Lähenevän synnytyksen tunnelmia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IngaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on valitettavasti lunta ihan reippaasti ollut jo varmaan viikon verran. Semmonen kymmenen senttiä, noin. Enkä tykkää tästä kylmästä ja lumesta yhtään! Ei siis kannata tulla tänne Länsirannikolle[:D]

Muoks. vauva-raukan tavaroihinkin piti pakata jo se paksu toppahaalari valmiiksi[>:]
Tuplamuoks. Täältä on sinne reilu sata kilometriä pohjoiseen vieläpä, eikö sillä oo lunta ja täällä on?? Voi hiivatti[:@][:D]

No täällä mitään lunta oo. Toivon jo kovastikki et sais vähä valosuutta tänne lisää.. Yks ilta vähän sateli mutta suli samantien pois. hmph. 

Mutta pitääpä kokeilla seuraavalla saunareissulla tota tinkerbellin vinkkiä kylmästä pyyhkeestä :)

Esikoisestä, joka meni siis kaksi viikkoa yli, painelin kyllä kaiken maailman triggerpisteet mitä nilkoista löydin. EI sitten mitään vaikutusta! Sanoinkin nyt mun hierojalle, että jos laskettuaika ohittuu, se saa hieronnan yhteydessä aina hieroo mun akupisteet [:D].

Eilen kun olin synnärillä, niin kysyin kätilöltä, miten nopeesti toisesta raskaudesta pitäisi synnärille lähteä. Tuntui niin hullulle tuo ohje, että kun on säännöllisesti supistellut alle kymmenen minuutin välein pari tuntia. Hän sanoi, että tietenkin toisesta kannattaa lähteä aikasemmin kuin ensimmäisestä, mutta hyvä neuvo on kun alkaa oma ukkokulta ärsyttämään siihen malliin, että haluaa siihen kätilön mukaan, on hyvä aika lähteä [:D]. Mulla tuo varmaan pitää paikkaansa. Silloin kun sattuu älyttömästi, en kyllä halua ketään siihen viereen kosketusetäisyydelle.

Tuli muuten vielä mieleen, että vaikka monesti suositellaan alaselän hierontaa supistukipuihin, saattaa iho olla todella arka kivusta ja hieronta tuntuu vastenmieliseltä. Parempi kivunlievitys on lantioluiden/yläpakaran (ristiluunkohdan) painelu. Siinä on taas näitä kipu/triggerpisteitä. Kädet siis vain lähelle lannerankaa ja ristiluuta ja siitä painelee kohti pakaran sivua. Raskasta hierojalle, mutta erittäin tehokas kivunlievittäjä, kun alaselkä on kipeä.

tinkerbell84 kiitti tuosta akupainantalinkistä! Oon joskus saanut päänsärkyyn akupainantaa ja siihen se kyllä auttoi. Pakkohan noitakin on kokeilla [:)]

Happies tää on varmaan joku vanhankansan juttu että ennen synnytystä nenä ja ylähuuli turpoovat [:D] Sitä en tiedä sitten mihin se mahtaa perustua [:D]

Toi nenän ja ylähuulen turpoominen, tai sierainten laajeneminen liittyy kai siihen, että äiti sais synnytyksessä mahdollisimman paljon happea...tiedä sitten [:D]

Nyt on sitte saunottu antaumuksella jäävesiämpärin ja pyyhkeen kera, nähtäväksi jää oliko vaikutusta..[:)]

heipat syyskuisista :)
pakko tänne oli pistää pikkasen hyviä kokemuksia synnytyskivuista: viimeisimmän tullessa maailmaan mulla oli ihan muutama kipeä supistus, oisko pari viimeistä ollut sellasia, että soitin kelloa, että jotain lääkitystä pliis.. ja kun lääkäri tsekkas, tää oli jo valmis ponnistukseen.. eli kaikki synnytystä edistävät supistukset tai synnytykset todella ole kivuliaita :)

niin ja piti sanomani, ettei mulla mikään ihmeen korkea kipukynnyskään ole, siitä ei nuo helpohkot synnytykset johdu...

