La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

Itseäni on nyt hävettänyt kun puoli päivää oksettava olo.. sitten kun viimein saa syötyä niin sitten nukuttaakin ja nukutaan tytön kanssa sellaiset 2h päikkärit jonka jälkeen yhä uupunut olo. Juuri mihinkään ei aamupäivällä uskalla mennä kun pelkää että oksennus lentää :sad001
Tyttö leikkii omatoimisesti paljon, mutta silti eilenkään ei menty ulos kun ei vaan kyennyt :/ Toivottavasti tämä tästä hivenen hellittyis
Tänään suunitteilla lähteä Saloon (30min matka) mutta ainakin vielä etoo liikaa :D Tätä osuutta ei kyl raskaudessa ole kaivannut
 
Moikka.. Täällä toivottavasti elokuussa laskettu aika.. eilen tuli kaks viivaa testiin ja pakko päästä jonneki kertoo.. siis puolison lisäks :D yritystä puol vuotta takana ja ekan Terolut-kuurin jälkee nyt sit vissii nappas :) esikoinen täyttää 6v helmikuussa..
 
Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Täällä olis yksi varovainen kakkosen odottaja. Ei kovasti tee mieli huudella tässä vaiheessa, kun takana yritystä kolmisen vuotta ja kaksi keskenmenoa. En taida tällä kertaa vaivautua varhaisultraankaan, kun eipä sekään takaa muuta, kuin varmistaa, että kyseessä ei ole esim. tuulimuna, joka sekin tuli koettua ennen esikoista.
Tästä syystä hänellekään ei tästä kerrota ennen nt-ultraa, kun ei masun sisällöstä ole mitään varmuutta.
Vähän on skeptinen siis tämä asenne, mutta samalla toive, että kolmas kerta toden sanoo.
 
Onnea raskautumisesta Kirppu75 ja tietenkin kaikki muutkin.. :) toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa :Heartred Me olemme lähdössä koko perheen (sisarukset perheineen ja vanhemmat) voimin viettämään Joulua lappiin, joten luulen, että joudun paljastamaan raskauden siellä.. Pitkään ollaan jo puhuttu kuinka lähetään siellä sitten yhdessä bilettämään, joten ehkä suht paljastavaa kun olenkin limulinjalla :D ja siskoni tietää, että olemme yrittäneet toista lasta, joten sillä on haukankatse tämän asian suhteen.. Mutta kertoisin heille varmasti jokatapauksessa mikäli tulisi keskenmeno.. Oikein mukavaa Joulun ja Kakkosen odotusta kaikille! :)
 
Täältä kans ilmoittautuu yks mukaan! Esikoisen 4v synttäreitä juhlitaan kuukauden päästä, ja laskettu aika meillä on elokuun loppuun (nyt vasta rv 4+6). Mulla raskautta varjostaa 1. tyypin diabetes, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin eikä turhaudu siihen jatkuvaan tarkistuksissa ravaamiseen :wink Toivottavasti ei vaan ole tuulimuna tai muuta ikävää, ultra meillä on viimenen päivä tätä kuuta. 9kk yritettiin ja nyt tärppäsi, harmittaa kyllä jos ei olekkaan kaikki ihan normaalisti.
Huonoja oloja, alavatsan jomotusta ja kylmyyttä kärsitty viikon ajan, ruoka ei joinain päivinä maistu ollenkaan ja verensokerit silti paukkuu taivaissa, ah mikä ihana taival tulossakaan! :D
 
Muokattu viimeksi:
Moi kaikki!

Täällä taas yksi toista lastaan odottava. Positiivisen testituloksen sain viikko sitten perjantaina, mutta olin jo melko varma siinä vaiheessa, kun on ollut ihan sama "outo olo" ja superhajuaisti kuin esikoisen raskaudessa. Veikkaisin, että olen viikolla 5 nyt, neuvola on vasta tammikuussa. Eka lapsi on nyt 1v8kk ja rauhallinen ja kiltti pikku kulta (ainakin toistaiseksi). Oon ollu töissä jo elokuusta. Mulla on tällä hetkellä hyvä tukiverkostotilanne ja esikko on saanut olla mummujen hoidettavana työpäivieni ajan pääsääntöisesti, tosin 1-2 päivää viikossa päiväkodissa, mutta sekin on lähtenyt sujumaan hyvin. Seuraavan kanssa haluan kuitenkin olla pidempään kotona.

Heti jo bongasin täältä kiinnostavia keskusteluja esim.vaunuista. Kivaa päästä lukemaan teidän ajatuksia ja tunnelmia. Hyvää joulun aikaa ja tietenkin leppoisaa odotusta. Tästä se taas pikku hiljaa lähtee...
 
