La Helmikuu 2016

Onnea kaikille pienokaisen saaneille!! :)

Onko muilla ollut ihan viimeisinä päivinä/viikkoina päänsärkyä? Mulla on jo toista iltaa päänsärkyä, mutta paineet kuitenkin normaalit eli tuskin siitä kyse..

Mulla oli eilen mut johtu siitä ku en saanu kauaa nukuttua yöllä. Muuten on päänsäryt loppunu oikeestaan viime viikolla ku koira haettiin hoitoon ja oon saanu ny yöt nukuttua paremmin. Ja oon saanu ny otettua päikkäreitäki. Paineita en oo viikkoon kattonu, aattelin et neuvolasa kyl kattovat joka viikko.

AlexiaS miulla oli hirveä päänsärky viikonloppuna jonka seurauksena paineetkin nousi. Kävin la iltana synnärillä pissimässä purkkiin ja verikokeissa, mitään myrkytykseen viittaavaa ei ollut. Epäilivät migreeni tyyppistä särkyä ja sain hyvän kasan pillereitä (mm diapamin ) jonka jälkeen kotiin unille. Hyvin nukuttikin, eilen vähän vielä särki päätä mutta tänään ei ollenkaan. Paineet miulla hurjemmillaan 144/100 vaikka normaalisti joku 120/75..
Ja LA tosiaan 19.2.

No pitää seurata.. Oon nukkunut ja syönyt hyvin että ei siitäkään pitäisi olla. Jos vielä tänään palaa päänsärky niin täytyy huomenna käydä verikokeissa jonne mulla on varmuuden vuoksi lähete koska pissa ollut lähes koko raskauden 1+. Paineita mittailen kotona päivittäin ja hyvät on olleet.
Hyvä ettei ollut raskausmyrkytys kuitenkaan :)

En tiedä oliko asialla oikeesti mitään yhteyttä synnytyksen käynnistymiseen, mutta vesienmeno päivänä kannoin raskaita ostoskasseja uhoen et nyt käynnistyy synnytys, sitte siivosin koko kämpän ja kyykyssä pesin lattiannurkkia rätillä ja viimeiseks vedin itkupotkuraivarit miehelle jostain. Sitte pari tuntia ja vedet meni:D nyt oltu pari kokonaista päivää kotona tän pikku hurmurin kanssa ja hirvee huoli et kasvaako tarpeeksi kun on niin kovin pikkuinen! :)

Mulle terkkari selitti jotain et mulla on viel aika paljon lapsvettä viikkoihin nähen, ja sen takia ei supistele juurikaan. Paljompa sille asialle ei voi ote tehä :) pakko vaan oottaa perjantaihin asti. Toivottavasti suostuvat sit maanantaina käynnistykseen..

Mulle terkkari selitti jotain et mulla on viel aika paljon lapsvettä viikkoihin nähen, ja sen takia ei supistele juurikaan. Paljompa sille asialle ei voi ote tehä :) pakko vaan oottaa perjantaihin asti. Toivottavasti suostuvat sit maanantaina käynnistykseen..

Onpa jännä... Mulla taas on melko vähän lapsivettä. Normaalin rajoissa, mutta alarajoilla mennään, mutta yhtäkaikki: suppareita ei näy eikä kuulu...Toivoisin kyllä et ennen laskettua aikaa käynnistyisi, koska jos yli mennään, mennään myös suurella todennäköisyydellä sektioon. :arghh:

Muokattu viimeksi:
Onko muilla ollu vatsan iho kosketusarka? Mulla on tosta ylhäältä ihan tissien alta tosi hellänä ja sitä pistelee vaikka ei ees koskis. Ihan ku ois palanu tai jotain, tosi ärsyttävän tuntonen..

