Lähenevän synnytyksen tunnelmia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IngaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissan! en oo viel tositoimis...koko päivän oikeastaan supistellut mut välillä oli pari tuntia taukoa....nyt on sit lenkkeilty tunti ja sen jälkeen saunottu....jännityksellä ootan ensi yötä....=)

Joopati joo. Eipä halunnu kaveri syntyä [&:] Kaks päivää käynnistettiin, mutta ei auennu paikat. Supisteli kyllä, mutta ei auennu ko sentin ja kolme olis pitäny olla auki et olisivat puhkasset kalvot[:@] Kaks huonekaveria ehti siinä välissä synnyttää. Kyllä on niin pinna kireällä ja joka paikka kipeenä[:(] Ja puhelin soi koko ajan et joko joko. Laitoinki äänettömälle, sieläpä soitelkoot. Meinas lääkäri että tulla ens viikolla tiistaina uudelleen käynnistykseen ku kuiten oli pehmenny kanava, mutta päätettiin et en mee. Tulkoon sitte omia aikoja ko ei kerran nyt alkanu tuleen. Mie kaivaudun sänkyyn enkä nouse ennen synnytystä. Vituttaa sen varran rankasti [:@]

satu´ sie se oot viisas nainen. Täytyy oikeasti itse ehkä unohtaa tämä yrittäminen, koska jos vaan jatkuvasti toivoo vauvaa maailmaan, sitä ei jaksa enää nauttia tavallisesta arjesta kahestaan miehen kanssa ja menee tavallaan "päivät ohi". Taidan ottaa tuosta sun kommentista nyt vaarin ja unohtaa koko temppuilemisen. Voisin oikeastaan yrittää ajatella niin että jee vielä monta viikkoa aikaa tehä kaikkea mahollista miehen kanssa kahestaan. Nyt on pakko asennoitua näin. :]
Kiitos sulle järkipuheesta! :DD

No voihan.. eiköhän se Carina sieltä piakkoin itsekseenkin ala tulemaan, kun pikkasen pistettiin vauhtia ainakin alotukseen. Toivotaan ettet montaa päivää joudu odottamaan :) ..mikä sulla muuten oli syynä et käynnistystä yritettiin nyt jo? - on kanan muisti [:o]

Paljos hattiwatilla oli viikkoja nyt? ..kyllä täällä kohta alkaa porukalla kaikki poksumaan, jotta malttia vaan. Noiden muiden kuukausien lähdön tunnelmia lueskellessa on huomannu, et kauhean monilla kiusaa harkkasupparit pitkään ja antaa ns. "turhaa toivoa" ennenku se lähtö oikeesti tulee.. mut toivotaan ettet säkään nyt kauheesti joutuis ootteleen :)

ja rechaka.. ehkä sitä on nyt vielä näillä mun viikoilla helppoa yrittää olla viisas :D katotaa sit parin viikon päästä, ku oon täällä kans monkumassa että syntyis ny jo [:D]

Satu: Nuo häpyliitoksen kivut ku ovat pahentuneet vaan koko ajan. On liikkuminen ja oleminen niin vaikeeta.

Joo onhan se niin että vauvat syntyy sitten kun ovat siihen valmiita! En oikeasti usko että siihen mitkään poppaskonstit auttaa! (voihan niitä silti koittaa vielä jossain vaiheessa) Silti olis jo ihanaa saada tämä pieni nyytti syliin kun elämä alkaa käydä hieman tuskaiseksi sekä fyysisesti että henkisesti! Pitää varmaankin yrittää siirtää ajatukset hetkeksi jonnekin ihan muualle kun synnnytykseen! Tosin itseäni jännittää niin kovasti tuo synnytys ja haluan niin kovasti kokea sen nimenomaan luonnollisena (siis haluan kyllä kipulääkkeet) enkä leikkauksena! En malttaisi odottaa! Tosin nyt olen jo alkanu ajatella niin päin että mieluummin menisi vielä vähän lähemmäksi LA:ta ettei lapsen tarvitsisi olla sairaalassa paria päivää pidempään eikä tarvitsisi mitään lisä apuja esim. happiviiksiä! Aika moni näillä viikoilla syntynyt on niitä vielä tarvinnut! Noh, vähän aikaa vielä odotellaan! Ei se vajaa kolme viikkoa ole enää mitään verrattuna siihen että johan tässä melkein 9 kk on odoteltu!

