La Helmikuu 2016

Jouluja! <3
täällä laskettu 12.2, olis kiva jos syntyis myöhäsintää ystävänpäivänä mut mun puolesta saa tulla jo heti ku 28. viikkoo täynnä, alan olla jo sen verran kypsä, eli parhaimmassa tapauksessa viis viikkoa ni saa jo vauvan mut pahimmassa tapauksessa vielä yheksän viikkoa! :o

Siis tietysti 38 viikkoa! Nyt siis 33+0 :D

Ai kamala, miten vauhdilla tuo laskettuaika lähestyy!!! Oon lukenu, et kaksoset syntyy keskimäärin viikolla 36 ja aika moni joka pitää blogia kaksosista, nii on saanu ne viikolla 37-38. Eli siis jos nämä poitsut päättää syntyä viikolla 36, niin siihen olis sitten enää kolme viikkoa ja neljä päivää :woot: Toivoisin kyllä kovasti, että pysyvät helmikuun puolelle mahassa.. Vaikka tää maha onkin jo niin valtava, etten saa edes itse peiteltyä itseäni vaan mies peittelee mut nukkumaan.. Ja selkään särkee ihan joka päivä.. Ja turvotukset on myös aikamoisia! :grumpy: Esim. oikean käden keskisormi ja nimetön on melkein kokoajan puuduksissa turvotuksen ja niskajumin takia :sad001Mutta siltikin haluaisin kärvistellä helmikuuhun asti!!!

Huiski, ootko kokeillu lämpötyynyä / lämmitettyä kauratyynyä tohon selkäsärkyyn? Mulla se on ollu pelastus suoraan sanottuna... apteekista saa sellasen kylmä / lämpöpakkauksen ja siis saa tosiaan joko kylmäks jääkaapissa tai pakastimessa ja mikrossa lämmitettyä.. Hinta ei ollu varmaan kymppiä enempää

Huiski, ootko kokeillu lämpötyynyä / lämmitettyä kauratyynyä tohon selkäsärkyyn? Mulla se on ollu pelastus suoraan sanottuna... apteekista saa sellasen kylmä / lämpöpakkauksen ja siis saa tosiaan joko kylmäks jääkaapissa tai pakastimessa ja mikrossa lämmitettyä.. Hinta ei ollu varmaan kymppiä enempää

Hei kiitti vinkistä! Tukivyönkin ostin semmosen hieman paremman, mut ei silti auta kun illalla alkaa särkemään alaselkää :arghh: ihmettelin myös, kun mulla alkaa kyljistä särkemään, jos seisoskelen pitkään, että mitkä lihakset ne oikein särkee ja tänään keksin siihen vastauksen ihan sattumalta - ne on mun vatsalihakset! Vaikka kolmatta kertaa oonkin jo raskaana, nii en silti oo tajunnu et ne on tosissaan noin sivuilla raskauden aikana! Noh, aina oppii uutta :wink

Olen kans ajatellut että Huiski sulla välttämättä aika on aika vähissä, kun kaksosilla ei mennä 40+ -viikoille. Lähiviikkoina :)
Mulla on myös selkä ruvennut vaivaamaan. Täytyy kokeilla tuota kauratyynyä kans. Lisäksi jalat on kipeet iltaisin aika usein, etenkin jos päivällä on liikaa jaloillaan kuten tässä jouluaskareiden aikaan on tapahtunut. Yöt on jääneet lyhyiksi monena päivänä. Nyt olen aivan taivaallisessa tilassa kun nukuin vierashuoneessa pitkät sukat jalassa ja sain yli 7h putkeen kun mies huolsi esikoisen illan ja yön. Laitoin jo saunan lämpenemään niin tästä elämä taas lähtee ;-)

Ei oo tullut taas hetkeen täällä käytyä. Ihan kaikkea en taaskaan kerennyt sitten viimekäynnin lukemaan..
Kauhea kiirus koko ajan ja ihan rätti olo.

