La marraskuu 2016

Mullakin noita alavatsan kramppeja, mutta pidän niitä normaalina. Tulee nimenomaan ponnisteltaessa tai stressatessa; äsken menetin kiireisessä lähdössä koiran tehdessä kaikki ärsyttävät temput hermoni niin pahasti, että alavatsa alkoi kramppaa. Mulle tullut tällaisia aiemminkin, niin menkkojen aikana kuin kierron muissakin vaiheissa. Taitaa olla ylipäänsä kireät vatsalihakset ja lantion lihakset niin se varmasti aiheuttaa kireyttä ja kramppeja, niin oon ajatellut kun tullut liikkuessa tmv. Krampit tuntuu sellaisilta lihaskireyksiltä nimenomaan mulla munasarjojen kohdalla, lonkankoukistajien yläpuolella, ja lonkankoukistajien tiedän mulla olevan tosi kireät. Helpottaa kun hengittää syvään, lepää, rauhoittaa itsensä.

Huonoja uutisia ultrasta, sikiö vastasi viikkoa 8+0 mutta sykettä ei vaan ollu.. :'( Eli oottelen nyt sitte vaan että vuoto alkaa joskus ja oottelen aikaa lääkkeelliseen tyhjennykseen.. Shokki, pettymys ja järkytys, ei pysty vielä mitenkää järjellä käsittelemään.. Vetäydyn siis takavasemmalle..
Voi ei pahoitteluni ja paljon voimia tulevaan omasta kokemuksesta tiedän kuinka pahalta se tuntuu ja itselläkin siksi jännittää tosi paljon mennä sinne ultraan :(

Hennariik monellako viikolla olit? Tai siis sanoit että sikiö vastasi viikkoja 8, oliko nyt siis menossa viikko 8?

En halua pelotella mutta mä kysyin noista kivuista juuri neuvolasta, kaikki on normaalia niin kauan kunhan ei tule vuotoja ja kipu on menkkajomotuksen laisia, tai vihlontaa. Jos vatsa alkaa kramppaamaan niin pitää lähteä heti päivystykseen. Näin minua ohjeistettiin.

Mulla on kanssa vatsakipui, vihlonta ja välillä oikein kramppailee. Joskus öisin herään tosi kovaan munasarjan kohdalle vihlomisesta, välillä vihloo oikeeta munasrja ja välillä vasempa :/ en ole ollut kovin huolissaan kun ei ole vuotoja. En tiiä johtuuko mistä nää kivut,veikkaan että kohdun venymisesta,kiinnikkeistä ja varma keltarauhasesta. Ehkä toisessa raskaudessa venyy paikat nopeemmin. Ja aina välillä tuntuu alapäässä painetta, mikä kyl huolestutta mutta muistan et esikoisesta oli sama vaiva :/ ei auta kun odottaa alkuraskauden ultra, alle kaksi viikko siihen. Tänään rv 5+2

Joo, mulla sama paikka :) jätin ne mama pillerit pois ja erikseen oon nyt syöny nii ei oo pöivisin ollu pahasti huonoaoloa, tosin joka aamu on saanu oksentaa ennen töihin lähtöä. Tänään ensimmäinen päivä varmaan viikkoon oksentamatta mut senki eestä ollu nyt huonoa oloa aamupäivän, josko se tästä lähtis helpottamaan :)[/QUOTE]

Minäki jätin mamat pois vajaa viikko sitten ja syön vain foolihappoa, oksentelu on sen myötä rauhottunut vaikkakin huono olo vaivaa edelleen. Ajattelin kokeilla nyt taas mamaa, että palaako pahoinvointi :o

Pikkumyy 9+0

Minäki jätin mamat pois vajaa viikko sitten ja syön vain foolihappoa, oksentelu on sen myötä rauhottunut vaikkakin huono olo vaivaa edelleen. Ajattelin kokeilla nyt taas mamaa, että palaako pahoinvointi :eek:

Pikkumyy 9+0[/QUOTE]

Hei, ilmotteleppa ja jos hyviä tuloksia niin vois itsekin kokeilla :)
Tonttu 8+1

Woimia niille jotka ovat saaneet huonoja uutisia :(
Mulla on tänään ollu alavatsa kipeä ja sellasta paineen tunnetta.. Kävellessä sattuu :( mitään vuotoja ei ole. Ja myös alaselkään sattuu vähän.. Mitähän tämäkin on??!! Mulla on 18.4 np-ultra.. Se jännittää ja pelottaa kun viime kaksi kokemusta on ollut hirveitä :sad001 mutta toivotaan että nyt saadaan hyviä uutisia.