Neuvolassa puhuttiin tuosta syntymästä ja se terkka mainitsi myös sen, että kunhan se muksu jaksaa olla vähän pidempään siellä vatsassa niin se arki kotona helpottuu huomattavasti. Tosi pikkunen vauva tarvii sitä maitoa ihan koko ajan, eikä jaksa kuitenkaan vielä syödä kovin paljoa. Ja sitten kun se vähän kasvaa ja voimistuu, niin jaksaa syödä kerralla kunnolla ja sitten nukkua hyvin.

Mulla laskettuun aikaan vielä reilu viikko ja oon kyllä yrittäny asennoitua niin, etten sitä ennen lähde synnyttämään. Tosin alkaahan niitä kipuja ja viiltoja olemaan tuolla alhaalla ja toisinaan kivuliaita suppareitakin... Mutta ihan rauhassa otan ja saunonkin ihan vaan sen takia että se on mukavaa ja rentouttavaa :)

Mä testasin eilen tota kylmää pyyhettä saunassa ja tuloksena kipeä yö. En tiiä oliko sillä pyyhe sessiolla mitään vaikutusta, mut tunnin välein tartti herätä yöllä ja vaihtaa asentoa. Menkkamaiset kivut senku lisääntyy kokoajan, vauva liikkuu välillä niin ahkerasti että ihan kipeästi ottaa masunahkaan. Häpykivut järkyttävät eikä auta Panadolit ! Silti jääräsin ja kävin kaupassa, ja mieli virkisty huomattavasti!! Kaurapussia haaroväliin vaan ja pötkölleen välillä [:D]
Mä oon kans sitä mieltä , et vauski tulee sit ku on tullakseen. Tuskin nuo poppas konstit auttaa.. !? Mutta ei voi silti olla kokeilematta kaikkia uusia konsteja JOS vaikka sattus olemaan jotain vaikutusta [:)] Supistuksia ei edelleenkään oo. Ne tulee sit varmaan kertaheitolla ja se on menoa sitte.

satu`: sä todella ajattelet viisaasti, ettei noita kotikonsteja tarvi että vauva syntys nopeemmin..

Voi harmi Carina, ettei käynnistys onnistunut[&:] Paljon voimia odotteluun, on se varmasti rankkaa kun oli jo asennoitunut siihen, että kotiin saa palata pallero kainalossa. Mutta toivotaan pikaista luomukäynnistystä siis [:)]

Mulla vaan ei riitä hermot tuohon odotteluun, vaikka en siis minäkään hirveesti noihin poppakonsteihin luota. Kyllä se vauva tulee sitten kun sitä huvittaa, mutta ainahan voi yrittää avittaa sitä nopeuttamaan päätöstään[:D] Neuvolassa puhuttiinkin tästä, että kuinka musta tuntuu niin väärältä nyt jo ruikuttaa kun monilla on jo la:t käsillä ja useilla menee viikkotolkulla yli. Terkka sitten vaan totes, että kyllä sen ymmärtää kun tän on jo alusta alkaen odotettu syntyvän ennen aikojaan, ettei ole siillä tavalla edes sekään katsonut sitä laskettua aikaa tosissaan. Kaikki on asennoitunut siihen, että tää kestää 8, ei 9 kk. Mutta tosiaan, musta vaan tuntuu ettei tota vauvaa mahdu muhun enää milliäkään enempää, nyt jo koko mahaa ja selkää särkee ihan tuskassa ja lantiota painaa ihan niinkun joku ois huitonut mailan kanssa tonne jalkoväliin, ja vauvan potkut on useemmin ihan tuskaa, kun ei mun nahka vaan enää veny! Ja vaikken ihan tosissaan noihin kotikonsteihin usko, niin kuitenkaan en malta olla yrittämättä JOS ne kuitenkin edes vahingossa toimisi, ja viepähän se huomion tältä puuduttavalta odottamiselta. On edes jotain mihin keskittää tarmonsa[:)] Ois kyllä ihanaa, jos osaisi vaan rauhassa odottaa ja asennoitua että ennen 20 pv ei tule ja piste :)

