La marraskuu 2016

Mulla oli alkuun jäätävät pääkivut/migreeni, kun kertalaakista pahoinvoinnin takia jäi kahvi pois ja sit sairastin ärhäkän poski- ja otsaontelontulehduksen. Nyt on onneksi mennyt useampi viikko jo ilman pääkipuja ja viikonloppuna uskalsin pienen kupin juoda kahviakin, eikä tullut paha olo.

Kun luen näitä keskusteluja niin tuntuu, että te muut ootte käyny jo monta kertaa neuvoloissa ja lääkärin vastaanotolla... Mä oon tosiaan käynyt yhden ainoan kerran neuvolassa ja sit oon käyny siinä nt-ultrassa, mutta täällä päin se nt-ultra on ihan eri paikassa kun mikä mun oma neuvola on... Seuraavaksi sit taas neuvola mut se on vasta ihan toukokuun lopussa kuinka usein noita neuvoloita pitäisi olla ensikertalaisella?

Nyt siis menossa rv 16+4

Millon tää turhanpäivänen kiukuttelu ja pahantuulisuus loppuu?! En taho kestää itteeni ku normaalisti oon todella lepponen ihminen enkä turhista ressaa, nyt ei taho pinna kestää juuri mitään. Kyllä tänäänkin sieppas ku tulin nälissäni töistä ni mies tuli ovella vastaan ja oli viemässä possua grilliin ja potutki oli just vasta laitettu kiehumaan, eli ei ollu ruoka valmiina. En vaan osannu olla kiitollinen että oli kuitenki alkanu jo tekee sitä ruokaa.. :hungover: Ja enhän mä ees mitään grillilihaa saata syyä, onneks oli jotai perus jauhomakkaraa ni kävin heittää itelleni grilliin :DAika vähällä koen silti päässeeni oireitten suhteen, tää on melkein ainoa oire, ei ole ollu yhtään pahoinvointia :king

Me ollaan kerrottu raskaudesta läheisimmille ystäville ja osalle sisaruksista ja vanhemmille. Miehen kolmesta lapsesta vanhin tietää, osaa kyllä salaisuudet pitää, pitäis kertoa muillekin tässä lähiaikoina. Sittenhän se tieto leviääkin ihan itestään. Nyt kuitenkin 12 viikkoa täynnä niin voi jo vähän huokaista.

-Viiper 12+1

Mä olen käynyt ensin varhaisultrassa tk:ssa (koska alla keskenmeno) ja kerran neuvolassa. kolme viikkoa sitten menin nt-ultraan, mutta aika oli annettu liian aikaiseksi joten sain "ylimääräisen" ultran siitä, viime viikolla oli sitten uus nt-ultra ja silloin saatiin mittaukset tehtyä. Reilun viikon päästä toka neuvolakäynti. Ja ensimmäinen raskaus.

12+1

Mulla kans eka raskaus ( jonka ei pitänyt siis olla ees mahdollista. ) mut siis oon käyny kahdesti neuvolassa ja kerran ultrassa (keskus-sairaalassa ). Nyt on rakenne aika 28.6 ja seuraava neuvola 6.6.

Toukkis30 rv. 13+6. (Kohta paukkuu jo 14.. )

Kiva uusia tyyppejä mukana :)
Meillä on neuvolassa ylikapasiteettia, joten olen käynyt jo kolmesti, ja viikon päästä taas. Mun neuvolantäti tietää, että mua pelottaa vähän kaikki, kun ollaan niin kauan toivottu ja yritetty. Että jos vaan voi mun mieltä rauhoittaa :) Luojan kiitos ei tule yhtään vähättelyä mihinkään mun oloon tai fiilikseen, kun sillä itselläänkin on lapsettomuushoidot takana.
Sormenpäästä otettuun hemoglobiiniin voi suhtautua varauksella - täällä on moni saanut sormenpäästä onnettoman tuloksen ja oikeesta verinäytteestä normaalin.
Viiperi, mustakin tuntuu, että olen tosi herkillä. Tulee vähän syyllinen olokin, kun nyt tarttis nauttia ponnistelujensa hedelmistä.
Katjusha rv. 13+4

Mä oon käynyt varhaisultrassa (rv 6+3) sitten lääkärin tekemässä ultrassa ja nt-ultrassa. Ensi viikolla perus neuvolakäynti ilman ultrausta.

Minäkin olen ottanut 500mg panadolia pahimpaan migreeniin/pääkipuun, jotka lisääntyneet nyt raskausaikana.

Mä tosiaan luulin että oisin pikkuhiljaa selättänyt pahoinvoinnin mutta tänään on ollut kamala olo. Milloin tämä loppuu?

Rv 13+2

varpahat, samaa mietin! On ollut jo muutama ihan ok päiväkin ja sitten ihan puskista tulee päivä, että oksennus kurkussa ollaan aamusta iltaan ja illasta aamuun.