Huonoja uutisia ultrasta, sikiö vastasi viikkoa 8+0 mutta sykettä ei vaan ollu.. :'( Eli oottelen nyt sitte vaan että vuoto alkaa joskus ja oottelen aikaa lääkkeelliseen tyhjennykseen.. Shokki, pettymys ja järkytys, ei pysty vielä mitenkää järjellä käsittelemään.. Vetäydyn siis takavasemmalle..
:sad001 Haleja ja woimia.. Tiedän mitä joudut kokemaan ..

Hennariik monellako viikolla olit? Tai siis sanoit että sikiö vastasi viikkoja 8, oliko nyt siis menossa viikko 8?

En halua pelotella mutta mä kysyin noista kivuista juuri neuvolasta, kaikki on normaalia niin kauan kunhan ei tule vuotoja ja kipu on menkkajomotuksen laisia, tai vihlontaa. Jos vatsa alkaa kramppaamaan niin pitää lähteä heti päivystykseen. Näin minua ohjeistettiin.

Mulla nimenomaan nuo "Krampit" menee niin, että on lihaskireyttä/venymistä/menkkajomotusta. Ei tule vuotoa eikä koko vatsa kramppaa vaan alavatsassa tuntuu sellaista kireyttä joka aiheuttaa krampin tuntua, aivan kuin nahkaa ja lihaksia olisi liian vähän :'D

Toki jos menee hervottomaksi niin soitan päivystykseen mutta nyt en näe aihetta vaikka kipu on tavallaan kokoaikaista. Mulla tosiaan on ollut tällaista samanlaista alavatsan kramppailukireyttä jo ennen raskautta, lihakset ilmeisesti tosi kireät ja nyt kun vatsa alkaa turvota iltapäivällä ja iltaa kohden niin kireys alkaa kun kalvot/lihakset kiristää turvotessaan.

Hennariik, voimia ja tsemppiä. Ei oikeen osaa sanoa mitään. Tuntuu että mitä vaan sanois niin eihän se miltään tunnu silloin kun on saanut surullisia uutisia :(

Ettehän muutn ota noita mamma vitamiinejä tyhjään mahaan? Mulla lens oksennus muutaman minuutin päästä vitamiinin otosta jo ennen raskautta jos ei ollu muistanu syyä ensin kunnolla..
Oon nyt kans syöny muutaman päivän erikseen vitaaminitkun viikonloppuna söin mamaa ja oli tosi huono olo, mut ei näyttäny mulla valitettavasti olevan se syynä, olot on jatkunu samanlaisena.. Kolme kertaa tosin vasta osentanu et kai tässä pitäis vielä olla ihan tyytyväinen et olo ei oo tän pahemmaks menny :D

Tuo hennariikkan tapaus kyllä muistuttaa että ei se tarkoita vielä mitään vaikka kävis varhaisultrassa kun riskirajoilla mennään niin kauan kunnes ylitetään vk 12 :( on tämä kyllä yhtä pelkoa koko alkuraskaus ei osaa sit oikein nauttia :( olis varmasti helpompaa kun sais tietää raskaudesta vasta joskus viikolla 12 .

Tuo hennariikkan tapaus kyllä muistuttaa että ei se tarkoita vielä mitään vaikka kävis varhaisultrassa kun riskirajoilla mennään niin kauan kunnes ylitetään vk 12 :( on tämä kyllä yhtä pelkoa koko alkuraskaus ei osaa sit oikein nauttia :( olis varmasti helpompaa kun sais tietää raskaudesta vasta joskus viikolla 12 .
Valittettavasti näin on ..mutta muistakaa että vaikka me käytäis joka viikko ultrassa niin siltikään se ei takaa sitä että kaikki menee loppuun asti hyvin :( jos on mennäkseen kesken niin me ei valitettavasti voida siihen hirveesti vaikuttaa.. Me voidaan vaan toivoa ja rukoilla parasta että hyvin käy ja saadaan ne pienokaiset syliimme :)

Mä olin melkein jo äsken varaamassa ensi viikoksi uutta ultra-aikaa kun on pari päivää ollut ihmeellinen tuntemus. Mutta en sitten kehdannutkaan vaikka mieli tekis :D

Pelottaa vaan niin hurjasti, että tämä pieni menetetään. Varmasti jokaisella samanlaisia tuntemuksia.

Takaisin