Tässä pikkusen päiväunien aikaan ehdin vielä käydä kommentoimassa imetyksestä: Mä oon edelleen imettäny 1v8 kk vanhaa lastani 1-3 kertaa vuorokaudessa. Yöimetyksen lopetin vasta vajaa pari viikkoa sitten.. Pikkuhiljaa lyhentelen näitä päiväimettelyjä, nehän on lähinnä läheisyystankkaamista ja rauhottumistaukoja nykyään. Eiköhän ne pian jää kokonaan pois. En oo kovin suunnitelmallinen ollu näissä tai muissakaan asioissa, mutta meillä on menty näin ja toistaseks tuntuu toimineen tämä meidän meininki.
 
Must on jotenki kiva aatella et ku esikoinen lähtee syksyl eskarii ni oon toivottavasti kotona ja äippälomalla.. hirmu varovainen oon vielä varmaa pitkää enkä suunnittele mitää hankintoja koska on niin alus eikä ees täyttä varmuutta et onks tuol mahas joku :)
 
Onnea uusille mukaan liittyneille ja mukava lukea teidän ajatuksia :) mietin pitäisiköhän kirjoittaa lista siitä mitä kaikkea vähän isomman esikoisen "pitäisi" oppia ennen vauvan syntymää ja pikku hiljaa aloittaa "harjoitukset"(esikoinen joka vauvan syntyessä 2,7 v voisi ehkä osata jo pukea päälle itse ja riisua jne., plus vaipoista luopuminen jne.). Helpottaisi huomattavasti esim leikkipuistoon lähtöä :-) kaikenlaisia hankintoja tekisi mieli jo tehdä mutta ne saavat odottaa. Hammaslääkärin varasin rv 13:lle.
 
Pelottaako teitä joilla lasten ikäero tulee olemaan pieni (alle 3v) miten arki tulee sujumaan? Onko teillä mies töissä? Ja minkä ikäsiä muuten kukakin on? :)

Mä halusin aina tosi pienellä ikäerolla lapset, mutta kun lapsen isän kanssa erottiin vauva-aikana, ja uuden miehen kanssa ollaan oltu nyt pian 3 vuotta yhdessä niin ei oikein aiemmin ollu saumaa vauvajuttuihin.. nyt, kun lapsille tulee ikäeroa 4,5v se tuntuu jotenkin sopivalta, kun esikoinen on jo pitkään ollu täysin kuiva, pukee ja riisuu ite, puhuu täysin selkeästi, syö ja tekee välipalat itse jne. mutta tietty toi uhma on ihan oma osa-alueensa.. jääräpäinen, kovasti omaa tahtoa ja niin samanlainen meikäläisen kanssa toi esikko, saa nähdä millanen pikkukakkonen sitten on - jos siellä nyt sellanen mahassa on.

Ja onnea hirveesti kaikille, se unohtu tyystin mun kirjotuksesta aiemmin! :Heartred

Jääkarhu, mä oon hammaslääkärissä ravannu jo viimesen 3kk paikkaannuttamassa mun epäonnea kohdanneita hampaitani joten onneks alkaa olla kohta kaikki kunnossa eikä tarvii sitä miettiä.. ekassa raskaudessa en ees käyny hammaslääkärissä :eek: ei kukaan sellasesta ees puhunu mulle, myöhemmin vasta luin NETISTÄ KESKUSTELUPALSTALTA! :D Surullista :D

Niin, ja itte oon 23, mies 26 - tuossa kun muiden ikää vähän kyselin :)

Mitkäs fiilikset kenelläkin?
 
Mä halusin kans lapset pienel ikäerol mut ei onnistunu esikoisen isän kanssa ja sit tulikin ero.. mulla tosiaa toi epäsäännöllinen kierto on haitannu melkosesti ku menkat saattanu olla 2-3 kertaa vuodessa.. nyt vast syksyl rohkenin hakee apua ja lääkäri sanokin et jos toukokuus ei oo raskautunu ni tehää lisätutkimuksia,mut ehkäpä nyt ei sit tarvi.. meil mie oon 28v ja mies 35.. miehel edellisest liitost 2 muksuu.. siis pitääks raskausaikana käydä hammaslääkärissä?? :O Ja fiilis on odottava ja jännittyny.. jomottaa selkää ja lämpökin vähä kohol.. :)
 
Kyllä mä ainakin oon jostain lukenu, että jos on esim paha ientulehdus, tai muuten hampaat huonossa kunnossa niin sehän tulehdus kiertää omassa verenkierrossa ja näin ollen voi vaikuttaa vauvan terveyteen. Tiedä sitten onko ihan niin tärkeää kun oon saanu käsittää, monista asioista niin pelotellaan syyttä.

