Raskausmyrkytys!! miten todetaan ja saadaan varmistus onko semmonen??
eilen neuvolassa oli verenpaineet koholla 139/84, ei oo ikinä ollu vielä noin korkeet, mitattiin toisen kerran ja molemmat paineet näytti vielä isompaa lukua. ei th kommentoinu mitenkään, sano vaan et loppua kohden nousee. Sit pissassa oli proteiinia, ei oo ikinä ollu tähän mennessä, siihenkään ei sanonu mitään. Lisäksi mua on nyt kaksi viikkoa väsyttäny törkeesti ja alkanu oksettaa ja päätä särkee, päätäkään ei oo tässä raskaudessa särkeny kuin alussa sillon kesällä. Ja oon huomannu että mua sattuu vasemmanpuoleiseen kylkeen. Sf mitta oli kasvanu 1cm kahden viikon aikana, eli nyt 31cm. Viikot nyt 33+2. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä. Ootanko sinne asti vai yritänkö saada ylimääräisen käynnin vaikka ens maanantaihin että katotaan paineet ja pissa uudestaan? Vai mistä se raskausmyrkytys todetaan?
Ja lääkärikäynneistä, mulla on ollu yks ainoa neuvolalääkäri rv 27 jossa teki sisätutkimuksen, kohdunsuuta 3cm silloin. Nyt ei tule ollenkaan lääkäriä enään, eikä sisätutkimuksia. Mun mielestä todella typerää. Mua ainaki supistelee ihan säännöllisesti ja th eilen kokeili missä vauva on, olis nyt pää alaspäin, pää syvällä lantioluiden välissä ja siltä kyllä tuntuukin tuolla alapäässä, ihan ku joku tulis pois sieltä kokoajan painaa niin prkeleesti! Kokoarvio on mulla 35+5 rv ja pelkopoli, saas nähä tekevätkö samalla sisätutkimuksen ku ultraa vauvaa..