La marraskuu 2016

Joo mä kans käytän harmaata merisuolaa surutta tosi paljon ruuanlaitossa ja toisinaan lisämunuaisen näkökulmastakin juon myöskin suolavettä :)

Kiitos paljon peukuista ja myötäelämisestä! <3

Monen muun tavoin myös meillä oli tänään rakenneultra, kyllä lievästi sanottuna jännitti odotusaulassa! Kaikki tarvittava oli kuitenkin hyvin nähtävissä ja sydämen ultrasi moneen kertaan kun niin hyvin näkyi. Ei siis mitään vikaa missään, viikkoja oli jo vähän enempi kuten edellisessäkin ultrassa. 455g painoa ja typykkä :dummy1: kuten ollaan uumoiltukin! Nyt saa lähteä shoppailut ns. lapasesta :woot: :love017

Tsempit ja peukut&varpaat pystyssä niille joilla nyt pelkoja ja epävarmuutta odotuksessa, toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin!!

-LareS 20+6

Oikein hyvää huomenta kanssasisaret! :flower
Täälä on viime yö kateltu hyvää nukkuma-asentoa ja aika laihoin tuloksin.. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta nyt o_O Sama kummalla kylellä makkaa ja "nojaako" vatsa vasten patjaa vai ei, ni kakara polokee kylkiä vimmatusti! Mahallani en ole osannut nukkua ikinä ja selällään ollessa potkut kohdistuvat suoraan ylös :shifty: Onneksi se istukka on nyt tuossa edessä, muuten voisin kuvitella kaverin tulevan läpi :hilarious:
Vaan josko näihinkin kohta tottuisi..
Mukavaa viikonloppua! :)

Rv 21+5

UnNa, Mä tilasin ja hain eilen postista sellasen pitkän tyynyn ja nukuin sen kans viime yön, voi että oliki mukava! Melkein voi verrata mahallaan nukkumiseen kun makaa kyljellään niin että se tyyny tulee jalkojen välistä tohon eteen niin et voi mahalla nojata ja pitää käsiä ympärillä ja vaikka toinen pää pään alla. Reippaana aattelin ommella toisen tyynyliinan sille tänään. Saa nähä jääkö aikomukseks, niinku yleensä kaikki nykyään..

Tekis mieli taas tuplata tuo thyroxiini annos, mutta eipä taija vielä tohtia. Oon siis nostanu sitä 25 -> 50 mikrogrammaan. Alkaa olee kohta kuukausi siitä kun kävin viimeksi kontrollissa ja sillon oli arvot aika huonot, TSH jotain vähän päälle 2 (kuitenki alle 2,5) ja t4v oli vain 12. Vajaa kaks viikkoo seuraavaan neuvolaan, pyydän taas lähetteen kontrolliin. Sisko sanoi että eipä oo ihme jos vähä väsyttää ja laiskottaa. En taho saaha mitään aikaseks ja olla öllöttelen vaan illat töitten jälkeen.. Sisko kun sai esikoisensa 4 v sitten, sanoi olleensa niin huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen ettei jaksanu ite nousta edes sängystä ylös, vaan miehen piti auttaa. Sai thyroxiinit sen jälkeen.

Onko teillä muilla ilmennyt käsien puutumista? Mulla ei oo turvotusta, mutta herään vähän väliä öisin siihen että kädet on puutunu, etenki oikee käsi. Sit ku nousee sängystä ni ihan kuumottaa ja on kipeet ku koko yön ollu ihan puutuneena. Ei pelkästään sormet vaan olkapäästä asti. Inhottava vaiva. Hierojalle varasin ajan, mutta kesälomien vuoksi sain vasta kahen viikon päähän sellaiselle kuka on erikoistunut raskausajan hierontaan.

Viiperi mistä hommasit kyseisen tyynyn? Ja jep, puutumisia täälläkin.

Tänään on muutenkin ollut ihmeellinen olo. Kädet ja jalat on tuntuneet siltä kuin eilen olisi tehnyt hurjan lihaskuntotreenin (mitä siis en todellakaan ole tehnyt) illasta ja yöstä pääkin oli kipeä. Aamulla kaupassa käydessä sydän tykytti melkein rinnasta ulos. Mitä tää voi olla?