Miksi mulla on noi raskausoireet loppunu liki kokonaan? Apua :eek::confused: Tissejä särkee mutta thats it. Mahaakin alkanu taas jomottamaan. Kyllä mä niin kiroan jos keskenmeno tulee! :smiley-angelic008
 
Mä varasin ekassa raskaudessa heti ajan hammaslääkäriin, kun olin lukenu, et raskausaikana syljen laatu muuttuu ja hampaat voi kärsiä. Evelyn_9 jo kirjottikin että suun terveys on koko kehon ja siis myös pikku ihmisenalun terveyden kannalta tärkeää. En tiiä, miksei siitä puhuta sen enempää neuvoloissa.. Kyllä mä nytkin aattelin käydä hammaslääkärillä.

Täällä tosiaan yökukun. Oon parisen viikkoa sitten lopettanu yöimetyksen, mutta näemmä nyt sitten joku muu valvottaa. Tein äsken aikani kuluksi toisen digitestin, näytti 3+ eli olis synkassa mun arvion mukaan, että oon 5+ viikolla. Ekassa raskaudessa oikeastaan ainoa raskausoire oli väsymys, nyt tuntuu pientä kuvotustakin.. Olin ekassa raskaudessa hyvässä fyysisessä kunnossa, juoksin tosi pitkälle raskautta ja kävin ihan loppuun asti salilla, mutta nyt kun ykkösen ja työn takia oon ollu liian väsyny ja ajanpuutteessa (viikot mies toisessa kaupungissa) pitääkseni itteni hyvässä kuosissa jännittää vähän tuo oma jaksaminen.. Ja miten raskaus tällä kertaa sujuu.

Meillä lapsille tulee ikäeroa 2v4kk. Mies on tosiaan viikot pois työn perässä, joskus parikin viikkoo putkeen. Lisäks meidän pitäs alkaa rakentaa taloa ens kesänä. Sellaset ruuhkavuosien kuviot siis meillä...Onneks me tullaan saamaan isovanhemmilta hoitoapua. Muuten en tiedä, miten selviäisin. Meidän esikoinen on toistaseks ollut hirmu rauhallinen ja mielestäni aika helppohoitoinen lapsi, sekin on helpottanu.

Nyt uuteen yritykseen saada unta...
 
Ei mulle edellisen raskauden aikana puhuttu mitää hampaitten hoidosta.. tosin siitähän nyt onkin jo 6 vuotta :D HugeMama mä en kuku öitä,mut oon ruvennu herää aikasin.. viimeistää 7 oon ollu hereil joka aamu,perjantaina heräsin 5 vaik oli vapaapäivä.. ja käyn kyl aikasin nukkumaankin.. oon kolmivuorotyössä ja unirytmi on aina ollu vähä mitä sattuu,et katotaa miten jaksan tänäänkin iltavuoron ku heränny ennen 6.. ja pystynkö vaihtaa potilaiden vaippoi laattaamatta :D eilen meinasin oksentaa ku äiti rupes paistaa jotai lihaa,muuten on ollu vaan sellai pien kuvotus.. esikoisesta oksensin tasan kerran ja sen jälkeen teinki testin.. aamupahoinvointi loppu samantien ku lopetin tupakanpolton.. nytkin se olis sit edessä,jospa täl kertaa pystyis lopettaa lopullisesti
 
Mulla sama ton tupakoinnin kanssa - ei oo pahoinvointia ollu ollenkaan raskausaikana kun lopetin samantien tupakoinnin kun plussa tärähti tikkuun - puolikkaan poltin kyllä pakko myöntää ja semmosen järkyttävän yökköolon sain, ettei uudestaan tee mieli edes kokeilla.. plus huono omatunto.



tällasta tänäaamuna meillä, vielä viimenen testaus jotta malttaa odottaa vielä... 9 päivää ekaan tarkastukseen sairaalalla.
 
Täällä ilmottautuu kohta 22 v, maaliskuussa 3v täyttävän pojan äiti!:) positiivisen testin tein pari viikkoa sitten silloin menkat 2 pv myöhässä. Nyt siis ollaan menossa rv 6+1 :) eli pikkukakkonen saapuisi näillä näkymin elokuun 2015 loppupuolella.
 
Täällä myös pikkukakkonen tulossa elokuun lopussa. Esikoinen, ihana pikkuinen, syntyi 05/14, joten ikäeroa tulee 1v3-4kk. Parit menkat ollut vasta edellisen raskauden jälkeen, nettilaskurin mukaan la 23.8. Neuvola vasta loppiaisen jälkeen, joten sitten alkaa varmistumaan onko ketään kyydissä ja millä viikoilla mennään. Itse laskeskelin et 5+4. Here we go again! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tais sitten olla meikäläisen kohalla tämä homma tässä. Ruskeeta vuotoa pukkaa, ihan niin kun edellisissä keskenmenoissa. Varasin ajan Mehiläiseen. Raskausoireet ei oo kyllä kadonnu vielä minnekään.
 
Takaisin
Top