La marraskuu 2016

Ihanaa taas tullu iloisia ultra kuulumisia niitä vain lisää tänään katselin jo salaa töissä netissä vauvan rattaita vaikka ei niitä toki kannata vielä puoleen vuoteen hankkia mut kiva niitä oli katsella voi kun pääsis pian vaan viikolle 12 niin sit kyl huudan koko kaveripiirille facessa ilo uutisen ... Heh :D

Onnea uusille plussanneille...täällä viime yönä sain vaihtaa muksulle lakanat ku yrjös ja kolmelta ois noussut ylös mut nukahti sitten ihme kyllä viereen ja nukku sit jopa 7asti vieressä...ite vaan torkku ku ei oo tottunut siihen et nukkuu vieressä ja ku mieski oli töissä yön niin pelotti et mönkii sen puolen reunalle ja tipahtaa vaikka laitoin peittoja ja tyynyjä kasan esteeksi....täytyypäs tässä alkaa avaamaan pakettia ku just sain antioksidantti juomaa joka viime raskaudessa ainakin auttoi väsymykseen...itellä ei pahoinvointia oikeestaan oo vähän heikkoa oloa jos liian pitkä väli syönnissä tulee...

Ilmoittaudun joukkoonne!
Olen 29v, la 2.11. neljäs tulossa (lapset 09/11/13) ja synnärinä TYKS. Kolmas lapsi tuli hätäsektiolla maailmaan fetomaternaalivuodon takia. Siitä kun ei juurikaan ole tietoa, niin hiukan huolettaa uusiutumisen mahdollisuus
Onko kenelläkään muulla kokemusta kyseisestä? Viikkoja on nyt siis 8+0.

Vimpa, älä yhtään pode huonoa omaatuntoa tuollaisesta!
Jos teillä on ollut suht normaali sektio aiemmin, niin tuo on vain yhden lääkärin mielipide.
Mun ekan sektion jälkeen kysyin naistentautien ylilääkäriltä (tuli katsomaan minua leikkauksen jälkeen), että milloin voisi pikkukakkosesta haaveilla. Hän sanoi, että ”jos nyt pari kuukautta odotatte”.
Tottakai nämä on tapauskohtaisia, mutta halusin vaan sanoa, ettei mitään sääntöä yhdestä vuodesta ole. :)
Mun lapsilla on ikäeroa 1v6kk. Molemmat sektiolla.

Joo suunniteltu sektio olo ja toivuin todella hyvin. Kyllä uskon,että kaikki menee hyvin. Olen jo "toipunut" tästä lääkärin tokaisusta :) olin itse tietysti iloissani ultraan menossa ja se vähän latisti tunneman heti alkuun,mutta nyt kaikki ok :) ja kiva kuulla,että on muita joilla pienellä välillä sektio ja uusi raskaus,että kaikki on mennyt hyvin. Toivon hyviä ultra kuulumisia kaikille.

Mulle sanottiin että vähintään puoli vuotta ja mielellään vuosi sektiosta pitäisi odottaa ennen uutta raskautta.

Minä mukaan myös.
Neljättä odotan. Mullakin jo vatsan turvotusta.Tosi outoa.. tiukat farkut piti jättää kaappiin ja löysemmät käyttöön. .
LA 18.11.

Voisin kumminkin palailla taas joukkoon mukaan :) Tänään olin vielä lääkärillä ja sieltä löytyikin pikkuinen oikeasta paikasta, syke oli ja vastasi viikkoja eli nyt 7+2-3. Toivottavasti nyt kaikki sujuisi ilman suurempaa jännitystä loppuun asti.

Ompa paljo taas parin vuorokauden aikana tullut tekstiä ja uusia plussanneita :)

Täällä LA 10.11 mit aattelin itselle synttärilahjaksi pyöräyttää mikäli mukana pysyy :d ja pahonvointi-rannekkeesta sen verran et kokeilin ja mulla oli pahempi olo koko sen ajan motä käytin (2vrk) ja pakko oli sit heittää pois.. Vaihtelevalla ruokahalulla mennään.. Jäätelö ja appelsiinimehu ainoat mitä vois vetää 24/7

Tonttu 6+6

Onko kellään mitään hyviä neuvoja pahoinvoinnin helpottamiseen? Esim. Joku ruoka tai jotain mikä ois auttanu? Mul eka raskaus ja nyt ei enää perus aamupalan syöminen auta :( oon tosi huono syömään aamusin ni seki tekee vähän ongelmaa... Yleensä oon siis syönyt jonkun rahkan ja kahvin mutta nyt en oo pystyny kahvia enää juomaan...