Rv 22+0

Mä olen ollut nyt 2 viikkoa sairaslomalla peräpukamien takia. Nyt niistä on on vaivaa ainoastaan jos seison 3h pitempään kerralla. Eilen kierreltiin äitin kanssa kaupoissa monta tuntia, niin oli todella tuskallista. Helpottaa heti kun pääsee istumaan. Puikoista ei ole mitään apua.

Lääkäri kirjoitti mulle eilen sairaslomaa äitiyslomaan asti. On nyt niin paljon kaikenlaisia vaivoja. Kauhea väsymys koko ajan, vähänkin jos touhuan jotain niin alkaa heikottaa, yöllä en saa nukuttua kunnolla kun selkää särkee niin kovasti ja jos kävelen tai seison paljon niin vatsaan alkaa sattumaan. Varmaan kun kohtu kasvaa niin kovaa vauhtia ja on jo iso. Imuroiminen ei oikein enään onnistu. Alkaa heti heikottamaan ja kun ei oikein pysty kumartumaan ja nosteleen tavaroita edestä pois.
Nyt otan iisisti loppu raskauden ja yritän lepäillä paljon. Töitä kerkee tekemään taas sitten joskus.

Mulle ei äitiysrahaa jää kouraan kun n.700€/kk. Mulla on niin huono palkka. Joutuu kyllä elelemään niukasti 4 lapsen kanssa.

24+1

Täällä näytti Kelalla olevan kaikissa asioissa kolmisen viikkoa käsittelyaika, että odotellaan vielä pari viikkoa päätöstä pakkauksen myöntämisestä ja äitiysrahasta. En hakenut sitä vanhempainrahaa (?) kuin maaliskuun lopulle asti, täytyy nyt puljata ja arpoa, kumpi meistä on kotona ja mitenkä ne vapaat olisi järkevintä jakaa.

Pikaisesti laskeskelin, niin kyllä sieltä pitäisi ekat neljä kuukautta tulla saman verran tukia kuin nyt saan palkkaa (työnantajahan maksaa sit lakisääteisesti mahdollisen erotuksen) ja sit sen loppuajan (mahdollisesti) heinäkuuhun saakka hivenen vähemmän, mutta ei siis mitenkään huonosti silloinkaan. Verojahan niistä pitää maksaa ihan älyttömästi, mutta samalla veroprosentilla sitä on nytkin makseltu, että ketutus tuskin tästä enää kasvaa. :rolleyes: Sit kun vielä marraskuun lopussa tulee melkein parin tonnin veronpalautukset, niin kyllä tässä pärjätään.

En oo edes ehtinyt työkiireiltä (veto ihan lopussa työvuorojen jälkeen) kirjoittamaan tänne mitään kuulumisia.. nyt vkonlopun oon festarileskenä, kuten myös ens vkonlopunkin. Isännän kanssa tässä otettiin vähän yhteen, kun mä oon väsynyt ja siksi ehkä jo valmiiksi vähän kireä ja sitä jännittää vauvan tulo eikä osaa oikein pukea tunteitaan sanoiksi.. riitä kesti het kaikki kymmenen minuuttia, mutta jälkikäteen alkoi vaan mietityttämään, että ei se noilla miehilläkään helppoa ole, kun ovat kuitenkin vähän ulkopuolisia vielä tässä vaiheessa ja kun me naiset ei välttämättä muutenkaan olla ihan mistään helpoimmasta päästä saatika sitten näin raskaina ollessamme. :shy: Täällä mies ei omasta mielestään osaa nimittäin tarpeeksi kertoa, mitenkä paljon välittää vaikka joka päivä sanoo rakastavansa ja kukkiakin toi pari päivää sitten. Jos ei tuo riitä, niin ei sitten mikään. Pöljä. :Heartred

