La Helmikuu 2016

Kokeillaan ny hissukseen nostaa jos se auttais:) ehkä viime kerralla nostin liika nopsaan annostusta. Ja kuten sanoit, onneks on kyse vaan d-vitamiinista :)

Oon ny antanu kolmena päivänä yhen tipan d-vitskua. Voiko noin pieni määrä tehä heti mahan löysäks? On nimittäin eilen ja tänään ollu vähän vetisempää kakkaa mitä ei oo aikasemmin ollu

No voi harmi :(. Onneksi kyse on kuitenkin vain D-vitamiineista, kun ilmankin pärjää. Ymmärrän toki, että niitä olisi kiva antaa.

D-vitamiini ei ole vain d-vitamiini..Ja ilman d-vitamiinia ei kyllä oikein pärjää. Tai pärjää, mutta..Se nyt vaan sattuu olemaan tärkeä vitamiini jota kannattaa antaa :)

Aattelinki et joku kiinnittää tohon huomiota.. meinattiin sitä et sen voi alottaa myöhemminkin jos vielä ei maha kestä. Eli siinä mielessä on 'vain' vitamiini.. muuten kyl ainaki ite hokaan et on tärkee vitamiini niinku kaikki muutki..

Mä oon tota super-d tippaa käyttäny nyt jo kauan. Ei yhtään mitään oireita :) ja niin kätevä kun 1 tippa riittää, ei tarvi ostaa kokoajan uusia tippoja ku säilyy jtn olikohan 8kk? :)

No voi juku :D Tarkoitin varmaan, että olisipa harmillista, jos joku pakollinen lääke tai muu elintärkeä asia aiheuttaisi vatsavaivoja. Mä yritän ajatella sillain maalaisjärjellä, että kyllä ne entisaikojen ihmisetkin pärjäsi ilman d-vitskuja sun muita. Ja sillain, et hyöty-haittasuhde pysyy järkevänä. Eli kummasta hyötyy enemmän: siitä että lapsi kärsii jatkuvista vatsavaivoista mutta saa d-vitskua, vai siitä että lapsi saa olla hyvällä mielellä ilman kipuja ja vitsku aloitetaan myöhemmin kun vatsa sen kestää.

Tsemppiä Marinellahi, toivottavasti löytyy vielä sopiva tuote!

Hain nyt apteekista oliiviöljypohjasia d-tippoja ja gefiluskapseleita. Kapseleista tyhjennän sen jauheen vesitilkkaan ni saa antaa ne muksulle. Lähiapteekissa ei ollu muuta ko niitä öljypohjasta gefilusta ni en uskaltanu ostaa niitä

Marinellahi meillä kas käytössä gefilus d kapselit jonka tyhjennän pieneen vesitilkkaan ja laitan disflatylin vielä sekaan ettei tartte niin paljon vettä kun ei jaksa keittää niin pientä tilkkaa varten.. oliiviöljy deet pistin mahavaivan takia tauolle ja nyt mietin uskallanko ottaa takaisin rela+d vai oliskohan toi super d millainen? Hmmm..

Mä en keitä vettä olleska. Laitan vaan suoraan hanasta sen tilkan :o mä en uskaltanu ostaa niitä relatippoja ku ton maha on niin herkkä mut jos ei toi oliivipohjanenkaan oo hyvä ni sit kokeilen super d:tä. Jos ei sekään sovi ni jätän deet pois ja alotan sitte ku syö kiinteitä

Maitohappobakteeri valmisteissaki on isoja eroja et itte suosittelen kyl vahvasti biolatten orginal-L jauhetta vaikka ei ehkä halvimmast päästä oo :) oon sitä 2 viikkoset asti antanu pojalle ja super d-tippoihi vaihoin ku jekovitit ei sopinu eikä oo ollu mitään :)

Moona-poonan 5kk neuvola takana. Etuajassa kyllä. Kasvu on tasaista. Imuote on tehoton ja kapea, niinku oon jo pidemän aikaa ollu sitä mieltä. Ens viikolla mennään Monskin kans käymään imetyspolilla, koska terkkarin mielestä huulijännekin oli ookoo, vaikkakin vähän lyhyt. Eikä muuten huolta ole kasvussa, mutta minua huolettaa itteeni kun raukka tekee niin paljo töitä saadakseen maitoa.

Paino oli siis 7300g ja pituus 65.5. (edelline neuvola 8.6, eli 20 päivää sitten. 6940g ja 64.5)

No voi juku :D Tarkoitin varmaan, että olisipa harmillista, jos joku pakollinen lääke tai muu elintärkeä asia aiheuttaisi vatsavaivoja. Mä yritän ajatella sillain maalaisjärjellä, että kyllä ne entisaikojen ihmisetkin pärjäsi ilman d-vitskuja sun muita. Ja sillain, et hyöty-haittasuhde pysyy järkevänä. Eli kummasta hyötyy enemmän: siitä että lapsi kärsii jatkuvista vatsavaivoista mutta saa d-vitskua, vai siitä että lapsi saa olla hyvällä mielellä ilman kipuja ja vitsku aloitetaan myöhemmin kun vatsa sen kestää.

Tsemppiä Marinellahi, toivottavasti löytyy vielä sopiva tuote!

