La Helmikuu 2016

Hei onko kellään muulla todettu neuvolassa että vauva olisi poikittain tai perätilassa?
Meidän poju loikoillut poikittain nyt jo reilun kuukauden. Eilen neuvolassa alettiin ditten puhumaan että jos on vielä joulun tienoilla poikittain niin laitetaan lähetä äititspolille ja mietitään kääntöä ym vaihtoehtoja. Mua vaan pelottaa se kääntäminen hirveesti ja jos ei siihen suostu niin sittenhän vaihtoehto on sektio. Myös se pelottaa hirveesti. Olisi kiva kuulla muiden mietteitä.
Rv 32+0

Oon paljon miettinyt tuota raskaudesta nauttimista. Koko raskaus on ollut täynnä huolta ja myös fyysisesti tosi vaikea. Minunkin kohdalla tämä jää viimeiseksi ja ainoaksi onnistuneeksi (toivottavasti). Tuntuu vaan että on jo niin väsynyt tähän kaikkeen, että toivoisi raskauden loppuvan pian. Jälkikäteen varmasti ajattelen toisin...

Mulla on kans ihan sama. Yrittämisestä lähtien, tulenko raskaas, seuraavaks sai 12 viikolle pelätä keskenmenoa, np-ultraan meno oli pelkoa täynnä, seuraavaks neuvolassa sai pelätä ollaanko hengissä vielä, kuuluuko sydänäänet, sit rakenneultraan meno jännitti,pisti mahan sekasin. Sen jälkeen sai ootella vauvan liikkeitä,paniikki jos ei vielä tunne niitä, mutta muut kyllä tuntee. Seuraava askel se kun on tuntenu ne vauvan liikkeet, sit ei tunnekaan enää tuntikausiin mitään.. Oikeesti niin ressaavaa, nyt jännitetää ettei syntys liian aikasin ja sit ku syntyy onko terve. Ei tästä oo pystyny nauttimaan, kaikki pahoinvoinnit ensin 20 viikolle, sen jälkeen kaikki kivut ja supistelut. Haluan vaan tuon vauvan ulos ja toivon et 9 viikkoa menis nopeesti! En tiedä jääkö viimeiseksi, toisen haluan vielä sitte kun saadaan nyt tämä ensimmäinen ulos.

Hei onko kellään muulla todettu neuvolassa että vauva olisi poikittain tai perätilassa?
Meidän poju loikoillut poikittain nyt jo reilun kuukauden. Eilen neuvolassa alettiin ditten puhumaan että jos on vielä joulun tienoilla poikittain niin laitetaan lähetä äititspolille ja mietitään kääntöä ym vaihtoehtoja. Mua vaan pelottaa se kääntäminen hirveesti ja jos ei siihen suostu niin sittenhän vaihtoehto on sektio. Myös se pelottaa hirveesti. Olisi kiva kuulla muiden mietteitä.
Rv 32+0

Miten sulla on se todettu? Meillä ei neuvolassa oo ees ultraa. rakenneultra on viimeinen ja sit synnyttämään. tosin pääsin ultraan 27 viikolla supistelujen takia. Seuraava on 36 painoarvio ja pelkopoli. Mistä sen tietää miten päin se vauva siellä on muutaku sit ku synnyttää pitäis alkaa? tosin musta tuntuu että mulla pikkune liikkuu miten päin sattuu kun potkuja tulee ympäri mahaa. viikkoja kyllä 30+5

Mulla ainakin viime neuvolakäynnillä eli toissapäivänä vauva oli poikittain. Sanottiin, että jos ei ole kääntynyt pää alaspäin seuraavaan neuvolaan, niin koittavat kääntää äitipolilla. Mulla viikkoja nyt 30+6. En itse ole huolissaan, vauvalla on vielä paljon tilaa kääntyillä.

Mulla todettiin ultralla kun kävin lääkärin vastaanotolla ja sen jälkeen ihan käsikopelolla mahan päältä neuvolassa. Toki onhan vauvalla vielä aikaa kääntyä mutta mietityttää mahtaako kääntyä kun on ollut niin pitkään jo poikittain.

Siis käsin mahan päältä? ei mulla oo neuvolassa sanottu mitää, aina se mun terkka kokeilee missä kohti se kohtu on. Pitäiskö nyt neuvolassa sitte kokeilla miten päin se on? Vai pitääkö mun ite kysyä jos se ei tajua kokeilla? Se mun th on oikeesti vähän tietämätön mistään asioista.

