La marraskuu 2016

Nyt on alkanut itselläkin vatsaa vääntelemään ruokailun jälkeen. Ei oikein osaa sanoa onko ne ihan normaaleita vatsanväänteitä vai enemmän menkka jomotuksia. Niin ikävän tuntuisia,että hetken saa istua syönnin jälkeen että helpottaa. Vai onko vain jotain kohdun kasvukipuja,ei aikaisemmista raskauksista oikein muista mitään vaivoja kun aika kultaa muistot :) lapsissa yskä ja nuha,meni viime yö vähän harakoille,kun nuorin ei saanut nukuttua,ilmeisesti kurkku kipeänä :( jospa olidi vain joku parin päivän tauti,ettei viikko tolkulla kestäisi.

Onko täällä ollut puhetta mistä päin kirjoittajia löytyy? En ole alusta asti kerennyt lukea tätä ryhmää, onhan tuossa oma hommansa kun 83 sivua olisi :)

Heitar 11+5

Taidanpa luoda oman ketjun noille kotikaupungeille :) Ihan kiva ois tietää mistä suunnalta kukakin on ja voi vinkkejä jakaa kuka haluaa.

Ehkä uskallan vihdoin liittyä mukaan :) Reilu vuosi sitten tuli kkm vk 6+4. Vuosi tässä sitten yritettiin uudelleen tulla raskaaksi ja vihdoin onnisti :) Mulla on ollut jo 3 varhaisultraa viikoilla 6+1, 7+1 ja 9+1. Pienellä paikkakunnalla pääsee hyvin ultraan melkeinpä silloin kun haluaa :) Tässä viimeisemmässä ultrassa huomattiin että odotankin kaksosia. Isäntä sai aikamoisen shokin, mutta minä otin rauhallisesti uutisen. Perjantaita odotan jännityksellä, koska silloin olisi np-ultra.

marre 11+0

Tänään oli eka neuvola, ihan kivan olonen nuorempi kätilö meillä neuvola"tätinä". Sydänääniä ei vielä saatu kuulumaan ja meenkin uusintayritykselle ens viikolla. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan, et ei siis ihme ettei ääniä kuulunu. Ens viikolla ois myös labrassa käynti ja np-ultra ois ilmeisesti sit ens tai seuraavalla viikolla.

rv 10+3 ja myös ensimmäistä odotellaan.

Tänään tuli postissa hus labilta kirje ettei ole seulonnoissa löytynyt poikkeavuuksia, mutta mukana ei tullut niitä itse tuloksia? Mua kiinnostaisi ne. Yritin mennä omakanta.fi katsomaan mutten löytänyt sieltäkään, onko kellään hajua mistä ne näkisin?

Täällä on myös pahoinvointi paljon helpottanut. Olen siitä tosi onnellinen. Edelleen osa ruuista ällöttää. Eilen en saanut syötyä jauhelihaa. Teki mieli vaan puolukkahilloa ja poronkäristystä. Koitin lähikaupasta sitä etsiä mutta sitä valmisateriaa ei ollut. Se kiukutti ihan huolella.

Mun vanhimmalla pojalla on todella lyhyet hermot. Sen kanssa tulee sitten ihan joka päivä riideltyä.

Miehen kanssa me ei muutenkaan ikinä riidellä. Välillä on kyllä aika ehtimistä tämä arki :D . Katsotaan mitä on elämä sitten ensi syksynä.

Rv 9+6

Ehkä uskallan vihdoin liittyä mukaan :) Reilu vuosi sitten tuli kkm vk 6+4. Vuosi tässä sitten yritettiin uudelleen tulla raskaaksi ja vihdoin onnisti :) Mulla on ollut jo 3 varhaisultraa viikoilla 6+1, 7+1 ja 9+1. Pienellä paikkakunnalla pääsee hyvin ultraan melkeinpä silloin kun haluaa :) Tässä viimeisemmässä ultrassa huomattiin että odotankin kaksosia. Isäntä sai aikamoisen shokin, mutta minä otin rauhallisesti uutisen. Perjantaita odotan jännityksellä, koska silloin olisi np-ultra.

marre 11+0
Miten sulla ei huomattu tuossa 7+1 ultrassa et kasoset tulee? Minulla kun oli 7+1 vk ultra lääkäri oli hetken hiljaa ja sanoi et pakko katsoa sanoinko väärin et on vain yksi mut ei se sit toisesta enää puhunut nyt aloin miettiin et voiko ollakkin et siellä oliskin kaks?

