Läheisille kertominen

Vibi25

Jostain jotain jo tietävä
Joulukuiset 2021
Miten kerroitte/kerrotte raskaudesta puolisolle, vauvan sisaruksille, vanhemmille yms? Miten muu lähipiiri reagoi uutisiin?

Itse ostin kaupast tavallisen paidan ja tekstiiliväreillä kirjoitin DADDY ja vauvan bodyn ME+DAD=ME :Heartred Ukko oli ihan sanaton, kun paidan välistä tippui positiivinen raskaustesti :Heartred

Haluaisin kertoa jo kaikille sukulaisille ja läheisille kavereilla, mutta vasta viikko 5 menossa... Ajattelimme, että molempien vanhemmat, tulevat isovanhemmat saavat äitienpäivänä kuulla iloiset uutiset jos Hän pysyy matkassa (varhainen ultra 23.4) Kaverit sit ehkä äitienpäivän jälkeen tai sit vasta kesäkuussa kun pahimmat viikot ohi :)
 
Miten kerroitte/kerrotte raskaudesta puolisolle, vauvan sisaruksille, vanhemmille yms? Miten muu lähipiiri reagoi uutisiin?

Itse ostin kaupast tavallisen paidan ja tekstiiliväreillä kirjoitin DADDY ja vauvan bodyn ME+DAD=ME :Heartred Ukko oli ihan sanaton, kun paidan välistä tippui positiivinen raskaustesti :Heartred

Haluaisin kertoa jo kaikille sukulaisille ja läheisille kavereilla, mutta vasta viikko 5 menossa... Ajattelimme, että molempien vanhemmat, tulevat isovanhemmat saavat äitienpäivänä kuulla iloiset uutiset jos Hän pysyy matkassa (varhainen ultra 23.4) Kaverit sit ehkä äitienpäivän jälkeen tai sit vasta kesäkuussa kun pahimmat viikot ohi :)
Aika kiva idea! :)
Isovanhemmille kerrotaan toivottavasti joskus ultran jälkeen. En tiedä pystynkö oleen hiljaa niin kauaa :D.
Mietin jos tekisin pojalle kesäksi t-paidan jossa lukee "isoveli". Olis hauska nähdä porukoitten ilme kun ne sen huomaa & tajuaa.
 
Mua jännittää kertominen koska jo neljäs tuntu olevan kaikille järkytys. Ja tasaisin väliajoin kuulee kommenttia et ”eihän teille tuu enempää” tai ”eikö nää oo jo tässä” :angry2
 
Mua jännittää kertominen koska jo neljäs tuntu olevan kaikille järkytys. Ja tasaisin väliajoin kuulee kommenttia et ”eihän teille tuu enempää” tai ”eikö nää oo jo tässä” :angry2
Voi ei. Ei kaikki ymmärrä. :Heartred
 
Miehelle kerroin heti, kun tein testin. Tekisi mieli kertoa äidille, joka tietää molemmista keskenmenoista, mutta en vaan osaa ottaa asiaa puheeksi. Toisaalta tekisi mieli julkistaa koko homma somessa, että kaikki tietäisi, miksi jätän menemättä treeneihin yms. mutta sekin varmaan jää tekemättä.
 
Miehelleni kerroin myös heti. Sanoin vaa et, jos kaikki menee hyvin meille tulee jouluna oma pikku tonttu :Heartred töissä joutui heti kertomaan, koska vaikutti hieman työn kuvaa sekä yhdelle läheiselle ystävälle, joka tiesi yrityksestä.
 
Voi ei. Ei kaikki ymmärrä. :Heartred
No sepä se. Enkä edes odota ymmärrystä tai muuta mutta en ymmärrä miten toisilla on muka ”oikeus” laukoa tollasia :confused: vaikka ei ne tietty sitä millään pahalla tarkota mut mulle ei tulis mieleenkään kommentoida toisten lapsimäärää kun eihän se muille kuulu.
 
Miehelle kerroin heti, kun tein testin. Tekisi mieli kertoa äidille, joka tietää molemmista keskenmenoista, mutta en vaan osaa ottaa asiaa puheeksi. Toisaalta tekisi mieli julkistaa koko homma somessa, että kaikki tietäisi, miksi jätän menemättä treeneihin yms. mutta sekin varmaan jää tekemättä.
Mitä treenaat?

Olin ymmärtänyt että uutta ja outoa ei välttämättä kannata aloittaa mutta vanhaa tuttua omia oloja kuulostellen voi jatkaa. Riippuen tietysti mitä lajia, iskuja vatsaan ja putoamisia jne ei kannata jatkaa... Itellä tuo johti siihen että en tullut aloittaneeksi juoksuharrastusta uudestaan kun se oli jäänyt vähän unohduksiin muiden asioiden keskellä :bag:.
 
