La marraskuu 2016

Heippa, täällä uusi tulokas tahtoo mielellään porukkaan mukaan :) eka neuvolakäynti takana eilen, tänään rv 7+3.

Olen 31v ekaa kertaa raskaana ja kavereita ei juurikaan samassa tilanteessa joten ihanaa löytää vertaistukea täältä :)

Peukut pystyyn ja ihanaa odotusaikaa kaikille!

Piiu87 pahoitteluni ja voimia yöllä heräilin moneen otteeseen oli vaan niin "turvonnu" olo ettei tienyt miten nukkua :( sit ailittelin vatsaa ja juttelin hölmönä vauvalle heh vaikka eihän siellä oo vielä ku riisin kokoinen alku mutta pöhkö ku oon :) minkä
(Toista lasta toivova 34v )

Tsemppiä Piiu87! Mulla kaksi kohdunulkoista takana ja olivat mulle ainakin tosi rankkoja henkisesti. Siinä kohtaa olisi niin mielellään ottanut perus keskenmenon tai tuulimunan kun niistä olis selvinny nopeammin mutta kyllä sullekin varmasti vielä tärppää. Mulla edellisen kohdunulkoisen jälkeen ehti tulla vain yhdet menkat ja sit tärppäs, eli toivoa on!

Kiitos tsempeistä:) Onneksi ehdin jo viime viikolla valmistautua ettei kaikki oo välttämättä ok kun ultrassa ei näkyny alkiota. Eniten mietityttää kuinka hoidetaan kun raskaushormoniarvo vastaa ilmeisesti ihan normiraskautta. Ensi viikolla olisi vielä reissuunlähtö niin ois kiva päästä sinne ilman huolta omasta voinnista.

Heippa!
Mahtuisko tänne uusi mukaan? Minulla on kolme lasta edellisestä suhteesta ja yllätykseksi tein positiivisen testin tuossa reilu viikko sitten. Ja sen jälkeen monta uutta testiä lisää :joyful:. Omalle miehelle tämä on eka ja tosiaan minun neljäs. Jos ei olla väärin laskettu, niin 18.11 la. Tosin mulla vauvat on syntyneet ennen laskettua aikaa, joten eiköhän tämä ole isänpäivälahja :Heartpink.

Heippa!
Mahtuisko tänne uusi mukaan? Minulla on kolme lasta edellisestä suhteesta ja yllätykseksi tein positiivisen testin tuossa reilu viikko sitten. Ja sen jälkeen monta uutta testiä lisää :joyful:. Omalle miehelle tämä on eka ja tosiaan minun neljäs. Jos ei olla väärin laskettu, niin 18.11 la. Tosin mulla vauvat on syntyneet ennen laskettua aikaa, joten eiköhän tämä ole isänpäivälahja :Heartpink.
Ihanaa ❤️❤️❤️❤️ onnittelut plussasta ja tsemiä et kaikki menee hyvin :) voi olis kyllä mahtava isin päivä lahja ❤️❤️❤️

Onko kellään mitään hyviä neuvoja pahoinvoinnin helpottamiseen? Esim. Joku ruoka tai jotain mikä ois auttanu? Mul eka raskaus ja nyt ei enää perus aamupalan syöminen auta :( oon tosi huono syömään aamusin ni seki tekee vähän ongelmaa... Yleensä oon siis syönyt jonkun rahkan ja kahvin mutta nyt en oo pystyny kahvia enää juomaan...

Onko kellään mitään hyviä neuvoja pahoinvoinnin helpottamiseen?
Nimenomaan kahvi helpottaa mulla. Morning sickness and coffee hakusanoilla löytyy aika paljon tekstiä googlesta. Kahden hankalan, melkeen tiputukseen asti vieneen pahoinvoinnin kokemuksella sanoisin, että syö ihan mitä vaan mikä uppoaa. Tokaa odottaessa mua himotti banaani ja suklaavanukas. Koitin väkisin syödä pastaa ja ruisleipää. Lopulta verikokeissa todettiin kaliumin olevan alhaalla. Ja kappas kappas, suklaassa ja banaanissa on paljon kaliumia.

Onko teillä pahoinvoivilla kokemusta pahoinvointirannekkeesta?

Käytin esikoisen aikaan rv 6-23, eikä oikeastaan ollu apua. Pidin niitä 24/7 enkä huomannu olossa muutosta. Olin tipassaki, ku pahoinvointi oli niin rankkaa.

Muokattu viimeksi:
Minullakin nyt jäänyt lähinnä lukemiseen ja seuraamiseen, oon ollut ihan poikki, enkä oo jaksanu oikein kirjoitella

Tervetuloa uusille ja pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :Heartpink

Itsellä oli eilen eka neuvola ja tänään varhaisultra, jossa näkyi pieni oikeassa paikassa ja sydän sykki hurjasti :Heartpink vastasi viikkoja ja crl oli 10.75mm nyt parempi mieli ja todellisempi olo :)

Hei! Onpa hauska että niin monella on la isänpäivän tienoilla :). Täälläkin vielä 12.11. Olen vielä säästynyt pahoilta yökötyksiltä, hieman se tuumaa autossa nostaa päätään. Toivottavasti selviän tulevista pitkistä autoreissuista ilman oksennuksia. Siinä olisikin taas työkavereille selittämistä "matkapahoinvoinnista" :D. Onko kellään mtn vinkkiä väsymyksen helpottamiseen? Pitääkö vain nukkua jos nukuttaa, vai auttaisiko liikunnan lisääminen? Olen myös pari päivää ollut erittäin lyhytpinnainen... Työkaverin naama ja jutut ketuttavat aivan kohtuuttomasti, vaikka ei toinen mitään pahaa ole tehnyt. Siippa on myös joutunut kestämään aiheettomia kiukkujani...

Jos oot väsyksissä niin nuku mikäli mahdollista. Sun kroppa kyllä kertoo mitä tarvit :)

Ultra takana,yksi sikiö oikeassa paikassa ja sydän löi vimmatusti. Omat laskut piti paikkansa,eli 8+2. Lokakuyn viimenen olis la mutta tänne taidan jäädä,kun koko alkuraskauden tässä pyörinyt :) olin helpottunut,mutta samalla käynnistä jäi vähän ikävä maku,kun lääkäri sanoi että eikö teille kukaan sanonut,että vuosi pitää olla väliä ennen uutta raskautta. Sektio tehty 2.4.2015. Meillä oli kondomi käytössä,mutta jossain välin pettänyt. Tuli vähän huono omatunto,että miten olenkaan nyt mennyt raskautumaan ennen lupaa. Istukka näytti olevan etuseinämässä,mutta tarkemmin selviää rakenne uä:ssä. Viimeksi oli etinen istukka ja sen takia ei viime raskaudesta oikein pystynyt nauttimaan. Mutta hyvä että pieni oli oikeassa paikassa,jospa kyydissä loppuun saakka

Kyllähän ne ohjeistaa kaikkia sektion jälkeen jotta sinun oma turvallisuus ei vaarantuisi, mutta suurin osa yrittää sitten kun siltä tuntuu. Turhaan tunnet huonoa omaatuntoa :) Ihana kuulla, että kaikki on hyvin!

Takaisin