Mä oon taas sellainen et en voi tehdä mitään jos en oo syöny. Mut koska ruoka tökkii niin on tosiaan pitänyt valita mitä suuhunsa laittaa. Nyt menee ruisleipä (siinä on jotain rakennetta... rahkaa ei voi syyä, menee alas ja saman tien ylös). Myös suolakurkut ja makeahko sokeroitu jogurtti uppoo. Mutta oikeestaan kaikki hapan tökkii (paitsi vihreät omenat kun ne on samaan aikaan makeita ). Nuo siis toimii mulla.

Ihana uutinen Piiu87! :)
Tonttu92, mullakin on LA parin päivän sisällä omasta 30-vuotissynttäreistä. Oishan se paras lahja ikinä!

Onko kukaan koskaan kokeillut B6 vitamiinia pahoinvointiin? Se on mainittu monessa paikassa ni toimisikohan? Ehkä testaan ensi viikolla ja rannekettakin voisi kokeilla.

Täälläkin muutama viikko ennen LA:ta itellä synttärit, tosin 26v täytän, en pyöreitä vielä. Miehellä taas joulukuun alussa, täyttää 31v, saadaan (toivottavasti) pikkuinen kivasti meidän synttäreiden välimaastoon, niin on juhlaa sitten koko loppuvuosi :joyful:

Mileim rv 7+3

Ultrassa kaikki oikein hyvin ❤️
Tuonne ultraus-ketjuun kirjoittelinkin tarkemmin, mutta la tosiaan siirtyy muutaman vrk, uusi la on 4.11. Eli nyt on 7+5.

Mulla on kans synttärit lokakuun lopussa, mun ainut ehto tän lapsen syntymäajankohdalle on että ei mun synttärinä. Viimeiset 15v jaoin synttäripäiväni mun koiran kans, nyt kun sitä ei enää ole niin haluisin pitää oman päiväni ihan itselläni vaan. Katsotaan miten onnistuu... Mun mies on viimeviikot nähnyt unia missä toistuu luku 311 ja nyt kun tuo la muuttui 4.11 niin hän väittää nyt tietävänsä mihin tuo 311 viittaa :grin

Mä kävin tänään neuvolalääkärissä, joka ultrasi. Oi miten ihanaa oli nähdä pikkuruinen sydän sykkimässä hirmu tahtia! Vastasi täysin samoja viikkoja, eli 8+3. Tuli hurja helpotuksen tunne ja on hymyilyttänyt koko päivän, vaikka on muuten ollut melko rankka päivä ja pahoinvointi ei yhtään auta asiaa. Mulla on pari juttua, jotka menee yleensä aina alas ja helpottaa oloa: marjakeitot ja smoothiet (lidlistä saa just sopivan kokoisia valmiita smoothieita ja mulla on niitä koko ajan jääkaapissa). Molemmissa on se huono puoli, ettei voi pitää laukussa/repussa, kun pitää olla kylmiä. Banaani ja omenat toimii välillä.
Turvotus on onneksi hiukan nyt helpottanut. Kyllä iltaan mennessä täytyy vaihtaa farkut verkkarihousuun, mutta aamu ja päivä menee jo farkuissakin. Viime viikolla ei todellakaan ollut näin.

No niin skarppasin ja menin funksional jumppa tunnille rankja oli mutta selvisin ei oi kyllä yhtään huono olo ja toisaaltaan muita oireiluja ei nyt oo ollu ku tisut kipeet ja turvonnu olo vatsassaa ja ala selkään välillä vihlonu ikävästi, toisaaltaan sitä heti peljää kun oureet ei pahoja mutta pakko vain yrittää olla pelkäänättä ja aatelka päivä kerrallaan eteenpäin ! Miten ajatteletteko te muut tätä näin paljon ja onko teillä tunteita et varmasti tulee keskenmeno tai on tuulimuna ?

Takaisin