La marraskuu 2016

Heippa tytöt,
soittelin neuvolaan kysymyksineni. Tänä aamuna kävi nimittäin semmoinen vahinko, että olin ottanut kilpirauhaslääkeet ennen verikoetta epähuomiossa (ei pysty keskittyyn, eilen saatiin ikäviä uutisia eläinlääkärillä). Tällä kertaa emme voi siis luottaa T4-V -arvoon, mutta TSH:n kyllä.
Tulipa nopsaan HUSin alueella tuo nt-ultran tulos potilastietoihin. Mulla oli eilen nt-mittaus 12+5, verikoe otettuna 10+0.
Down-riski 1:87 000 ja 18-trisomia-riski 1:1000 000. Tämä näinkin huikean hyvä, vaikka olivat käyttäneet minun ikää (yli 40) eikä munasolun luovuttaneen alle 25-vuotiaan naisen ikää. Mulla olikin tästä hyvä fiilis, kun ne verikoearvot olivat erinomaisen hyvät.
Katjusha ja Pikku-Iippo 12+6

Hjälp. Mä oon ihan neuvoton. Ekassa raskaudessa olin elämäni voimissa ja ruokahalu oli enemmän kuin mallillaan. Silloin oli vain satunnaista yökötystä. Nyt olen viikosta 5 asti ollut TODELLA huonovointinen :sour: Eilenkin (12+0) päädyin oksentelemaan, ja ruoka ei meinannut maistua koko päivänä. Pakko oli kuitenkin yrittää syödä ja juoda, ettei se pahenna oloa entisestään. Tämä on sikälikin haastavaa, koska töissä en ole kertonut vielä mitään ja olot vaikuttavat olennaisesti työn tekemiseen. Teen vaativaa asiantuntijatyötä ja joudun työkseni myös esiintymään ja "kalpeuteni" on jo herättänyt työkavereissa ihmetystä. Täytynee hyvin pian kertoa totuus, jottei tarvitsisi koko ajan keksiä koottuja selityksiä :depressed::dontknow Myös mahan peittely on jo varsin haastavaa. Onneksi ponchot ja tunikat on keksitty :smiley-ashamed005

heippa.
Mä kävin omakannasta katsomassa rv10+0 verikoetuloksia ja siellä S-Sikiön kehityshäiriöiden seulonta,ensimmäinen trimesteri -kohdalla luki tuloksena vain "lausunto". Mitään lausuntoa ei tietenkään ollut vielä missään. Eli kai tämä johtuu siitä, että nt-ulta on vasta ensiviikolla jolloin jokin lausunto annetaan verikokeen ja ultran perusteella? Vai pitikö pelkästä verestäkin olla jo joku tulos?? :wideyed:

Myös leukosyytit olivat hieman koholla, mutta muistelen että esikoisestakin olisi ollut. Raskaus usein kohottaa valkosolujen arvoja.. hmm.. menispä nyt viikko äkkiä ja pääsis sinne nt-ultraan..Sykkeet kuuluvat kyllä kotona päivä päivältä paremmin. :rolleyes:

Minkä ikäisiä te muuten olette?? Tietty osan nimimerkistä voi jotain päätellä.. :grin

Minä olen 34v ja nyt rv 11+0 (jee 12.viikko alkaa!!! )

MC_natunen, eipä siinä auta kuin kertoa. Vaikka jännittää, niin sitten on kuintenkin helpompi olla. Itse kerroin esimiehelle 11+5, kun en voinut enää keksiä selityksiä poissaoloille ja myöhästymisille. Muuten en vielä julkisesti ole täällä kertonut - luultavasti ensi viikolla sitten. Pömppistä en saa hyvin piiloon, kun ei oo muuta vararavintoa tässä kropassa.

Eihän tuossa MC_Natunen ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin kertoa tai antaa muiden ihmetellä; kyllähän se sitten aikanaan valkenee kaikille ja osaavat yhdistää asioita toisiinsa. Tai sitten osa on osannut jo arvatakin, en nyt liikaa murehtisi tuollaista asiaa vaan keskittyisin siihen, miten saan oman olon pidettyä mahdollisimman hyvänä :)

Laalaa82: tuossa Marraskuun mussukat-ketjussa on kattava lista varmaan lähestulkoon meistä kaikista ikineen päivineen :)

Hieronnassa käyty ja olipahan rentouttavaa. Hieroja kauhisteli miten jumissa mun niskat oikeen oli. Tuli siis ihan tarpeeseen tuo. Vatsallani olin eikä tehnyt yhtään pahaa, laitoin pari pyyhettä lantion kohdalle niin oli ihan mukava olla. Alaselkä jätettiin suosiolla käsittelemättä ja keskityttiin vain tuonne niskaan ja hartioihin mikä olikin hyvä kun olivat niin jumissa. Aijon kyllä mennä uudelleenkin. Silloin varmaan jo täytyy olla kyljellään tai istuen :)

Rv 13+6

Uusperheellinen-84, täältä kovasti voimia sinne päin <3 kuullostaa ikävältä tuo tilanne. Kunpa vointisi lähtisi pian tokenemaan ja ruoka pysyisi suurimmaksi osaksi sisällä! Tsemppejä sulle.

