Lähenevän synnytyksen tunnelmia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IngaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kans kokeilin eilen tuota kylmäpyyhe+sauna yhdistelmää eikä kyllä tehny yhtään mitään... kuten ei myöskään siivoomiset, seksit, akupisteet tai mitkään muutkaan poppaskonstit... [:)] Kyllä se sieltä tulee sitten kunhan on valmis, äippä täälä vaan niin kovin malttamattomana odottaa että näkis vauvan [:)]
Pitää ehkä vaan ennemminkin yrittää rentoutua eikä kauheesti hiki hatussa touhuta.

Miimi kerro sit mitä ne sano neuvolassa. Voisi kuvitella et siitä kääntämisestä tosiaan johtuu.

Mulla toissailtana sattui tosi paljon maha-asukin potkut ja eilen tuntui et hän oli ihan eri asennossa! Hitto, meinaan oli vk sitten lääkärikäynnillä oikein päin ja hyvin..no mullakin tänään neuvola, niin ainakin saa kuulla et vauvelilla kaikki kunnossa toivottavasti.

Mulla vaan sattui kohdalle huono neuvolatäti ja lääkäri (ihan mukavia kylläkin) eivät kerro oma-aloitteisesti mitään enkä osaa ensisynnyttäjänä oikein kysyäkään aina mitään. Lääkäri sanoi itse vain, et kaikki niinkuin pitääkin tässä vaiheessa ja eiköhän se mahdu sieltä tulee ulos.....piti sitten itse kysellä, mut en en nyt tiedä yhtään onko paikat pehmenneet tai jotain....?

Miimi, jostain luin että adrenaliinin määrä lisääntyy synnytystä kohti ja sehän tekee myös kiukkuiseksi. Koita kestää!

Mä vollotin tänä aamuna sitä, että kohta oon vaan verta ja maitoa valuva ja sitten mulla on joku rääpäle sylissä ketä en edes tunne. Haluaisin olla vaan sellainen ihanan seksikäs nainen! No, se meni onneksi ohi hetken aikaa sylitellessä kullan kanssa. Ah, tällä hetkellä on kyllä rankempaa henkisesti kuin fyysisesti! 38 viikko alkoi!!

Täällä kans hermo kiristyy todella helposti...kissaparalle raivosin heti aamulla, kun se oli vahingossa sotkenut vessassa, reppana [:(] Miestä halailin ennenkuin lähti kouluun ja itkeskelin sille omaa huonoa tuultani.

Liitoskivut olleet tosi kovia viikonloppuna. Illalla odotan vaan, että kello olis sen verran, että "pääsee" nukkumaan. Vauvan liikkeet sattuu niin pahasti iltaa kohti [&:] Öisin kyllä onneks nukun sikeästi, kivut huomaan vain kääntyessä.

Mulla kans noita tunnepurkauksia ollu tässä muutamana iltana aina "nukkumaan" mennessä. Itkettää mikä millonki. Yleisin itkun syy on synnyttämisen pelko ja miten siitä selviää, miten osaan hoitaa vauvaa ja miten jaksan jne.. Eilen illalla sain äidiltä ihanan runon viestillä ja se sai aikaan hirveän itkukohtauksen. Voi meitä naisia! [:D]

Mä oon yrittänyt kehua kaikin tavoin miestäni, että se tietää kuinka tärkeää sen tuki on mulle ja kun ei nää tunteenpurkaukset varmaan helppoja oo. Yritän kuitata huumorilla paljon ja sitten selittää, mistä mikäkin johtuu ja mitä on edessäpäin, että se ei tunne olevansa "pihalla". Haluisin, että se tietää asioista yhtä paljon kuin minäkin vaikka mä luen ja kuulen enemmän. Synnytyksessä se olis varsinki tärkeetä. Tänään tajusin, että siltä oli mennyt ihan ohi että mä vuodan jälkivuotoa vielä pitkään synnytyksen jälkeen.

Plääh, nyt sitten joudun osastolle korkean verenpaineen ja proteiinin takia. Saa nähdä tuunko vauvan kanssa kotiin. Just tänään olisin niiiin mielellään ollut kotona omassa sängyssä...

Auroralle kovasti tsemppiä sinne osastolle! Tiedä vaikka pian saat murusen viekkuun [:)] Mulle sanottiin viime polikäynnillä että verenpaineen takia ei annettais mennä yliajalle, sullahan on enää viikko laskettuun...

jeee wohoo. ah niin ihania klönttejä limatulpasta bongattu. [:D] ehkä se eilinen siivous ja seksi tuottaa jotain tulosta. [:D]

joo ja on vielä aivan innoissaan jos niitä sattuu näkemään [:D]

...ollaanko me kaikki ihan täysissä järjissämme [:D]

No mä en oo ollu järjissä pitkiin pitkiin aikoihin [:D] Mä ainaki olin niin tuhannen mielissään ku se tulppa tulla tupsahti, tai osa siitä [:D][:D] niin ällöttävä mutta samalla mahtava juttu [:)][:)]

Se on kyllä mahtavaa että kaikki täällä on jo niin innoissaan lähdössä synnyttämään ja kaikki oikeesti tosi positiivisella asenteella! [:)]
Kummallista kyllä mutta se on tarttuvaa ja senpä takia on hyvä ettei porukka täällä yhteen ääneen kauhistele etukäteen mitä tuleman pitää, vaan klöntit sun muut kivut otetaan innolla vastaan [:D]

ALKUPERÄINEN: Tarunen

[:D] Huvittavaa, kun ihmiset bongailee klönttejä [:D]

Eikä me olla ainoita, jotka kyselee noiden klönttien perään. Tänään aamupäiväisen venyttelyn jälkeen iltavuoron lääkäri innoissaan tiijusteli että joko on limatulppaa tullu[:D]

Mulla aloitettiin nyt sitten käynnistys sillä prostaglandiinikapselilla. Että voi olla höntti olo kun ensin piti maata käyrällä tunti, sitten kopeloitavana ja kapseloitavana ja vielä päälle kaks tuntia käyrällä[:-] Vähän kävelytti pitkin seiniä kun viimein pääsin pois sängystä[:D]

On kyllä mukava lukea noita teidän kuulumisia, aivan kuin olis aistittavissa lievää kärsimättömyyttä asiaintilassa[:)] Se hyvä puoli tässä osastolla olossa on, että eipä tarvii kotona pohtia millon lähtis synnäriä kohti. Ollaan vaan lokosasti ja otetaan ohjeita viisaammilta[;)]

Peukaloiselle tsemppiä matkaan, kohta on käärö sylissä! [:)]

Se on kyllä totta että on mahtavaa kun porukka on niin innoissaan eikä täälä vello mikään paniikki synnytyksestä [:)] Mä oisin niiiiiiiiiin jo menossa [:D]

Se on muuten hienoo teissä, et tässä ei olla tekemässä mitään suomen laajuista paniikkikohtausta toisillemme, vaan kaikki on ihan messissä [:D] Suunnilleen iloitaan siitä kun jotain sattuu [:)]. Ollaan onnellisia kun kertoillaan limoistamme ja muusta mahtavasta [:D]

Nii ja sit ku täällä kaikki  jaksaa tsempata ja olla mukana kaikkien raskauksissa näin netin kautta :) tää on sitä vertaistukea :)

Takaisin