La Helmikuu 2016

Mulla palkasta menevä taitaa olla nyt 21%, katoin vero.fi sivuilta, että ens vuoden muutettua korttia voi hakea netissä 16.12 alkaen. Täytyypä käydä silloin tekemässä reilulla prosentilla oleva kortti!

toi on kyllä niin perseestä, että noista (palkkaa pienemmistä) tuista menee enemmän veroa! :banghead::mad:

No kyllä. :/ Mä käyn heti tammikuussa kun saan tarkat summat taas tietooni. Ja nyt kyllä lasken vähän yläkanttiin. Pelottaa vähän kun oon tän koko vuoden ollu tolla KHT:llä, että riittäneekö 20%. Oon vaan saanu sen perusosan ilma mitään lisi, joten toivon kovasti sen riittäneen

Mä oon kans ymmärtäny, et ne kenen äippäloma alkaa jo tän vuoden puolella ja on kaikki tarvittavat toimittanu, niin saa päätöksen nopeemmin, koska sit se lasketaan vuoden 2013 verotuksen mukaan. Ja ne keiden loma alkaa ens vuoden puolella, nii se lasketaan vuoden 2014 verotuksen mukaan ja ne tiedot ei oo viel vahvistunu.

Tosta tukien prosentista: mulla on koko tän vuoden ollu vaan 18,5% tai jotain sinnepäin. Tein muutosverokortin Kelaan joskus alkuvuodesta ja sinne arvioin yläkanttiin kaikki tulot mitä tänä vuonna saisin ja tuon prosentin mulle laittoivat. Eli ei se aina ole se vähintään 20% vaikka kaikissa ohjeissa niin lukeekin.

Moi! Olen uusi käyttäjä,ja vasta opettelen tätä hommaa,mutta siis minulla on laskettu aika 17.2.2016, ja haluaisin kysellä,onko kellään kokemusta minua mietityttävästä asiasta. Elikkäs olen huomenna menossa äitiyspolille,koska haluavat tarkistaa kohdunkaulan/kohdunsuun tilanteen. Kävin rutiinitarkastuksessa viime viikolla,ja lääkäri huomasi hieman "funneling" ilmiötä,eli kohdunsisäsuu antaa vähän periksi kun mahaa painaa tai yskäisen. Kohdunkaulaa oli onneksi jälellä hyvä 3,5cm,mutta edellisellä kerralla oli vielä vähän yli 4cm. Vähän jännittää,jos kohdunsuu on alkanut aukenemaan lisää,määräävät mut pian vuodelepoon :( onneksi tänään alkoi jo rv 30,jeeee! Onko muilla alkanut jo näkymään muutoksia/kypsymistä kohdunsuulla? Lääkäri kyllä onneksi jo viimeksi vakuutteli ettei ole mitään hätää,eikä vauva välttämättä synny edes ennenaikaisena..

Tervetuloa Tuulia!:)

Mulla ei tietääkseni ole nyt kohdunsuulla tapahtunut muutoksia mut aiemmista lapsista oli rv 24 ja 26 asti kohdunkaula lyhentynyt 2.5cm ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Tytöt syntyneet 41+5 ja 41+2 :)

Mulla kohdunsuu pehmeä ja kohdunkaulalla pituutta 2-2,5 cm. Olenkin ollu nyt kolmisen viikkoa saikulla ja se jatkuu äippäloman alkuun asti, eli tammikuun alkuun. La mulla on 15.2. Lääkäri sanoi että pitää ottaa rauhallisesti, ei ponnisteluja tai muuta raskasta puurtamista, lenkillä saa käydä jos hyvältä tuntuu. Eli rauhallista oleilua vaan ja joulun odotusta!:)

Mulla ei oo ees kertaakaa katottu paikkoja. Ja seuraava lääkärikki on vasta joskus tammikuusA

Mulla tarkistetaan parin viikon välein koska supistelee niin paljon. Ainakaan vielä ei ole suurempia muutoksia ollut. Sairaslomalla olen äitiysloman alkuun asti.

Mulla ei oo ees kertaakaa katottu paikkoja. Ja seuraava lääkärikki on vasta joskus tammikuusA

Ei mullakaan. Syyskuus katottiin ja seuraavaks katotaan tammikuussa :o supisteluja on ollu mut ei ilm oo aihetta tarkastuksiin ku muuten vointi ok.

