La marraskuu 2016

Sanoi, että ehkä kannattaa lopetella esikoisen imetystä, jos haluaa säästää itseään ennen seuraavaa tissimonsteria. :) Helpommin sanottu kuin tehty!
Onnea hyvistä ultrakuulumisista <3 ! Mä imetin lähes koko raskausajan keskimmäistä, kun odotin nuorinta :) . Keskimmäinen itse lopetti tissittelyn 2v synttäri-viikolla. Nämä kaikki gynet varoitteli, että ei saa. Mutta kaikki meni hyvin, joten kannattaa ihan kuunnella itseä ja ilman selkeää lääketieteellistä perustetta jättää lääkärien jutut omaan arvoonsa :) .

Sama juttu ton imetyksen kanssa.. Meidän neuvolatäti sano, et ei suositella raskautta ja imetystä samaan aikaan. Kuulemma imetys saattaa aiheuttaa supistuksia.. En kyllä tiedä miten edes raaskin imetyksen lopettaa. Poika kuitenkin yöllä itkee niin kauan että saa tissin suuhun ja yöllä ei millään jaksaisi kuunnella.. Täytynee laittaa mies asialle, varmaan mielellään suostuu, kun töissäkin pitää käydä :wideyed:

Pienen vauvan imetys aiheuttaa äidille yleensä voimakkaampia supistuksia. Mutta jos puhutaan isommasta vauvasta tai taaperosta, niin supistusten määrä on samaa luokkaa kuin seksin/orgasmin aiheuttamat supistelut. Eli vain jos seksi kielletään, niin silloin imetys on myös pannassa :) . Minulla on äärettömän supistusherkkä kohtu ja siitä huolimatta uskalsin imettää lähes koko raskauden. Mutta tietysti äidin on kuunneltava itseään, jos imetys on rankkaa, niin ei sitä kannata jatkaa. Myös voi kokeilla "äidintahdistamista" eli imetykselle on vaikka tietyt kellonajat.

• Tykkään
Reaktiot: Eea
hienoa kuulla hyviä uutisia ultrista!!:)
Mulla on huomenna iltapäivällä..pelottaa ihan hirveästi.. taitaa olla taas huonosti nukuttu yö tiedossa.. :oops:

Hei, täällä yksi uusi odottaja ilmoittautuu, oon toki jonkun aikaa jo lueskellu juttujanne. Mulla raskausviikkoja 7+3, viikko sitten ke pääsin suoraan yhellä puhelinsoitolla varhaisultraan ja sikiö vastasi viikkoja 6+4. Muutaman kerran varmistin lääkäriltä että onko ihan tosissaan, ensimmäisen kerran tähän ikään (35 v) näin jotain ikimuistoista mistä oon tähän asti vain haaveillu.

Mulla on taustalla pcos jonka vuoksi en oo raskautunu, n. 5 vuotta ollaan oltu asenteella, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Vajaa 3 vuotta sitten oli tuulimuna (clomifen-kierrosta) ja viime syksynä keskenmeno, sykettä ei ehtiny sille sikiölle ilmaantua ja ajallaan tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Kaiken tämän jälkeen tuntuu uskomattomalta jos saan tämän toukan kasvattaa sisälläni täydeksi ihmiseksi. Clomifenia kokeiltiin yhden kevään ajan, oli henkisesti aika rasittava lääke. Metformiinin (glucophage) aloitin samaan aikaan, nyt sitä oon syöny n. 3 vuotta säännöllisesti ja sen avulla sain kuukautiskierron normalisoitumaan. Ja jos on menkat, niin silloin on myös ovulaatio ja mahdollisuus tulla raskaaksi, siihen on luotettu ja tässä tilanteessa nyt ollaan.

Tässä vaiheessa tietenkin on omat riskinsä ja jännittää ja pelottaa ihan kiitettävästi. Sen vuoksi tulee kai seurattua raskausoireitaki aika tarkkaan. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, eikä mielitekoja, sen sijaan mielialat vaihtelee niin laidasta laitaan että en meinaa itteni kans pärjätä ja sääliks käy miestä ja tytärpuolia kun joutuvat tätä kaikkea sietämään. Etenki ton 16-vuotiaan kans otetaan aika paljon yhteen, voitte varmaan kuvitella.. Myös alavatsassa on sellaisia jänniä tuntemuksia, ei kipuja, vaan sellasia että jos istuu esim sohvalla ni pitää nostaa jalat ylös koukkuun.

Perjantaina on neuvolaan ensikäynti, saa nähä kuuluuko sydänäänet vielä. Jännityksellä odotellaan!

Mulla on huomenna iltapäivällä..pelottaa ihan hirveästi.. taitaa olla taas huonosti nukuttu yö tiedossa.. :oops:
Niin tuttu tunne kun itse viime yön tressasin, luotetaan nyt siihen et sullakin kaikki hyvin monelta sulla on se? Laita heti viestiä miten meni :)

Mullakin huomenna, aivan karmea jännitys ja mä oikeasti tänään kanssa mietin, että perun koko homman. Mutta sitten ehkä taas kaduttais. Ei mulla viimeksi näin paha pelko ollu persiissä, kun nyt. Mut ei se auta, huomenna selviää :nailbiting: tsemppiä sullekin huomiseen!
Ja onnea ihanista ultrakuulumisista <3.