Tinkerbell84: mieki saunoin tuon sun vinkin mukaan kylmä pyyhe ja kovat löylyt -taktiikalla.
En kyllä tiiä että haluaako Möykky ulos ollenkaan, vaikka lupasin sille saunassa että pääset heti uudestaa kylpyyn lillumaan jos tuut! ei taija suostuttelut auttaa...[:D]

Hahaa! Nyt nähdään miten toimii nämä vinkit täällä! Saunottu on kylmän pyyhkeen kanssa ja päivällä painelin jalasta tivottavasti sitä oikeeta kohtaa ja ääsken yritin itse painella myös alaselästä niitä kohtia! Noh, äsken tuntu alaselässä sellasta menkkamaista kipua ja pissalla käydessä paperiin tupsahti valkoista limaa! Toivottavasti näistä nyt edes jotain pientä apua olis! Ensi yötä odotellessa...ja mies on yövuorossa töissä! Kääk! Noh, äkkiä se sieltä kotia pääsee jos tarve vaatii! Tosin ehkä tämä nyt on kuitenkin toiveajattelua että tyttönen päättäs just tänä yönä syntyä!Toivossa on hyvä elää, sano lapamato!

Mulla on nenä ja huulet olleet turvonneet jo pari viikkoa. Nukkuessa kuulemma kuuluu vaan vinkunaa (silloin kun onnistun nukkumaan...). Myös rusehtavaa valkovuotoa on ollut kolmisen viikkoa, joten tuskin sekään se paljon puhuttu limatulppa on. Supistuksia tulee yöaikaan joskus jokunen kipeämpi ja pitkäkestoisempi, mutta päivällä ei kyllä tunnu tippaakaan siltä, että laskettuaika on ens viikolla... Huoh, no täytyisi kai yrittää nauttia tästä rauhasta vielä kun kohta kaikki muuttuu niin paljon kuitenkin.

munkin nenä ja huulet on turvoksissa [:D]

hitto, mulla ei oo saunaa! käykö kuuma suihku [:)] ? Pitääpä painella noita pisteitä, ei huvita olla enää raskas!

huomenta!täällä on nyt tänän yönä ollut supistuksia ensin 20 min välein ja nyt neljän jälkeen 10 min välein mutta mutta kun ne eivät ole kauhean kivuliaita....mitähän tekis...tarkistukseen vai oottelenko vielä...en haluis kauheesti siellä sairaalalla hengailla....

No niin, yhtenä kappaleena ollaan edelleen! Tosin pakko myöntää että jotain nää niksit sai aikaan kun on eilisestä illasta asti tuntu alaselässä ja mahassa menkkamaista "kipua" tai sellasta vellomista! Yökin oli jotenkii vielä levottomampi kun yleensä, tosin se saatto johtua ihan psyykkisistä jutuista kun odotti että tapahtuuko jotain vai ei! Taidanpas kuitenkii kokeilla tota kylmää pyyhettä vielä huomennakin saunareissulla! Mitenkäs muut? Kohta luetaan syntyneistä miten kaikki saunatemppua kokeilleet on jakaantuneet kahtia! [:D]

Ermu, sinä onnellinen :D! Mä sain aikaan vaan paremmat yöunet saunomalla kylmän pyyhkeen kanssa kovasti . Ei sillä, et unetkin oli tervetulleita, oon jo niin velkaantunut että ei riitä tällä valtiolla maksaa näitä nukkurästejä.
Ei edes mitään supistuksia! voih! Tule jo kipu!![:@][:@]

Minä oon ollut tänään niin kipeä, että ois varmaan tarvinut jonkun kokovartalokipsin tähän hätään![:D] Ja ihan tajuttomasti on väsyttänyt, mutta ei oo kummakaan kun on niin kipeänä. Toivois, että tämä ennakois jo jotain, mutta ei varmaan[&:] Noh, jälleen tänään saunotaan pyyhkeen kera, ei kat tässä parempaakaan tekemistä oo!

Minä oon kans tänää ollu ihan jumissa ja voimaton. Selkää särkee, flunssaa pukkaa ja väsyttää. Mut itsepäisenä : saunaan kera kylmän pyyhkeen. Mun on pakko psyykata itteeni uskomaan tähän konstiin! Mies tulis yöllä kotio, eikö se peipi vois nyt syntyä, voitas ajella suoraan synnärille kun se kotiutuu : D

onkohan hattiwatti jo tositoimissa?? [:)]

..tääl tuntuu kaikilla olevan jo kauhea kiire saada vauvat maailmaan - mä oon niin asentoitunu odottamaan vielä ainakin sen reilun 4 viikkoa, et otan vaan sit kivana ylläri vauvan vastaan jos tuleekin aiemmin. Mulla sekois pää jos alkaisin jo näillä viikoilla kaiken maailman poppaskonsteja yrittämään [8|]

BTW.. onko melelaakaan näkynyt täällä muuten koko päivänä??

Takaisin