Kun luen näitä keskusteluja niin tuntuu, että te muut ootte käyny jo monta kertaa neuvoloissa ja lääkärin vastaanotolla... Mä oon tosiaan käynyt yhden ainoan kerran neuvolassa ja sit oon käyny siinä nt-ultrassa, mutta täällä päin se nt-ultra on ihan eri paikassa kun mikä mun oma neuvola on... Seuraavaksi sit taas neuvola mut se on vasta ihan toukokuun lopussa kuinka usein noita neuvoloita pitäisi olla ensikertalaisella?

Nyt siis menossa rv 16+4

En minäkään ole käynyt kun kerran neuvolassa ja nt-ultrassa :) + Sokerirasituksessa.
Ensi viikon tiistaina on uusi neuvola-aika ja sitä seuraavana tiistaina lääkärineuvola.

Mileim rv 15+0

varpahat, samaa mietin! On ollut jo muutama ihan ok päiväkin ja sitten ihan puskista tulee päivä, että oksennus kurkussa ollaan aamusta iltaan ja illasta aamuun.

Niimpä! Tosi turhauttavaa. Nyt on ollut hyviä kelejäkin mutta ei puhettakaan että pystyisi ulos lähtemään.

Taas yksi älyvapaa kysymys mutta onko vaarallista juoda vissyä liikaa? :D saanks mä turhan paljon jotain mineraaleja :D se on ainoa mikä maistuu näin huonovointisena.

Varpahat en oo ainakaan kuullut, että vissyä vois juoda liikaa. Tai no, jos montakin 1,5L pulloa päivässä vetäset vissyä niin ehkä sit kannattaa miettii, kun ei liika nestekään ole hyvästä, oli raskaana tai ei :p Lähinnä nää hiilihapolliset taitaa turvottaa enemmän ku mitä normaalisti turvottas.
Korjatkaa joku jos ihan hakoteille mennään :grin

Marras16
En minäkään saa dopplerilla kuuluville sitä mitä pitäisi. Luulenpa että tyhmyyksissäni ostin kirppikseltä vanhan ja huonon. Tai sitten en vaan osaa tai yritin liian aikasin, viikko sitten rv 12. Noh, päätin heivata sen kaapin perälle ja kokeilla ehkä joskus.
Mulla kuitenkii on jo 3 lasta enkä ikinä aiemmin oo edes harkinnut doppleria. Nyt vaa ostin kun osu kohalle... Kai ihan uus olis kannattanut, en tiiä.

Mullakin ollut vasta ar ultra rv 7, siellä nähtiin syke.
Ja yksi neuvola. Tällä viikolla nt ultra rv 12+6. Ja sitten kesäkuun eka viikolla toinen neuvola.

Tais sit joillekin tutuille paljastua tänään mun raskaus. Hups. Kommentoin fb kirppikselmä yhtä ilmoitista turvakaukalosta. Juuri etsimäni malli. Johan yks tarkkasilmäinen kaveri laittoi viestiä et oonko raskaana :)

Ja hei, mietin ihan samaa vichyistä! Usein etenkin töissä tulee ostettua lounaalle 0,5 l vichy ja ehkä jollain maku ja vitamiinilisällä....mietin et voiko liikaa tulla jotain, mut tuskin....

Ja, taisin tänään töissä istuessani tuntea vauvan liikkuvan! Semmoisesta kohtaa ja semmoinen tuntemus että.... :)

Muokattu viimeksi:
Ellami just siks en ite vielä voi kirppissivuilla ostella itelleni (tai siis vaaville) mitään ihania juttuja, joita on ollut tarjolla. En halua, että kaikki näkee sieltä (tässä vaiheessa) tän uutisen. Ja monilla kirppissivuilla on vielä, että ei saa laittaa yksityisviestiä suoraan, vaan on laitettava siihen kuvaan kommenttia.
Toivottavasti syksyllä on edelleen tarjolla kirppissivuilla tarpeellisia kivoja juttuja...

Millon tää turhanpäivänen kiukuttelu ja pahantuulisuus loppuu?! En taho kestää itteeni ku normaalisti oon todella lepponen ihminen enkä turhista ressaa, nyt ei taho pinna kestää juuri mitään. Kyllä tänäänkin sieppas ku tulin nälissäni töistä ni mies tuli ovella vastaan ja oli viemässä possua grilliin ja potutki oli just vasta laitettu kiehumaan, eli ei ollu ruoka valmiina. En vaan osannu olla kiitollinen että oli kuitenki alkanu jo tekee sitä ruokaa.. :hungover: Ja enhän mä ees mitään grillilihaa saata syyä, onneks oli jotai perus jauhomakkaraa ni kävin heittää itelleni grilliin :DAika vähällä koen silti päässeeni oireitten suhteen, tää on melkein ainoa oire, ei ole ollu yhtään pahoinvointia :king

Me ollaan kerrottu raskaudesta läheisimmille ystäville ja osalle sisaruksista ja vanhemmille. Miehen kolmesta lapsesta vanhin tietää, osaa kyllä salaisuudet pitää, pitäis kertoa muillekin tässä lähiaikoina. Sittenhän se tieto leviääkin ihan itestään. Nyt kuitenkin 12 viikkoa täynnä niin voi jo vähän huokaista.

