La marraskuu 2016

Nyt tuli aika ekaan ultraan, ensi viikon perjantaille. Niin ja esikoista odottelen.
Olo oli jo suhteellisen hyvä ja normaali eiliseen asti jolloin heikko ja huono olo veti kokopäiväiseksi sohvapotilaaksi.
Toivotaan että huonon olon väistyessä pääsis hehkumaan ja nauttimaan..

Rv. 10 + 5.

Millä viikoilla niskapoimu ultra tehdään, ja mitä kaikkea siellä tapahtuu.? Kokemuksia kaipailisin. Itse odottelen aikaa juuri sinne, mutta ei ole postissa vielä tullut. Jännittää.

Heitar 11+4

Täällä myös esikoisen odottaja :) mahtavaa lukea kuulumisianne, halaukset ja pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :Heartpink sydän syrjällään myös odottelen miten itselle ens viikolla nt-ultrassa käy...

Muutamat kirjoitteli oireiden loppumisesta; itsellä käynyt samoin, etova olo jäi viikko sitten pizzeriaan :jokercolor ja nyt ei oikein ole jokailtaista alavatsan vihlontaa / repäisykipujakaan tuntunut enää. Huolestuttaa kauheasti, mutta eiköhän me tämä viikon odottelu jotenkin kestetä... lohtuna on Odotukseni -app missä tämän päivän kohdalla lukeekin että oireiden pitäisi jo väistyä..

Tuntuu muuten pahalta kun oon jo suoraan "joutunut" valehtelemaan raskaudesta. Vähän hämmästelen sitä miten suoraan ihmiset kehtaa kysyäkin, kun huomaavat että en vaikka ota alkoholia, taitaa näköjään olla niin ihmeellinen asia laughing7 mutta ollaan alusta asti päätetty että tämä juttu pysyy salassa ultraan asti niin ei ole oikein muuta voinut... ja nyt kun kalvaa tämä huoli ja epävarmuus niin enpä tosiaan kyllä mitään myönnä, ennenkuin saavutetaan tuo eka virstanpylväs :) mahasta ainakaan ei vielä mitään näy, se on yhtä pullea kuin ennenkin :king

Rv 11+2

Täällä kans esikoisen odottaja :) ens perjantaina mulla on nt-ultra ja pikkuhiljaa alkaa jännittää onko kaikki hyvin.. varhaisraskauden ultrassa kävin rv 7+3 ja pikkunen sielä kasvo, toivottavasti kasvaa edelleen :) Jonkinverran oireita on, mutta on helpottanut onneks :)

Eilen kävin mun isovanhemmilla ja mummo ainakin tajus että oon pieniin päin, oon lihonut jonkinverran ja turvoksissa :D Mutta kohta voi sit kertoo ihan suoraan, jos ultrassa on kaikki hyvin :)

Onko täällä muuten kukaan käyttänyt lutinusta tai lugesteronia alkuraskauden tukena? Mä käytännössä käytin keltarauhashormonia rv4 -> rv 9 asti. Eilen meni viimeiset lääkkeet. Alapää on ollut viimepäivinä hyvinkin arka ja ehkä hieman kirvelevä, mahtaakohan johtua lääkkeistä joita käytin näin pitkään ja siitä, että jouduin pitämään sidettä kokoajan..? Odottelen miten nyt käy kun lääkkeet on loppu, että alkaakohan fiilis paranemaan vai ei. Täytyy torstaina jutella lääkärille jos ei ole parantunut.. :/