Mun parhaalla ystävällä oli vauva perätilassa lähes koko raskauden ajan. Lääkärit yritti tuputtaa sille ajatusta "käännetään vauva" tai"synnytät sen perätilassa" mutta kaveri sanoi että ei missään tapauksessa lähde siihen. Hänellä oli istukka edessä,mikä ei ole hyvä juttu käänyämisen kannalta, ja häntä pelotti myös ajatus,että vauvalla on napanuora kaulan ympärillä kun kääbnetään. Kaveria kuunneltiin hyvin,ja sanottiin vain että eihän siinä mitään,saat sitten sektio ajan. Sektio oli kaksi viikkoa sitten,ja kaikki meni oikein hienosti! Vauva voi hyvin,äiti voi hyvin ja on jo hyvin liikkeellä ja toipunut hyvin. En tiiä auttoiko tämä sinua yhtään,mutta siis kerro lääkärille avoimesti huolistasi,niiden täytyy sinua kuunnella!
Ja kuplakameli,tiedän tunteen,varsinkin meidän vaikean taustankin takia,välillä tuntuu että uupuu tähän pelkäämiseen! Joka ilta on onnellinen että jes taas yksi päivä mennyt ja vauva on hengissä ja mahan sisäpuolella! Ei ole kyllä ollut helppoa tämä,ehkä nautin juuri niistä viimeisistä viikoista eniten,kun on loppusuora! Onneksi ke alkaa jo viikko 31.. Kunhan saan 34 täyteen niin hengähdän todella syvään.

Mullakin neuvolassa kokeilee käsin mahan päältä miten päin siellä on, nyt oli pää alaspäin kuten viime kerrallakin. Mutta vielä saa olla miten päin tahansa :) Nyt 29+2.

Mulle sanottiin et 32 viikolla kokeillaan miten päin muksu on ja 35 viikolla asialle tehään jotain jos ei oo kääntyny pää alaspäin. Viel ei oo kokeiltu mitään muuta ku kohtua, ny menossa 30+2. pää alapäin muksu tuntuu olevan ku potkut tuntuu ylhäällä ja hikka alhaalla :) mää en oo oikeestaan yhtään ressannu raskaudesta.. toki ultrat on aina jännittäny mut jostain syystä vaan ei tuu paniikkia tms.

Mä oon kaikenlaisten ongelmien takia käynyt ultrassa läpi raskauden lähes parin viikon välein. Koko ajan on typy istua jököttänyt tuossa oikeassa reunassa. On epäilty että vasemmalla puolella kohtua kulkeva nuora häiritse vauvan tilan käyttöä. Oma kannassa lukee että tuon nuoran takia kääntöä ei edes harkita. Istukkakin on etupuolella. Olen pitkään jo ollut henkisesti menossa sektioon. Meillä on myös geenit tosi isokokoiseen jälkikasvuun, sen puolesta tuskin suosittavat alatiesynnytystä jos on perätilassa.

Mulla on ollut tähän mennessä perätilassa viimeisimmät 3 kertaa kun on katottu. Rakenneultrassa oli poikkitilassa...
Toivon että ois kääntynyt, ens tiistaina seuraava ultra! Neuvolassa 31+1 oli perätilassa tai niin ylhäällä ettei terkka tuntenut kunnolla. Ja viime kerralla tunnusteli ekaa kertaa tota tarjoutuvaa osaa...

Täällä myös ollut aika stressaavaa koko raskaus, aina kun edellisestä stressinaiheesta päästy ni kehitän kyllä seuraavan.. Eilen kun katoin peiliin saunan jälkeen purskahdin itkuun kun naama näyttää ihan kraaterilta :'D jos nyt kysyttäis mikä on ollu pahinta raskaudessa niin tää ihon kunto, kun aina ollu hyvä iho.. mua niin huijattiin että puolessa välissä paranee :D

Täällä vauveli ilmeisesti vielä mahtuu hyvin pyörimään kun viikkoja 28+4, viimekerralla oli poikittain ku mahan päältä lääkäri kokeili.

Löytypä sitten tämmönen kun verohallinnon sivuja luin

Muokattu viimeksi:
Takaisin