La Helmikuu 2016

Osanotot Nualle <3
Mulla on ollut koko raskauden pelko tuosta ennenaikaisesta synnytyksestä. Olen ottanut itselleni pieniä henkisiä etappeja, joista viimeisin on täyttymässä. Ensin oli toive ettei nyt ainakaan joulun pyhinä kukaan halua syntyä ja nyt sitten jos vuoden 2016 vuoden puolelle pääsisi. Mulla kohdunkaulan tilannetta on seurattu paljonkin ja nyt muutamalla edellisellä kerralla on vaan todettu sen pehmentyneen, muuta en tiedä. Ilmeisesti siitä ei olla enää juurikaan huolissaan kun tähän väliin laitettiin koko raskauden ajan pisin lääkäri väli 4vk. Tuntuu kummalliselta, mutta kai typy on sitten jo tervetullut jos niin haluaa :) vk olis täynnä huomenna 34.

Mullakin oli Kuplakameli ekoina etappeina, et ei syntyisi joulun pyhinä tai edes tämän vuoden puolella! Nyt sit seuraava etappi ois varmaan se rv 34, joka tulee muistaakseni 18.1. täyteen. Tuntuu tosi kaukaiselta, mut toivon tosissaan et pikkunen pysyy vielä matkassa mukana! Kotiin ois ihana päästä. Tää ilta on vielä jotenkin vaikeampi ku muut ku miettii et mitä suunnitelmia tälle illalle oli ja et kotona ois ollu ihania juustoja ja uudenvuoden ruokia! Oltais leikitty tytön kanssa ja katottu miehen kanssa leffaa. Sniff..

Täällä etapit oli "ei ennen joulua, ei ennen esikoisen syntreitä ja mielellään vasta viikon 37 jälkeen" Joulu meni, esikoisen synttärit on nyt sunnuntaina ja 37+0 lähtee käyntiin 17.1 :D

Täällä kans hiihdellään ihan kotioloissa, tosin käytiin vähän raketteja katsomassa lasten ilotulituksessa alkuillasta. Esikoinen herätti taas sen verran aikaiseen, että saa nähdä riittääkö itsellä virtaa yöhön asti...
Niskat on niin tuhannen jumissa, että hartaudella odottaen ensi viikon hierojaa. Muutoin ihan hyvä olo, pikkunen nauttii nojatuolissaan ja monottaa tulemaan.
Hyvää uutta vuotta, jänskä vuosi ☺

Kuplakameli,mä oon kans kokoajan aatellu et "kunhan selvitään uuden vuoden puolelle" :) mulla alkaa keskiviikkona vk 34, mulla kanssa kohdunkaulan tilannetta seurattu tosi tiiviisti,nyt ei ole enää yhtään käyntiä,mutta taidan pyytää vielä vaikka yhden käynnin ennen synnytystä,ihan vaan omia hermoja säästääkseni :D mutta niinhän se on,että täälläkin tyttö saa syntyä jos on syntyäkseen, ei sitä enää lääkärit estelisi,toivotaan nyt kumminkin että jos vielä vähän aikaa viihtyisi masussa. Hauskaa uutta vuotta kaikille!!

Kaikki mammat hoi, 2016 ! Nyt voin virallisesti sanoa että tänä vuonna minusta tulee äiti. Ja monesta muustakin täällä, toisista jo useamman mutta kuitenkin ! :) <3 ihanaa odotusta meille ja tulevaa vuotta! Olkoon kaikki terveitä ja hyvävointisia!

Poks! ! 35+0 :) Hyvää uutta vuotta tosiaan.

Täällä muut nukkuu, pihalla kauhea pauke ollut ja mä en saa unta. Nyt kuulostaa hiljenevän..

Me syötiin hyvin ja ulkoiltiin. Raketteja ammuttiin klo 18 ja 20. :) rauhallinen uusi vuosi jo neljännen kerran peräkkäin. Näitä lisää! ♡

Hyvää uutta vuotta! Meillä käytiin klo 21.00 ihastelemassa keskustan raketteja, tytöt tykkäs niin paljon että esikoinen 4v. pillitti koko autolle takaisin kävelymatkan että haluaa nähdä lisää ilotulituksia :arghh:. Onnea ja terveyttä tälle vuodelle <3 :)

Hyvää uutta vuotta! Alkuyö menikin turhan hienosti, piti se kuitenkin puol 4 herätä vessaan ja huomaamaan et jaahas, kovottelee jälleen kerran. Eiku estolääkettä ja panadolia kehiin. Tätä menoa oon tasan sinne rv 34 osastolla! :(

Täällä mä alan valmistautumaan siskojen synttäreille jotka oli eilen ja toissapäivänä oikeesti.. väsyttää ihan liikaa. Joku soitti miehelle 5 aikaan muistaakseni, ku se toope ei osaa laittaa äänettömälle. Ja heräsin mä kyl vessaanki yöllä..

