La marraskuu 2016

Nyt vähän henkilökohtaisempi kysymys mutta minkä kokoisia te olette? Onko esimerkiksi huomattavaa ylipainoa joka hankaloittaa entisestään oireita ja raskausaikaa? Mulla nousi lyhyessä ajassa paino 15 kiloa ja se aiheutti myös alakuloisuutta. Nyt alkuturvotusta oli tullut viime neuvolakäynnillä +3kg ja olo on masentava oman koon takia.. Olin ennen aina tottunut olemaan se hoikkatyttö, ja nyt olenkin pluskokoinen odottaja.

Itse painan tällä hetkellä n. 80kg ja pituutta 162cm... Eli ylipainoa selvästi ja sekös harmittaa. Olin 2014 -15kg kevyempi ja sillon olin itseeni tyytyväinen. Selkä meni kuitenkin treenatessa ja puoleen vuoteen en saanut salilla käydä. Paino tuli takaisin todella nopeasti, kun en katsonut lainkaan mitä söin. Olen sitä yrittänyt pois saada, mutta motivaatio ollut hieman hukassa. Nyt koitan kuitenkin jatkaa säännöllistä liikkumista, ettei paino pääsisi kauheasti enää nousemaan.

Itse olen 170cm ja painan 68kiloa, saman verran kun ennen esikoistakin. Esikkon odotusaikana lihoin 26kg, kaikki lähti vuodessa mutta saa nähdää jos tässäkin raskaudessa lihoon yhtä paljon et tuleeko kilot jäädäkseen vai saanko uudelleen pois.. vähän jännittää. Yritän syödä terveellisesti ja en syö makeeta,viime raskaudessa söin isoi annoksia ja paljon makeeta. Raskauden jälkeen huomasi ettei ollut vaan mikään turvotus, mahaan ja reisiin ja käsivarsiin oli kerääntynyt rasva. Ja vasta vähän aikaa ennen plussatestia olin saanut pömppömahan pois treenauksella. Tarkoitus olisi jatkaa vatsatreenei vielä mutta nyt ne ainakin karmean olon vuoksi jäänyt :/
Mymmellisti:mikä sovellus se on,kivan näköinen

ImageUploadedByVau Foorumi1460052723.844599.jpg

Toi liila odotukseni! Toi raskausmatka on kans kiva ku joka aamu (kun vaa muistan) otan mahasta kuvan ja sitte voin tehä lopuksi sen videon kuinka maha kasvoi :D

Niin ja siis mulla pituutta 167 ja paino oli helmikuussa 70,5 kg :D nyt en oo uskaltanu käydä kun turvottaa ja muutenki sellanen olo et ihan varmaan on paino noussu :(

Mä oon 157cm ja paino ennen tätä raskautta 47kg. Nyt tullut 3kg painoa lisää. Esikoista kun aloin odottaa painoin 48kg ja synnärille lähtiessä 70kg. Nuo kaikki 22kg lähti nopeasti ja hetkellisesti paino kävi jopa 46kg eli todella alhaalla. Olen ollut aina hoikka mutta en kuitenkaan näin hoikka. Tuo alhainen paino on muodostunut vähän jopa ongelmaksi koska miehenikin on sanonut että olen kuihtunut siitä kun tapasimme. Syömällä en ole saanut painoa nousemaan mutta johtuu varmaan siitä että syön epäsäännöllisesti ja todella pieniä annoksia. Harrastan myös paljon liikuntaa eli kulutan melko paljon siitä mitä suuhuni laitan. Tavoitteena olisi nyt opetella säännöllistä ja terveellistä ruokailua. Sitä kuitenkin aavistuksen häiritsee tämä kamala pahoinvointi kun mikään ei maistu tai jos joku maistuu niin hampurilainen tai sipsit yms.

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille, kyllä näitä lukiessa meinaa omakin sydän musertua.

Mulla oli tänään neuvola. Paineet alhaalla, hemppa yli 130, eli hyvä. Pissi puhdas jne. Eli kaikki hyvin. Olen itse myös liikunta-alan ammattilainen ja sain paljon kehuja syömisestä. Ja liikunta on kunnossa, tänään on tullut 22 000 askelta jo ja isoimman koiran vika ulkoilutus/lenkki tekemättä. Nyt alkaa olo taas olla semmoinen, että vois alkaa väkästää sitä ruokavaliota ittelleni ja alottaa tekemään kehonpaino-painotteista lihaskunto-ohjelmaa.