Sehän se just harmittaaki ku siihen oli niin henkisesti valmistautunu, siis synnytykseen. Ja ku sairaalassa tuli niillä pillereillä supistuksia välillä tosi tiuhaanki. Ja ku ei enää jaksa olla raskaana. Kyllähän tässä olis ja oottas ihan rauhassa, mutta ku on joka hiivatin paikka niin kipeenä, ettei mitään voi tehä.
Kyllähän se harmitti ku muut siellä synnytti, mut ite ei. Eka huonekaveri synnytti melkein siinä meän huoneessa ku kätilö ei uskonu sitä ku sano et on kipee. Tuijotti vaan sitä supistuskäyrää siinä koneessa joka ei toiminu... [&:] Oli melko hurjaa kuunneltavaa. Vedet meni siinä huoneessa ja sit ei ehtiny ku just synnytys-saliin ja se vaavi jo tuli. Kateellinen siinä verhon takana murisi [:D] Ja seuraavana päivänä sama homma. Uus huone kaveri lähti illalla synnyttään ja muutaman tunnin päästä silläki oli jo vaavi. Siks varmasti aamulla oliki semmonen olo, ettei tästä tule helvettiäkään, mie lähen kotiin..
Puhelimen meinasin jo eilen hakata palasiksi ku kaikki soittelee ja lähettää viestiä, että kyllä se tulee ko on valmis ja ei kukaan oo sinne jääny ym tyhjänpäivästä. Ihan ko tuo omaa oloa jotenki helpottais[:@] Tässähän tämä aika sitte menee.

Carina79, ymmärrän kyllä ärtymyksesi mutta hyvää ne ihmiset tarkottaa jotka kyselee! itekkii muistan esikoisen ajoilta miten ärsytti ne kyselyt vaikka sanoin että kyllä minä varmasti ilmotan sitte kun on syntyny! onhan tuo tilanne turhauttava mutta pakko se vaan on odotella! ja tiistainahan sinä pääset jo uusinta yritykselle! nyt vaan puhelin äänettömälle niin saat edes hermot lepäämään! toiset ovat vaan niin innostuneita sinun vauvastasi että eivät malta jättää sinua nyt rauhaan!

Täällä oli taas todella levoton yö ja näin untakin että multa alko tulla jotain veristä vuotoa ja supisteli! Noh, se unijakso olikin varmaan ainoo hetki kun olen ollut unessa! Kyllä taas jomotti joka paikkaan ja ei vaan uni tullu! Sitte aloin miettiä että oliko se supistelu unta vai ei! Ääh, on tää rankkaa mutta todellakin sen arvoista! Nyt jos sais vaan nämä ajatukset pois koko synnytyksestä!