Mitä treenaat?

Olin ymmärtänyt että uutta ja outoa ei välttämättä kannata aloittaa mutta vanhaa tuttua omia oloja kuulostellen voi jatkaa. Riippuen tietysti mitä lajia, iskuja vatsaan ja putoamisia jne ei kannata jatkaa... Itellä tuo johti siihen että en tullut aloittaneeksi juoksuharrastusta uudestaan kun se oli jäänyt vähän unohduksiin muiden asioiden keskellä :bag:.
Kamppailulajia. Voi tulla iskuja vatsan alueelle ja sykkeetkin on tapissa treenien aikana.

Juoksukin rupeaa aika äkkiä tuntumaan hieman hölskyvältä mahassa, joten sekin jää äkkiä pois. Jotkut maratoonarit kyllä juoksee vielä kolmannella kolmanneksellakin... :rolleyes:
 
Töissä on vaikea olla kertomatta raskaudesta, kun on aika monta hyvää työkaveria kenelle haluaisi jo kertoa :D Mutta pakko odottaa ainakin heinäkuun alkuun, silloin on viikkoja 16. Pakko kertoa aikasemmin jos maha alkaa näkyy, vaikea kesällä piilottaa mahaa :D :D
 
Töissä on vaikea olla kertomatta raskaudesta, kun on aika monta hyvää työkaveria kenelle haluaisi jo kertoa :D Mutta pakko odottaa ainakin heinäkuun alkuun, silloin on viikkoja 16. Pakko kertoa aikasemmin jos maha alkaa näkyy, vaikea kesällä piilottaa mahaa :D :D
Viimeks paljastuin vasta syksyllä. Kaikenmaailman tunikat oli kovassa käytössä . Ja kesällä kesäloma piilotti pitkästi. Nyt varmaan jään kiinni aiemmin kun en ole palautunut täysin vielä.
 
Miehelle kerroin aamulle kello kuusi, kun olin plussannut. Iloinen oli, mutta olisi kuulemma pystynyt odottamaan tietoa pari tuntia lisää. Ihme tyyppi.

Muille kertomisessa minulla ei ole mikään kiire. Voin jopa odottaa ja katsoa koska huomaavat tai arvaavat. :grin
 
Miehelle kerroin aamulle kello kuusi, kun olin plussannut. Iloinen oli, mutta olisi kuulemma pystynyt odottamaan tietoa pari tuntia lisää. Ihme tyyppi.

Muille kertomisessa minulla ei ole mikään kiire. Voin jopa odottaa ja katsoa koska huomaavat tai arvaavat. :grin
Hehheh :D
 
Plussatestistä kerroin heti miehelle ja parille läheiselle ystävälle. Esikoista odottaessa odotettiin miehen kanssa ensimmäinen kolmannes ennen kuin kerrottiin kellekään. Tammikuussa kesken menneestä raskaudesta innostuin kertomaan myös heti plussattuani samoille läheisille ystäville joille kerroin nyt. Esikoisen raskaus sujui yrittämisestä syntymään saakka niin ongelmattomasti, että naiivisti ajattelin ettei mitään ikävää nytkään sattuisi ja voisin kertoa muillekin. Keskenmenon tullen kadutti hetken, tuntui lannistavalta kertoa ystäville ettei raskaus jatkunutkaan. Sain kuitenkin niin paljon tukea ja rakkautta ystäviltä, että nopeasti se katuminen muuttui valtavaksi helpotukseksi. Suurimmalle osalle lähipiiristä kerrotaan nytkin vasta jos ensimmäinen kolmannes selvitään, mutta oli kyllä heti selvää että tälläkin kertaa jaoin asian heti myös näille läheisille ystäville. :happy:
 
Miehen menin tietty herättämään heti kun olin tehnyt testin :smiley-bounce013 Parille lähimmälle ystävälle kerroin sitten samana päivänä. Muutamille ystäville ketkä oli myös yrittämisestä tietoisia, niin kerron varmaan tässä pikkuhiljaa aina kun sattuu tapaamaan tai tulee muuten hyvä hetki. Tuleville isovanhemmille tämä on kaikille ensimmäinen lapsenlapsi ja varmaan sekoavat kun joskus kerrotaan! Ehkä varhaisultraa jälkeen uskaltaisi kertoa sitten. Onkin ollut kauheaa 'salailla' asiaa omalta äidiltä kun normaalisti tulee kaikki mahdolliset pikkuasiatkin höpöteltyä äitin kanssa :angelic:
 
Takaisin
Top