Tääläkin yksi esikoisen odottaja! :-) onhan meitä täälä, jossain vaiheessa kuvittelin olevani suurinpirtein ainoa ensimmäistään odottava hihi!
Mä kävin tänään seulontaverikokeissa ja vein samalla ensimmäiset pissanäytteet, joiden tulokset tulikin mulle tunnissa(!) puhelimeen viestillä :D Enää viikko ja 1 päivä nt ultraan... Jännittää! Toivottavasti siellä pieni sydän jumpsuttaa, missään ultrassa kun ei olla vielä käyty.
Mulla on kanssa oireet ruvennut jo helpottamaan, etenkin kaikista näkyvimpänä ollut väsymys. On kiva taas jaksaa ajatella ja tehdä asioita :) repäisykipuja noustessa ja aivastaessa tuntuu ja vasen lonkka välillä särkee. Nyt on myös pari päivää särkenyt päätä :( muuten täälä on kaikki toistaiseksi ainakin hyvin!
Nyt siis rv 10+4

Kunhan kyselen. Sisko sai vajaa vuosi sitten kaksoset ja suvussa muutenkin niin mielenkiinnosta :cat:

Aijuu... onko teillekki tulosa kaksi? ☺ just taas mietittiin miehen ksns että vaikka ois ollu toki mukavaa et lapsluku ous heti tullu täyteen niin oishan se ollu aika rankkaa :wideyed: hatunnosto niille joilta se käy ku vettä vaan! Mää olidin ollu lirissä :hilarious:

Rv 11+4

Muokattu viimeksi:
Sadetuuli, ei sentään. Mun mielestä kaksoset on vaan niin magee juttu :)

On se kyllä rankkaa.

Mun mummilla on kahdet kaksoset. En jaksa ymmärtää miten ennen vanhaa sitä jakso :D

Sadetuuli, ei sentään. Mun mielestä kaksoset on vaan niin magee juttu :)

On se kyllä rankkaa.

Mun mummilla on kahdet kaksoset. En jaksa ymmärtää miten ennen vanhaa sitä jakso :D

Teillä taitaa olla kans tuollai suku"rasitreena" :grin meilläki äitin vangemmisra toinen oli Kaksonen ja just epäidenttinen. Meillekin ois ollu tulossa mitä todennäköisimmin epäidentyiset.

Ongan siinä kyllä mageetki puolensa :)

Uh, näin unta että synnytin 7 lasta kahessa jäätelöpaketissa. Synnytin siis kaks jäätelöpakettia, toisessa oli 4 ja toisessa 3 vauvaa.. Saa nähä kuin villiks nää unet ajan myötä muuttuu. :smiley-bounce012

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Huomenta ! Kaippa tää olojen muuttuminen suuntaan ja toiseen on normaalia ? Kun esim mulla sunnuntai oli järkyttävä päivä - eilinen tosi hyvä - tänään kävin jo laatottamassa ja olo heikohko.. iltaan pitäisi könytä töihin..

Rv. 10+6.

Täällä vielä ilmoittautuu yksi esikoisen odottaja! :) Mullakin olot jo vähän helpotti mut tänään taas pala kurkussa, ehkä se on normaalia, toivotaan..

PikkuApila123, tulipa sun tulokset nopsaan :) Täytyykin käydä kattomassa onko mun tulokset tullu kun kävin viime viikon lopulla.

10+0

Täällä myös odotellaan esikoista! Eilen oli nt-ultra ja meillä oltiinkin vilkkaalla päällä. Mun mielikuvat tän ikäisistä sikiöistä on olleet rauhallisista kohdussa köllöttelijöistä, joten kun kätilö metsästi pikkutyyppiä ultralla, niin hetki oli kyllä koskettava ja huvittava samaan aikaan. Vaikka oltiin oltu jo varhaisultrassa, niin kyllä tää kokemus sai vaan kyyneleet poskille.

Onnenhetkiä ultraan toivottelen muillekin!

