La Helmikuu 2016

Hei te kenellä on tutuilla kaksosia, niin ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että onko heidän identtisiä? Ja minkä ikäisiä on nämä heidän äitinsä? Ja oliko ensimmäinen raskaus? Niin ja menikö raskausaika ihan hyvin? ..vai kamalasti vaivoja?

Eivät ole identtiset, kun ovat tyttö ja poika.
Äiti oli 23 vauvojen syntyessä, täytti 24 kun vauvat oli noin kuukauden ikäiset.
Ensimmäinen ja heillä ehkä viimeinen raskaus.
Oli aika rankka odotus. Sairaslomalla oli jostain 20 viikolta. Tosin hän on kokki, niin työ on myös rankkaa.
Loppuvaiheessa oli paljon supistuksia ja kipuja. Kaveri oli kaksi viikkoa osastolla ennen synnytystä. Ja tosiaan pienet syntyi 34+

Noo, siinä 34 viikolla tilanne on jo vauvoilla hyvä. Meillä neiti syntyi kuitenkin jo kuukautta aikaisemmin ja sairasti vielä sepsiksenkin tuossa...

Täällä alko tänään äitiysloma..ihan ku mun elämä radikaalisti ois muuttunu, ku oon ollu jo 2v 2kk kotona :D

Lievän verenpaineen nousun ja proteiinia virtsassa takia mut lähetettiin TYKSiin ja todettiin ett mulla on raskausmyrkytys ja noi kuvailemasti on juuri niitä oireita, joita se tekee tyypillisesti. Onko turvotusta? Tai onko painoa tullu poikkeavasti?

Vastasinkin tuolla aikasemmin että onneksi oli väärä hälytys, mut turvotusta on kyllä ja päätä särkee edelleenkin, tiiä sit johtuuko särky siitä ku on pikkusen flunssaa. Mutta äitipolilla kun kävin niin käyrät hyvät ja verikokeet normaalit, olis pitäny mua osastolla, mut juttelivat uudestaan et jos kotona pärjään niin voin olla. Anto pissatikkuja mukaan, että voin ite seurata.. Mutta siis neuvolassa vaan vähätteli mun oireita, vaikka pissassa sillon proteiinia oli verenpaineet noussu. Ite mä lääkärin kautta sinne synnytysvastaanottoon menin. Muutenki tekis mieli tehä joku valitus tuosta mun terveydenhoitajasta. ei se laittanu mua ees eteenpäin kun sanoin et koiran kans kaaduin lenkillä ja et tunnen liikkeitä vähemmän, niin joo sydänäänet kuulu ja liikkeiden vähentyminen johtuu siitä ku vauva kasvaa. V*ttu mä en tykkää yhtään siitä.

Nliee: Kiva kuulla et sulla on kaikki hyvin! Ja suosittelen kyllä tekemään valituksen siitä sun neuvolatädistä...

Tekis mieli kyllä oikeasti tehdä! Se kun ei muutenkaan tunnu tietävän mistään mitään, sit hermostuu ku kyselen (tottakai ensisynnyttäjänä ei oo ees aiempia kokemuksia), joudun ite kyselee vastauksia muilta ja netistä selaa.

Hermostuu kun kyselet???!!!! Nehän on just sitä varten, et voi kysyä ihan mitä vaan mikä mieltä painaa! Ihan ärsyttää sun puolesta! Tee nyt ihmeessä se valitus..

Hermostuu kun kyselet???!!!! Nehän on just sitä varten, et voi kysyä ihan mitä vaan mikä mieltä painaa! Ihan ärsyttää sun puolesta! Tee nyt ihmeessä se valitus..

Niin esim kun mulla on se rhesus - jooku veriryhmä ja sain piikin että mun ja vauvan veri ei sekotu tai että ei tuu vasta-aineita. Niin tuohan oli ihan uus asia mulle, koskaan en oo kenenkään kuullu puhuttavan ja sit ku se soitti mulle tuosta et mun pitäis käydä verikokeissa niin tottakai mä säikähin ja aloin kyselee et mitä se tarkottaa jne.. niin tuntu se puhelimen toisessa päässä hermostuvan, ei se ees sanonu et se ei oo mikään vaarallinen, sano vaan et voi vaikuttaa seuraaviin raskauksiin et tulee km, tai kohtukuolema.. Ja mähän olin ihan hädissäni, ei se ees rauhotellu mua tai mitään. Soitin omalle äidille ja hän soitti omalle neuvolan terkarille joka selitti kokoasian alusta loppuun ja sit vasta selvis mulle koko asia. Sit kun kysyn jotain se ettii tiedon googlesta, jonka voin ihan iteki ettiä. Siis tuo ei todellakaan ole mikään ihana ihminen.

