La marraskuu 2016

Väsyttää viime yö oli miltei ineton yhtä heräilyä koko ajan piti rampata vessassa ja sit ajatukset harhaili kaikkiin masentaviin ajatuksiin nyt väsyttää sit ihan hirveesti ja töihin pitäs lähteä, mut onneks huomenna on jo perjantai pääsee viikonlopun viettoon ja sit ensiviikolla onkin jännittävät hetket kun se kauan odotettu ultra koittaa ..,.apuaaaaa!!! Täällä on nyt ollu vuorokausi hiljaiseloa kun ei oo tullu uusia kirjoituksia . Oliko kellään eilen tai onko tänään ultria? Hitsi mulla on tissit kasvanut ihan niinku olis ottanu silarit siltä ne näyttää heh :/ mut mukavaa päivää kaikille <3

Marsalle voimia:Heartred

Kyllä alkaa huolestuttaa ku raskausoireet vähentyneet ja näitä huonoja uutisia lukee ikävän tasaiseen tahtiin :nailbiting: ja en oo dopplerillakaan saanu kuulumaan viel sykkeitä. Nyt rv 9+5 ja tiedän et tosi taaksepäin kallistuva kohtu ja onhan mulla mahassa lämpöeristeitä jonku verran joten koitan näillä vakuuttaa itseäni rauhalliseksi.

Ei minullakaan ole eka neuvola ku vasta rv 10+4 ja tosiaan kaksosia ootellaan. Se ei neuvolan mukaan muuttanu aikaa aikaisemmaksi joten ens viikolla sitte neuvola. Koitan saada siinä hoitajaa kuuntelee sykkeet ku eiväthän ne siinä ultraa ja vissiin aika nihkeästi kuuntelee dopplerillakaan..

Muokattu viimeksi:
Sadetuuli
Mulla oli 9+4 viikolla neuvola. Neuvolatäti halusi, että kuunnellaan sykettä, vaikka sanoikin, että on normaalia vaikkei vielä kuuluisikaan, mutta ois vaan plussaa jos kuuluisi ja rauhoittaisi mun mieltä. No,eihän niitä kuulunut. Viime raskaudessa samoilla viikoilla niitä ei edes lähdetty kuuntelemaan siitä syystä, että eivät välttämättä kuulu ja ei vanhemmat turhaan huolestu sen vuoksi. Eikä dopplerikaan näin aikuisilla viikoilla sykettä yleensä anna (vaikka joku onkin jo sillä saanut kuuluviin). Joten ei kannata stressata asian suhteen, kaikki on varmasti hyvin, omalta osaltani ainakin näin uskon :Heartred
Kahden viikon päästä jo lääkärineuvola, sillä käynnillä pitäis jo sykkeet löytyä.

Yöllä alko menkkakivut ja vuoto, pelottaa ihan hirveesti. En taida kestää enää yhtään menetystä, niitä on ollut jo ihan liikaa. Jos tämä nyt meni kesken en enää pysty uutta yrittää... nyt pitäis olla 9+5 ja paripäivää sitten kuulin vielä sydänäänet...

Mammu :Heartred
Soita neuvolaan/terveyskeskukseen tms., niin saat varmuuden tilanteeseen, niin varmasti meinasitkin.

Yöllä alko menkkakivut ja vuoto, pelottaa ihan hirveesti. En taida kestää enää yhtään menetystä, niitä on ollut jo ihan liikaa. Jos tämä nyt meni kesken en enää pysty uutta yrittää... nyt pitäis olla 9+5 ja paripäivää sitten kuulin vielä sydänäänet...
Toivottavasti kaikki on hyvin mee tänään tarkistuttaan asia ja pidetään peukut ja varpaat pystyssä jotta kaikki olis hyvin ! Haleja ja tsemppiä päivään ei vielä masennuta kyllä siellä kaikki on hyvin uskon niin <3

Soitin suoran naistentautien polille ja siellä käskivät vain odotella. Jos menee kesken tässä vaiheessa niin vuotaa kuulemma kunnolla. Eikä ne mitään tee vaikka olisikin km. Keskenmenossa kontrolli muutaman päivän päästä että kaikki on tullut pois, ei muuta. Mulla ensiviikolla joka tapauksessa ultra-aika ni siellä sitten nähdään miten on käynyt. Edessä piiitkät päivät... Täytyy tolla doplerilla koittaa ite bongata ääniä...

