La marraskuu 2016

Itse jouduin tänään lähtemään kesken työpäivän päivystykseen kovan alavatsakivun takia..ei mennyt panadolilla ohi ja oli jatkuvaa viiltävää kipua. Mitään vikaa ei kuitenkaan löytynyt, verikokeet ja pissa ok, eikä kohdunkaulalla näkynyt mitään vuotoa.. ultralaitteita ei täällä tkssa ole niin ei voitu tarkemmin tilannetta tarkistaa, kotiin käskivät lepäämään ja jos kipu yltyy niin sitten takaisin. Nukuinkin sitten monta tuntia ja esikoisen kanssa ollaan vaan muumeja katsottu ilta, kun oon jotenkin nii väsy ettei jaksais mitään. Toivotaan että huomenna parempi päivä :)

Frida^ 9+4

Ostin kirpparilta dopplerin ja sain sillä äsken jo sydänäänet kuuluviin!!! ne oli niin selkeet kun ne kuuli, 2x nopeampi kuin oma syke. Oli kyllä aika työn takana löytää kun kuului omat sydänäänet ja kaikenmaailman mahapulputuksia Tänään siis 9+3

Noista kätkythälyttimistä... mun hyvällä ystävällä on 6kk ikäinen vauva, heillä (onneksi!) tuollainen hälytin, se on hälyttänyt jo kahdesti ja molemmilla kerroilla aivan aiheesta (vauva tuolloin 1kk ja 5kk). Ei paljoa tarvitse miettiä hankitaanko samanlainen hälytin myös meille... Kalliitahan ne on, jos pelkkää hintaa tuijottaa, mutta tässä ehkä tarkoitus menee kaiken edelle. Aivan kamalia tilanteita joilla olisi voinut olla käsittämättömän järkyttävät seuraamukset ilman hälytintä.

Voi ei, Frida :( . Onneksi ei mitään kummempaa. Keskimmäistä odottaessani mulla oli kovia kipuja ja ne johtu kystasta munasarjassa.

Meille ei tule kätkythälytintä. Vauva tulee nukkumaan vieressä.

Tänään ollut vähä sellainen päivä, että jokainen muksuista tapellut enemmän tai vähemmän. Isoin muksuista vielä söi tieten tahtoen eväät, joilla kuvittelin selviäväni päivällisaikaan. Harva ruoka kun uppoaa. Sen tuloksena tää kymppi vee pääs hoitaan tiskivuoroa ja mulla hyökkäs paha olo kunnolla päälle. Vanhin tietää raskaudesta, sen takia tää oli tämmönen oikeen esimurkkuilu-haistattelu mulle. Kaupanpäällisenä koirakin pitkästä aikaa nappas fiiliksistä kierroksia itelleen ja koitti millon minkäkin linnun perään mennä lenkillä. Meidän lenkin varressa on tuommoinen pieni joki, jossa pysähtyy muuttolintuja. Normaalisti ei hölmöile mitään, mutta on rotua joka nappaa omistajan energiat todella itselleen :D . Ihan samalainen peili kun itsekkin olen.

Huomenna on jo 8+0 :-O . Apuva, täytyy kohta tilata doppleria varten geeli.

Ääh minäkin niin haluaisin kuunnella sydänääniä ja paikallisella fb kirppiksel ois ollukki doppler 15eurolla, mut mies ei antanu ostaa kun ajattelee et sit oon paniikissa jos en saa kuulumaan ääniä, mikä on varmasti kyllä ihan totta :happy090
Ens viikon perjantaina on eka neuvola pidän peukkuja pystys et sydänääniä kuunneltais ois rv 10+6 ultran mukaan sillon ja todellisuudessa 10+3 ja ilmeisesti jotku suostuu kuuntelemaan vasta rv 12 et saas nähä.
Tää päivä alko huonosti, puoleen päivään mennessä olin oksentanu kaiken ulos mitä olin syöny ja kahetla aloin nukkumaan jo toisia päikkäreitä ja taas väsyttäis. Kun mies tuli kotiin se toi mulle ihan oikeaa ruokaa sänkyyn nii sen jälkeen ollu ihan siedettävä olo. Siihen asti olin syöny siis leipää ja hedelmiä.

Onneksi täällä ollut hyviäkin uutisia :Heartred
Huonoa oloa ollut ja yhtäkkiä tullut tissit tosi kipeiksi o_O Oli ne ekassakin raskaudessa, mutta ajattelin jotenkin että kun on jo lapsi ja sen imetystä vasta lopetellut, niin etteivät nyt kipeytyisi..
Minulla on nyt yllättäen jotenkin tosi hyvät ja luottavaiset fiilikset tän raskauden suhteen (koputan täällä puuta nyt).. Yleensä stressaan aina ja kaikesta.
Ärsytyskynnys on matala! Tänään yksin huolehtinut lapsen, koirat, huushollin.. Mies on kyllä lomalla, mutta hän on LOMALLA!!! Ihan koko päivän ollut harrastamassa :mad: Eikä edes tullut kotiin, milloin oli luvannut ja suuttui minulle kun tästä huomautin :meh:

Huh, sainpas pikaseen lukastua tän ketjun uudet viestit sitten viime kerran ja niitähän piisasi. Hiljaiseloa oon viettänyt täältä (tahtomattani) kun oon aivan poikki ja voisin vaan nukkua kaikki ylimääräiset hetket, jolloin se on mahdollista. Työpäivän jälkeen esikoisen kanssa oloa ja illalla oon nukahtanut lapsosen kanssa samaan aikaan kasin-ysin aikaan, paitsi tänään täällä vielä toistaiseksi hereillä, wuhuu!