Pienen vauvan imetys aiheuttaa äidille yleensä voimakkaampia supistuksia. Mutta jos puhutaan isommasta vauvasta tai taaperosta, niin supistusten määrä on samaa luokkaa kuin seksin/orgasmin aiheuttamat supistelut. Eli vain jos seksi kielletään, niin silloin imetys on myös pannassa :) . Minulla on äärettömän supistusherkkä kohtu ja siitä huolimatta uskalsin imettää lähes koko raskauden. Mutta tietysti äidin on kuunneltava itseään, jos imetys on rankkaa, niin ei sitä kannata jatkaa. Myös voi kokeilla "äidintahdistamista" eli imetykselle on vaikka tietyt kellonajat.
Joo, ei minulla ole mitään tuntemuksia ollut ja tuskinpa lopettaisinkaan imetystä sen takia, että saattaa tulla supistuksia. Lähinnä minua houkuttaa kokonaiset yöt. Minulla on aina ollut univaikeuksia, niin olisi ihanaa kun ei tarvitsisi herätä montaa kertaa yössä..
Vasta parin viikon päästä eka neuvola ja sitten joskus sen jälkeen ultra.. En kestä!!!

Mä en mitään muuta tältä uudelta vauvalta toivo niin paljon kuin että voi kunpa se nukkuisi hyvin!! Edellisestä on jo viis vuotta, mutta edelleen se vuoden kestänyt univajekooma on niin kirkkaassa muistissa että sitä pelkään enemmän kuin mitään synnytysrepeämiä :)

Oho, lähti viesti liian aikaisin.
Minä en oikein tiedä, että haluanko vai enkö halua lopettaa esikoisen imetystä. Yöllä ei meillä syödä tissiä enää..onneksi. Tissi on pojalle aika tärkeä ja en haluaisi ottaa pois jotain pojalle tärkeää mutta toisaalta haluaisi vähän hengähtää ennen toista.. vaikea päättää. :confused:

Huoh, voihan väsymys ja oman ajan tarve ja vatsan toiminta. On se hommaa, ku nukkuu pitkät päikkärit ni sillä välin maha on vetäny ittensä iha nälkäkuolematilaan ja tuntuu, että sitä ei nyt millään saa korjattua. :(

Tänään oon ollu ilman doppleria ;) oon kyl malttamattona ootellu seuraavaa kertaa..

Onneksi miehellä on kaks vapaata tiedossa ni jospa tässä sais vähä siivoiltua ja lepäiltyä.. Ja tyttö leikkiseuraa enempi :)

Täälläkii yks imettäjä, olisin aikeissa lopetella imetystä nyt. Kirjotin jo johonkii et neuvolasta sanottiin miulle imetyksestä niin et alkuraskaudesta siitä ei oo mitään haittaa, loppuraskaudesta saattaa ruveta supistelemaan ja on ennenaikasen synnytyksen riski. Meillä ei tuo 1v3kk poika nuku vielä täysiä öitä (herää n.3x/yö) ja se on nyt ehkä suurin syy yrittää lopettaa imetystä, ei huutelis tissin perään yöllä. Ei tässä ois mikää kiire lopettaa jos yöt ois kokonaisia. Voisin vaa hetken nukkuu paremmin ennen uuden valvottajan syntymistä, ja sais tissitkii levätä ennen sitä. Nyt muutaman päivän ajan oon imettäny vaan 3 kertaa päivässä entisen 5-8 sijasta, ehkä poika alkaa itekkii lopettelee tissillä käyntiä kun ei enää samaa tahtia kinua sitä kun ennen. Neuvolassa sanovat että maidon maku muuttuu raskauden aikana ja voi käydä niin että lapsi ite lopettaa tissittelyn, sitä odotellessa :grin

Voin ihan rehellisesti sanoa, että toivon tyttöä, että saisin yöni nukkua. Minun suvussa on niin pitkälle kuin muistan pojat olleet niitä, jotka valvottavat. Omatkin pojat herättäneet parin tunnin välein öisin yli vuoden ikäiseksi. Tyttö nukkui täysiä öitä jo parin kuukauden iässä ja lopetti yösyönnit itse ennen vuotta. Nyt, kun on aika paljon muutakin elämää kuin vain vauva, toivon kädet ristissä jotain muuta kuin koliikkivaivaista, temperamenttista vauvaa. Mieskin sanoi, että toivoo sitä todella paljon. Plus mies näkee mun pelot aika vierestä, että mitenkä pelkään koliikkia ja väsymyksen äärirajoille vievää valvottamista.

Jännä kyl et neuvolasta saa tuollaisia ohjeita liittyen imetykseen. Siis että pitäs lopettaa tai et on ennenaikaisen synnytyksen riski sit myöhemmin.

Ite imetän nyt 2 vee esikoista. Yöimetykset lopetin vähän alle 2 kk sitten. Äidintahdistan kunnolla ennen marraskuuta. Ainakaa vielä maidon makua tai määrää ei oo muksu kommentoinut. Jännää, et onko sit tandem-imetys edessä. :)

Tsemppiä kaikille imetyshommiin !

Miten muut jolla oksettava olo onko alksnu helpottaa ? Mulla kun tuntuu et jatkuu toisesta päivästä toiseen töissä tosi raskas olla tän olon kans mutta oon miettinyt et jos jään saikulle joutuisin oleen joka päivä pois eihän siitä mitään tulis :( itselläni aika vastuulunen työ ja ei ole niin yksinkertaista vaan olla pois . Oon miettinyt nyt mitenhän käy kun mulla työsuhde auto täys etuna ja työsuhdepuhelin ja liittymä joudunkohan luovuttaan ne pois sit on kyl varmaan auton osto edessä :/ pitäs äkkiä voittaa joku vaik kymppitonni lotossa sais jemmasn pahanpäivän varalle vähä rahaa toivon kuitenkin et voisin sen 3 vuotta olla lapsen kanssa kotona ihsn niinku esikoisenkin kanssa olin sit kerkeää kyllä lspsi kokeen sitä päiväkoti runbaa ihan tarpeeksi :(

Takaisin