Mulla on koko raskauden ajan ollut ajoittain vähän sieltä sun täältä vatsa kosketusarka. En tiedä johtuuko se nimenomaan tuosta lapsiveden vähyydestä. Joka kerran kun meen uudelle terkkarille / lääkärille, ne huokailee kun "mun vatsa on niin täynnä vauvaa"... :wink Mulla on siis vatsan koko pysynyt melko pienenä, ja nää kipukohdat asettuu niillemain mihin vauva milloinkin "nojailee". Venyttää varmaan sitä nahkaa ja siitä kosketusarkuus.

Mulla ei oo muualtako tosta navam vieresä vasemmalta puolelta. En viitto hirveenä siihen koskee ku saattaa kipuilla pitkäänki sitte. Kuulemma iho ja kudokset venyy ni johtuu siittä.

Mulla ei oo muualtako tosta navam vieresä vasemmalta puolelta. En viitto hirveenä siihen koskee ku saattaa kipuilla pitkäänki sitte. Kuulemma iho ja kudokset venyy ni johtuu siittä.

Mulla oli navan oikealta puolelta kosketusarka ja jos vähänkin kumarruin niin siitä rupes jomottamaan ihan huolella. Jotenkin se vauveli oli sielä pylly pystyssä :)

Papuska, nyt kun olen tietokoneella niin näen tuon sinun "tervehdystekstisi", teillon ollu menoo ja meininkii heti alusta lähtien miehen kanssa :D kun siis katselen noita päivämääriä.

Täällä on supistellut jo useamman tunnin ajan kymmenen minuutin välein. Ei kipeitä, vaan puristus koko vatsalle ja kylkiin. Melkein jännittää mitä yö tuo tullessaan, vai ei mitään..

Mulla oli navan oikealta puolelta kosketusarka ja jos vähänkin kumarruin niin siitä rupes jomottamaan ihan huolella. Jotenkin se vauveli oli sielä pylly pystyssä :)

Papuska, nyt kun olen tietokoneella niin näen tuon sinun "tervehdystekstisi", teillon ollu menoo ja meininkii heti alusta lähtien miehen kanssa :D kun siis katselen noita päivämääriä.

No niin meillä on tainnut olla. :hilarious: Sinänsä hassua, kun oon perusluonteeltani sellainen hitaasti syttyvä ja erittäin harkitsevainen luonne. Nyt oon vaan todennut, että kyllä sen ilmeisesti tietää kun oikea osuu kohdalle. Jossain vaiheessa elämää tarvitsee vain heittäytyä ja luottaa siihen, että elämä kantaa. :Heartred Mies tuossa eilen totesi, että on tuntenut mut kauemmin vauvamahan kanssa kuin ilman.:joyful:

Huomenta! Huomenna täynnä 40+0 ja kylläpä vaan jännittää kovasti <3

Turvotusta reippaasti ollu jo useemman viikon mut nyt ei enää laske pois päivän mittaan. :/
neuvolassa saa ravata 1-2krt vko ja labrassa kans ku prot +/- jatkuvasti. Maanantaina mietitään lähetäänkö äitiyspolille tarkastukseen jos ei sitä ennen oo pieni tullu. :)

Taas illalla mietittiin pitäiskö lähtee synnärille mut sit taas homma läsähti ja suppariit loppu. Härnää härnää kauheesti :D

Mites ants14 yö meni? :)

Mulla takana astetta rankempi viikko. Toinen koirista nukkui pois eturauhassyövän uuvuttamana ja itkin sitä jo etukäteen (aamuksi oli varattu lopetusaika) niin paljon, että jouduin viettämään suurimman osan yöstä migreenitiputuksessa. Reilu tunti kotiinpaluun jälkeen koira nukkui pois omassa kodissa.

Nyt olen sitten kuitenkin synnärillä osastolla. Ottavat juuri käyrää vauvasta, ja sen jälkeen todennäköisesti lääkärintarkastus ja toivottavasti saisin ekat käynnistävät lääkkeet. Saas nähdä, tuleeko kuinka pitkä käynnistys/synnytys, kun paikat oli menny vähän takaisin kiinni. :/

Takaisin