Tänää laitettu ensimmäinen koneellinen vaatteita pesuu, meinas iskeä paniikki kun yöllä oli ekaa kertaa kipeitä supistuksia... Niitä tuli joku 4 tunnin aikana mutta kyllä melkeen jo itketti. Voi mitä onkaan edessä kun tositoimet alkaa! Onneksi kuitenkin loppuivat ja sain uudestaan nukuttua mutta kyllä säikäytti että jos nyt jo syntyy eikä kaikki oo vielä valmista ! :)

Täälon jo lähes kaikki vauvan vaatteet pesty, poikkeuksena lämpöpussukka ja nyt nuo pari paksua paitaa mitä löyty kirpparilta. Sattu löytyyn kirpparilta myös tuttipullojen mikrosteriloija ja isompi hoitolaukku mitä se minkä tilasin :) petari pitää kattoo sit lastentarvikeliikkeestä samalla ku hakee kaukalon

Täällä istukka takaseinämässä ja yritän kovin nukkua jommallakummalla kyljellä mutta herään usein selälläni ja kauhee paniikki:D mut ei tunnu mitenkää pahalta ja neuvolassa aina hyvät sykkeet selällään. Tuntuu vaan välillä et kylkiä on liian vähän ku molemmat öisin iha puutuneita ni mites sitten nukutaan :D

Ens viikolla alotan vaatteiden pesun, heti ku oon päättänyt et millä ohjelmalla pesen (tiedän, elämääkin suurempi ongelma) :D vauvanvaate pesuohjelma kestää 2h30min?? Eikö se kuluta pikku vaatteet puhki samantien!

Tosi ikävää Nliee et sulla on noin huono neuvolatäti!

Pitäis varmaan itekin alkaa pesemään vauvanvaatteita poikia varten.. Ja hakee korisänky kellarista :grin

Mutta lähteeköhän sillä niistä ne kaikki mitä niis ikinä sit onkaa, noi mun oli ihan käyttämättömiä kyllä...

Mää pesin normaalilla 40/60 pesuohjelmalla (riippuen pesuohjeesta). Jotain parituntia toi meidän kone jyystää sitä ohjelmaa... :D
Kuivata en uskaltanut, kun melkein kaikissa lukee, et ei sais kuivausrumpua käyttää... Jatkossa kyl ajattelin kuivatakin, tuskin ne nyt pilalle menee...

Kyllä vauvanvaatteet pitää minusta pestä 60 asteessa, jos haluaa puhdasta saada. Siis jatkossa varsinkin, kun niissä on puklut ja ruokatahrat sun muut ylitursunneet kakat.

Mä oon pessyt vaatteita sitä mukaa, kun niitä on tullut hankittua. Jos nyt vasta aloittaisin, olisi edessä aika urakka :P, sillä varmasti toistakymmentä koneellista on pyörinyt. Ei ne kyllä kaikki täysiä ole olleet, kun on vähän pitänyt värejä varoa.

Ei välttis kannata kuivausrumpua käyttää, aika moni pilannu vauvavaatteet sillä. Toki jos ei oo väliä ni kait sitte saa.. jos huomena jaksais nuo loput vaatteet ja peitot pestä, pitäs varmaa sänkyki laittaa petikuntoon pikkuhiljaa :)

siis meillä ei oo kuivausrumpua, vaan tollanen kuivaava pesukone... ehkä koitan sitä kuivausta jollain "huonommilla" vaatteilla. :D

Mä oon kans pessy sitä mukaa kun on hankittu /saatu vaatteita.
Oli kauhea homma kun sain ystävien järjestämillä vauvakutsuilla kaksi sellaista vaippa tornia, auoin ne ja laitoin vaipat lipastoon. :) onko muilla ollut baby showerit jo? :)

Ei mulle kukaan järjestä baby showereita. :(

Tiistaina oli pari kaveria kylässä, joista toinen totesi, et sen piti tehdä mulle vaippakakku, mut ei ehtiny... (ne osti vuosi sitten vanhan omakotitalon, jota ne remppaa. Ei oo kauheesti vapaa-aikaa)

Takaisin