Tänään oon ihan vapaalla, meinasin aloitella kohta jäätävän pyykkirumban, mutta muuten ajattelin vaan olla ja möllöttää.. nettikauppoihin jos saisin vielä jonkunlaisen eston, ettei tulisi kiusausta koko ajan käydä katselemassa "noi mä tilaan sit, kun on enemmän rahaa"-ostoksia.. eilenkin ostin vahingossa pari kattolamppua ja muutaman taulun. Pim! Ja niin taas katosi satanen tililtä johonkin.. :hilarious:

Mun on pakko avautua aiheesta vauvan/lapsen sukupuoli.
Semmoisia kommentteja oon saanut että :/
Siis, odotan neljättä poikaa.
Minä en ikinä yhdenkään raskauden kohdalla ole toivonut tiettyä sukupuolta. Olen rukoillut että raskaus sujuu ilman isoja ongelmia ja vauva voi hyvin ja on terve. Minulle raskaus ei ole ikinä ollut itsestäänselvyys. Ei raskaaksi tulla edes tosta vaan.
Raivostuttaa välillä ihmisten olettamukset että jo 2 pojan saatua hartaasti toivoo tyttöä. Ja arvatkaas nyt.
Lapseton kaveri; "no pitää sit viel tehä lisää et saat tytön"
Tai päiväkodin hoitaja; "no voi itku, olis nyt jo ollu tyttö".
Mä oon vaa menny ihan sanattomaksi.
Onneksi tulevat isovanhemmat on pojasta innoissaan, jälleen :)
Ja mies! Joka pääsikin töistä käväsee ultrassa.
Mulle ei ikinä ennen oo selitetty ultrassa niin tarkkaan kaikkea kun tällä kertaa.

ellami anna kommenttien sukupuolesta unohtua samantien :mad: Tottakai se on tärkeintä että raskaus menee hyvin ja vauva on terve. Tuollasten kommenttien sanojilla on vaan itellään sellanen ajatusmaailma että perheen lapsien sukupuolijakauman pitää olla tasainen, eikä sekään väärin ole jos joku haluaa saada molempia, tyttöjä sekä poikia. Miekii oon jo saanu kommenttia vauvan sukupuolesta, toinen lapsi siis vasta tulossa. Esikoinen on poika, tää seuraava on tyttö. Sellasta oon kuullu että "sit teillä on molemmat", ajatuksella että hyvä kun toinen on tyttö kerta yks poika on jo olemassa. Miulle on ihan sama kumpi tulee kunhan kaikki menee hyvin, salaa toivoin poikaa että ois halvemmalla selvinny kun nyt joutu "tyttöjen vaate" ostoksille :grin

Varpahat, vaunula.comista tilasin sen tyynyn, imetystyynyn nimellä myydään. Muuallakin nettikaupoissa oon nähny. Tossa on narut päissä niin voi käyttää imetystyynynä myöhemmin. Tilasin samalla kuviollisia harsoja, edullisia, mutta mielestäni ohuita.

20+6

Aikamoisia töksäytyksiä oot ellami saanu. Ei tuollasiin itekään tietäis mitä vastais. :wideyed: Se on totta, että joillekin vauvan sukupuoli on tosi tärkeää. Mutta että kommentoi sitten muille tuollaisia... :sad001 Toivottavasti pystyt ottamaan nuo kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Onneksi teillä isovanhemmat ja mies kuitenkin iloitsevat tulevasta pienestä ihanasta pojasta samalla tavalla kuin sinäkin! :Heartred

Meille tulossa kolmas poika ja vasta yksi kaverini on tokaissut "no teette sitten vielä sen tytön" ja vielä kun kerroin, että ei tehdä vaan tämä on meidän viimeinen niin vielä ihmetteli epäuskoisesti, että "ettekö muka tee?" ja sitten vielä totesi, että "eihän se täysin varmaa ole, että tämä on poika". Ja siis kaverillani itsellään on kolme poikaa! Ehkä häntä sitten harmittaa tytön puute mutta mua tai miestäni ei, en mä ole koskaan toivonut saavani tiettyä sukupuolta olevaa vauvaa/lasta samoin kun en ole koskaan kärsinyt ns vauvakuumeesta vaan mä olen halunnut lapsia.

