La Helmikuu 2016

Mekin päästään muuttamaan isompaan ja lapselle sopivampaan asuntoon heti tammikuun alussa. Sitten pääsee laittamaan kotia lapselle valmiiksi :)

Mullakin vichy on ollut paras apu närästykseen, ei onneksi ole ollut kovin voimakasta.
Sänky laitetaan, kunhan saadaan anoppilasta kuskattua kotiin se (perintösänky siis!) :)

Meilläkin sänky on ollu jo jonkin aikaa koottuna :) mut lakanat ym varmaa vasta helmikuun puolella laitetaan..

Meilläkin odottaa pinnis siel varastossa vaan sitä aikaa kun joskus edes jaksais sen tuoda sieltä. Sit kyllä laitan kaikki kuntoon lakanoita myöten. Oon silittänytkin jopa pikkusen kaikki vaatteet ja petivaatteet :P vaikka aikaa ei kauheesti ylimäärästä oo, jos ei sit haluu illasta 9jälkeen omalla ajalla silitellä. Tänään ultrassa käyty. Pikkunen kasvaa hyvin omalla käyrällään, mutta saatiin uusi ultra aika 2 viikon päähän. Ihan hyvähän se on kun haluavat varmistella kasvua, mutta en minä nyt ihan näin kovasti sielä ultrassa haluaisi juosta. Ajaa kuitenkin tunnin suuntaans ja menee siinä työpäivä. Nyt rv 30+6 ja suunnilleen 28+6 kasvussa mennään, painoarvio 1520g.

Me saadaan sänky ja hoitopöytä huomenna, jee! Eiköhän ne sitten aika pian pidä kasatakin.. :) "Hieman" vaan toi kalusteiden toimitus myöhästy kun niitten piti tulla jo marraskuun alussa.. Onneks käytiin hyvissä ajoin ne ostamassa..

No me varmaan kasataan pinnasäbky vasta kun vauva on syntyny. Taaaii kun alkaa olla lähtö lähellä. Viimeks saatiin koko sänky 2.1 kun vauva synty 3.1 :D Että ei tässä kiire :D

Meillä ollu pinnasänky jo aika tovin kasattuna ja pedattunakin nyt, kun saatiin ostettua siihen petarit ym.

Onko muilla vaavit hikotellu masussa? Mä tunnen lähes päivittäin, kun pikkusella on hikka. Tasanen napse tuntuu.

Hikan oon monta viikkoo tuntenu jo. Melkein päivittäin hikkailee :)

Taas valitan selkäkivuista! Mut en vaa käsitä miten voiki sattuu näin paljon selkään :dead: oon pitäny tukivyötäki tänää, kun oon kotona tehny ruokaa ja sitä piparitaikinaa sun muuta? Kaupassa olin ilman vyötä, mut ei siellä ainakaa sattunu selkään ja äsken suihkussa ollessa ei tietenkää ollu nii tuli selkä kipeeks... Lämpöpakkaus onneks auttaa ees vähän. Yritän vältellä panadolin ottoa, joten kärsitää sitte :banghead:

Me ostettiin pinnasänky tällä viikolla ja on nyt kasattuna vauvan huoneessa, josta se sitte siirretään meijän makkariin kun pieni on syntynyt. Patjaa ei vielä ostettu, oli hirveen montaa eri mallia, enkä osannu päättää sitten että mikä ois hyvä, oli niin monen hintasta.. muutamat alus- ja pussilakanat ostettiin kuitenkin. :)

Mullakaan ei vielä pahemmin oo ollu närästystä joten yleensä kivennäisvesi auttaa. Jos enemmän närästää niin sit otan omepratsolia, koska renniestä tulee huono olo. Meillä on ollu sänky kasattuna mutta miehen pitäis vielä kiristää ruuvit siitä, pitää taas muistuttaa :)

Täällä leivottiin kans pipareita lasten kanssa ja samalla joulukortti kuvausta! Täällä alkoi eilen vk 30! Viikon päästä neuvola! Unettomuus vaivaa edelleen!
Närästystä on onneksi mun flunssa on ohi kohta ei oo enää niin kamalaa olo! :)

Tänään lääkärineuvolassa kirjotettiin saikkua äippäloman alkuun. Oon nyt 27+4 eli aika monta viikkoa vielä olis äippälomaankin! Sänky ja hoitopöytä kasattuna, onneks kasattiin ajoissa kun noi ikean huonekalut aiheuttaa vähän päänvaivaa :D

Meillä ei lääkörineuvolassa ultrattu eikä muutenkaan vauvasta tietoa minkä kokoinen on tällä hetkellä mutta syke oli hyvä ja sf mitta normaali niin kai hän siellä hyvin kasvaa :o

Tänään lääkärineuvolassa kirjotettiin saikkua äippäloman alkuun. Oon nyt 27+4 eli aika monta viikkoa vielä olis äippälomaankin! Sänky ja hoitopöytä kasattuna, onneks kasattiin ajoissa kun noi ikean huonekalut aiheuttaa vähän päänvaivaa :D

