La Helmikuu 2016

Meillä on tytölle ollu nimi valmiina jo ennen raskautta mutta pojalle ei keksitä mitään nimee.. kumpikaan ei tykkää toisen ehottamasta nimestä..
Enää 10 työvuoroa.. ihanaa! Ne ku jaksais sinnillä mennä ni sit voi huokasta hetkeks.

Samasama! Paitsi sen verran eroa et täällä enää kaks vuoroa.
Oltiin äsken kattomassa työkaverin burleskiesitystä ja eka kivulias supistus taisi tulla. Tai en oo varma mut veikkaisin (voiko siitä ees olla epävarma). En keksinyt mitä muutakaan se oisi ollut.:D

No joo.. Tää oli sitte tällanen yö. Nousin syömään kun ei uni millään tullut ja se onkin mennyt näemmä liki aamuun asti pyöriskellessä. |-O

Huomenna pitäis lähteä ajelemaan pohjoseen. Matkaa tulee n.600km per suunta. Saas nähä kuinka usein pitää pysähtyä pissalle tai jalottelemaan. Pakko mennä käymään tuolla ylempänä, että pääsee esikoinen edes kerran tänä vuonna laskettelemaan, ku hiihtoloma taitaa mennä kotona, joko vauvaa odotellessa tai hoidellessa :) Ite ei omaksi harmikseni oo rinteeseen asiaa, mutta hiihtoa meinasin kyllä kokeilla.

Olipas taas yö. Heräsin kolmen jälkeen pissahätään ja närästykseen. Närästys oli niin kovaa, että oksensin vessareissulla. Onneksi rennie auttoi ja sain nukuttua vielä ton jälkeen.

Ja lisäksi vaivaa ummetus, pitää varmaan käydä kohta apteekissa hakemaan jtn...

Aloitin vauvan vaatteiden yms. pesun. Kaadoin kaikki hankkimani/saamani romppeet sängylle. Ihan kauhee vuori! Kyllä noista ainakin 6 koneellista tulee. Onkohan noi kaikki tarpeellisia!? :D

Mä oon pesdy vaatteet jo tovi sitten kaappiin, mut en oo kattonu onko miten paljo mitäkin kokoo. Nakkelin kuivat vaan sit kaappiin.

Viikolla 34+?! Iiiiks, siihenhän ois sitten vaan viikko ja pari päivää :woot: oi voi.. Tuon meidän kuopuksen 1-vee synttärit olis 17.01..... Tiedätkö Balacenia, tulivatko sektiolla vai alateitse? ..vai molemmilla?

Meillä on nimet ollu selvillä jo lokakuusta asti. Ne oli kyllä vaikee päättää, kun käytiin yksitellen kaikki poikien nimet läpi ja kumpikaan ei tykänny mistään. Päätettiin sitten ottaa ne suoraan molempien suvuista! ..vaikkei niistäkään niin hirveesti tykätä.. Miehen suvusta tuleva nimi on kulkenu niillä toisena nimenä jo ties miten kauan ja mun suvusta otettiin mun pappani (jota en itse oo koskaan nähnyt, kun hän kuoli sydänkohtaukseen jo ennenkun mä synnyin) toinen nimi. Ja me siis annetaan vaan yks nimi/lapsi.

Mun ystävän kaksoset tuli 1kk ja 4 pvää ennen la. Alateitse molemmat :)

Mä kans pesin koneellisen vauvanvaatteita + koneellisen kestovaippoja, harsoja. Sekä lakanat ja pinnasängyn pehmusteen. Pitäisi vielä silittää.. Yhden vauvanlakanan ja pussilakanan ostin ja yhden setin ompelin kankaasta itse. Tulee ihanat pupulakanat <3
Yli puolet vaatteista viel pesemättä.. kyl tuost pari koneellista viel tulee.

Meillä ei oo nimi viel selvillä. Muutamia vaihtoehtoja. Katsotaan miltä pikkuinen näyttää :)

äp pakkausta ei ole kuulunut.. olikos siinä jtn lakanaa viel mukana?

Tuliko teillä muuten verokorttiin automaattisesti se vero% mikä pitäisi olla tukien aikana?

Pitääkös muuten se muutosverokortti hakee vasta sitte ku siirtyy kelan tuille (vanhempainrahalle), jos ei halua et otetaan se 25% veroja? Ku saan äitiysrahanajalta normi palkan työnantajalta. Osasinkoha kysyy ymmärrettävästi.. mul oli kyl niin pieni prosentti laitettu et nostaisin sitä vaik olisinki töissä.

