Läheisille kertominen

Jos maha pysyy piilossa, niin nt-ultran jälkeen kerrotaan. Ehkä voisi teettää isosiskolle paidan, jossa lukisi isosisko ja jos hän sitten pitelisi ultrakuvaa kädessään ja tästä kuva läheisimmille ❤️

Tosi hyvä idea! Saanko matkia tämän? :notworthy Keksiskö isoveljelle kanssa jonku paidan? :D odotetaan siis kolmatta pientä..

Tekis kauheesti mieli kertoa kaikille nyt jo mut sitten jos tuleeki pettymys niin en tiedä haluanko olla selittämässä jokaiselle vuorotellen tapahtumia.. Eli teen varmaan kanssa niinku moni muukin... Odottelen ultraan ja sitten kun kaikki on hyvin niin kerrotaan.

Miten teillä on lapset ottanu raskausuutiset? Appiukolle varmaa tieto kulkee kiertotie kun on semmonen jörö..eikö olla väleissä :sad001%
 
Meillä tietää jo kaikki muut läheiset paitsi mun isä, jolle kerrotaan ens viikolla. Meillä kun hoitoalkuinen, niin vähän eri asia. Ollaan läheisiä molempien perheiden kanssa ja tietävät hoidoista. Iskäkin tietää joulukuisesta alkionsiirrosta, mut luulen et ei kehtaa kysyä lopputulosta. Tai unohtanut :hilarious: tai sitten oottaa et mä kerron kun jotain kerrottavaa.

Mut sit muille, esim someen. Meillä on toi koiranpentu, joka on tosi ilmeikäs. Näin Pinterestissä semmosia et oli koira hölmistyneen ilmeen kans, vieressä tekstitaulu, jossa oli ultrakuva kiinni ja teksti "I thought I was your baby". Se ois aika hauska :joyful: mut sit on vanhempikin koira, niin tylsää vaan toinen ottaa mukaan..

Mietin kyl semmosta et laittaisi koirat istuun vierekkäin ja kyltit kaulaan, vanhemmalle "big sister", pennulle "middle child" ja sit tekstitaulu ja siihen ultrakuva tekstin kera, ehkä due on September tai jotain. Lähipiiri aina vähän kuittailee että meillä koirat on kuin lapsia niin se ois saman vitsin viemistä pidemmälle :wacky:
 
Me ei olla vielä kerrottu kellekään. Ja ajateltiin kertoa ekana omille pojille nt-ultran jälkeen ja vasta sen jälkeen muille. Vähän mietin kanssa kuvaa, jossa molemmilla pojilla olis isoveli paidat päällä. Suunniteltiin myös et pojille ostaisin noi paidat lahjoiksi ja katotaan hoksaavatko :smiley-bounce013.

Äidille meinasin, et vois lähettää postissa novita lehden ja laittaa äitiyspakkaus kohtaan ultrakuvan. On niin innokas neuloja.
 
Mä olen kertonut muutamalla hyvälle ystävälle ja miehen siskolle. Ja omalle äidille, kun oli meillä käymässä eikä ole tietoa koronan takia koska taas nähdään, halusin kasvotusten kuitenkin kertoa. Mies ei vissiin ole kenellekään puhunut. Katsotaan mitä ar-ultrassa näkyy, vaikka silti todennäköisesti odotetaan nt-ultraan asti ennen kuin enempää kerrotaan.
 
Mä kerroin puhelimessa viikonloppuna mun mummille kun ukkini 91v oli joutunut sairaalaan pienen infarktin takia niin aattelin et olis kiva jos ukki tietäis vaikka tää meille kolmas onkin.

No mummi sit ennen kuin ehdin tarkemmin sanoa mitään lasketusta ajasta tokas et kiva kun kesällä syntyy! Sit tunnusti et oli joulun alla katsonut et odotanko... tää on jo ties kuinka mones joka oli joulun alla pohtinut tuleeko meille perheenlisäystä. Ei muuten mut nähdään sukulaisten kanssa aika tiheään et outoa et moni ollut näkevinään mun turvonneen just samaan aikaan.
 
Kahdelle ystävälle kertonut tähän mennessä. En edes omalle äidille vielä, vaikka ollaan puhelimitse oltu yhteydessä... Aloin jo miettiä että oikeastaan muuttuu vaikeammaksi kertoa kun tarpeeksi monta viikkoa ensin salaa :angelic: Tulee sellainen olo että "miten mä sen töksäytän"..
mutta illalla tuli mieleen että olisikin kiva jos saisin kuopuksen kiinnostumaan aiheesta ja hän voisi videolla sepustaa että "musta tulee isoveli" Lähettäisin sit sen videon :grin


Tosin ensin tarvis kertoa ja selittää asian laita näille lapsille siis.
 
Meillä tietää jo aika moni ystävä, kun olen heille hoidoista aika paljon jo puhunutkin. Myös ainoat elossa olevat isovanhemmat tietävät jo. Mun pitäisi vielä kertoa veljille, ja muutamille ystäville, mutta se sitten nt-ultran jälkeen jos on hyviä uutisia (eli kääk, alle parin viikon päästä).

Somessa olen ajatellut julkistaa tiedon ehkä vasta vappuna.
 
Mä kerroin viikko sitten varhaisultran jälkeen omille vanhemmilleni. Ajattelin, että auttavat varmasti mielellään esikoisen hoidossa, kun tietävät, että saatan olla normaalia väsyneempi. Miehen porukoille ei olla vielä kerrottu.
 