Ootko koko ajan kiinni siinä tipassa vai miten sitä käytetää?

25 vuotias. En osaa sanoa voisiko olla valekuukautiset sillä kierto on vähän epäsäännöllinen. Silloin päivystyksessä ei löydetty syytä sille mistä vuoto tuli, eikä nytkään ultrassa osattu sanoa.

Onko täällä muita, jotka ei saaneet vielä 11+0 kohdallakaan omalla dopplerilla sydänääniä yrityksistä huolimatta monien etsintöjen jälkeen kertaakaan kuulumaan, mutta ultrassa silti kaikki oli hyvin?

Mä en saanut esikoisestaan dopplerilla sydänääniä kuulumaan vielä rv 12+0, sitteb kun olin np ultrassa käynyt ja se kätilö vähän neuvosi mua miten niitä ettii niin olikohan se rv 13 kun sain ekan kerran tosi hiljaisena kuulu sydänäänet.
Nyt tässä raskaudessa sain rv 9+ ekan kerran kuuluvii ja sit rv 10 yhtenä päivänä mutta nyt taas rv 11 en ole saanut kuuluviin. En olisi Browneyedgirl sinuna yhtään huolissaan,sähän odotat eka niin silloin varmaankin vaikeampa niin aikaisin saada kuuluviin. Mulla jo kohtu tuntuu selkeesti kun varmaan jo vähän isompi kun ekasta ja tullut jo enemmän esiin.

25 vuotias. En osaa sanoa voisiko olla valekuukautiset sillä kierto on vähän epäsäännöllinen. Silloin päivystyksessä ei löydetty syytä sille mistä vuoto tuli, eikä nytkään ultrassa osattu sanoa.
Mulle eilen ultrassa kätilö sanoi ettei tarvitse huolestua jos vähän verta tulee, niin käy kaikille. Verta voi tulla myös alakerran limakalvoilta.

Oliko sulla ollut paljon vuotoa?

Ikägalluppiin, olen 31 v. Ja tämä tosiaan neljäs lapsi.

Ootko koko ajan kiinni siinä tipassa vai miten sitä käytetää?
Kiitos voimatoivotuksesta <3 . Olen noin 6-7 h päivässä tipassa. Kanyyli on koko ajan kädessä. Ainakin nyt kolme päivää näin.

Mulle eilen ultrassa kätilö sanoi ettei tarvitse huolestua jos vähän verta tulee, niin käy kaikille. Verta voi tulla myös alakerran limakalvoilta.

Oliko sulla ollut paljon vuotoa?

Jälkeenpäin ajateltuna ei ollut paljon vuotoa (silloin se ainakin tuntui siltä) tai siis sitä ei tullut valumalla housuihin, vaan aina pyyhittäessä (paperi kuitenkin oli veressä) ja muistutti samantyyppiseltä kuin olisi kuukautiset, ei kuitenkaan ollut mitään hyytymiä. Nyt eilen illalla ja tänään on tullut paperiin pyyhittäessä hieman ruskeaa vuotoa.

Doppler asiaan vielä sen verran. Mulla on istukka edessä. Ja tais olla rv 11 kun sain äänet kuuluviin. Sillonkin sain etsiä kauan. Vilkas vauva tuolla on ja syke ++/150-160 . Jos on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä, niin sykkeet saattaa kuulua todella myöhään.

Sain kuulumaan sykkeen rv 11 vaikka kohtu taaksepäin kallistunut. En sitten tiedä onko dopplereissa eroja? Mutta suosittelen kaikkia hermoheikkoja hankkimaan sen, varsinkin näiden vuotojen aikaan on ollut kovassa käytössä.

Rv 12+4

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista! Täällä vielä jännitetään viikko. Onneksi tässä on kaikenlaista puuhaa ja menoa, et eiköhän se nopsaan mene. Jännitys on kyllä jo melkoinen. :nailbiting: Mä en ole kuullut tolla mun Dopplerilla vielä sydänääniä. Tosin olen melko malttamaton, enkä jaksa kovin kauaa etsiä, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, et sekin voi vaikuttaa, istukan sijaintia en vielä tiedä. Tossa laitteen pakkauksessa luki, et viikoilta 14-16 alkaen voi kuulla, tosin ohjekirjassa taas mainittiin, et voi käyttää viikolta 9 eteenpäin.

Kamala väsymys vaivannut tänään. Tosin osittain varmaan johtuu reippaasta ulkoilusta, kun olen vanhempieni luona koiranhoitajana tän viikon ja tulee käveltyä paljon.

Kovasti tekisi mieli ostella jo jotain pientä vauvan vaatetta, mut vielä yritän malttaa. Tasan viikko ja on selvitty ensimmäinen kolmannes ja nähdään ultrassa onko siellä mitään. Sit ehkä uskaltaa alkaa tosissaan intoilemaan. Sorruin kyllä ostamaan kaupoilta Vauva-lehden.

Muoks. Ikää 37v.

Rv. 11+0

Takaisin