La marraskuu 2016

Mä oon ihan paniikissa. Pelottaa niin paljon. En enää ees haluais puhua koko raskaudesta. Kaveri lupas mulle pari kassillista vauvan vaatteita,mut must on alkanu tuntuu etten taho niitä..
Mul on ollu iha jäätäviä kramppeja ja muita viiltäviä kipuja. Vuotoja mulla ei ole,onneks. Pelottaa!
Perjantaina mulle tarjottiin mahollisuutta mennä käymää päivystyksessä ultrassa,jos oireet pahenee jne..no en tiiä onko ne pahentunu mut mä en saa mielen rauhaa jollen mee tänää käymää..

Oon koko viikonlopun kärsiny näistä tuntemuksia,oon ollu viikonlopun yksin omien ajatusten kanssa.. en enää tiiä mitä ajatella. Huoli on suuri!
Kannaattaa käydä tarkastaan jos kerran annetaan mahdollisuus sillä saa asiaan selvyyden ei tarvi enää miettiä . Tsemppiä ja toivotaan et siellä kaikki on kunnossa

Jos mieltä vaivaa niin kannattaa käydä lääkärissä, oon samaa mieltä!

Terkkuja Alanyasta, täällä on ihanan lämmintä ! :) huonoa oloa ei ole ollut, eikä sellasta krapulaista. Pelkäsin, että koko loma menee niiden takia pilalle, mutta toivoisin että jotain oirettakin vähän olisi.. viikon päästä eka neukku, sit toivotaan parasta, että pienoinen siellä sydämen kanssa sykyttelee :)

Mileim rv 9+0

Moi!
Ilmoittaudun mukaan vaikka päätinkin, että uskaltautuisin vasta varhaisultran jälkeen mikä on parin viikon päästä. Peloista, ymmärrän ne oikein hyvin..omalla kohdallani pelkoja lisää vielä se, että lapsia on yritetty ja toivottu pitkään ja niiden aikaan saamiseen on käytetty "pieni" omaisuus :sad001
Olen kuitenkin valtavan onnekas, että olemme saaneet esikoisemme 2014 ja nyt olen raskaana viikoilla 5+3.

Esikoisen kohdalla kävin neuvolassa useammin mitä normaalisti, tosin terkkarin pyynnöstä, koska halusi pitää minut huolettomana. Myöskin koti dobleri oli äärimmäisen ihana huojennus, kun pelkäsin jonkin olevan pielessä. Sydänäänet kotikonstein löytyi aina.:Heartpink

Joku teistä mainitsi tuon vauvan nukkumisen valvomisen..Kannattaa hommata hälytyspatja mikä valvoo lapsen hengitystä puolestanne. :angel7 Sellainen maksaa uutena 120€ mutta moni myy käytettynä 40€ hinnoilla. Aivan paras keksintö ikinä! Itse en pelännyt kätkytkuolemaa tms, mutta pelkäsin jos kissa onkin hiipinyt samaan huoneeseen, tai peitto onkin kasvoilla tai flunssa tukkinut hengitystiet. Patja hälyttää jos hengitys loppuu 20 sekunniksi. Sen saa myös vaunuihin.
Meillä esikoinen sai 3vk iässä flunssan ja nukkui niin syvässä unessa, että "unohti" hengittää. Patja hälyttyi ja sain lapsen hereille hengittämään. :eek: Eli ei mikään turha laite.

Kuvotusaaltoja täälläkin. Ja jos ei ole, huolestun.. :arghh::grin Mikäli rv 30 asti pääsen, niin sitten voin olla täysin huoleti. :wink
:smiley-bounce013
Tsemppiä kaikille! :)

Tsemppiä nempsu! Mene ihmeessä tarkistamaan tilanne, todennäköisesti ja toivottovasti kaikki on kunnossa. Mitä sulla on viikkoja? Mulla on viime viikkoina tullu noita viiltokipuja, oon yhdistäny ne kohdun kasvamiseen ja kudosten venymiseen... Rv mulla tänään 9+5.

