La marraskuu 2016

Oon kyllä mitannut ihan, mullakin normaali leposyke n. 60-70.. Täytyy kysellä neuvolassa onko liian korkea jo vai mitä. Ois kiva tietää mikä on ns. normaali sykkeen nousu raskaudessa. :O

Miulla on aika korkea syke normaalistikin eli noin 80 ja nyt raskaana ollessa jopa reilu 100. Sama juttu oli edellisessäkin raskaudessa, noin 110 oli leposyke eikä siitä mitenkään erityisesti huolestuttu äitipolilla. Toki sanoivat että jos nousee niin sit olis kait pitäny jotain tehdä. Miulla nyt verenpainelääkitys ollu tän raskauden alkuvaiheesta niin se vähän laskee sykettä, sama oli edellisessä, mutta rv 30 jälkeen sain lääkkeen.

Minulla nyt raskaus lähes oireeton, kuten ensimmäinenkin. Ruoka ei vielä ihan normaalisti maistu mutta ei enää huono olo.

Piiu 13+3

Multa on kaikki oireet kadonnut: paitsi järjetön ruokahalu! Nyt olen jaksanut ratsastaakin - ja se on ollut tosi ihanaa! Huomenna on lääkäri, jota konsultoin allergialääkkeistä. Aika tukkoinen olo nyt kun koivu aloitti kukinnan.

Meillä olikin pikkupoikani kanssa tänään ihan kahdenkeskinen vappupiknik tuossa meidän pihalla. Lapsella oli mansikanmakuisia maissinaksuja eväänä ja minulla coca-colaa ja suolakeksejä. Normaalisti en juo ikinä limua, eikä suolakeksitkään kuulu ruokavalioon. Voi että voi pieni olla riemua täysi, kun oli vähän erilaista. :Heartred
Ja mies ottaa päähän ihan huolella! Eilen oli vatsataudissa, tänään kalassa.. Eikä todellakaan tullut sovittuun aikaan ja oli tullessaan humalassa! Hän on vielä itse sanonut, että voi olla koko raskausajan ottamatta oluen olutta... mutta eipä ollut. Ei. Itse olen suorastaan alkanut vihata alkoholipitoisia juomia ja humalaisia ihmisiä. Siis jo kauan ennen raskautta. Toki saatan kerran tai pari vuodessa lähteä viihteelle itsekin. Noh, tuollaisen kanssa minä vielä lapsia tekemään :mad: Milloinhan minä voisin esimerkiksi nukkua pitkään tai harrastaa?!
Minulla pulssi n.60, mutta rytmihäiriöitä aika paljon. Esimerkiksi nyt kun väsymystä ja stressiä, niin tykytyksiä on useasti. Mutta niitä ollut aina.

Pirteänä herätty vapun jälkeiseen aamuun, energiaa ois vaikka muille jakaa =) Mutta eiköhän ne iltapäivällä taas oo kadoksissa, ne energiat siis.. ;D
Viime viikolla nostettiin taas thyroxin annosta, mutta oli nuo labrat onneksi jo parantuneet viime kerrasta =) Nt-ultrakin ois jo tiedossa, ens viikon tiistaihin pitää odottaa.. jännittää kamalasti jo nyt.
Äitipolillekkin tuli jo aika, sinne kesäkuussa. En vaan nyt tiedä miksi, kun verenpainetaudin takia oletin että menen vasta puolivälin jälkeen. Liekkö nuo kilpirauhas-asiat vai mikä lie sitten van kutsu tuli.
Joudun myös ekaa kertaa sokerirasitukseen tässä raskaudessa, saas nähä mitä siitäkin tulee kun ruokavalio on vähän sitä sun tätä, mitä nyt sattuu mieli tekemään =D flunssan jälkeen kun taas on mennyt ruokahalut vähän olemattomiin niin tulee syötyä oikeastaan sitä mitä saa alas.