Nyt selvis se mun vanhempainpäiväraha hässäkkä, palkanlaskija oli toimittanu lapun jossa haen päivärahaa 6kk tulojen mukaan vaikka ite olin laittanu et vuoden 2014 mukaan.

Eiku mulla on katottu itse asiassa vaan sillon alle 10 viikon paikat ku oli eka ultra :D Eli joskus... Elokuussa? Ja seuraava lääkäri on vasta joskus 5 viikon päästä :D No mutta.. Voin pyytää aikastusta tohon lääkäriin kun välillä on vihlonu tonne kohdunsuulle

Hei, milloin aattelitte pakata sairaalakassia valmiiksi itsellenne ja vauvallenne ja mitä? Ja kokeneemmat mitä kannattaa pakata mukaan ja mikä on "turhaa"? Mulla tämä edessä ensimmäistä kertaa niin olisi kiva kuulla mitä sinne kassiin pakataan. Oon lueskellu tammikuisista mitä siellä mukaan otetaan. Lähinnä mietityttää mitä itelle otetaan. Vauvalle tietysti lämpimät vaatteet ja toppapuku/pipo/kypärämyssy. Meiltä on kyllä sairaalalle vaan 25km että mieshän nyt nopeasti hakee jotain jos jotain puuttuu.

Hei, milloin aattelitte pakata sairaalakassia valmiiksi itsellenne ja vauvallenne ja mitä? Ja kokeneemmat mitä kannattaa pakata mukaan ja mikä on "turhaa"? Mulla tämä edessä ensimmäistä kertaa niin olisi kiva kuulla mitä sinne kassiin pakataan. Oon lueskellu tammikuisista mitä siellä mukaan otetaan. Lähinnä mietityttää mitä itelle otetaan. Vauvalle tietysti lämpimät vaatteet ja toppapuku/pipo/kypärämyssy. Meiltä on kyllä sairaalalle vaan 25km että mieshän nyt nopeasti hakee jotain jos jotain puuttuu.

No tärkeimmäthän itelle oli sillon eka kerralla
-neuvolakortti
-pompula(t)
-hiusharja
-dödö
-puhelin + laturi
-tutti oli minille
-miehelle jotain evästä. Tosin jos synnytys on päiväsaikaan, niin sitten kanttiini on auki mistä isä voi hakea syötävää.

Vauvalle jätin kaukaloon kiinni kotiutumisvaatteet.
Kaukalopussi tai haalari

Ja omat kotoitumisvaatteet kans pussiin jotka sit mies toi kun haki. Tosin mun äiti haki meidät kun ei keretty aamupäivästä lähteä kotiin, mutta mies kävi tuomassa tavarat ennen kuin meni ite töihin.

Ite inhoon niitä sairaalan sukkia, ku ei ne pysy jaloissa eli aion ainaki ottaa omat sukat mukaan. Hygieniatuotteet tosiaan kannattaa pakata(hampaiden pesu, huulirasva, dödö ja hiusvermeet).

Noniin,lääkärissä käyty! Ei ollut tilanne edennyt,mikä on hyvä. Kohdunkaulaa oli vielä päälle kolme senttiä. Vähän kohdunsuu antaa periksi kun yskäsee ym.,mutta ei siitä kuulemma tarvii olla huolissaan.. Koirien kans ei saa lenkkeillä ja rauhallisesti pitää ottaa,mutta ei tarvitse vuodelevossa olla. Itse ajattelin pakkailla sairaalalaukun joulun pyhinä,silloin olisi viikkoja vähä yli 32. Varmaan tärkeimmät on vauvan kotiutumisvaatteet,omat hygieniatuotteet,neuvolakortti ym.. Olishan se kiva heittää sinne jotain herkkua/evästä mutta täytyy vaan olla hyvin säilyvää kun ei tiedä millon lähtö tulee :)

mää aion ainakin pakata sairaalakassiin pari levyä suklaata... :D kun radin takia en oo viittiny kauheesti suklaata syödä nyt raskausaikana...

Täällä ainaki Balancia joutuu mittää vielä osastolla ainani seuraavan päivän sokerit :D

Täällä ainaki Balancia joutuu mittää vielä osastolla ainani seuraavan päivän sokerit :D
Mää en tiiä miten täällä menee, mut mää nyt joudun ainakin kaks päivää kuitenkin olee synnärillä kun oon ensisynnyttäjä (ja vielä radilainen), niin ehtii ne levyt hotkia sit vaikka toisenakin päivänä. :DDD

Takaisin