Katjusha
Kunnioitettu kommentaattori
Heippa tytöt,
soittelin neuvolaan kysymyksineni. Tänä aamuna kävi nimittäin semmoinen vahinko, että olin ottanut kilpirauhaslääkeet ennen verikoetta epähuomiossa (ei pysty keskittyyn, eilen saatiin ikäviä uutisia eläinlääkärillä). Tällä kertaa emme voi siis luottaa T4-V -arvoon, mutta TSH:n kyllä.
Tulipa nopsaan HUSin alueella tuo nt-ultran tulos potilastietoihin. Mulla oli eilen nt-mittaus 12+5, verikoe otettuna 10+0.
Down-riski 1:87 000 ja 18-trisomia-riski 1:1000 000. Tämä näinkin huikean hyvä, vaikka olivat käyttäneet minun ikää (yli 40) eikä munasolun luovuttaneen alle 25-vuotiaan naisen ikää. Mulla olikin tästä hyvä fiilis, kun ne verikoearvot olivat erinomaisen hyvät.
Katjusha ja Pikku-Iippo 12+6
soittelin neuvolaan kysymyksineni. Tänä aamuna kävi nimittäin semmoinen vahinko, että olin ottanut kilpirauhaslääkeet ennen verikoetta epähuomiossa (ei pysty keskittyyn, eilen saatiin ikäviä uutisia eläinlääkärillä). Tällä kertaa emme voi siis luottaa T4-V -arvoon, mutta TSH:n kyllä.
Tulipa nopsaan HUSin alueella tuo nt-ultran tulos potilastietoihin. Mulla oli eilen nt-mittaus 12+5, verikoe otettuna 10+0.
Down-riski 1:87 000 ja 18-trisomia-riski 1:1000 000. Tämä näinkin huikean hyvä, vaikka olivat käyttäneet minun ikää (yli 40) eikä munasolun luovuttaneen alle 25-vuotiaan naisen ikää. Mulla olikin tästä hyvä fiilis, kun ne verikoearvot olivat erinomaisen hyvät.
Katjusha ja Pikku-Iippo 12+6
Eilenkin (12+0) päädyin oksentelemaan, ja ruoka ei meinannut maistua koko päivänä. Pakko oli kuitenkin yrittää syödä ja juoda, ettei se pahenna oloa entisestään. Tämä on sikälikin haastavaa, koska töissä en ole kertonut vielä mitään ja olot vaikuttavat olennaisesti työn tekemiseen. Teen vaativaa asiantuntijatyötä ja joudun työkseni myös esiintymään ja "kalpeuteni" on jo herättänyt työkavereissa ihmetystä. Täytynee hyvin pian kertoa totuus, jottei tarvitsisi koko ajan keksiä koottuja selityksiä 
Myös mahan peittely on jo varsin haastavaa. Onneksi ponchot ja tunikat on keksitty 

Mä en ole kuullut tolla mun Dopplerilla vielä sydänääniä. Tosin olen melko malttamaton, enkä jaksa kovin kauaa etsiä, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, et sekin voi vaikuttaa, istukan sijaintia en vielä tiedä. Tossa laitteen pakkauksessa luki, et viikoilta 14-16 alkaen voi kuulla, tosin ohjekirjassa taas mainittiin, et voi käyttää viikolta 9 eteenpäin.