Vkot on nyt 30+5. <3
Muutaman päivän ollut ihan järkyttävän huono olo, entisestään pahentuneen närästyksen takia.
Painoa tullut lisää vajaa 15kg alusta. Maha on tosi iso ja selkä ja jalat on kovilla. Tukisukkia oon käyttänyt n. kk verran ja se kyllä auttaa ettei jalat ihan älyttömästi turpoa työpäivän aikana. :)
Duunia olisi jäljellä viel 1kk.. Tänään iltavuoro ja huomenna aamu. Saa nähdä miten jaksaa. Tarviiko alkuviikosta hakea saikkua. Töissä on niin paljon kyykistelyä ja nostelua, et alkaa ottaa jo koville.

Eilen ja tänään pesty vauvanvaatteita ja lakanoita valmiiks. Uusi patja ostettu ja odottaa et pinniksen ensin kokoaisi.

Rokotuksen otin nyt ekaa kertaa, koska siitä saa suojan myös vauvalle.
Minulle ei rokotuksesta sen kummenpaa tullut kun käsi kipeäksi. Itse olen joskus sairastanut influenssan ja siitä jälkitautina keuhkokuumeen sekä sepsiksen, jouduin tuolloin myös sairaalahoitoon. En halua ottaa sitä riskiä vauvalle..

Sokerirasituksessa kaikki ok. :) Eipä ollut kummoinen tutkimus. Luulin ihmisten kommenteista jotenkin paljon pahemmaksi.

Liikkeet tuntuu hyvin, tytteli tykkää potkia, venytellä ja kutitella . Useimmiten aika samoina aikoina päivästä ja varsinki yöllä herkästi potkii. Supistuksista en ole varma onko niitä ollut, kun en oikein tiiä miltä ne tuntuu.
Ekaa kertaa nyt viimeisen viikon aikana tarvinut alkaa nousta öisin wc.hen pissalle. 1 kerran yössä riittänyt. Päivällä tuleekin ravattua alvariinsa. :D

Esimaitoa on tullut jo monen monta kk. Rintsikoita tarvii vaihtaa useasti, koska valuu vähän jo omia aikojaankin.
Valmennukset olen kokenut hyviksi ja ensviikolla olisi neuvola. :)

Onkos teillä jo nimet mietitty valmiiksi?? :)

Nimet on aika varmasti selvillä.. en vaa oikein tiiä onko kolme nimee liikaa :D ja mies haluaa yhen nimen, joka ei mun mielestä oikee sovi muiden nimien kanssa yksiin... mut ehkäpä mä siedän sen, kun ei kuitenkaa etunimenä ole :D

Meillä on tytölle ollu nimi valmiina jo ennen raskautta mutta pojalle ei keksitä mitään nimee.. kumpikaan ei tykkää toisen ehottamasta nimestä..
Enää 10 työvuoroa.. ihanaa! Ne ku jaksais sinnillä mennä ni sit voi huokasta hetkeks.

Mun kaveri sai kaksoset kaks kuukautta sitten viikolla 34+. Kaksoset harvoin on edes sinne laskettuun aikaan asti, et sulla huiski alkaa oleen jännät paikat!

Itellä nyt rv 34+2 ja olo on tukala. Johtuu osittain nyt myös siitä, että ollaan toista päivää miehen isällä ja täällä on kissoja ja koiria ja mä oon allerginen... Allergia- ja astmalääkkeitä joudun täällä käyttämään, vaikka muuten raskauden aikana on allergiat helpottanut! Esim kesällä en juurikaan joutunut käyttämään lääkkeitä!

Meillä ei vieläkään ole nimiä mietittynä. Tai toiset nimet on, mutta etunimestä ei hajuakaan! Toisaalta sekin vaikeuttaa miettimistä kun ei tiedetä kumpi papu on.

