Ois kiva kuulla miten ja missä vaiheessa ootte kertonut / ajattelitte kertoa läheisille raskaudesta. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Heidän ensimmäinen lapsenlapsi
No onpa ikävä kuulla... Voitte sitten todistaa hänelle kuinka pärjäätte. Ymmärrän kyllä tuon, kun vanhemmilta tulee tuomitsevia kommentteja ja epäilyksiä. Raastavaa...Minä en aio kertoa omalle äidilleni vielä pariin kuukauteen, kun hän ei haluaisi meille enää lapsia ja suhtautuu pelkkään ajatukseen negatiivisesti… tilanne on siis se, että kun meillä on kaksi tarvitsevaa lasta, hän pelkää että tämä kolmas kaataa pakan ja minä en jaksa enää… satuttaa hirveästi se kaikki mitä olen kuullut, enkä nyt sitä avaa vielä tässä, mutta mä uskon että kaikesta selvitään. Kokemuksesta sanon että ihmisellä on ihan supervoimat sitten kun tilanne vaatii.
Meillä siis on nyt äidin mielestä tosi hyvin huolehditut lapset ja molemmille paljon aikaa ja siksi hän kai jotenkin pelkää, että kolmas rikkoo kaiken…
Kamalaahan se on kun omalle äidille ei voi sanoa vielä. Anopille oon kertonut, kun hän on minulle kuin toinen äiti. Hän osaa rakentavasti puhua voimavaroista eikä lyttää meidän haaveita.![]()
Kiitos!No onpa ikävä kuulla... Voitte sitten todistaa hänelle kuinka pärjäätte. Ymmärrän kyllä tuon, kun vanhemmilta tulee tuomitsevia kommentteja ja epäilyksiä. Raastavaa...
Minä taas en tahtoisi vielä moneen viikkoon/kuukauteen kertoa anopille, sillä hän tuputtaa neuvoja kysymättä ja enemmänkin tahtoisi minut pois pelistä
Kiitos tsempeistä!Kiitos!
Toi neuvominen on kyllä viho viimeistä. Harmi, että hän on semmoinen. Pidät vaan omat rajat! Teidän perhe kumminkin se on ja vauva.
Tavaroiden ostelu joita ei halua ja raahaaminen kotiin on kanssa kamalaa. Yksi läheinen osti meille kävelymobilen, eli semmoisen julmetun ison kärryn ja yrittäppä sen kanssa sitten pienessä ensiasunnossa mennä.![]()

varsinkin pieniin asuntoihin.Inhottava kuulla, että ei voi iloita asiasta oman äidin kanssa! Meidän äiti oli tosi ilonen mun ekasta raskaudesta ja änkesi vauvaa näkemään heti, kun tultin synnäriltä, mutta sen jälkeen ei jotenkin enää ollutkaan yhtä innoissaan eikä oikeen ottanut kontaktia vauvaan ekan vuoden aikanaMeillä anoppi oli eka joka kuuli heti testin jälkeen (tiesi etukäteen jo alkionsiirrosta), hän on super innoissaan lapsenlapsistaMyös puolison kaikki sisarukset sai melkeen heti tietää kun satuttiin heitä juuri näkemään. Myös meidän kaveriporukka tietää, koska hekin olleet tosi tiiviisti luupissa meidän hoidoista.
Mun äidille en oo halunnut vielä kertoa, edellisestä raskaudesta hän oli tosi loppuun asti niin outo ja nuiva, eikä kysynyt koskaan raskaudesta mitään. Tuntu tosi pahalta. Nyt koitan suojella itteäni ja tekee mieli olla kertomatta ollenkaan ennen kun on pakkoHän on siis aivan rakastunu meidän esikoiseen ja on hänelle super läsnä oleva mummu, mutta joku siinä itse raskaudessa oli vaikeeta ja niin outoa..
Äh oon pahoillani, toi on kamalaaInhottava kuulla, että ei voi iloita asiasta oman äidin kanssa! Meidän äiti oli tosi ilonen mun ekasta raskaudesta ja änkesi vauvaa näkemään heti, kun tultin synnäriltä, mutta sen jälkeen ei jotenkin enää ollutkaan yhtä innoissaan eikä oikeen ottanut kontaktia vauvaan ekan vuoden aikana![]()
Kiitos! Onneksi tällä kertaa tietää, mitä odottaa ja lisäksi mulla on ihanin anoppiÄh oon pahoillani, toi on kamalaaSe on jotenkin niin raskasta ja kipeetä kun joutuu pettymään omaan äitiin tässä asiassa, kun itsestä tulee/ on tullut äiti
![]()
Meidän 5 vuotias kävi hakemassa vessan kaapista pompuloita ja sanoi mulle tullessaan, että ”äiti mä näin sun raskausmittarit”Kiitos! Onneksi tällä kertaa tietää, mitä odottaa ja lisäksi mulla on ihanin anoppi
Mites muuten te, joilla on jo lapsi/lapsia. Milloin ja miten ootte ajatelleet kertoa tulevasta sisaruksesta? Toki kiinnostaisi myös kuulla, jos onkin jo useampi, että miten viimeksi teitte tämän? Me ajateltiin nyt ainakin odottaa eka kolmannes, ihan senkin takia että ei lapsi mene vahingossa kertomaan sukulaisille ennen aikojaan![]()