La marraskuu 2016

Mä olin melkein jo äsken varaamassa ensi viikoksi uutta ultra-aikaa kun on pari päivää ollut ihmeellinen tuntemus. Mutta en sitten kehdannutkaan vaikka mieli tekis :D

Pelottaa vaan niin hurjasti, että tämä pieni menetetään. Varmasti jokaisella samanlaisia tuntemuksia.
Näyttää tosiaan siltä et kaikille meillä odottavilla äidillä on pelko pahimmasta kun vain osais olla miettimättä ja ottaa se vastaan mitä tulee kun siihen tosiaan ei voi itse vaikuttaa :( tämä äidyyden huoli lapsesta alkaa heti kun positiivinen testi on tehty . Tsemppiä ja tarroja vaan nyt meille kaikille lopuille liian monta on jo joutunut ryhmästä väistymään ikävien uutisten vuoksi :(

Ettehän muutn ota noita mamma vitamiinejä tyhjään mahaan? Mulla lens oksennus muutaman minuutin päästä vitamiinin otosta jo ennen raskautta jos ei ollu muistanu syyä ensin kunnolla..
Oon nyt kans syöny muutaman päivän erikseen vitaaminitkun viikonloppuna söin mamaa ja oli tosi huono olo, mut ei näyttäny mulla valitettavasti olevan se syynä, olot on jatkunu samanlaisena.. Kolme kertaa tosin vasta osentanu et kai tässä pitäis vielä olla ihan tyytyväinen et olo ei oo tän pahemmaks menny :D

Mulla ei ainakaan oo ollu merkitystä sillä ottaako tyhjään mahaan vai ei. Mutta oon kyllä aina pyrkiny siihen että otan ne syönnin jälkeen.

Pikkumyy 9+0

Onko teillä muilla vaikeuksia saada töistä vapaata, että pääsette käymään neuvolassa ja ultrassa? Itselläni töissä vielä koeaika menossa niin en voi raskaudesta kertoa ja mulla on säännöllinen työaika klo 7-15 ja oon nyt jo huomannu et kaikki neuvolat ja ultrat osuu työpäivään eli ei oo edes mahdollista saada aikoja niin etten olis töissä :/ mulla onkin vähän ongelmia, että mitä sanon töiin jotta pääsen menemään noihin neuvoloihin ja ultriin... Eka neuvola siis jo takan mut parin viikon päästä pitäisi päästä ultraan menemään

Rv 9+2

Sjee sanot töissä vsin et sulla on lääkäri aika se ei kuulu työnantajalle miksi käyt lääkärissä. Itse kun nyt on varhaisulta js sit perään neuvola ilmoitin vain et käyn tuossa aamulla lääkärissä ei kukaan minulta ainakaan kysyny miksi meen jne... Toki työ antajia on erillaisia :( meillä neuvola sikoja saa klo 7-16 välillä otin itse heti klo 7 niin sit en paljoa aamulla joudu oleen töistö pois.
Klo on nyt 4.30 ihan hirveä etova olo oli palko nousta ja nyt odottelen et tee vesi kiehuu jos se auttas ku juo kupin teetä. Tänään pitäs mennä heppa messuileen :)

Mun työ on kyllä sellainen, että työpäivänä aika hankala lähteä kesken päivän mihinkään mutta se johtuu työn luonteesta, ei työnantajasta. Mutta mä teen paljon viikonloppuja ja mulla on siis arkipäivinä vapaata niin paljon, että saan sovittua neuvolat ja ultrat kyllä vapaapäiville. Mun työnantaja tietää raskaudesta että ei tarvitsisi mitään tekosyitä keksiä jos olisi joku raskausteen liittyvä meno. Mutta mäkin vaan sanoisin, että on lääkäri, jos neuvola vie työaikaa.