-Viiper 12+1

Hep! Täällä bingo! Aivan sama homma :D Ja edellispäivänä aloin itkemään kun katsoin ventovieraan ihmisen hääkuvia netistä. Ja sama homma kun ajoin peltohiiren yli. Eli ihan käsittämättömän herkillä mennään. Meikäläisen hemoglobiini on jatkuvasti ollut alle 100. Alimmillaan 95. Raudalla saanut vähän energiatasoja nousemaan, mutta nyt verenpaine tökkäilee. Eiköhän tää kohta ala helpottamaan :)

RV 14+3

Sjee minäki oon ensikertalainen, ja oon ollut vasta kerra neuvolassa ja kerran nt-ultrassa. Tällä viikolla toinen neuvolakäynti.

Fasu rv 15+2

Neuvolasta kotiuduttu. Ensimmäistä kertaa kuulin pikkuisen sykkeet ja olipahan topakat. Ihan erilaisen kuuloiset kun esikoiselta. En sitten tiedä voisiko se tarkoittaa että nyt olisi tyttö tulossa. Eikös joku uskomus ole että pojan syke muistuttaa junaa ja tytön taas hevosen laukkaa. Jos tuossa on mitään perää niin tämä olisi tyttö. Siihen sykkeen nopeuteen en oikein usko koska sanotaan että tytöllä on nopea ja pojalla hidas. Esikoisella kuitenkin oli nopea ja poika sieltä tuli :) tällä pikku asukilla tänään oli 150-170.
Hb oli 116 ja rauta tabletteja käskettiin syömään jokatoinen päivä. Ihan 100% en luota tuohon tulokseen koska mulla on aina ollut hb tosi hyvä, joskus jopa vähän liiankin hyvä eikä esikoisen aikaankaan tippunut lähellekkään tuota lukemaa.

TTiitu rv 14+4

Aika jännä, mä olen sitten taas kuullut joka paikasta asian niin päin että pojalla on nopea syke ja tytöllä vähän hitaampi. Sen takia kaikki veikkailee meille poikaa koska sykkeet on olleet aika korkeat. :D Mutta eihän tuo mihinkään lääketieteelliseen juttuun perustu, semmosta hauskaa hassuttelua vaan. :)

Mä olen itse käynyt varhaisultrassa 7+3 ja uudessa mielenrauhoitusultrassa 9+3 :D Neuvola oli tuossa välissä. Ja sitten nt-utra oli viime torstaina. :) Siitä tulikin jo lappu kotiin että kaikki kunnossa, ei ole riskiä downin syndroomaan ja hyvää loppuraskautta. Huh. <3 Nyt mulla onkin sitten neuvolaa aikaistettu ja rupean käymään siellä kahden viikon välein kuuntelemassa vauvan sykkeen, johtuu siis tuosta mun sjögrenin syndroomasta jonka vasta-aineet saattaa aiheuttaa vauvalle sydänvian. Mutta toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin kunnossa. :)

Ne käynnit tietääkseni tihenee loppua kohden, itse käynyt nt-ultrassa ja 2 kertaa neuvolassa, joista viimesin perjantaina :) seuraavaks lääkärineuvola joskus parin viikon päästä, rakenneultra juhannuksen jälkeen :)

Onko muilla vielä tissit kipeät? Mulla on edelleen nännit arat ja tissit muutenkin pinkeät ja kipeät, kasvanu melkein 2 kuppikokoa jo :o tosin koon kasvusta en kyllä valita :D lähdetty 75B ja nyt 80C on just mut jos kasvaa vähänki ni jää pieneks :D

Jeanney 15+3

Miulla ei Jeanney oo edelleenkään tissit kipeet. Esikoista oottaessa tais olla pitkään. Tissien kasvua oon oottanu mut sitä ei tässä raskaudessa harmi vaan oo vielä tapahtunu... Ehkä imetyksellä vaikutusta? Tosin vaan toinen tissi imettäny tän vuoden puolella. Esikoista oottaessa joutu kaks kertaa ostaa uudet liivit kun edelliset jäi pieneks, tää ois ihan tervetullut muutos nytkii :grin Terveisin A-B kuppi IceQueen rv 13+4

Mulla on tissit kipeet ja kutisee. Etenkin aamusin kun herää niin on arat ja pinkeet. Kohta täytyy mennä rintsikkaostoksille. Imetyksen jälkeen ne onkin taas muisto vaan..

Aamulla ultra, jännäää! :)

Takaisin