Aikun kiva.. Olin vissiin niin väsynyt eilisestä valvomisesta, että heräsin tänään vasta hetki sitten eli siis kello 13.39!!!! Esikoinen ja vessahätä herätti vaan kerran viimeyönä..

Mun näitä etappeja oli myös, ettei Jouluna saa syntyä, ja että tämän vuoden puolelle pitää mennä. Nyt mun seuraava etappi on mun nuorimmaisen synttärit eli 17.01. Sen jälkeen 20.01. (Sit pojilla ois eri horoskooppi kun meidän nuorimmaisella tytöllä..) ja sen jälkeen 01.02. on mun viimenen etappi - sit saa syntyä ihan koska vaan mun puolesta! Toivon NIIIIIIIIIN paljon, et tää toive toteutuis..!

Huiski, kannattaa tosiaan varautua siihen, et kaksoset syntyy etuajassa. :) Hyvin harvoinhan kaksoset on edes sinne 38 viikolle asti yksiössään... Millon sulla olikaan la?

Jep! Keskimääränen kaksosten syntymäviikko on 35-36.. Mun LA on 23.02. Aika paljon oon kyl lukenu eri kaksosäitien blogeja ja monella on syntyny viikolla 37. Nyt mun viikot on 32+3 elikkäs voi olla että kolmen viikon päästä meijän perheen luku on jo kuusi :woot: jos mun toive toteutuis, et nää syntyis vasta 01.02. niin sillon mun viikot ois 36+6

Raskausmyrkytys!! miten todetaan ja saadaan varmistus onko semmonen??
eilen neuvolassa oli verenpaineet koholla 139/84, ei oo ikinä ollu vielä noin korkeet, mitattiin toisen kerran ja molemmat paineet näytti vielä isompaa lukua. ei th kommentoinu mitenkään, sano vaan et loppua kohden nousee. Sit pissassa oli proteiinia, ei oo ikinä ollu tähän mennessä, siihenkään ei sanonu mitään. Lisäksi mua on nyt kaksi viikkoa väsyttäny törkeesti ja alkanu oksettaa ja päätä särkee, päätäkään ei oo tässä raskaudessa särkeny kuin alussa sillon kesällä. Ja oon huomannu että mua sattuu vasemmanpuoleiseen kylkeen. Sf mitta oli kasvanu 1cm kahden viikon aikana, eli nyt 31cm. Viikot nyt 33+2. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä. Ootanko sinne asti vai yritänkö saada ylimääräisen käynnin vaikka ens maanantaihin että katotaan paineet ja pissa uudestaan? Vai mistä se raskausmyrkytys todetaan?

Ja lääkärikäynneistä, mulla on ollu yks ainoa neuvolalääkäri rv 27 jossa teki sisätutkimuksen, kohdunsuuta 3cm silloin. Nyt ei tule ollenkaan lääkäriä enään, eikä sisätutkimuksia. Mun mielestä todella typerää. Mua ainaki supistelee ihan säännöllisesti ja th eilen kokeili missä vauva on, olis nyt pää alaspäin, pää syvällä lantioluiden välissä ja siltä kyllä tuntuukin tuolla alapäässä, ihan ku joku tulis pois sieltä kokoajan painaa niin prkeleesti! Kokoarvio on mulla 35+5 rv ja pelkopoli, saas nähä tekevätkö samalla sisätutkimuksen ku ultraa vauvaa..
Lievän verenpaineen nousun ja proteiinia virtsassa takia mut lähetettiin TYKSiin ja todettiin ett mulla on raskausmyrkytys ja noi kuvailemasti on juuri niitä oireita, joita se tekee tyypillisesti. Onko turvotusta? Tai onko painoa tullu poikkeavasti?

Huiski mulla on kaksi ystävää joilla on kaksoset,toiset syntyi viikolla 32, toiset viikolla 34, eli ei välttämättä mene kauaa sinullakaan! Tai mistäs sitä tietää meneekö meillä muillakaan :D Hyvinkin voi kohta alkaa vauvoja tupsahtelemaan!

Takaisin