Eilenhän mulla oli siis ensimmäinen neuvola ja siellä oli kaikki ok; verenpaineet, hemppa jne. Vajaan kahden viikon päästä labraan antamaan verinäytteet ja samalla pääsen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet :Heartred

Onko teillä muilla vaikeuksia saada töistä vapaata, että pääsette käymään neuvolassa ja ultrassa? Itselläni töissä vielä koeaika menossa niin en voi raskaudesta kertoa ja mulla on säännöllinen työaika klo 7-15 ja oon nyt jo huomannu et kaikki neuvolat ja ultrat osuu työpäivään eli ei oo edes mahdollista saada aikoja niin etten olis töissä :/ mulla onkin vähän ongelmia, että mitä sanon töiin jotta pääsen menemään noihin neuvoloihin ja ultriin... Eka neuvola siis jo takan mut parin viikon päästä pitäisi päästä ultraan menemään

Rv 9+2

Jos sanot vaan että sinulla on hammaslääkäri/lääkäri. Ei kait se sen enempää kuulu....
Ei oo aina helppo sovittaa yhteen työvuorojen kanssa.

Täällä velloo vaan hirveet pelkotilat, yhtään ei tännekään uskalla kirjottaa ettei sitten taas harmita jos asiat onkin ultrassa huonosti :inpain: jokainen viesti tulee kyllä luettua ja eläydyttyä mukana!! Pelottaa taas vaan liikaa että tämäkin raskaus on tuulimuna tai jotain muuta epätoivottua. Oireita vähemmän kuin tm:ssa tai ainakin ihan toisenlaisia. Täällä ryhmässä kuitenkin oli joku jolla useempi raskaus ilman suurempia oireita? Sain siitä taas lisää toivoa:) harmittaa, ettei tähän pieneen papuseen uskalla yhtään kiintyä vielä, mutta ehtii kai sitä jos yhtään pidemmälle onnistuneesti päästään. Ehkä sitä sit viimeistää osaa ja uskaltaa kiintyä jos/kun sen pienen nyytin saa syliin? Tai edes näkee puolen välin ultrassa jo ihmisen näkösen uimarin :sorry: yksityiselle pitäis kyllä mennä kohta jo tarkistamaan että asuuko tuolla pötsissä ketään!

-LareS rv5+6 (tai jotain sinne päin)

LareS, ymmärrän. Minua pelottaa myös. Raskaudessa kaikki oireet ja oireettomuus voi olla normaalia tai huolestuttavaa. Päivä kerrallaan.

Täälläkin on huoli taas nostanut päätään. alku oli lähes oireeton ja jo silloin panikoin että onko kaikki ok. No sitten alkoikin järkyttävä väsymys ja lievä pahoinvointi. Vielä muutama päivä sitten lensi laattaa aamupalan jälkeen joka sekin ainoa kerta tähän menessä. Nyt kuitenkin kaikki tuo ällötys ja väsymys on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Viikkoja nyt siis 8+2. Eilisestä lähtien on ollut kokoajan tarve syödä jotain eikä enää ällötä ajatus ruuasta. vielä kuukausi aikaa ensimmäiseen ultraan enkä tiedä miten sitä oikeen jaksaa odottaa kun tämä epätietoisuus tekee melkein hulluksi :(

Mullakin katosi pahoinvointi tänä aamuna.. Todella omituista, heti tietysti pahinta sitä ajattelee... Varsinkin kun esikon aikana pahoinvointi oli todella rajua yli puolen väliin asti.. Mutta ne sanoo, että raskaudet on erilaisia ja tottahan tuokin. Täytyy koettaa nyt nauttia, että ei kuvotakkaan 24/7.

Aika tuntuu matelevan eteenpäin :P

Mulla on ollu tosi päiväkohtaista tuo pahoinvointi. Joskus vain lievää ällötystä, toisena päivänä melkeinpä hyvä olo ja sitte tämmösiä päiviä niinku tänään että aamulla jo käyty sappinesteet oksentamassa :o Joten kai se oireettomuuskin on ihan normaalia ja pitäisi yrittää nauttia niistä hetkistä kun ei tarvi olo pää pöntössä!

Pikkumyy 9+1

Täälläkin oli muutamia päiviä välissä että pahoinvointi kaikkosi mutta nyt alkoi taas.