Miehen isähän on siis jo meidän esikoisen syntymän jälkeen kysellyt tyttöä (kaikki lapsenlapsensa ovat poikia) mutta onneksi nyt kun selvisi, että tämä on poika, on pitänyt suunsa kiinni. Jotenkin enemmänkin olen kuvitellut kuulevani vielä tuosta tytön hankkimisesta, toisaalta vielähän tässä on aikaa...

Ja tiedän itsekin, että ru:ssa sukupuoli ei ollut ihan satavarma vauvan asennosta johtuen, mutta poikana tämän lapsen olen koko ajan ultran jälkeen ajatellut ja poika saa mielihyvin ollakin; musta olis ihanaa olla poikakolmikon äiti! :) Jos nyt oiskin tyttö niin sekin sopisi ihan hyvin, eipä tuo mikään katastrofi olisi.

Ellami,niin ymmärrän sun suuttumuksen. Meillä nyt kaksi tyttöä ja kaksi poikaa ja nyt tyttö ilmeisesti tulossa. Itse en ole saanut sukupuoleen liittyviä kommentteja juurikaan,mutta lapsi lukuumme kylläkin. On kysytty,että "mitä,vielä?" Eräs tuttu tokaisi että " ei,herranjumala" olen ajatellut,ettei lapsilukumme kuulu kenellekään muulle,koska meille kaikki toivottuja ja itse huolehdimme ja hoidamme heidät. Eivät ole paljoa olleet hoidossa muilla. Välillä suoraan sanottuna vituttaa,kun ihan tuntemattomat tulee kyselemään kesken kauppareissun,että ei kai nuo kaikki ole sinun omia ja on varmaan hirvee työ pitää kaikki aisoissa yms kommentteja. Ja vielä lasteni kuullen! He ovat monesti kysyneet,että miksi tuo tuli kyselemään meistä. Vanhin täyttää nyt pian 6v. Mutta jo alkaa olemaan niin tuttua,että annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tärkeintä että itse on onnellinen ja tyytyväinen,paskat muiden mielipiteistä,sanon minä :)

Mun on pakko avautua aiheesta vauvan/lapsen sukupuoli.
Semmoisia kommentteja oon saanut että :/
Siis, odotan neljättä poikaa.
Minä en ikinä yhdenkään raskauden kohdalla ole toivonut tiettyä sukupuolta. Olen rukoillut että raskaus sujuu ilman isoja ongelmia ja vauva voi hyvin ja on terve. Minulle raskaus ei ole ikinä ollut itsestäänselvyys. Ei raskaaksi tulla edes tosta vaan.
Raivostuttaa välillä ihmisten olettamukset että jo 2 pojan saatua hartaasti toivoo tyttöä. Ja arvatkaas nyt.
Lapseton kaveri; "no pitää sit viel tehä lisää et saat tytön"
Tai päiväkodin hoitaja; "no voi itku, olis nyt jo ollu tyttö".
Mä oon vaa menny ihan sanattomaksi.
Onneksi tulevat isovanhemmat on pojasta innoissaan, jälleen :)
Ja mies! Joka pääsikin töistä käväsee ultrassa.
Mulle ei ikinä ennen oo selitetty ultrassa niin tarkkaan kaikkea kun tällä kertaa.

Nyt oli pakko vastata viestiisi, koska vaikkakin sinusta ehkä kurjalta tuntuu (anteeksi), mutta löysin hirveän paljon lohtua kirjoituksestasi!!!

Meille siis kolmas tulossa ja vanhemmat poikia, mutta tästä tulevasta ei tietoa! Meillä joka raskaudessa sukupuolen kysyminen ei ole ollut edes oleellista, koska sillä ei ole meille mitään merkitystä! Ei myöskään tällä kolmannella kerralla, vaikka olemme myös melko kurjia kommentteja saaneet kuulla!

