Avamaria tsemppiä! Jospa alkaisi pian tapahtumaan :) ääk alkoi ihan jännittään!
Tuulia88 mulla on myös skolioosi joten voin ainakin vähän kuvitella olojasi tällä hetkellä. Jos selkä vaivaa niin ettei sen kanssa jaksa niin sitten vain käynnistykseen :) terkkakin jos oli sitä mieltä että se olisi hyvä ratkaisu. Tsemppiä!
Tänään oli neuvolalääkäri mulla aamulla ja eka kerta kun koittivat mitä sisällä on. 3cm auki ja kohdunkaulapehmenny. Jännää... viikot 35+4 ei nyt ihan vielä tarttis tulla mutta kiva kun tapahtuu jotain. Aika napakoita supistuksia välillä ollukkin. :)
Neuvoloita ollu tähän asti 5vkn välein mutta nyt antoi seuraavan kahen viikon päähän. Kysyi onhan kassi pakattu ja sit vaan sairaalaan jos siltä tuntuu että lähtee jo ennen seuraavaa neuvolaa. :D
Mites noi petipuuhat? Ei huomannu sitä kysyy että vaikuttaako tuo jo
Seide, petipuuhat periaatteessa avaa kohdunsuuta ja voi aiheuttaa lisäsupistuksia koska spermassa on sitä prostagladiini hormoonia joka kypsyttää paikkoja.. sitä käytetään sairaalassakin tablettimuodossa synnytyksen käynnistymiseen. Mut toki sulla on niin hyvät viikot jo että liekkö tuolla merkitystä?
Mä yritin eilen miehelle ehottaa että vois heittää hormoonit synnytystä käynnistämään ni sain sit pakit ku ajatus vauvan päästä tuolla ihan alhaalla tuntuu hänestä niin häiriintyneeltä.. että munalla tökkii omaa tytärtään tyyliin päähän. :D mä sit luovutin sen suhteen.. eli ei siis seksiä enää
Näin muistelinkin että on yksi kolmesta ässässtä
Mies vähän hiljaiseksi meni kun lääkäri sanoi että on jo tapahtunut niin luulen että pakit saan minäkin :)
Mä taas sanoin miehelle et ei haittaa ja saa harrastaa petipuuhia nii kauan kunnes tuntuu hyvältä muuten voi olla jopa parikin kk ilman jos nyt jo lopettaa Mullakin jo auki ja lyhentyny kohdunkaula. Vauva saa tulla sit kun tulee.
synnytyksen jälkeen menee 4-8vko ennenku saa/pystyy mihkään seksiin et tulee kyl pitkä aika olla ilman :D mää en tiijä yhtään oonko auki senttiikään mut en taija miehelle kertoo jos oon, jos jään ilman seksiis sit :P
Joo työkaverille ja sen miehelle oli todettu (yliajalla) reippaasti et "Täällähän tää pää melkeen jo tuntuukin!", siihen oli miehen puolesta loppunut seksihalut :D :D
Apua mistä näistä supistuksista tietää millon ne on niitä tarpeeks vakavia Sattuuhan ne aika jumalattomasti muttei niin paljon mitä luulin, voiko ne olla niitä "oikeita" silti? :D
Joo ei saa liikaa faktaa kertoa miehelle, huomasin että vähän säikähti ja oli meillä kuukauden paussi kun ei saanut syntyä. yrittää vaa sanoa et se on normaalia harrastaa loppuun asti. Kyllä huomas et mieski katu sitä kun huomas et ei se vauva tuu heti sieltä ku on seksiä harrastanu :D