12+0

Minun isäni on myös kaksonen ja äitinikin puolella suvussa on kaksosia. En ole ikinä tavannut yhtä erinäköisiä kaksosia kuin isäni ja veljensä. Isäni on pitkä ja hoikka ja veli lyhyt ja tukeva. Kuin ilmetyt Pekka ja Pätkä :grin
Olisihan se aika siistiä saada kaksoset, mutta sitten olisi kolme alle 2 vuotiasta, huh huh! Ja miehen työpäivät lähes joka päivä 12h.. Joskus enemmän joskus vähemmän.
No kunhan olisi kaikki kunnossa! Tsemppiä kaikille ultraan/ja/tai/neuvolaan menijöille! Ja tietysti kaikille muillekin! :Heartred

Muokattu viimeksi:
Täällä myös esikoinen tulossa! :) Oon myös huomannut tuon olojen aaltoilun välillä oli useampi päiväkin helpompaa ja viime yönä heräsin järkyttävään oksuoloon. Ja sen kans huomasin että rv 7 asti huono-olo oli aamu/aamupäivä painotteista ja nyt on siirtynyt iltapäivään iltaan ja yöhön :D
Rv 8+6

Täälläkin esikoisen odottaja! Varhaisultrassa käytiin viikko sitten 6+6 ja siellä pieni sydän sykki. Neuvola oli myös samana päivänä. Nyt täytyy odotella 18.5. asti nt-ultraa, sitä ennen verikokeet.

Oireita on mutta ei juuri elämää haittaavia, paitsi uniongelmat. Kuvotusta on mutta ei pahoinvointia, kuvotuskin tulee iltapäivällä ja illalla, ei juuri aamulla. Väsyttää ja on nälkä koko ajan, toisaalta 4-14 pätkässä nukkuminenkin aiheuttaa väsymyksen ja nälän. :( Hemoglobiini oli neuvolassa alhaalla, kovasti nyt tankkaan rautapitoisia ruokia. Alavatsa on ollut järjettömän turvoksissa, rinnat on muuttaneet muotoaan pyöreämmiksi, verisuonet näkyvissä ja nännipihat laajemmat. Alaselkää särkee, yöllä on vaikea nukkua kun lantio ei pysty rentoutumaan. Lantiolle ei löydy kylkiasennossa mitään paikkaa. Tukkoisuutta ja lämpöilyä on. Mikään ruoka ei oikein maistu, koira haisee pahalta ja ihmenäppyjä tullut leukoihin. Alavatsaa jomottaa menkkamaisesti koko ajan, lisäksi ponnistellessa ja fyysisessä rasituksessa repii. Yskiä täytyy aina makuulla ollessa kippurassa, muuten repäisee alavatsaa aivan hirveästi. Lantioo myös särkee hermosärkymäisesti, erityisesti viime yönä. :( Ja kaksi kertaa viime yönäkin piti käydä pissalla, päiväsaikaan myös kun vessahätä tulee niin sen kanssa ei pysty kauaa olemaan vaan on pakko päästä vessaan. Päänsärky iltaisin on todella inhottavaa, ehkä kaikista inhottavin oire. :(

Silti koen, että oireita ei juuri ole eikä ne juuri haittaa elämää, eri kun ei ole pahoinvointia. :)

Rv 7+6

Täällä myös esikoista odottava. Syönnin jälkeen n.puoli tuntia vääntää vatsaa kipeästi:sour: ja turvonnut on vatsa reippaasti.Muuten hoikka joten näkyy kyllä selkeästi että odotan:joyful: Huono olo tulee aaltoina. 4-5päivän välein tasaseen halannut pyttyä. Rinnat kasvaneet. Päätä alkaa särkemään jos väsyttää eikä pääse nukkumaan.Väsyttää ja käsivarsia palelee pitkin päivää.Illalla särkee lantiota ja alaselkää ja tod.hankala löytää asentoa miten päin olisi ja pääsisi nukkumaan.Hirvee olo-litania mut yrittää nauttii joka hetkestä.:happy:
10+2

Mulla oli kaikenlaisia oloja rv 9 asti, sitten helpotti todella paljon. Energiaa vaikka muille jakaa ja pahoinvointi loppunut. Toki olin myös lomalla ja vedin joka yö 12h yöunet Nyt olin jopa vähän helpottunut kun eilen oli etova olo ja väsytti! :) Esikoista odotellaan siis täälläkin. Huomenna neuvola ja viikon päästä nt-ultra.

Rv 10+2

Takaisin