettua itsesi, vaikka todellakin tiedän hermoheikkona, että se ei ole yksinkertaista. <3

Mä vaan toivoin että lukema olisi ollut suurempi kuin ikääkin on vasta 25, mutta eihän näistä voi koskaan etukäteen tietää :(

Mie en kestä. Tämä salmiakin himo! Siis en oo montaa salmiakkia suuhuni laittanut moneen kuukauteen. Mut mikä siinä on nyt kun aivan pakko olis saada? :0
Hohhoi....

Ja kyllä mullakin käy pelko päässä et mitä jos en ookaa raskaana ja oonki vaa turvonnu... Sitten katson kaapissa säilyneitä 4 raskaustestiä viivoineen:)

Ja eilen mietin että onpa kiva välillä suunnitella ja miettiä muutakin kun raskaus asioita kun mietin juhannuksen viettoa :D ja näin siitä jo unta. Olin niin rohkea et sanoin töissä että haluan olla vapaalla juhannuksen koska mun lapset on kotona. Ovat joka toinen vuos juhannus/joulu isällään.
Kylläpä helpotti kun sain toivottua ja toive otettiin ymmärryksellä vastaan.

Häitäkin pitäis miettiä :D enää reilu kuukausi aikaa...ohhoh ja hui.

Löysin tämän keksustelupalstan vasta eli liityn tänne mukaan vasta nyt. LA on 6.11 :)

Eilen kävin toisella neuvolakäynnillä ja kuulin ensimmäistä kertaa sydämen sykkeet. Harmitti vain jälkeenpäin kun en tajunnut siinä kysyä noita lukemia siltä neuvolatädiltä..
Paha olo väistynyt, mutta hieman väsyttää vielä ja välillä pää vähän kipeä.

Kiva päästä lukemaan muidenkin juttuja ja ajatuksia :)

Ellami, mun lakritsin ja salmiakin himo alkoi ja yltyy tasan siksi, että se on kielletty raskaana olevilta :inpain:
Ei auta kuin keksiä korvaavia vaihtoehtoja, mutta eihän se oo sama! Mun miehellä oli salainen lakristipiilo ja haistoin ilmassa hänen syöneen aina silloin tällöin palasen. Epäreilua!
Tsemppiä kenellä jännät paikat nt-ultrassa tänään!

Ilyana siinä joka kerta neuvolassa annettavassa pissanäytteessä riittää että saa ihan mitä vaan pissaa ees pienen tipan tiristettyä, vahvaa tai laimeeta, ei väliä :)

Minulla on ollut tähän asti ihan poikafiilis, että poikaa odottaisin. Ollaan ajateltu kuitenkin, että ei haluta tietää sukupuolta ennenkuuin syntyy. Molemmat tervetulleita, kunhan vaan terve lapsi .

Heitar 15+6

Mä oon kaikissa raskauksissa syöny salmiakkia ja lakritsaa (paitsi tällä kertaa se aiheutti pahoinvointia) aivan huoletta ja surutta alusta loppuun. Kolmannen kohdalla mua peloteltiin sen vaaroista ja mä olin, että ai?!? Ekassa raskaudessa söin semmosia limakalvot polttavia väkeviä salmiakkeja, kun ne oli ainoa keino saada se kamala raudan maku suusta.

Ihan on normaaleja lapsia syntynyt kolme ja mun verenpaineet ei ikinä ollu neuvolassa yli 130/70... enemmänkin on aina ollu liian alhaiset paineet ja vasta loppuajasta noussu tonne 130/70 pintaan.

Ellami, mun lakritsin ja salmiakin himo alkoi ja yltyy tasan siksi, että se on kielletty raskaana olevilta :inpain:
Ei auta kuin keksiä korvaavia vaihtoehtoja, mutta eihän se oo sama! Mun miehellä oli salainen lakristipiilo ja haistoin ilmassa hänen syöneen aina silloin tällöin palasen. Epäreilua!
Tsemppiä kenellä jännät paikat nt-ultrassa tänään!

Niinkin pöljiä taas mietin että käykö salmiakkipurkka?? Vai onko sekin paha?
Ja mulla myös varmasti vain koska se on kielletty, pyörii päässä ja pakko saada. Tai mietin et minkä aineen puutoksesta kroppa yrittää kertoa? En minä oo mikää salmiakkifani normaalisti.

Takaisin