La marraskuu 2016

Voimia Annees :sad001

Tuosta 12 viikosta nii tiiättekö onko se riskiviikon ylitys heti 12+0 vai 12+6 ja samoihin aikoihin on se nt ultra nii onko se viiminen ultra mahdollisuus 12+6 vai 13+6.. Ei oo vielä tullu aikaa tuohon ultraan ku vasta perjantaina ilmeisesti neuvolasta lähetekki, nii varmaan viel hetki menee. Mutta ollaan mietitty et sen ultran jälkeen voitais julkistaa raskaus jos siis kaikki on hyvin ja ajateltiin et miehen puolelta tuleville iso mummoille lähtis äitienpäiväkortit niin et toivotuksena ois tyyliin Hyvää äitienpäivää tulevalle isomummille! Ja nyt laskeskelen ehtiikö ultra olla ennen sitä, no rv13+6 on äitienpäivää seuraava maanantai joten aika varmasti ehtii ennen sitä olla, mut mahdollisuus on myös siihen et ei ehi jos se ultra mahdollisuus siis menee tuonne 13+6 asti.
Jotenki ihan tajutonta että ylipäätään oon raskaana ja jo viikolla 10+6 :wideyed: Tänään pitäs viiä pissat labraan ja verinäytteet otattaa seulontoja varten ja mitä siel nyt katotaanki, niitä varten täyttelin lappuja nii olipas siinäki outoa rastia kohtaa "oletko raskaana? kyllä"

Riski sika on se 12 vk mutta toki keskenmeno tai sikiön sydän voi pysähtyä senkin jälkeen onhan vauvoja kuolu viikoilla 20 et riskillä se menee niin kauan kunnes vauva on sylissä ja sehän tästä raskaudesta tekee niin pelottavan kun toivois ja haluais suojella pientä ihan koko ajan mut ei sitä oikein mitää voi tehdä ku toivoa parasta <3

Annees, oon niin pahoillani :Heartpink:Heartpink
Meillä vatsatautia ja eilen kaikenmuun "hyvän" lisäksi vessakäynnillä tuli veristä vuotoa.
Oon niin heikossa hapessa, että en oo saanut vielä edes soitettua mihinkään, pahinta pelkään :,(

Annees <3 voimia aivan älyttömästi. Toivottavasti sulla on mahdollisuus levätä, surra ja tuntea kaikki tunteet, mitä oman pienen menetys aiheuttaa. Voimia koko perheellenne.

Lara, yök! Voimia mahataudin kans! Ei kyllä mitään vuotoja tarttis enää ton lisäksi. Jospa se olis asiaan kuuluvaa vuotoilua. Parantukaa pian <3

Anneessille hurjasti voimia <3 :'( . Lara, hui toivottavasti on vaan jotain harmitonta.

Tässä ketjussa on ollut kyllä paljon niitä, joille epäonni osunut kohdalle :( . Välillä itseäkin pelottaa, kun tämä mies on niin unelma kun olla ja voi. Mies on kannatellut mua nekin päivät kun olen ollut todella huonovointinen. Aijemmissa raskauksissa en entiseltä mieheltä saanut mitään apua kotona. Tämä mies pystyy hoitamaan kaiken, joten olo on turvallinen.

Eilisen oli sitten kaikki lihakset jumissa johtuen lauantain treenistä. Plus huono olo, väsy, energiat nolla. Tästä päivästä en vielä tiedä. Olen eilisen tutkinut taas lastenvaunuja, ne kun on ehkä kinkkisin hankinta. Lasten kanssa on kyllä pinna kireällä ja eilenkin pojat sai kuulla kunniansa, kun oli hölmöilty koko päivä.

Olen koittanut jo sydänääniä saada kuuluviin, mutta vielä ei ole onnistanut. Vauva on kyllä hankalassa paikassa, ihan kohdun alaosaan kiinnittynyt. Mutta ne kuuluu kun kuuluu. Ja "geelinäkin" on vaan rasva vielä, kun odotan ultrageeliä saapuvaksi.

Rv 9+5

Täällä pahoinvointi vaihtelevaa.Ensimmäisessä neuvolassa kävin viime viikolla ja siellä kaikki oli ok.Hemoglobiini tosin oli vain 107 ja paino tippunut 3kg pahoinvoinnin takia.Laskenut hemoglobiini sekä matalat verenpaineet selittävät ajoittain pahankin huimauksen.Pahoinvointi oli 2 viikkoa sitten vielä niin pahaa että alas en saanut enää mitään syötävää ja mies sitten osti minulle pahoinvointirannekkeet.Todella epäileväinen olin niiden suhteen mutta ovat kyllä helpottaneet oloa! :) Migreeni ruvennut vaivaamaan enempi nyt raskauden myötä,mutta sitä osasin jo odottaa.Ensi viikolla olisi lääkärikäynti ja silloin näkee mitä siellä mahassa todella tapahtuu <3

Minulla ollut myös nyt muutaman viikon ajan iltaa kohti varsinkin aivan tajuton turvotus sekä mahaa vääntää niin että kyljellään pitää olla,jalat kippurassa.Tämä vaiva voisi helpottaa kyllä jo,vaivaa sen verran yöuniakin.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille! :)

Rv 8+2

Niin kaikenlaiset riskit elämässähän nyt on aina, mut pakko yrittää vähän rentoutua jos pahimmat riskiviikot pääser ohi, et pääsee vähän nauttimaanki raskaudesta. Nyt ei uskalla vielä hirveästi ajatella et loppuvuodesta vois olla vauva sylissä..

