La marraskuu 2016

On tämä odottaminen ja jatkuva pelko kuluttavaa.. :/

Onko täällä muuten muita ensiodottajia? Aika monella tuntuu olevan jälkikasvua ennestäänkin. 14,5 tuntia ultraan, jaiks!

9+4

Täällä on varpahat ainakin yksi esikoisen odottaja :)

Joten kaikki uutta ja ihmeellistä.

Siskoni sai vajaa vuosi sitten kaksoset, joten onneksi ihan lähellä on ollut juuri pieniä:)

11+0

On tämä odottaminen ja jatkuva pelko kuluttavaa.. :/

Onko täällä muuten muita ensiodottajia? Aika monella tuntuu olevan jälkikasvua ennestäänkin. 14,5 tuntia ultraan, jaiks!

9+4

Täälä myöskin ensi odottaja, mukava kun täältä on saanut tietoa ja tukea kokeneemmilta :) mulla myös paras ystävä odottaa toista lasta niin on mukava kun on joku tuki kuka on "samassa veneessä" :D huomenna meen verikokeisiin sikiöseulontaan liittyen :s

Pikkumyy 11+3

Täällä myös esikoista odottava! Kaikki on tosiaan uutta ja ihmeellistä ja meillä suvussa ei ole yhtään vauvoja, nuorin on 8 vuotta. Onneksi muutamilla ystävillä on lapsia ja yksi on raskaana mun kanssa samaan aikaan, muutamia viikkoja vaan edellä. Heiltä saa sitten kivasti vinkkejä ja tietoa asioihin. :)

Taas tullut niin huonoja :'(, kun hyviäkinuutisia, toivottavasti nyt olisi kuitenkin huonojen uutisten aika ohi jo... :/

Mä just sorruin, söin vähän salmiakkia, kuulen neuvolatädin äänen mun päässä, "ajajaj."... ei nyt kai...
olo on ollut nyt aika hyvä täällä, pahaa oloa vain aina hetken, kaikki karkit (paitsi suklaa) tuo närästystä, sinänsä hyvä tämmöiselle normaalisti karkkimonesterille! :D

Töissä tuli kahtena päivänä (kun oli nostoja) issias kaltaisia kipuja, yhtenä iltana sai kontata kotona rappuset ylös, oli kiinnostava ilta... onneksi meni se pahin ohi aika nopeesti... huomen ja ylihuomenna taas nostoja, katsotaas että jäänkö sairaslomalle vai ei... neuvolatäti kyllä sano jo että pyydän muita vuoroja missä ei nostoja tai sitten sairaslomaa... tuntuu vaa nii epäreilulta työkavereita kohtaan... :S (en ole kertonut työporukalle raskaudesta)

Jollakin muulla selkä/issias vaivoja?

Taas tullut niin huonoja :'(, kun hyviäkinuutisia, toivottavasti nyt olisi kuitenkin huonojen uutisten aika ohi jo... :/

Mä just sorruin, söin vähän salmiakkia, kuulen neuvolatädin äänen mun päässä, "ajajaj."... ei nyt kai...
olo on ollut nyt aika hyvä täällä, pahaa oloa vain aina hetken, kaikki karkit (paitsi suklaa) tuo närästystä, sinänsä hyvä tämmöiselle normaalisti karkkimonesterille! :D

Töissä tuli kahtena päivänä (kun oli nostoja) issias kaltaisia kipuja, yhtenä iltana sai kontata kotona rappuset ylös, oli kiinnostava ilta... onneksi meni se pahin ohi aika nopeesti... huomen ja ylihuomenna taas nostoja, katsotaas että jäänkö sairaslomalle vai ei... neuvolatäti kyllä sano jo että pyydän muita vuoroja missä ei nostoja tai sitten sairaslomaa... tuntuu vaa nii epäreilulta työkavereita kohtaan... :S (en ole kertonut työporukalle raskaudesta)

Jollakin muulla selkä/issias vaivoja?

Täälä myöskin selässä issias ongelmia, selkäranka reuma ja nivel repeämä viime kesältä, joten tunnen tuskasi todellakin :( perus kipulääkitys piti pistää jäihin niin katotaan mihin tämä etenee, toistaiseksi mennyt hyvin. Onneksi mulla ei oo fyysisesti raskas työ, en tiiä miten siitä selviäisin :s

Pikkumyy 11+3

Onhan meitä ensiodottajiakin muutamia! :)

Mulla ei oo selkäkipuja mutta alavatsaa alkaa nippailemaan jos tekee paljon fyysistä työtä. Samoiten jonkinlaisia repäisykipuja on ilmaantunut. Aamulla venyteltäessä tai aivastellessa alavatsaa "repäisee".

Valitan taas tästä mahasta! Varsinkin iltaisin nukkumaan mentäessä vetäisee ihan löysälle ja vääntää kauheasti. Olen muutenkin herkkävatsainen ja kauhistelen jo nyt jos vatsa on tälläinen koko raskausajan.