Anoppi sanoo "tietävänsä", että tulokas on tyttö (lieneekö itse toivoo sitä?) . Tätini sanoi juuri, että "kauheeta jos tämäkin on poika"... ja omasta mielestäni kannan "vain" omaa lasta, joka on jo nyt meille se ainoa oikea, täydellinen lapsi, jota en edes ajattele tiettynä sukupuolena! Yksinkertaisesti omana lapsena!

Meille tämä on viimeinen lapsi, eikä sillä ole merkitystä mitä sukupuolta lapsi on. Miellän itseni kahden pojan jälkeen jo vahvasti poikien äidiksi, mutta eiköhän sitä tytönkin kanssa pärjäisi.

Itseäni ihmetyttää hirveästi toiveet ja odotukset lasten sukupuolesta, varsinkin kun lähellä on niin monta ystävää, jotka ovat lapsettomuudesta kärsineet.

Toivon hartaasti, että tämän raskauden vaikeuksista ja peloista huolimatta saan marraskuussa syliini elävän lapsen, joka täydentää omalla persoonallaan meidän perhettä!

Jaksamista kaikille muillekin sukupuoliasioiden kanssa kamppaileville :)

Charm3 23+2

Me ollaan kuultu vähän samantapaista, kahden tytön jälkeen on tulossa poika ja kaikki tuttavat tyyliin tuulettaa-ihan kun se olis joku megasaavutus ettei tuu kolmatta tyttöä! :/
Meille ei tietenkään ole mitään väliä siitä kumpi siltä tulee, jotenkin itse (varmaan rutiinilla) odotettiin ajatuksissa kolmatta tyttöä ja oli yllättävää kuulla että tulossa onkin poika. Tottakai ollaan iloisia siitä että kolmas on tulossa kumpi sitten olikaan, ja muiden kommentit saavat kyllä mennä korvien ohi.

Jopa meidän kolmatta tulevaa on hämmästelty, tyyliin "miten te jaksatte" ja "no ei sitten oo tekemisen puutetta teillä kohta", vaikka mun mielestä kolme lasta ei ole mikään järisyttävä lapsiluku.
Ihmisillä riittää aina ihmeellisiä kommentteja muille jaeltavaksi, välillä kieltämättä miettii että pitääkö ihan kaikkea sanoa ääneen, oikeesti!!

Mulla on paljon paljon kavereita, joilla kolme tai neljä poikaa/tyttöä ja kaikki kertovat saaneensa just tommosia luokattomia toteamuksia ihmisiltä, joille asia ei oikeasti pastaakaan kuulu. RAIVOSTUTTAVAA!

Meille sanottiin kolmannen syntymän jälkeen, että "eiköhän toi määrä jo riitä" ja silloin tuli semmonen olo, että herraisä miten ihmiset oikeesti kuvittelee olevansa oikeutettuja kommentoimaan toisten lapsiluvuista, tai perheen sukupuolijakaumasta.

Mä oon ainakin yrittänyt pitää suuni kiinni, koska muiden asiat ei mulle kuulu ja tommoset töksäytykset voi satuttaa syvästikin.

Noista typerien ihmisten kommenteista ainakin paistaa läpi se, että lapsia pidetään ihan itsestäänselvyytenä. Kauhean vaikea kuvitella sellaista äitiä tai isää, joka sukupuolen kuultuaan pettyy tai ajattelee, että enhän minä tätä halunnut :wideyed: Sehän on vain yksi ominaisuus sille odotetulle ihanalle ja täydelliselle pienelle ja RAKKAALLE ihmisenalulle. Tuskin monikaan haluaa omassa lapsessaan muuttaa yhtään mitään! Itse olen ainakin jo ensimmäisen lapsen synnyttyä saanut paljon enemmän, kun osaa toivoa tai pyytää tai edes unelmoida. Ja se, että olen uudestaan raskaana, niin en voi oikein vieläkään ymmärtää, että miten ihmeessä minä voin olla näin onnekas:Heartred Kyllä ne vaan on suurin lahja mitä ihminen voi saada riippumatta sukupuolesta tai muistakaan ominaisuuksista. Ja sääli niitä ihmisiä, jotka eivät sitä ymmärrä. Jotkut eivät vaan osaa olla mihinkään tyytyväisiä..

Takaisin