La Helmikuu 2016

Minä tunsin selvän poksahduksen sisälläni, kun kalvot puhkesivat. Lapsivettä tuli silloin vain vähän, suurin osa tuli kuulemma sitten ponnistusvaiheessa. Minulla ei ole juurikaan muistikuvia ponnistusvaiheesta.

Näin unta että oli menkat.. sitten jotenkin vakuutin itselleni ettei voi olla kun olen raskaana ja heräsin. Vettä tullut? Oli juurikin vähän sellaista vaaleanpunertavaa. Eilen koko päivän supisteli enemmän ja vähemmän mutta taas yöksi loppui.
Nyt ei enää uni tule kun alkoi jännittää. Ei viiti miestä herättää kun sitten se ei enää kyllä nuku jos sille kerron :D
Tänään 40+3 <3
Muistan että ohjeistettiin laittaa side ja seurata mitä siihen jää. Ei siis ollut mitään suurta määrää mut ei kyl ollu hikee. Valkovuoto ollu tosi juoksevaa pitkään mut en usko et oli sitäkään. Aamulla soitan sitte äpolille ja kysäsen.
Nyt vasta jännittää alkokin! :D tsemppiä meille kaikille vielä odottajille!!!

Mä tuolta huhtikuisista huutelen kun tuo hätähousu halus tulla jo näin helmikuussa :D mulla tuli sellasta olematonta lorahtelua mikä ilmeisesti sitten oli lapsivettä(vaikka synnäriltä sanottiin ettei olis) mutta sen jälkeen sai pitää kyl sidettä ja ihan sellast olematonta veriviirua tuli ja aattelin että limakalvot vaan "kärsiny".. Noo sitten kun mun (neuvolan mukaan) liitoskivut oli kestäny yli vuorokauden alko sellasta tuhrua tulemaan ja sit oltiinki jo 5cm auki et kannattaa vaan vaatia nopsaa tarkastusta :)

Meillä pienet oli jo viikko sitten ylittäny syntymäpainon, kun neuvolatäti kävi kotona punnitsemassa :) napatyngätkin pojat irrotti ystävänpäivän kunniaksi :hilarious: muutenkin meillä menee paremmin/helpommin, kun mitä ikinä osasin kuvitella et suurperheen arki vois olla! Pojat nimittäin nukkuu päivällä 4h pätkiä ja yöllä 5h pätkiä, eli siis herätys tulee kerran yössä. Jaksetaan siis miehen kanssa oikein loistavasti! Isosiskotkin on niin ylpeitä pikkuveikoistaan :)

Herätin miehen 5.30 ja soitin synnärille klo6 kun olin pari tuntia seurannut tilannetta ja olin sitä mieltä että kyllä se on vettä. No sieltä käskettiin sotten tulla tarkastukseen ja vettähn se oli. Nyt olen koko päivän täällä synnärillä ja osastolla ollut ja supistelee mukavasti. Huomenna iltaan mennessä varmaan pieni sylissä <3

Kävin eilen neuvolassa ja sain lähetteen äitipolille korkean verenpaineen vuoksi (167/108.). Se on ollut korkeahko koko raskauden ajan, varsinkin siis neuvolassa mitattuna. Kotimittaukset ovat olleet maltillisempia, paitsi sitten eilen ja tänään. Tänään myös huimaa ja on kehno olo. Soitin taas neuvolaan, ja sain käskyn mennä antamaan pissanäytettä. En olisi kaivannut tällaista ylimääräistä ohjelmaa :(. Tänään 40+6.

Kiva, että täällä vielä jokunen muukin odottaa ☺Mulla 41+0 ja ihan hyvä olo raskauden osalta, turvotusta on ollut nyt viikon verran käsissä mutta paineet ja proteiinit ok. Muuten ei vaivoja. Viikonlopusta alkaen on tuntunut sellaista porautumisen tunnetta mutta kyllähän se ehkä vähitellen onkin jo aika laskeutua.... ☺Vähän rupee myös ressaamaan päivien riittävyys miehen lomaan nähden.
Tänään tuli aika polille, se on perjantaina. Olis kyllä kiva jos helmivauvassa pysyttäis.

Tulinkin lapsivesi testiin kun ei ole varmuutta onko mennyt vai ei.. No kohta se selviää kun käyrät on otettu. Passittavat takaisin kotiin jos ei ole lapsivettä, jos on niin huomenna käynnistetään ettei tule tulehduksia.

Musta tuntuu sille, etten tervettä päivää näe. Yrittää tässä nyt palautua kolmen päivän synnytyksestä, kun eilen pojan täyttässä 3 vrk mulle pamahti rintatulehdus. Oon valkoinen kuin kalkkilaivan kapteeni ja tärisen. Oon puolessa tunnissa pumpannut yli 60 ml maitoa, vaikkei siitä ole edes kauaa, kun vauva kävi rinnalla. Ihanaa olla megatissi... Meidän sänkykin on kuorrutettu maidolla.

Muuttaa tarttis perjantaina. Voi apua...

Takaisin