Olen muuten itse ollut tuntevinani pienen pieniä liikkeitä vatsassa, harvoin kylläkin mutta jotenkin tuntuu että kyllä ne vauvasta tulee. En osaa tarkemmin liikkeitä kuvailla, mutta pitää kertoa lisää asiasta kunhan liikkeitä tulee useammin ja selkeämmin.

Auringokukka rv 11+2

Se olis kymppi viikko aluillaan! :)

Viime yönä tuli nukuttua aika huonosti kun piti käydä 2-3 kertaa vessassa. Jos tässä vaiheessa jo niin monta kertaa ni minkälaiset yöunet on sitten myöhemmin? :o

10+0

45min nt-ultraan ja jännitys on ihan kamala! Jotenkin tuli sellainen olo että ei sieltä mitään löydy :( istuskelen täällä sairaalan kahviossa ja minuutit tuntuu tunneilta.

Täällä paukutetaan viikkoja 12+3 ja MITÄÄN raskausoireita ei ole enää. Likkakavereille naureskelin että "Meillehän ei sellaista kotidoppleria tule." ja nyt alkaa olemaan sellanen olo että juosten käyn hakemassa jostakin kaupasta. Toisaalta luottavaisin mielin kun NT-ultrassa näkyi tosi liikkuvainen pieni jolla rakenteellisesti oli kaikki hyvin, mutta kyllä heti on pelkopersiissä kun ei ole MITÄÄN oireita...Onko muilla ensimmäisen kolmanneksen jälkeen "hävinnyt" oireet...?:confused005

Mango miulla kesti ekassa raskaudessa tasanen 1x/yö vessassakäynti, jatkuu muuten edelleen näin kaks vuotta ekan raskauden alun jälkeen kun lantionpohjan lihakset ei oo kunnossa synnytyksen jäliltä... Mut siis missää vaiheessa ei tullu sitä et useemman kerran yössä joutuis vessassa käymään vaikka oon kova juomaan vettä päivän aikana.

tiiuska normaalia on jos oireet tuossa kohtaa loppuu. Ja jos vasta joku päivä sitten (?) on ollu ultrassa kaikki hyvin niin ei ne oireet hetkessä katoa jos jotai sattuis käymään, sanoisin siis että oireiden häviäminen on asiaan kuuluvaa noilla viikoilla :) Kotidopplerilla saa kyllä mielenrauhan jos sellasen haluaa hankkia, ite nyt rv 11+2 ja 1,5 viikkoa oon kuunnellu joka päivä sykkeitä ni ei tarvii huolehtia. Ekassa raskaudessa en doppleria hankkinu ja näin jälkikäteen mietittynä se ois pelastanu miut monelta huolelta ja traumalta (ei kuulunu neuvolan dopplerilla sykkeet 14. viikolla ja tätä pyörittelin parin viikon ajan mielessäni...)

Ttiitu.. Samat tunnelmat täällä. 30 min vielä. Huh huh, jännittää aivan kamalasti! Olispa hematooma pienentyny ja kaikki kunnossa pienellä.

Tsemppiä sinne!

Ihanaa Ttiitu <3 Huh!

Mulla vielä vartti jännitettävää. Ihanaa kuulla hyviä uutisia ennen omaa käyntiä..

Täällä paukutetaan viikkoja 12+3 ja MITÄÄN raskausoireita ei ole enää. Likkakavereille naureskelin että "Meillehän ei sellaista kotidoppleria tule." ja nyt alkaa olemaan sellanen olo että juosten käyn hakemassa jostakin kaupasta. Toisaalta luottavaisin mielin kun NT-ultrassa näkyi tosi liikkuvainen pieni jolla rakenteellisesti oli kaikki hyvin, mutta kyllä heti on pelkopersiissä kun ei ole MITÄÄN oireita...Onko muilla ensimmäisen kolmanneksen jälkeen "hävinnyt" oireet...?:confused005
Mulla on ihan samat olot, ja huomenna vasta nt-ultra.

