Moi!
Ilmoittaudun mukaan vaikka päätinkin, että uskaltautuisin vasta varhaisultran jälkeen mikä on parin viikon päästä. Peloista, ymmärrän ne oikein hyvin..omalla kohdallani pelkoja lisää vielä se, että lapsia on yritetty ja toivottu pitkään ja niiden aikaan saamiseen on käytetty "pieni" omaisuus

Olen kuitenkin valtavan onnekas, että olemme saaneet esikoisemme 2014 ja nyt olen raskaana viikoilla 5+3.
Esikoisen kohdalla kävin neuvolassa useammin mitä normaalisti, tosin terkkarin pyynnöstä, koska halusi pitää minut huolettomana. Myöskin koti dobleri oli äärimmäisen ihana huojennus, kun pelkäsin jonkin olevan pielessä. Sydänäänet kotikonstein löytyi aina.
Joku teistä mainitsi tuon vauvan nukkumisen valvomisen..Kannattaa hommata hälytyspatja mikä valvoo lapsen hengitystä puolestanne.

Sellainen maksaa uutena 120€ mutta moni myy käytettynä 40€ hinnoilla. Aivan paras keksintö ikinä! Itse en pelännyt kätkytkuolemaa tms, mutta pelkäsin jos kissa onkin hiipinyt samaan huoneeseen, tai peitto onkin kasvoilla tai flunssa tukkinut hengitystiet. Patja hälyttää jos hengitys loppuu 20 sekunniksi. Sen saa myös vaunuihin.
Meillä esikoinen sai 3vk iässä flunssan ja nukkui niin syvässä unessa, että "unohti" hengittää. Patja hälyttyi ja sain lapsen hereille hengittämään.

Eli ei mikään turha laite.
Kuvotusaaltoja täälläkin. Ja jos ei ole, huolestun.. :arghh:

Mikäli rv 30 asti pääsen, niin sitten voin olla täysin huoleti.

Tsemppiä kaikille! :)