Juu noista hälyttimistä... Olin pitänyt niitä vähän hermoheikkojen juttuina mutta tokan lapsen kohdalla päädyin sellasen hankkimaan kun oltiin menty ambulanssilla sairaalaan kun poju 3-viikkoisena meinasi tukehtua pukluunsa. Poika oli siis ihan sininen ja jouduttiin häntä vähän itse virvoitella hengittämään ennen kuin ensihoitajat saapui paikalle. No, tuon viikon sairaalakeikan jälkeen minä ostin kätkythälyttimen, joka oli kyllä oman mielenterveyden kannalta todella hyvä hankinta. Olisin meinaan halunnut ne saturaatiomittarit kotiin sieltä sairaalasta, oli aivan kamala ajatus että on minun vastuullani valvoa vauvaa ja "pitää" hänet hengissä. Meidän hälytin on sellanen tulitikkuaskin kokoinen joka kiinnitetään vauvan vaippaan, on tosi kätevä kun ei tarvii millään piuhoilla olla kiinni eikä niitä patjoja vekslata mihinkään. Todellakin tulee käyttöön kolmosellekin jos tästä sellanen lopputulos vielä tulee. Nyt juuri epäilyttää taas, viime yönä ollut kaameita kramppeja ja pienen pientä veriviirua näkyi paperissa niiden jäljiltä. No, vajaa viikko siihen ultraan enää.

Tsemppiä nempsu! Mene ihmeessä tarkistamaan tilanne, todennäköisesti ja toivottovasti kaikki on kunnossa. Mitä sulla on viikkoja? Mulla on viime viikkoina tullu noita viiltokipuja, oon yhdistäny ne kohdun kasvamiseen ja kudosten venymiseen... Rv mulla tänään 9+5.
Mulla on viikkoja 7+6. Ensimmäistä odottelen ni siks kai oon nii hädissäni ku tää on nii uutta.. kaveri on koittanu minuu tsempata et nää kaikki kuuluu asiaan mut ku teen aina ja joka asiassa kärpäsestä härkäsen..

Oon samaa mieltä että kannaatta käydä lääkärissä jos on kova huoli ja kipuja. Voihan ne olla ihan normaaleja tuntemuksia mutta saa ainakin rauhan sitten itselleen. Ja kun Pikkukakkonen2016 puhuit noista repäisykivuista, niin mulla on kaikissa ollut noita alussa, jos äkkiä nousee, kääntää kylkeä, lähtee liikkeelle, aivastaa ja joskus jopa jos kovasti nauraa. Ihan todella kova äkillinen kipu, menee sitten ohin kun käy kaksinkerroin. Ilmeisesti mulla ainakin vaan noita normaaleja kudosten venymiseen liittyen. Nyt ehkä vähentymään päin, viikkoja 9+2.

Oltiin tytön kans pyöräretkellä poljettiin 9km ja sit palkkioksi pysähdyimme matkalla krillille syömään lihapiirakat nami :) kun tulimme kotiin olin ihan väsy otin tunnin päikyt ;) jännää et nyt kun käy kaupassa jne... Niin minusta tuntuu et näen ympärillä koko ajan äitejä lastenrattaiden kanssa ja naisia joilla vauva masussa aika hassua, kai niitä on aina mutta ei oo vain kiinittänyt samallailla huomiota heh :) huomenna taas maanantai ja työviikko edessä mutta hyvä niin viikko vierähtää nopeasti ja tiistaina mulla on sit se varhsisultra jota kauhealla jännityksenä odottelen :) <3

Tökkönen, hui kauheeta mikä tilanne!! Minä olen näiden asioiden kanssa ihan "hysteerinen". Pitänee siis investoida suurensuuresta kotihoidontuesta tuollaiseen hälyttimeen..
Huhhuh, tänään ollut tosiaankin pahoinvointia, oksentanut en ole. Aiemmasta raskaudesta en muista pahoinvointia ollenkaan o_O
Jaksoin kuitenkin leikata vattupuskat ja käydä koiran kanssa pitkän lenkin, mutta nyt väsyttää! Tämä ketju on kyllä niiiiin huippu! Niin aktiivista porukkaa! :Heartred

Kaikki mitä minun tilille tulee tuon 275€:n lisäksi on lapsilisä.. Hoitolisääkin oikein 1,43 €. Mies saa palkkaa, niin se vaikuttaa. Asutaan maalla okt:ssa ja maksetaan velkaa. Tiukan paikan tullen pitänee kysyä lyhennysvapaata pankista. On tähän totutteleminen, kun saanut tähän saakka sairaanhoitajan palkkaa, mutta itse olen valinnut. Ei vaan halunnut viedä tuota todella voimaakkaasti vierastavaa murua hoitoon :)

Tökkönen, Kamala tilanne ollut teilläkin.:sad010 Tunne kun lapsi ei reagoi ja hengitä, on maailman hirvein. :eek:
joo ne klipsut on myös hyviä.:happy119 Syy miksi itse päädyin patjaan oli se, että se ei irtoa silloinkaan kun vauva oppii tarttumaan siihen ja vetäsemään sen pois.:nailbiting:

En ole vieläkään saanut varmuutta siitä että onko kohdussa mitään joten palaan tänne vielä hetkeksi purkamaan tuntoja.