Tästä aamusta meinas tulla täällä katastrofi. Iski taas järjetön huono-olo. Pari palaa suklaata ensihätään. Sitten barebar puputtaen. Ja lopulta koitin ettiä proteiinia. Arrgh, kaapista loppu prode-jauhe pussit että myös se whole food smoothie-pohja. Noh, pähkinöitä sitten.

Tyttöä odottaessa mulle tuli myös huonon olon yllättävä paheneminen tässä 12 viikon korvilla. Meillä niskapoimu vasta viikon päästä tiistaina.

On kyllä nyt niin eri juttu olla raskaana kuin ikinä aijemmin elämässä. Kaikki kolme vanhempaa lastani on narsistin kanssa. Ei mua ikinä ole kohdeltu näin raskaana ollessa. Mies sanoo mua joka päivä kauniiksi, vaikka omasta mielestäni muistutan usein turvonnutta variksenpelätintä. Kaikki se hellyys on ihan eri luokkaa. Ja sitä myöden nyt on myös pelot isommat, että mitä jos jotain sattuu. Kun haluan vauvan meille kahdelle. Välillä kyllä pelot iskee siltäkin kantilta, että apua miten tästä selvitään ja miten mahdollinen koliikki koettelee meitä. Miehen kanssa tulee tässä kuussa vasta vuosi seurustelua, vaikka ollaan toisemme jonkin verran kauemmin tunnettu.

Rv 11+5

Täällä toinen neuvolakäynti takana, kuunneltiin vähän sydänääniä ja saatiikin aina viideksi sekunniksi kuulumaan kunnes vauva uiskenteli dopplerin alta pois. :D Sykkeet oli luokkaa ~145.

Keskusteltiin mun veriryhmästä joka on O-, täytyy siis raskauden puolessa välissä selvittää onko vauva plussa vai miinus. Jos plussa niin ilmeisesti saan synnytyksen jälkeen immunoglobuliinipistoksen.

Rv 13+1

Kaikki oli hyvin :) vauva oli 3 päivää vanhempi ku luultiin eli vastas 11 +6. La ei muuttunu. Verenvuotoa ei näkyny enää! Istukka on kohdunsuulla, joten se onn aiheuttanu vuodon, mut ei oo vaarallista ja nousee ylemmäs ku kohtu kasvaa:)

Olihan se ihana <3

Rv 11+3

Ärsyttää!! :(( tuli just kirje et ne on vaihtanu mun ultra ajan, piti olla perjantaina nyt se on vasta seuraavan viikon keskiviikko! :S

Ähh.. Kävin tk:lla sairaanhoitajalta voisiko hän katsoa mun maanantaisen verikokeiden tuloksista hemoglobiini arvon, kun en niitä itse näe omakannasta. Noh vähän natisten tämä täti katsoi sen, mutta sanoi että katsoo vain sen arvon (ei muita vaikka niissä olisikin ollut jotain hälyyttävää). Ja omakantaan ei tule tuloksia ennen kuin ne sinne kirjataan. Eipä niitä sinne kukaan taida kirjata ennen kun kahden viikon(!) päästä kun on nt-ultra. Kiva tässä nyt sitten epätietoisuudessa elellä, esimerkiksi kilpirauhasarvot olisin halunnut tietää.

Rv 11+0

Mulla sama juttu - ei näy omakannassa. Kävin verikokeissa reilu pari viikkoo sit.

Onnea kaikilke hyvistä ultra kuulumisista. Mulla oli edellisessä raskaudessa istukka kohdunsuun päällä. Se ei sit siirtynyt pois,vuoteli viikolla 25+. Onneksi loppu meni hyvin,paljon äitipolilla piti seurannassa kulkea ja sektio tehtiin 36+3. Nyt jännitän rakenne uä:ta jossa katsotaan istukan paikka. Toivoisin vielä saavani synnyttää alakautta,vaikka sektio meni hyvin ja ei mitään komplikaatioita. 20.6 on seuraava ultra,pitkä aika odotella :)

Takaisin