La Helmikuu 2016

Pakko heittää väliin, mulla maaliskuinen syntyi helmikuun alussa, mutta oon vain sivusta seuraillut tätä helmikuisten sivua. Hiljaista on ollut. Maaliskuisissa oma jengi muodostunut, kuten varmaan ymmärrätte enkä halunnut sieltä enää pois siirtyä, kun tämä helmikuisten julkinen puoli on niin hiljainen.. :) neiti hyvin ottanut kiinni ja käytössä jo vaatteet kokoa 62, painoa kertynyt viime viikolla punnituksessa 5,5kg.

Me ollaan sairaalan ohjeiden mukaan aloitettu soseet jo hyvissä ajoin. Nyt syödään säännöllisesti kaksi kertaa päivässä kiinteitä. porkkanaa, bataattia, päärynää, luumua, bataattia ja pian perunaa ja kukkakaalta. Perunan tarjoamista oon siirtänyt tarkoituksella, kun se yleensä pahin vatsavaivojen aiheuttaja ja tämähän on tärkkelyksen suuren määrän takia useassa maassa lähes kielletty alle yksi vuotiailla..

Tänään oli 3kk neuvola... Saas nähdä tuleeko rokotuksista mitään oireita... Hyvin on neiti kolmessa kuukaudessa kasvanut pelkällä rintamaidolla, kun nyt 5135g ja 58,9cm ( syntymämitat 2700g ja 47cm). Ei tarvii vielä aloittaa soseita, mutta sanoin aloittavani maistattelua

Meillä huomenna on 3kk neuvolla ja jännitän niin paljon sitä. Tai oikeastaan kaikista eniten niitä rokotuksia. Vaikka olen jo kahden aikaisemman kanssa kokenut ne niin silti se vaan ottaa sydämmeen ku ne saa piikin :( ja seuraavana päivänä sitten vanhimmalla on 4 vuotis neuvola ja hän kans saa piikin. Apuva :o

Pakko heittää väliin, mulla maaliskuinen syntyi helmikuun alussa, mutta oon vain sivusta seuraillut tätä helmikuisten sivua. Hiljaista on ollut. Maaliskuisissa oma jengi muodostunut, kuten varmaan ymmärrätte enkä halunnut sieltä enää pois siirtyä, kun tämä helmikuisten julkinen puoli on niin hiljainen.. :)
Kyllähän täälläkin minun neiti syntyi jo tammikuussa mut en oo luopunut helmikuisista kun ollu ihan 2 tikusta viivassa täällä :) tosiaan helmikuisista taitaa isoin osa höpötellä salasella puolella :)

Pakko tähän väliin huikata noista kuumelääkkeistä litku vs. suppo, että jos lapsi on kovinkin kipeä niin voi olla ihan sula mahdottomuus antaa mitään suun kautta jolloin supot toimii paremmin. Tai ainakin itsellä on tälläinen kokemus asiasta :)
Ja siitä syystä meillä on molempia vaihtoehtoja!

Salainen puoli se on maaliskuisissakin se aktiivisempi. Ei edes näin paljoa ole tuolla yleisellä puolella juttua. :D

Oisko vinkkejä mitä tehdä, kun vauva raapii jatkuvasti päätään? Sitä ihan selvästi kutittaa, ja kun se saa unissaan huidottua hanskat pois kädestä, on pää aina ihan verillä :(. Öljytään päänahkaa päivittäin useempaan kertaan. Mikä muu voisi auttaa?

Onnea Mami! Meilläkin mies jo kyseli että koskas seuraavaa :) muuten ei mitään väliä, mutta haluaisin nyt saada itseni taas kuosiin ja treenailla kesän ajan. Katsotaan sitten syksyllä mikä tilanne :). Kyllähän se leikkikaveri kuopuksellekkin olis kiva kun isommat tytöt 3 ja 4 v.leikkii keskenään paljon.
M3L vauvojen kynsisaksissakin on niin paljon eroja että kannattaa hommata kunnon välineet, niillä saa kynnen tosi lyhkäseksi leikattua. Mutta itse ongelmaan, pään kutiamiseen en tiedä muuta kuin että kokeile vaihtaa öljy johonkin muuhun tai jättää pois kokonaan.

Öljy voi tukkia ihohuokosia et kannattaa kokeilla jättää se pois. Se öljy voi pahentaa sitä raapimista

Aijaa! Mä oon ajatellut, että päänahka on niin kuiva, et se kutiaa siksi. Ainakin karsta saatiin hyvin hallintaan öljyämisellä ja ahkeralla harjaamisella. Oon tosin miettinyt voiko se olla ihan vaan tapa ja käsien käytön harjoittelua. Mutta oon myös nähnyt kuinka se sormia liikuttamalla rapsuttaa päätään, eikä pelkästään vaan huido. Täytyy toki kokeilla öljyn pois jättämistä.

Meillä on korvien kanssa sama ongelma, ei vain huido vaan myöskin rapsuttaa. Taas täytyy käydä näyttämässä korvia. Ollaan vesirokosta selvitty hyvin, mutta kurkussa limaista räkää tjm. ja nenäkin ollut tukossa. Vesirokon jäljeen kun tulee helposti jälkitauteja niin käyn nyt tarkistamassa korvat. Tänään käytiin hakemassa ne rokotuksetkin. Ei tytsy niitä kauheesti huutanu ja aika iisisti kotonakin oltu.

Wauw huiski kuinka nuoria lapsesi ovat? Meidän pikkune sai tänään rokotukset ja tulihan sieltä itkua ja äitillä kyynel vierähti mutta muuten on hyvä päivä ollut. Ei ole tarvinut vielä kipulääkettä antaa. Ajattelin parin viikon päästä aloittaa kiinteiden ruuan joten saa nähä miten se kan sälhtee käyntiin :o :)

Takaisin