Minä kanssa esikoista odotan :) meitä olikin paljon täällä!
Nyt hieman pahoinvointi on alkanut tasaantumaan, välissä ihan jopa hyviä päiviä. Ei oo onneks jatkuvasti tarvinnu oksentaa muutenkaan mut kovaa pahoinvointia on ollut..
Alavatsa on välillä kipeä, aivastaminen on jotain ihan hirveää :D
Muuten olo on aika tasainen, väsy toki on kova mutta sekin helpottamaan päin.

Tasan viikon päästä np-ultra!! Silloin 12+4, saa nähdä muuttuuko. Ihana päästä viimein näkemään pikkuinen <3 mieskin jo ihan tärisemässä!

Jeanney rv11+4

Tänään tuli postissa hus labilta kirje ettei ole seulonnoissa löytynyt poikkeavuuksia, mutta mukana ei tullut niitä itse tuloksia? Mua kiinnostaisi ne. Yritin mennä omakanta.fi katsomaan mutten löytänyt sieltäkään, onko kellään hajua mistä ne näkisin?

Mulla on itsellä esikoisesta pk-seudulta se mielikuva, että jos niissä tuloksissa ei ole mitään poikkeavaa niin mitänä riskilukuja ei ole esittää; siis se riski on niin pieni että on vaan todettu ettei ole poikkeavuuksia. En muista saaneeni siis esikoisesta mitään riskilukua. Tokasta ei käytykään sitten enää veriseulassa. Eikä nyt kolmannestakaan käydä ja paikkakuntakin on muuttunut, niin en tiedä tämän paikkakunnan toimintatapoja.

Aika monella taitaa olla perjantaina ultra; niin on meilläkin :)

Ollu vähän epätodellinen olo koko raskaudesta vaikka kaikki merkit kyllä ollu ja olokin mitä hirvein. Eilen kävin neuvolassa mutta oli vaan läjä papereita, tänään menin lääkärille hakemaan sairaslomaan jatkoa ja mies jäi autoon niin tottakai se sit ultras että kaikki on normaalisti :D no kaikki oli ainakin hyvin! Nyt ainakin tietää että sielä asustaa pieni mutta kova potkija <3
Rv 9+1 vaasa

Mulla on huomenna nt-ultra, pelottaa todella paljon! Varsinkin kun se on myös ensimmäinen merkki siitä onko mahassa oikeesti joku! Onhan mulla oireita ollut paljonkin mutta oon odottanut kunnon varmistusta asialle ja tuntuu hyvältä että vihdoin huomenna asia selviää... Toivottavasti kaikki on vaan hyvin siellä mahassa! :)

Nyt siis 11+6 eli mulla nt-ultra huomenna kun on tasan 12+0

Miten sulla ei huomattu tuossa 7+1 ultrassa et kasoset tulee? Minulla kun oli 7+1 vk ultra lääkäri oli hetken hiljaa ja sanoi et pakko katsoa sanoinko väärin et on vain yksi mut ei se sit toisesta enää puhunut nyt aloin miettiin et voiko ollakkin et siellä oliskin kaks?

Siinä 9+1 ultrassa huomattiin ensin vaan yksi ja neuvolatäti kerkes sen mitata ja sitten se jotenkin käänti sitä laitetta vatsan päällä eri asentoon niin huomattiinkin että siellä on selkeesti toinen. Molemmilla näkyi sykkivän sydän, mutta ääniä ei vielä siinä vaiheessa kuunneltu. 7+1 ultra kuva katsottiin neuvolatätin kanssa vielä uudestaan mutta ei ois voinut arvata että olisi toinenkin. Oisko toinen ollut jotenkin sen toisen takana piilossa ja sitten tullut esille kun viikkoja enemmän. Mene tiedä sitten :D

Kiitos vastauksista, Ellukkainen ja Pähkinä80! Toivottavasti siispä tulisi tulokset pian nähtäväksi, oon niin utelias tietämään. :)

Enää 5 viikkoa ja 1 päivä lääkäriultraan, silloin olen 16+4 ja siitä 3 viikkoa ja 4 päivää niin olisi se kaikkein jännittävin rakenneultra! Tuntuu, että eläisin vain noita ultrakäyntejä odottaen. :D Onneksi np-ultra on ohi ja pahin jännitys on kaikonnut ja pystyy taas nauttimaan raskaudesta.

Mä olen Uudeltamaalta, Helsingistä. Onko täällä paljon pk-seudulta? Mä olen 25v esikoista odottava. :)

Takaisin