Pakko nyt vielä jatkaa, mutta kyllä entisaikaankin annettiin d-vitamiinia lapselle lisänä ;)
Mikäli et sitten tarkoita ihan näitä luolamies aikoja, mutta silloin nyt ei paljon yli kolmeakymppiä kai täytelty :DD

Meidän pikkuinen poika täyttää tänään 4kk <3. Aika on mennyt kamalan nopeasti ja samaan aikaan hitaasti. Neuvolassa mitat olivat 7,8kg ja 66cm. Kasvuun oli tullut pieni notkahdus, mutta sellainenkin kuuluu lääkärin mukaan asiaan. Ei tarvita jatkoseurantaa. Kovasti se suositteli kiinteiden aloittamista lähiaikoina, kuitenkin ennen 6kk, koska uusien tutkimusten mukaan se pienentäisi allergisoitumisriskiä. Siihen malliin tuo kyllä tuijottaa kaikkea mitä suuhuni laitan, että varmaan alkaa olla suotuisat ajat maistelun aloittamiselle.

Meillä sinnitellään atopian kanssa. Aina kortisonijakson aikana ihosta tulee superhyvä ja raapiminen hellittää. Koko pojasta tulee hyväntuulisempi. Mutta yhtä nopeasti iho huononee, kun kortisoni jää tauolle.

Me alotettiin se minisun d-vitamiini oliiviöljypohjanen ja on nostettu hyvin hitaasti. Viikko tiputettiin 1 tippa ja tänään pitäs nostaa 2 tippaan ja sillä annoksella saa mennä ainaki viikon. Maistelu alotettiin viime viikolla nyt tosissaan, eli on saanu joka päivä soseita. Nyt vaan meni uusiks asiat ku meijän piti eilen lähtee mun vanhempien luota kotiin, (mun vanhempien luona on vaan porkkana- ja päärynäsosetta) mut mää jouruinki umpparileikkaukseen. Äiti ja iskä ny hoitaa mun pikkusta ja mä makaan sairaalassa. Äiti jotain selitti soseista eilen mutten enää muista et mitä.. saa nähä miten imetyksen nyt käy ku en oikeen pysty viel syömään (liki 2vrk olin syömätä) ja juominenki aiheuttaa pahoinvointia. Pumppua käytä 2-4h välein mut en oikeen heru pumpulle. Eikä rinnatkaa oo enää täydet mut katotaan nyt. En muute hoksanny kysyy lääkäriltä et saanko nostella vauvaa tai pitää sylissä.. joudutaanki nyt hetken aikaa olla sit mun vanhempien luona. Mies kävi eilen täällä kattomas mua, vanhemmat tuli Annin kans myös, ni näki mieski tyttöönsä pitkästä aikaa. Me siis asutaan 140km päässä mun vanhemmista et matkaa on jonku verta, ja tää sairaala taas on 50km pääs mun vanhempien luota.. et sinnekki on matkaa :) toivottavasti pääsis pian kotiin ja saisin sellaset lääkkeet et voisin imettää, nyt pumpatut, vähäset maidot oon joutunu laittaan lavuaariin lääkkeiden takia.

Me käytiin siellä imetyspolilla Moonan kans. Oon siis ollu huolissaan, ku imuote on neidillä niin kapea. Olii kyllä tarpeellinen käynti, koska sain nyt omaankin päähä sen kunnolla iskettyä ettei imetysotteessa ei ole vikaa.
Mulla on kuulema isot rinnat, pehmeä kudos ja nännipiha niin iso että imuote näyttää kapealle. Ja ote on siksi "löysä" koska maitoa tulee niin vuolaasti ettei Moonan tartte tehä niin kovasti töitä. Vaikka mä luulin et se joutuu raukka tekee työtä liikaa. Ja Moona oli nälkänen ku sinne mentiin, oli siis syöny 4 aikaan yöllä ja 9 oli aika meillä. Nostin siis suoraan sängystä Moonan mukaani. Joten täti näki, miten imetys tapahtuu.
Imetysasentoja vaan nyt voi vaihdella. Ihan huippujuttu et tollanen poli on köytössä. Ja tuoki täti sano, että ennemmin käydä turhaan ku tuskailla kotona. Ja tää ongelma siis oli vaan mun omassa päässä

Voisin tänne yleisellekkin puolelle kertoa, jos täällä vielä lukee semmoisia jotka eivät ole salaisella puolella. Meidän helmikuisesta tulee isoveli. ❤

Viikon takainen plussatesti <3
a5cabb8cbfbc531629627f30078de382

Voisin tänne yleisellekkin puolelle kertoa, jos täällä vielä lukee semmoisia jotka eivät ole salaisella puolella. Meidän helmikuisesta tulee isoveli. ❤

Viikon takainen plussatesti <3
a5cabb8cbfbc531629627f30078de382
Oi ihanaa onneks olkoon! <3 koska teillä la? Meiänkin helmikuisesta tulee isoveli tammikuussa (jos tää nro2 vaan suvaitsee pysyä masussa loppuun asti) :)

Oi ihanaa onneks olkoon! <3 koska teillä la? Meiänkin helmikuisesta tulee isoveli tammikuussa (jos tää nro2 vaan suvaitsee pysyä masussa loppuun asti) :)

Kiitos molemmille! ❤

16.3 ja onneksi olkoon sinnekkin! :)

Takaisin