Soitin suoran naistentautien polille ja siellä käskivät vain odotella. Jos menee kesken tässä vaiheessa niin vuotaa kuulemma kunnolla. Eikä ne mitään tee vaikka olisikin km. Keskenmenossa kontrolli muutaman päivän päästä että kaikki on tullut pois, ei muuta. Mulla ensiviikolla joka tapauksessa ultra-aika ni siellä sitten nähdään miten on käynyt. Edessä piiitkät päivät... Täytyy tolla doplerilla koittaa ite bongata ääniä...
Itse meni silloin kuin tuli vuotoa vähä niin hyksin päivystykseen ja sanoin et vatsaan sattuu ja vuotaa pääsin päivystyksestä sit ultraan ja sielä selvis et tuulimuna kyseessä :/ minäkin ensin soitin sinne ja neuvoivat samallailla mutta en uskonu pakkohan niiden on tsekata tilanne ja sit vaikka vähä teet valkoisen valheen et kivut on sietämättömät niin pääset sisään. On se viikko kuitenkin pitkä aika elää pelossa :(

Mulla tehty ar ultra ja oli oikeassa paikassa ja syke ja tosiaan löysin itsekin vielä sykkeen pari päivää sitten.. Eli on se totta mitä se täti siellä naistenpolilla sanoi, että turha mennä nyt jos on alkava km. Kun nyt voi vielä löytyä tyyppi mutta huomenna voi asiat olla toisin...

Ihan älyttömästi voimia sinne Mammu!! Toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki on pienellä hyvin. <3

Unajama,kun mä odotin nelosta niin kuulin kun kaksi vanhinta lastani (silloin 3v ja 2v) keskustelivat huoneessaan,että siellä se äidin masussa kasvaa se uusi pikkuveli. Vaikka ei oltu kerrottu lapsille raskaudesta. Varmasti ovat olleet kuulolla,vaikka ollaan itse ns. Salassa asiasta puhuttu :) voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja toivotaan ettei yhtään enempää näitä tulisi. Onnea myös hyviä uutisia saaneet!

Voiko kova stressi aiheuttaa keskenmenoa? Mulla on täällä hetkellä tosi kova stressi ollut pari päivää läheisen sukulaisen takia ja valvonut kaksi yötä sen takii, viime yönä nukuin vaan 3h ja seki katkonaista unta enkä saa päivälläkään nukahdettu :/ nyt menin googla stressista alkuraskaudessa ja siinä oli et silloin on iso mahdollisuus et menee kesneen ja nyt tietenkin stressaan siitäkin että olen täällä hetkellä iso stressipallo :( pelottaa että menee koko raskaus keskeen kun en voi olla nyt rauhallisesti :/

Heissan!
Täältä liittyy joukkoon myös yksi maaliskuussa plussannut, laskettu aika tällä hetkellä 19.11. Neljättä lasta odottelen (lapset 05, 08 ja 14). Eilen käyty varhais-ultrassa rv 7+4, pieni papunen siellä köllötteli ja sydän sykki <3 Alkuraskauteen kuulunut oireita laidasta laitaan, nyt pääosin vain jatkuvaa huonovointisuutta ja ruokahaluttomuutta. Ihanaa päästä keskustelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa =)

Muokattu viimeksi:
No niinhän siinä kävi kuin olin ehkä pelännyt. Kävin yksityisellä ultrassa tänää rv 9+5/6 kun jotenki epäilytti... oireet ollu tosi vähöiset/otemattomat muutaman päivän... jopa tissit ei oo enää kipeet. Eihän siellä kahra elävää sikiötä ollu... toinen elossa ja vastasviikkoja (33mm) mut toinen vaan 11mm ja sirpissä sikiöpussissa. Kyllä sitä tietää ja pitää siis etiäiseen luottaa!!! Jospa tämä sisar pysuis ny kuiten mukana <3

Voimia Sadetuuli! Mua pelottaa tulla aina lukemaan näitä juttuja kun huonoja uutisia satelee enemmän kuin hyviä :( mullakin on tosi kova stressi tällä hetkellä, ja rv8+0 menossa.