Pahoittelut hennariik :( <3

Täälläkin pahoinvointi palas takas täysillä :( . Tekee niin mieli pihviä. Tänään on mieliteko kermaiseen herkkusienikastikkeeseen. Eilen uppos pelkät banaanit ja päiväruokana syötiin broileria ja sweet&sour kastiketta. Odotan ihan älyttömästi miestä töistä kotiin. Täytyy kyllä jostain repästä energiaa lakanoiden vaihtoon ja koko kämpän pölymoppaukseen eka. Pizzapohja tarvis laittaa kohoamaan myös, eli täältä sängyn pohjalta ois oikeasti päästävä ylös.
Ens viikolla ois eka ultra ja ei jännitä kuin ihan sairaan paljon.

Uusperheellinen 7+1

Minullakin on tässä raskaudessa mielestäni vähemmän oireita kun kahdessa aiemmassa. Vain rinnat aristaa vähän, pientä tuntemusta vatsassa välillä, ei pahoinvointia vielä. Tänään 6+0. Olo on täälläkin epävarma, ensi pe yksityisellä varhaisultraan kun 6+6. Eilen kun oli 5+6 tein aamupissasta vika digin ja lukemaksi tuli raskaana 2-3, sekin vähän mietityttää. Edellisessä tein 6+0 ja tuli 3+. No eipä noi nyt kaikkea kerro tietenkään mutta kyllä se pelko ja epävarmuus vaan on läsnä kaikissa (mun) raskauksissa. Ja etenkin kun se pieni rääpäle on sylissä ja pitäis luottaa siihen että se pysyy hengissä ja hengittää myös yöllä jne...

Minulla alkanut nyt vasta pahoinvointi, mutta ei vielä niin vahvana että se menoa haittaisi. Täälläkin tänään tasan 6+0. Minä en ole vielä neuvolaan soittanut, enkä ultraa varannut. Jotenkin tuntuu niin epätodelliselta vieläkin tämä odotus. Viikon päästä esikoisen 1-vuotis neuvola, taidan sitten informoida neuvolan terkkaria.
Ihanaa, mies lomalla koko ensi viikon! Saan siis "levätä". Eli siivota, hoitaa pihahommat, pestä ikkunat, leipoa ja valmistella pojan synttärit :) Niin joo, ei se pelkääminen jää raskausaikaan.. Minä herännyt koko vuoden ajan vähintään kerran yössä (muiden herätysten lisäksi) kuuntelemaan ja katsomaan, että kaikki hyvin :wideyed:

Jes yö niin etten heränny kuin 1 kerran ihanaa :) mut nyt kun on raskaana niin vessa pitää yöllä käydä vähintään sen kerran ja nyt aamulla kun käänsin vain kylkrä tuli sellanen repäsevä kivun tunne kesti sen hetken vain mutta sattu kyllä kovasti, mistähän tuokin johtuu samoin kun joskus aivastaa sattuu ihan pirusti onko muilla kokemukia edellisistä raskauksista onko ollu samallaista itse en muista ekasta alku oireita juuri mitään :/
6+0 vielä viikko varhais ultraan

Mä oon ihan paniikissa. Pelottaa niin paljon. En enää ees haluais puhua koko raskaudesta. Kaveri lupas mulle pari kassillista vauvan vaatteita,mut must on alkanu tuntuu etten taho niitä..
Mul on ollu iha jäätäviä kramppeja ja muita viiltäviä kipuja. Vuotoja mulla ei ole,onneks. Pelottaa!
Perjantaina mulle tarjottiin mahollisuutta mennä käymää päivystyksessä ultrassa,jos oireet pahenee jne..no en tiiä onko ne pahentunu mut mä en saa mielen rauhaa jollen mee tänää käymää..

Oon koko viikonlopun kärsiny näistä tuntemuksia,oon ollu viikonlopun yksin omien ajatusten kanssa.. en enää tiiä mitä ajatella. Huoli on suuri!

Takaisin