Ei oo nimiä tiedossa... kerkee miettiä myöhemminnin. Tosin, ei tässä älyä edelleenkään että vauva on kohta pihalla. Hieman päälle 1kk laskettuun. Ja toinen kun on tulossa, niin voihan se olla että pieni on tulossa etukäteen. Vaikka mun puolesta saa olla sinne helmikuulle ihan rauhassa :)

Täälläkin laskettu 14.2 toivon jo et syntys vaikka 38 vkolla ihan helmikuun alussa, kunhan ei vaan venyis ainakaa helmikuun loppupuolelle. Alkaa olee tukalaa jo vaikka maha nyt ei kovin iso oo, mutta vauva kasvaa sisäänpäin niin se ei oo mukavaa yhtää :/

Mun kaveri sai kaksoset kaks kuukautta sitten viikolla 34+. Kaksoset harvoin on edes sinne laskettuun aikaan asti, et sulla huiski alkaa oleen jännät paikat!

Itellä nyt rv 34+2 ja olo on tukala. Johtuu osittain nyt myös siitä, että ollaan toista päivää miehen isällä ja täällä on kissoja ja koiria ja mä oon allerginen... Allergia- ja astmalääkkeitä joudun täällä käyttämään, vaikka muuten raskauden aikana on allergiat helpottanut! Esim kesällä en juurikaan joutunut käyttämään lääkkeitä!

Meillä ei vieläkään ole nimiä mietittynä. Tai toiset nimet on, mutta etunimestä ei hajuakaan! Toisaalta sekin vaikeuttaa miettimistä kun ei tiedetä kumpi papu on.

Viikolla 34+?! Iiiiks, siihenhän ois sitten vaan viikko ja pari päivää :woot: oi voi.. Tuon meidän kuopuksen 1-vee synttärit olis 17.01..... Tiedätkö Balacenia, tulivatko sektiolla vai alateitse? ..vai molemmilla?

Meillä on nimet ollu selvillä jo lokakuusta asti. Ne oli kyllä vaikee päättää, kun käytiin yksitellen kaikki poikien nimet läpi ja kumpikaan ei tykänny mistään. Päätettiin sitten ottaa ne suoraan molempien suvuista! ..vaikkei niistäkään niin hirveesti tykätä.. Miehen suvusta tuleva nimi on kulkenu niillä toisena nimenä jo ties miten kauan ja mun suvusta otettiin mun pappani (jota en itse oo koskaan nähnyt, kun hän kuoli sydänkohtaukseen jo ennenkun mä synnyin) toinen nimi. Ja me siis annetaan vaan yks nimi/lapsi.

Meillä on nimi melko varmasti päätetty. :) melkeen heti rakenneultran jälkeen keksittiin molempia miellyttävä nimi tyllerölle, voihan se olla et vaihtuis vielä lapsen nähtyä, mutta epäilen.

Mäkää en haluais kärvistellä lasketulle ajalle asti, mutta mun mahtavalla tuurilla tää syntyy 42 viikolla vasta :hilarious:

Meillä on aika erilainen maku nimien suhteen joten molemmille kelpaavia ei ole liiaksi. Eilen kyllä tapahtui sellainen ihme, että mies heitti yhdestä nimestä, että se olis kiva. Mulla nousi just sama nimi mieleen muutama päivä sitten ja oli pitänyt sitä ehdotella. Eli nyt olis yks yhteinen ehdokki mutta toki ei välttämättä tule käyttöön jos sukupuoli onkin toinen.
Selässä on jotain tosi jumissa kun tuntuu yhessä kohtaa aina välillä pistelyä. Samasta kohtaa löytyi viime hierojakäynnillä oikein kunnon jumi. Liittyy varmaan tähän esikoisen nosteluun. Häntä odotellessa ei ollu mitään vaivoja selässä eikä jaloissa.

Viikolla 34+?! Iiiiks, siihenhän ois sitten vaan viikko ja pari päivää :woot: oi voi.. Tuon meidän kuopuksen 1-vee synttärit olis 17.01..... Tiedätkö Balacenia, tulivatko sektiolla vai alateitse? ..vai molemmilla?

Eka tuli alateitse ja toinen sektiolla. Eli molemmilla.

Takaisin