Suuren suuret pahoittelut kaikille, jotka joutunut kuulemaan ikäviä uutisia ja voimia asioiden käsittelyyn :,( :Heartred

Nyt tuli taas itellekin pelko persaukseen. Onhan sitä muutenkin ollut epävarmuutta aiemman ikävän kokemuksen takia, joten pelon sekaisin tuntein odotan ensi viikon varhaisultraa.

Ja vastaavasti toki myös isot onnittelut kaikille, jotka saaneet hyviä uutisia! :Heartred

Mulla alkanut etova olo nostaa päätään ja heikkoa tekee välillä töissä, kun en siellä kuitenkaan halua asiaa vielä paljastaa.

Ei auta, se on kohta painuttava taas pehkuihin :shifty::sleep002

Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa. Infoa ja tietoja tuli niin paljo että puolet meni varmaan ohi :D tosi mukava neuvolatäti oli, kaikki hyvin paitsi paino oli puonnu pari kiloa vaikka ite aattelin että ois noussu ku on niin turvonnut olo :o mutta kuulemma ihan normaalia tuo painon putoaminen niillä joilla kiva pahoinvointi. Ennen kun alkoi sydänääniä kuunnella pelotteli ettei todennäköisesti kuulu kun on kohtu niin taaksepäin kallistunut, mutta sanoi että kokeillaan nyt kun oon hoikka. Sieltähän se syke löytyi heti todella vahvana :-) <3 sai taas ainakin hetkeksi mielenrauhan. Np ultra on noin 3vk päästä.

Pikkumyy93 9+4

Millä viikoilla muilla on tuo eka neuvola ollut/on? Oma on vasta kahden viikon päästä ja sillon viikkoja jo 10+3 tuntuu aika paljolta? :D muistaisin vaan että kahdesta aikaisemmasta olisi ollut jo aikasemmin eka. :)

Millä viikoilla muilla on tuo eka neuvola ollut/on? Oma on vasta kahden viikon päästä ja sillon viikkoja jo 10+3 tuntuu aika paljolta? :D muistaisin vaan että kahdesta aikaisemmasta olisi ollut jo aikasemmin eka. :)
Mulla terveyskeskuksessa varhaisultra kun viikkoja täynnä 7+2 ja eka neuvola heti seuraavana viikkoja eli sit viikkoja 8+2 .
Eilen nukahdin jo klo 19 untenmaille ja just vasta heräsin et 11h yö unet takana mut silti väsyny olo :( ärsyttää tää väsynyt ja nyt viikon kestänyt etova olo se vie voimat kokonaan ja tuntuu ettei jaksa urheila tai saati tehdä koti hommia jne... Olen vielä yksin viikot kotona tytön ja koirsn kanssa niin muehestäkn ei ole mitään apua tässä tilanteessa :( no toisaalta yritän ajatella et oireet yleensä viittaa et kaikki on hyvin ja eipähän unohdu et maaussa on asukki ❤️

Minäkin sain viime perjantaina kotidopplerilla sydänäänet kuuluviin, 9+5 oli viikkoja silloin. Tuskin hirveän usein tulee sillä kuunneltua,pakko vaan uskoa ja luottaa että siellä masussa on kaikki kunnossa. Laitteella on kiva isompien sisarusten antaa kuunnella sydänääniä silloin tällöin. Vielä eivät tiedä,että pikkusisarus tulossa.

Mulla eka neuvola 11.4 klo 12.30. Jännäää :) sillon ollaan näiden laskujen mukaan 10+1

Mileim rv 9+3

Aamulla herätessä tuli rusehtavaa vuotoa seassa hirman punaista,ei paljoa,mutta voi herranjestas oon täällä paniikissa. Soitin neuvolaan ja saatiin aika tkhon kun sattui päivystyksessä tänään olemaan oma lääkäri. Iltapäivällä katsotaan mitä vuoto on... Toivon,että eilisöinen hellä hetki on syypää... Pelottaa.
Marsa80 rv 10+3

Mä oon yrittänyt vältellä noita "helliä hetkiä" kun pelkään että se aiheuttaa jotain tuollaista.. Mutta hui, kerro sitten mitä siellä näkyi, Marsa80.

Fyysistä työtä tekevät, miten olette jaksaneet töissä? Itse en millään meinaa jaksaa.. Nyt 7+6.

Marsa80: hyvää kun pääset lääläriin tarkistuttamaan :) yhdynnän jälkeen voi tulla hieman veristä vuotoa kun limakalvoissa vilkas verenkierto ja helposti voi tulla pieniä haavaumia. Toivottavasti tuhru on harmitonta ja loppuu!

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mulla on eka neuvola 19.4. eli rv 10+3.

Herätessä aattelin, et onhan se ihan kiva, kun aamulla ei oo paha olo, vaan saa aamuhommat (omat ja kissojen) tehtyä rauhassa eikä syömisellä oo kiire. No sitten tuli yhtäkkiä oksuolo ja pitihän sitä sit prinssiä käydä halaamassa

Täällä kans ensimmäinen neuvola 10+1 muistaakseeni tai ainaki siinä kymppiviikon huiteissa..

Kyllä tätä oloa ei toivo pahimmalle vihollisellekkaan ku ei pysy ruoka sisällä.. Sairaslomaa sain loppuviikon..

Tonttu 8+6

Ekaa oottaessa pääsin viikolla 12 ja nyt viikolla 11 et ei joka paikassa pääse aikasemmin...

Takaisin