Niin painosta. Mulle bmi sanoo, että olen normaalipainoinen, vaikka oikeasti olen melkeen turhan ohuessa rasvassa. Lihas painaa enemmän kuin rasva. 2014 oma kilpirauhanen oli pahasti rikki ja siitä johtuen keräsin about 10kg enemmän painoa kuin nyt. Olen alle 160cm ja painoa nyt semmoiset alle 54kg. Ylimmät vatsalihakset näkyy, mikä kertoo siitä, että saisi muutama kilo tulla. Liikuntamäärät on vaan niin tuhottomia, että kohta varmaan on mahdoton enää saada täysin järkevästi kaikkea kehon tarvitsemaa alas.

Tiedän, että tämä on laiha lohtu, mutta koittakaa vaalia sitä kehoa erityisesti. Kaikki naiset on mielestäni kauniita. Raskauden aikana ei saa laihduttaa. Mutta jos olo sallii, niin voi tehdä elämänmuutoksen. Elämänmuutos ei tarkoita sitä miten tv sen esittää, vaan pieniä valintoja joka päivä ja niistä muodostaa yksi kerralla rutiini.

Muokattu viimeksi:
Täälä pituutta 155cm ja paino 49kg, ensimmäistä ootellaan saa nähä paljonko tulee kiloja. Ainakin nyt alussa syömistä hidastanut kova pahoinvointi ja yleisesti olen aina ollut hoikka ja urheilullinen. Nyt oon tämän kauden pois futiksen divarihommista niin saa nähdä paljonkos se vaikutta.

Pikkumyy 10+0

Mulla pituutta 178cm ja paino alkuraskaudessa 69kg. Nyt on tullut 1-2kg. Esikoisen odotusaikana lihoin 20kg :/

Mun paino on 58kg ja pituus 158,5cm. En ole nyt käyny puntarilla,että paljonko painoa tullyt lisää. Synnärille lähtiessä painoa on ollut yli 70kg,mutta pian on tultu takaisin lähtöpainoon. Vatsaan on silti jäänyt mukavat makkarat,vaikka paino pudonnut lähtölukemiin. Noh,en tällä hetkellä asiasta stressaa,sitten kun on lapsiluku täynnä,niin on aika laittaa oma kroppa kuntoon :) liikun paljon ja syön aika lailla lautasmallin mukaan.

Itsellä painoa noin 71 kg ja pituutta 162,5. Ensimmäistä lasta alkaessani odottamaan painoa oli noin 50 kg. Painoa raskauksien myötä tullut 8-25 kg/raskaus.

Muokattu viimeksi:
Itsellä lähtöpaino n.53kg ja nyt pudonnut 51,1kg ja pituutta 163cm. Oksentanut olen 3kertaa tasaseen 5päivän välein(yökkäillä saa joka päivä) ettei johdu pahoinvoinnista vaan siitä että vatsa toinii reippaasti ja on ihan sekaisin joka päivä.:sour: Muina oireina jatkuu kylmyys,väsymys,vihlaisuja välillä.:shy:

Minä oon 160 cm pitkä ja lähtöpaino oli n. 64 kg. Rv 6-8 lähti puolitoista kiloa painoa, kun oikein mikään ei maistunut. Nyt oon viimesten viikkojen aikana saanu syötyä enemmän ja paino ei oo enää pudonnu, mut ei myöskään noussu. Tällä hetkellä painan siis 62,5 kg.

Laihdutin pari vuotta sitten noin 20 kg lisäämällä liikuntaa, kiinnittämällä enemmän huomiota syömiseen ja lisäämällä myös veden juontia. Uskon tuon painonpudotuksen ja monivitamiinien (foolihappo) edesauttaneen tässä yllätysraskautumisessa. Kierto nimittäin tasaantui.

rv 8+6

163 ja 72. Ennen raskautta. Plussan jälkeen en ole vaakaan katsonut. Toisinaan, etenkin illalla tuntuu kovin turvonneelta. En innolla odota neuvolan punnituksia:/
Katsoin vanhoja neuvolakortteja. Joka raskaudessa on paino pudonnut alussa 500g-2kg. Vaikkei ole ollut pahoinvointia :0

Onko kellää tietoa löytyiskö windows puhelimeen mitää hyvää raskaussovellusta? Windows kaupassa kävin kattelee mut en löytäny ku yhen ja vaikutti kovin yksinkertaselta. Ois kiva kirjata ylös oireita ja tuntemuksia johonkii... Tietoa raskausviikoista en kaipaa ku kaikki löytyy vaun vauvan odotus kirjasta :)

Takaisin