Mun oli tarkotus tänään lähteä ultraan, kun oli vaan tunne, että kaikki ei ole hyvin. Oireet loppui melkeen kokonaan 9+ ja dopplerilla en saanut ääniä kuuluviin.. Aamulla herätessä ajattelin, että kokeilen vielä kerran ennen kuin varaan aikaa ultraan, niin vihdoinkin äänet löytyi! :love017 Nyt sain mielenrauhan hetkeksi ja viikon päästä olisi nt-ultra.

11+1

Voi ei miten kamalaa, voimia Annees! :(

Täällä on pahoinvointi ollut kadoksissa viime lauantaista lähtien ja itse myös nyt pelkään pahinta. Kaikenlaisia kauhukuvia jo pyörii mielessä että meidän pieni muru on kuollut mun masuun :( Olo on ihan normaali, liiankin normaali. Onneksi meillä on ultra torstaina.. Dopplerilla en löytänyt eilen mitään, vain pieniä hetkiä näytössä vilahti korkeampi sykeluku. Ehkä yritän tänään uudelleen..

9+0

Hei kaikki! Kolmen viikon hiljaiselo takana, koska tunnukseni eivät toimineet ja näin kauan kesti, että saatiin ne taas toimimaan.

Tässä välissä oli jo pientä niukkaa ruskeaa vuotoa joka säikäytti tosi paljon. (Marraskuisen keskonmenon takia)
Neuvolassa kävin 8+1, jolloin sain ihanalta neuvolatädiltä ajan neuvolalääkärille pikaultraan. Tämä ultra oli sitten viikko sitten ja siellä se ihan ihmisen näköinen nyytti pyöri ja potki. Oli aivan mieletön fiilis.

Ensi viikon tiistaina sitten nt-ultra. Jännittää tosi paljon.

Nyt mennään 11+0 :)

Voimia Annees <3

Täällä flunssaillaan myöskin, lämpöilyn/kuumeilun kera. Lapsista 2 on jo sairastanut sekä minä ja mieheni. Nuorimmainen vielä säästynyt pahimmalta flunssalta. Jospa parannutaan pikaisesti, torstaina ois aika terveydenhoitajalle ja viikon päästä seuraava ultra, ni pääsee näkee miten masu-asukki jakselee <3

Auringonkukka rv 9+2

Kävin tänään verikokeissa, nt-ultra kahden viikon päästä. Toiveissa olisi kertoa äitienpäivänä omille ja miehen vanhemmille. Onko kellään tietoa tuleeko nt-ultran ja verikokeiden riskitilastot samantien ultrassa tietoon? Jännittää, mutta kivalla tavalla ehkä nyt enemmän kuin huonolla.

Annees, voimia! <3

Mulla on huomenna lääkärineuvola ja jännitys ja pelko on sanoinkuvaamatonta..

9+4

Olen pahoillani Annees, voimia kovasti!

Eikö siinä nt-ultrassa saa tietoonsa ainoastaan se riski downin syndroomaan? Näin muistelisin?

Madeline: Mekin aateltiin kertoa äitienpäivänä :) Saa vielä nt-ultran jälkeen hetken rauhassa pitää asian itsellään.
Äidille kortti, jossa lukeekin Mummille :)

Mileim: Sattuipa kivasti :)

11+0

Np-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin <3 vastasi viikkoja 12+2 mutta ei vaihdettu la eli samana 2.11 pysyy. Oli helpottavaa ja ihanaa nähdä pikkuinen ja niskaturvotusta oli 0,7. Tästä on nyt helpompi jatkaa matkaa ja toivoa parasta että kaikki menee hyvin loppuun asti .

Pilvisydän 11+5

Perjantaina käyty ensimmäinen neuvolakäynti, ei yrittänytkään kuunnella sydänääniä dopplerilla vaikka salaa vähän toivoin. Tietty parempi näin jos niitä ei sitten ois kuulunutkaan.. Laittoi lähetteen np-ultraan ja aika pitäisi tulla postitse. Jännittää kyllä hiukkasen edellisten epäonnistumisten jälkeen (tuulimuna ja keskenmeno). Oireitakin on ollu pelottavan vähän, ei kuitenkaan onneksi mitään vuotoja.

Rv 8+2

Takaisin