No varmaan harmittaa Carina! Jospa se vauski olis nyt saanu vähän potkua tuosta käynnistelystä ja alkais kohta ilmottelemaan tulostaan [:)]

Mulla ei sinänsä ole kiirettä saada peukkista vielä ulos, nyt vaan odotuttaa seuraava polikäynti reilun viikon päästä...viimeksi kun ei ollut vielä tapahtunu mitään kypsymistä ja lääkäri sanoi, että jos ei vielä ens käynnille oo alkanu paikat pehmetä niin sitten sovitaan käynnistyksen ajankohdasta (verenpaineen takia ei anneta mennä yliajalle). Niin siis toisaalta vois olla ihan kiva lähteä synnyttämään sovitusti, ei tarviis arpoa että millon [:)] paitsi just Carina osoitti ettei käynnistyskään välttämättä auta [:D]

Noh, syntyy sit kun syntyy, kaikki on valmiina että ei muuta ku teretulemast vaan vauva!

täällä on siis viikko 39+3 menossa. ens ke laskettu. Kokeilin myös eilen tuota kylmäpyyhettä saunassa, ei ollut vaikutusta. Tänään sit siivottiin rakenteilla olevaa autotallia ja haravoin myös loput meidän pihasta....Jännä miten eilen supisteli koko päivän ja olin jo ihan varma et yöllä tulee lähtö mut ei...illalla supistukset loppui ku seinään. Tänään ollut ihan muutamia supistuksia. Nyt sit vaan nautitaan ukkelin kaa viimeisistä kahdenkeskisistä hetkistä ja "koitetaan" olla painostamasta pikkuista poppakonstein maailmaan... tää olo vaan alkaa olla raskastakin raskaampi.

Ja mulla nyt 39+5 menossa ja oon jo niin loppu etten jaksa enää ees valittaa................................................................... [:(][:(][:(][:(] 

Voi teitä melela ja hattiwatti, en ees halua aatella mikä tää olo voi olla kolmen viikon kuluttua, eli ihan hurjasti tsemppiä sinne loppurutistukseen!! Kaikki sympatiat on kyllä teidän loppumetriläisten puolella. Mutta behold - mun loistava meedion kykyni kertoo, että synnytätte ens viikolla viimeistään, no worries [:D]

Jihuu, osia limatulpasta irronnu pariin otteeseen! Eihän se oikeastaan mitään meinaa välttämättä pitkään aikaan varsinkin kun koko pompsi ei tullut ulos, mutta kiva saada ees jotain merkkiä, että kyllä tää odotus joskus päättyy[:)] 

tinkerbell84 jännittää sun puolesta, kohta se varmaan alkaa :)

Itselläni on varmasti vielä 4vk odotusta edessä, kunto tosi hyvä ja haluaisin vielä salillekin, mut menin sit laittaa kortin hyllylle tästä päivästä alkaen, ku luulin et ei pysty enää liikkumaan. Tosin ihan hirveä turvotus ihan joka paikassa eikä kädet mene kunnolla nyrkkiin, ei kivaa.

Hormonit ovat vasta nyt nousseet kunnolla pintaan, kun itkettää ja naurattaa välillä yhtäaikaa. Avomies katsoo avuttomana vieressä ja kysyy "voinko mä auttaa jotenkin..?" :D

Kisu2 noi tunteenpurkaukset on kyl ihme juttu! Munki avokki kysyy monta kertaa päivässä et miks oon niin surullisen näkönen et onks kaikki hyvin.. Välil itkettää ja sit taas naurattaa ihan ihme jutut :) voi meiän miehiä...

Mulla on taas nyt pinna alkanut kiristymään toden teolla! Itsee oikein ärsyttää, kun koko ajan tuntuu, etten muuta tee kuin valita. Toki kyllä alkaa ottamaan pannuu tää jatkuva särky ja kolotus, mutta taitaa enemmänkin olla noita hormoonimyräköitä nämä kiukkukohtaukset.

Mulla on siitä ulkokäännöstä asti ollut ylävatsalla todella kipeä kohta. Ihan kuin lihas tai lihaskalvo olisi revennyt. Huomenna on kuitenkin neuvola ja keskiviikkona se kontrolliultra, joten siellä ne varmaan tarkistaa tilanteen. ei vain uskalla juurikaan mitään nostella, kun tuntuu, että repee koko vatsalihas. Onneks kohta nää kivut unohtuvat ja päästään nauttimaan ihan erilaisista kiputiloista [:D]

Takaisin