No niinhän siinä kävi kuin olin ehkä pelännyt. Kävin yksityisellä ultrassa tänää rv 9+5/6 kun jotenki epäilytti... oireet ollu tosi vähöiset/otemattomat muutaman päivän... jopa tissit ei oo enää kipeet. Eihän siellä kahra elävää sikiötä ollu... toinen elossa ja vastasviikkoja (33mm) mut toinen vaan 11mm ja sirpissä sikiöpussissa. Kyllä sitä tietää ja pitää siis etiäiseen luottaa!!! Jospa tämä sisar pysuis ny kuiten mukana <3
Voi ei no nyt toivotaan et toinen pikkuinen jaksais pysyä ja kasvaa masussa loppuun saakka <3
Uusille tulokkaille tervetuloa joukkoon .
On se kyllä niin et kun lukee huonoja kokemuksia mieli menee itselläkin maahan ja alkaa pelkään et itselläkään ei mee varmasti hyvin, jännä vaikka neuvolassa sanottiin et suurin osa raskauksista menee hyvin niin minusta tuntuu et täällä keskuateluissa on enemmän keskenmenoja entä onniatuneita raskauksia :(
Tsemppiä kaikille ja hyvijä vointeja !
Itse oon ollu ihan sika väsyny voimia ei tunnu löytyvän yhtään viikkoon en ole käynyt salilla tai jumpallakaan kun vaan ei jaksa :(
Jospa tämä olo tästä piristyis <3

Voimia sadetuuli, toivotaan toisen pysyvän marraskuuhun asti mukana!

Ite oon ollu tosi hyvävointinen, mikä on todella pelottavaa. Tissit on kipeet. Ja välillä pikkusen etoo ja huimaa. Turvotus ihan massiivinen, näytän sille kun olisin jo menossa lähempänä puolta väliä.. :D alamaha ei vaan pysy enää aisoissa. Välillä myös repäisykipuja.

Mut ei muuta oiretta.. Alkuun kun oli oksetusta, niin nyt tämä vaan todella ihmetyttää ja muiden kokemukset saa miettimään, että jos siellä ei sittenkään ole kaikki kunnossa.

Maanantaina toivottavasti selviää, tulen sen sitten myöskin tänne kertomaan.

Mileim rv 9+4

Voimia sadetuuli, toivotaan toisen pysyvän marraskuuhun asti mukana!

Ite oon ollu tosi hyvävointinen, mikä on todella pelottavaa. Tissit on kipeet. Ja välillä pikkusen etoo ja huimaa. Turvotus ihan massiivinen, näytän sille kun olisin jo menossa lähempänä puolta väliä.. :D alamaha ei vaan pysy enää aisoissa. Välillä myös repäisykipuja.

Mut ei muuta oiretta.. Alkuun kun oli oksetusta, niin nyt tämä vaan todella ihmetyttää ja muiden kokemukset saa miettimään, että jos siellä ei sittenkään ole kaikki kunnossa.

Maanantaina toivottavasti selviää, tulen sen sitten myöskin tänne kertomaan.

Mileim rv 9+4

Kyllä varmadti on kaikki kunnossa ☺ älä huoli ja muutki... jos ei oo etiäisiä nii ei hätää ;) mutta totta puhuakseen eikös ne raskausoireet usein hellitä rv 9-10 (tarkoittaaneeko rv 8+1 - rv 9 + 6 vai rv9+1 - rv 10+6, en tiiä) eli on aia normaaliaki et hälvenee oireet. Mut se etiäinen on jännä kun se tulee!

Voiko kova stressi aiheuttaa keskenmenoa? Mulla on täällä hetkellä tosi kova stressi ollut pari päivää läheisen sukulaisen takia ja valvonut kaksi yötä sen takii, viime yönä nukuin vaan 3h ja seki katkonaista unta enkä saa päivälläkään nukahdettu :/ nyt menin googla stressista alkuraskaudessa ja siinä oli et silloin on iso mahdollisuus et menee kesneen ja nyt tietenkin stressaan siitäkin että olen täällä hetkellä iso stressipallo :( pelottaa että menee koko raskaus keskeen kun en voi olla nyt rauhallisesti :/
Ei kai se stressi voi aiheuttaa keskenmenoa, ainakin itse luin jotain keskenmenoista kertovaa kirjaa (Muistaakseni kirjan nimi Syntymätön) ja siinä kumottiin tuo. Omakin kokemus on päinvastainen, esikoisen odotuksessa olin kovass stressissä jo raskaaksi tullessani ja kaikki meni hyvin. Keskenmenneessä raskaudessa taas ei ollut mitään stressiä.

Sadetuulille tsemppiä ja toivotaan että kaikki menee toisen vauvan kanssa hyvin ja onnellisesti.

Takaisin