Odottelen nyt alkuviikkoon lähetteen saapuvaksi ja ensi viikon aikana jos saisin varmuuden sairaalassa asiaan.

Olen ollu keskiviikon ultran jälkeen aivan tosi rikki... Masentaa. Tänään oli hetken ajan jo helpompi päivä kunnes ystäväni soitti iltapäivällä kertoakseen olevansa rv 17 raskaana. Lopetin puhelun mahdollisimman nopeasti että pääsin itkemään ja kiroamaan keskisormea näyttävälle elämälle. Miten voikaan tuntua kaikki nyt niin epäreilulta... Itkeskellessä mennyt tämäkin ilta.

Jäin sairaslomalle viime keskiviikon jälkeen ja huomenna pitäisi raahautua töihin aamulla. Hyvä sinänsä, jos saisi ajatukset hetkeksi muualle.

Tein vielä perjantaina vahvan positiivisen raskaustestin... Ei varmaan olisi pitänyt. Pieni toivon kipinä heräsi mikä ei ole hyvä juttu, näin tuleva ultran vastaus sattuu varmasti enemmän.

Varpahat, ymmärsinkö oikein että sulla ei alkuun alkiota näkynyt?

Kuulisin mielelläni kokemuksia, niin positiivisia kuin negatiivisia... Pakko päästä edes täällä ryhmässä asiasta puhumaan.

HannaMi, kovasti tsemppiä ja toivotaan vielä hyviä uutisia.

Tuo meidän tilanne ja siitä selviytyminen henkisesti oli niin kamalaa, hirveintä mitä minulle on koskaan tapahtunut, että vannoin jo ettei meille tule koskaan enää vauvoja. Ajattelin etten selviä ensinnäkään siitä raskausajan pelkäämisestä enkä varsinkaan vastasyntyneen kanssa. Kakkosen raskausaikakin meni hirveiden pelkojen kourissa, jotka osoittautuivat onneksi turhiksi. Ekat 3vko syntymän jälkeen otin tosi rennosti ja ehdin jo onnitella itseäni siitä, kunnes tämä tapahtui meille. No jokainen voi kuvitella kuinka rennosti osasin sen jälkeen ottaa. Tämä tilanne tapahtui siis meidän ollessa hereillä, vauva oli juuri syönyt. Häneltä tuli isot kaaripuklut jotka ilmeisesti aiheuttivat sukellusrefleksin hänellä kun sitä tuli myös nenästä. Vauvat kun osaavat hengittää vain nenän kautta niin huonostihan siinä sitten kävi. Onneksi oltiin itse hereillä, muuten ei olisi poju selvinnyt. Nyt hän on siis juuri vuoden täyttänyt ja mitään vaurioita tästä pienestä happivajeesta ei onneksi jäänyt. Käytettiin hälytintä aika pitkään, yli puolen vuoden, aina vauvan nukkuessa koska en vaan voinut olla rauhassa muuten. Meillä poika ei koskaa saanut hälytintä irti, ei edes yrittänyt. Ehkä siksi että se on kuitenkin vaatteiden alla. Mutta voin myös lämpimästi suositella noita hälyttimiä, antoi ainakin minulle pikkusen mielenrauhaa painajaisessa missä n vuosi sitten elettiin. En olisi kyllä uskonut että tässä mennään taas. Kyllä sitä vähän täytyy vissiin sekaisin olla... :-D Ja paniikissa tietty taas... ;-)

Täällä on niiin järkyttävän huono olo ja maaten menny tämää päivä että en varmaan selviä huomenna töihin.. Mikään ei oikein uppoa tai tulee ylös samantien.. Toisaalta tuntuu et pakko mennä, oli olo mikä tahansa. Oon niin huono ottamaan saikkua ja varsinki nyt ku kuukauden ollut vasta tuolla töissä ja soppariki loppuu sopivasti äitiyslomalle

Tonttu 8+3

HannaMi joo mulla ei löytynyt aluksi mitään, mulla on kohtu niin paljon taaksepäin kallistunut että ultraa sai pyöritellä melkoisesti ennen kuin jotain löytyi. Sitten kun kuvassa näkyi alkio niin sykettä ei meinannut saada näkyviin (osittain myös vähäisten viikkojen takia jotka olivat 6+3) hennon sykkeen se täti oli löytävinään jossain vaiheessa mutta nyt 19. päivä vielä tarkistetaan lääkärin toimesta.

Viikon päästä eka neuvola ja kuukauden päästä (vasta) ultra.... onneks aika tuntuu menevän nopeasti... Nyt pari päivää ollu parempi olo, kun vaan muistaa syödä, koko ajan! :D
Oliko teillä muilla ultria tällä viikolla?? :)) *jännää*

Takaisin