Tossa verokortissa oli niin pieni prosentti, et ei riitä lähelläkään. :D Vaikka oisin töissä. Mulla menee varmaan jokatapauksessa 25% veroa vanhempainrahasta vaikka lasketan kortin. Esikoisen ajalta ei 23% riittäny.

Töis olles mul on aina veroprossa ollu vähintään 23, et ehkä fiksuinta antaa niiden ottaa se 25% veroja, ei ainakaa tuu mätkyjä. Kerran tuli 30e mätkyt ni oon sen jälkeen aina nostanu kunnolla sitä :P

Kannattaa marinellah laskettaa silti, harvoin se oma veroprosentti +2% riittää. Eli mikä sulla ois just 25%.

Mulla tippu tulot reippaasti ku vaihoin paikkakuntaa+työnantajaa, ja tän uuen työn tulojen mukaan veroprossa 17 ja ei kyl alkuunkaan riitä ees palkkaan toi :)
Muoks. Laskeskelin suurinpiirtein verohallinnon sivulla ja veroprossaks tuli 24%.

Muokattu viimeksi:
Onko muilla pelkoa siitä ettei vauvalla olisi kaikki hyvin? :( mua ainakin stressaa se että mahtuuko se kasvamaan kun mahakaan ei oo kovin iso. Pitäisi vaan luottaa siihen että jos se liikkuu niin kaikki on hyvin. En oikeen luota siihen että neuvolan täti kokeilee mahaa ja sanoo että siellä on kaikki hyvin. Harmittaa kun ei pääse ultraan katsomaan. On pakko vähän avautua kun pyörii mun ajatuksissa aika usein. Puhuin kans neuvolatädin kanssa tästä ja hän vaa totesi et miks ei kaikki olis hyvin..:rolleyes:

Kyllä Paulinah muakin aina välillä mietityttää, varsinkin kun ennen joulua oli monta tosi hiljaista ja vaisua päivää. Tuntui, ettei vauva liiku yhtään niin paljon kuin aiemmin. Samoin mielessä pyörii ajatukset tasan vuoden takaa, kun luultiin odottavamme ensimmäistä vauvaamme :(

Mä iloitsen kaikista liikkeistä, potkuista ja muljuamisista! Mulle ne kertoo kaiken olevan hyvin. Yritän olla liikoja ressaamatta ja miettimättä. Keskittymällä positiiviseen auttaa ihan aidosti elämässä eteenpäin. Vaikka tiedänkin kuinka helppoa on miettiä 'mitä jos' ja varautua jatkuvasti pahimpaan. Itselle se on yhtä opettelua nauttia tästä hetkestä ja murehtia vasta, kun siihen on aidosti aihetta.

Ja kyllä peloista pitää saada puhua silloin kun niitä on. Yritetään kuitenkin nauttia tästä ainutlaatuisesta ajasta!

Mulla on paulinah ihan sama juttu. Mulla kans pieni maha ja nyt rv 33, kohtu takana, nii kyllä mä ajoittain mietityttää onko kaikki hyvin. Potkuja tunnen välillä, mutten niin paljon kun viikoilla 22-> eteenpäin. Neuvolassa sano vaan et lapsi kasvaa, sillä tila vähenee liikkua. Meillä ei neuvolassa ultraa, pelkkä doppleri vain. Täälläki on vaan ne 2 ultrakertaa.. Hyvin niuhasti laittaa ees neuvolasta lähetettä äitipolille ultraan. Kerran kävin kyllä rv 27 kun oli supistuksia ja menkkamaista kipua, silloin tyyppi paino jo 1200g, sain samalla kertaa ajan 15.1 kokoarvioon ultraan ja pelkopolille. että reilu 3 vkoa täytyy sitkulla että näkee taas pikkusen ruudulla. Ja lääkäri on kerran vain ollut, missä sisätutkimus tehtiin. Toivottavasti tekisivät ultran yhteydessä, nimittäin aika säännöllisiä supistuksia tullu nyt..

Oon itse ensimmäistä kertaa raskaana ja se just ku ei tiiä et miltä pitäis tuntua ja ton mahankasvun kanssa on ihan eri ku mitä odotin!

Täällä kans vain 2 ultraa :( ja oon yrittäny pyytää että pääsis kurkkaamaan että se on kasvanu ku niin sitä miettiny mutta eivät anna.

Takaisin