Meillä ei lääkörineuvolassa ultrattu eikä muutenkaan vauvasta tietoa minkä kokoinen on tällä hetkellä mutta syke oli hyvä ja sf mitta normaali niin kai hän siellä hyvin kasvaa :o
Minä oon kans ollu saikulla viikosta 27 lähtien, enkä enää palaa töihin. Tammikuun alussa siis alkais äitiysloma, joten pitkään sais kotona olla. Ei kyllä haittaa ollenkaan, sillä töissä oli jo niin raskasta, joten nautin tästä ajasta. Saa valmistella rauhassa joulua ja vauvaa varten laittaa asiat kuntoon. :)

Ihana närästys tuli takasin :( aattelin jo et son loppu ku meni melki 3kk ilman närästystä. Pitää taas kaivaa gavisconit esille. On muute outoa että rennietä suositellaan raskausaikana ja ny huomasin et siinä on sakkariinia mitä pitäs raskausaikana välttää :eek:

Aika jännä tuo Rennie! Kaikki lääkärit yms kenelle oon sanonu, et välillä närästää nii on kysyny: "Kai sä tiedät, et voit syödä apteekista ihan mitä vaan närästyslääkettä?" En kyl syö niitä, ku en koe sitä närästystä niin sietämättömäks.. Mulla on yleensä auttanu ku juo paljon vettä ja menee nukkumaan!

Täälläkin on närästys ihan hirveetä, tulee aina iltasin, vaikka päivän aikana on syöny normaalisti, ei siis mitään rasvasta eikä tulistakaan, rennietä oon ottanut ja sitten soodavettä juonu.. siis sodastreamilla tehtyä vichyvettä.Meillä on hoitopöytä makkarissa jo ja vaatteet pestyinä ja kaapissa, täytyy vaan lajitella vielä kokonsa mukaan koska nyt koot on ihan sekasin kaapissa. Makkariin sit uus järjestys ja tavaraa lähtee pois et saa sen pinniksen sinne :) ihanaa pääsee sit laittelee lakanoita ja kaikkee valmiiksi :)

Purkka auttaa kaks suht hyvin :) viel paree ois ku ei söis mitään ni ei närästäis yhtään ;)

Meillä on korisänky (mies vauvana siinä nukkunut) viel kellarissa odottamassa! Sinne siis toinen pojista pääsee nukkumaan. En halua vielä laittaa valmiiksi, kun on tuo makkari niin ahdas jo nyt.. Siellä kun on tän meidän 10kk:n pinnasänky viel. Toinen pojista meneekin sitten äitiyspakkaukseen nukkumaan ja se on tällä hetkellä täynnä joululahjoja :happy: sittenkun pojat syntyy, niin meillä nukkuu samassa makkarissa 5 ihmistä! Ai kamala...

Mä tein joulukortit jo lokakuussa, samoin kaikki joululaatikot pakkaseen odottamaan, koska mulla oli sillon jo iso maha ja vaikee liikkua, nii en halunnu et tarvii täs joulukuussa sit tehdä mitään.. Joululahjat oon myös ajat sitten ostanu ja paketoinukin! (Hullu....) kun viel neuvolasta pelottelivat, että saatan joutua osastolle makoilemaan 2kk ennen LA:ta ja se ois sit just päivää ennen jouluaattoa.. Yritän siis ottaa vaan levon kannalta! Mikä on kyllä hieman vaikeaa, kun nuo kaks tyttöstä vaatii kuitenkin viel niin paljon.. Onneks mies jää lomalle 8.12. ja on suunnilleen Juhannukseen asti kotona mun kans! :Heartred

Kyl pakko sanoo, et olo onku norsulla. Pojat on tällä hetkellä yhteensä ~2300g ja sen kyllä huomaa! Ja viikot on vasta 28+3..... Vähän hirvittää noi viimeset päivät !!

Meillä ei edes oo vielä pinnasänkyä. Pitäis myös vähän järjestellä paria huonetta uudelleen, että saadaan hoitopöydälle ja pinnasängylle tilaa. Varsinaista hoitopöytää ei varmaan hommata vaan vain hoitoalusta ja laitetaan se sitten pöydän päälle mikä meillä on tuolla tulevassa lastenhuoneessa. Näin ainakin alkuun.

Haaveilin, että ottaisin sen äitiyspakkauksen laatikon ja kehittelisin jonkun tason mun sängyn viereen, että saan vauvan sitten siihen lähelle. Aattelin alunperin, että puran toisen sen laatikon pitkistä sivuista, että se olis auki siinä sitten minuun päin, mutta ei tuota laatikkoa näytä pystyvän ilman hajottamista purkamaan. Täytyy nyt sit miettiä uudestaan miten saisin vauvan viereeni, kun mulla on 90cm leveä sänky, sängyn ja seinän välissä n. 40-45 senttiä tilaa mihin vois kehitellä vauvalle jonkun nukkumapaikan aluksi. Pinnishän siihen pieneen väliin ei mahdu.

Takaisin