Olitkohan Pilvisydän nyt ensimmäinen nt-ultran "läpäissyt"? Mulla edessä perjantaina.... ihan hirveesti jännittää, vaikka varsinaista syytä ei kai olisikaan. Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä ja puuhailin pihalla ja koko illan nippaili mahasta. Mies yritti rauhoitella että kohtu se siellä kasvaa ja kertoo sulle että rauhotu nyt vähän :) Väsymys on edelleen aika rasittavaa, nukahdan sohvalle joka ilta yhdeksältä, kunhan esikoinen on saatu nukkumaan. Sitten heräsin yöllä lapsen painajaishuutoon ja sen jälkeen pyörin sängyssä varmaan kaks tuntia ja kilahdin ihan täysin miehelle kun tajusin että se oli jättänyt täyden keittokattilallisen hellalle "jäähtymään". Tosi rakentavaa kiroilla keskellä yötä unenpöpperöisenä siitä että etkö saatana nyt tajua että ruoka pitää jäähdyttää nopeesti jääkaappiin! :hilarious:

piipaa 11+6

Täällä odotellaan kans ensimmäistä! <3 Siskollani on jo kaksi lasta ja paljon olen ollut tekemisissä muutenkin pienten kanssa, mutta onhan tämä nyt aivan uusi ja jännittävä asia! Mulla myöskin alaselän vihlomista oikealta puolelta jonkun verran jos joudun nostelemaan tai tekemään muutenkin edestakaista liikettä selän kanssa. :/ Onneksi ei ole kauhean pahaksi mennyt ja suurimman osan ajasta saan kuitenkin kassalla viettää, niin ei rasita selkää niin paljon.

Olitkohan Pilvisydän nyt ensimmäinen nt-ultran "läpäissyt"? Mulla edessä perjantaina.... ihan hirveesti jännittää, vaikka varsinaista syytä ei kai olisikaan. Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä ja puuhailin pihalla ja koko illan nippaili mahasta. Mies yritti rauhoitella että kohtu se siellä kasvaa ja kertoo sulle että rauhotu nyt vähän :) Väsymys on edelleen aika rasittavaa, nukahdan sohvalle joka ilta yhdeksältä, kunhan esikoinen on saatu nukkumaan. Sitten heräsin yöllä lapsen painajaishuutoon ja sen jälkeen pyörin sängyssä varmaan kaks tuntia ja kilahdin ihan täysin miehelle kun tajusin että se oli jättänyt täyden keittokattilallisen hellalle "jäähtymään". Tosi rakentavaa kiroilla keskellä yötä unenpöpperöisenä siitä että etkö saatana nyt tajua että ruoka pitää jäähdyttää nopeesti jääkaappiin! :hilarious:

piipaa 11+6

No näyttäisi siltä ettö ainakin ekojen joukossa :) tiedän niin tuon tunteen että jännittää mennä mutta toivotaan että sinullakin on kaikki hyvin ja saat huokaista helpotuksesta :)

Minä nyt en enään tiedä miten minun tulisi laskia viikkoja jos ultra näytti sen 12+3 vai jatkanko vaan normaalisti millä viikoilla olen (11+5)... Osaako joku neuvoa :)

Kunpa minäkin olisin ymmärtänyt ekaa odottaessa, että tälläisiä foorumeitakin on olemassa.. Vertaistuki olisi ollut tarpeen. Jotenkin sitä oli siinä tilanteessa niin yksin. Muutenkin minulla meni se raskaus jossain ihme tiloissa o_O
Ei vitsi, minulla vasta viikon päästä maanantaina eka neuvola ja sieltä laittaa lähetteen sinne ultraan, että jännitettävää riittää. Näin kyllä viime yönä unta, että sain kolmoset :wideyed: Eikä siinä kaikki, ne oli toiset kolmoset mitkä sain... :grin Ja sitten oli tietysti vielä tuo esikoinenkin. Kaikki seitsemän olivat vielä alle kaksi vuotiaita :nailbiting:

Rv 8+2

Täällä tänään neuvolassa käyty ja aikoja sain sinne sun tänne ja sydän äänet kuunteli ja sieltähän se jumpsutus kuului ..:love7 ens ke ultraan kahtelemaan pikkuista rakasta:love017 tänään ollut niin ilonen ja uskomaton fiilis ees muksun kiukuttelut tuntunut missään...(jätti välistä yhet unet)..jospa nukkus aamulla pitkään...tänään puoli 8 mies toi sen viereen ku oli herännyt ja ite lähti asioille niin kymmeneltä suostu muksu nouseen ylös vasta...kahet torkut otti viekussa...:)

Suosittelen kokeileen issias vaivasta kärsiviä osteopatialla käyntiä..itse sain edellisessä raskaudessa avun ja ei kerinnyt kunnolla tulla se vaiva ja ei oo nytkään vaivannut..joskohan ite sais huomenna varattua ajan ostropaatille ku 12 viikko alkaa to...ei ota ennen ku on 12 viikolla..

Piipaa meilläki perjantaina nt-ultra ☺

Esikoista ootellaan meki. .. Toki serkulla on jo kolme muskua ja systerillä kaks et onhan niit lapsosia suvussa mut miehen puolella tää ois aivan eka :joyful:

Ja pahoittelut niille jotka saanu huonoja uutisia. .. todella ikävää!

Rv 11+3

Takaisin