Oon aatellu et en kerro ku max muutamalle. Edellisistä en kertonu ku miehelle ja äidille. Mutta. Miksi mun suu puhuu ku mieli sanoo et turpa kiinni.. onneks aika moni tietää et ollaan yritetty jo monta vuotta seuraavaa ni ei se yllätys oo kellekään. Nyt voisin olla jo sit hiljaa ainaki muutaman viikon vielä..
 
Meillä ei vielä kukaan lähisukulaisista tiedä enkä usko että ihan vielä kerrotaan. Tänään olin kuitenkin käymässä parhaiden ystävien luona katsomassa heidän uutta vauvaa ja kyllähän se siinä lipsahti hiihdosta ja graavilohesta puhuessa :shy:.. Tiesivät jo että yritetään ja varsinkin tuore äiti oli liikuttuneen iloinen. Samalla itsellä semmoinen jännittynyt paine vähän helpotti.

Töissä ollut hurjan vaikeaa olla hiljaa tällä viikolla kun suunnitellaan tämän vuoden uusia projekteja yms ja minulle on omasta pyynnöstäni tulossa uudenlaisia vastuita. Vähän semmoinen huijarifiilis kun toivon mukaan kesälomien jälkeen otan hatkat.. :smiley-ashamed008
 
Että on vaikeaa olla hiljaa! Oltiin viikolla miehen kanssa vanhempieni luona käymässä, ja ainakin kolme kertaa jouduin kesken lauseen jatkamaan stooria ihan toiseen suuntaan, kun meinasi lipsahtaa. :smiley-ashamed004 Samoin kerroin yhdelle kaverille ihan vaan kun murruin paineen alla kun tuli puhe meidän lapsettomuushoidoista. No, muutama viikko (alle kolme!!) enää nt-ultraan, sen jälkeen varmaan ainakin vanhemmille ja sisaruksille uskaltaa kertoa.
 
Mä varmaan huomenna kerron töissä tiimipalaverissa kun esimieskin on tulossa siihen mukaan. En jaksa sumplia ja valehdella neuvola- ja ultrakäyntien takia kun ne tulee olemaan kuitenkin keskellä päivää ja vaikuttaa paljon muuhun tiimiin. Loppukuusta ollaan menossa mun kotikotona käymään, sitten kerrotaan mun perheelle. Kun nyt ei koronatilanteen takia tiedä koska sitten seuraavan kerran päästään sielä käymään niin haluan nyt kertoa, vaikka ultra ei ehdikään ennen sitä olemaan. Mun äiti tosin jo tietää, mutta muut ei. Miehen vanhemmille kerrotaan sitten samoihin aikoihin kun mun perheellekin. Hassua, että töissä tiedetään sitten ennen kuin lähisukulaiset edes saa tietää :D
 
Mä varmaan huomenna kerron töissä tiimipalaverissa kun esimieskin on tulossa siihen mukaan. En jaksa sumplia ja valehdella neuvola- ja ultrakäyntien takia kun ne tulee olemaan kuitenkin keskellä päivää ja vaikuttaa paljon muuhun tiimiin. Loppukuusta ollaan menossa mun kotikotona käymään, sitten kerrotaan mun perheelle. Kun nyt ei koronatilanteen takia tiedä koska sitten seuraavan kerran päästään sielä käymään niin haluan nyt kertoa, vaikka ultra ei ehdikään ennen sitä olemaan. Mun äiti tosin jo tietää, mutta muut ei. Miehen vanhemmille kerrotaan sitten samoihin aikoihin kun mun perheellekin. Hassua, että töissä tiedetään sitten ennen kuin lähisukulaiset edes saa tietää :D

Nauratti kun luin tän, nimittäin päätin tänään että kerron huomenna meidän tiimille :) oon ollu viikon talvilomalla, mulla on myös ollut tosi paha pahoinvointi. Tiedän että huomenna aamukahvilla kysellään mitä tein lomalla, niin voi sit rehellisesti kertoa et makasin viikon peiton alla pahoinvoivana.

Ja tosiaan kun menee neuvolaan yms voi kertoa mihin on menossa, ei tarvi sanoa että menen "asioille".
 
Mä kerroin tällä viikolla töissä esimiehelle, kun tuli sopiva tilanne siihen. Tuntui oikeastaan hyvältä kertoa, vaikka vasta alussa ollaankin. Tiimiläisille sitten varmaan ekan kolmanneksen jälkeen. :)

Viikonloppuna olisi suunnitelmissa kertoa molempien vanhemmille. Välillä miettii, että onko kuitenkin liian aikaista km-riskin takia..Päädyin kuitenkin siihen, että sieltä saisi hyvää tukea, jos niin kävisi.
 
Kerrotaan kaikille varmaankin vasta nt-ultraan jälkeen. On kyllä toisaalta nyt jo mekko turvonnut olo, mutta katsotaan, jos pari viikkoa saisi vielä odotettua.

Töissä en tiedä vielä, missä vaiheessa kertoisin. Olen kokonaan etänä. Täytyy kuitenkin suht hyvissä ajoin ottaa asia puheeksi, kun sijaisen rekryprosessiin menee oma aikansa.
 
Oli ihana kertoa kaikille lähisukulaisille :joyful: Ei tarvi enää kertoa pieniä valkoisia valheita, esim. miksi en ole ottanut rokotetta.. Eipä tuo kellekään kovin suurena yllätyksenä tullut, mutta ihana nähdä muiden reaktiota kuitenkin :happy:

Töissä en ole vielä kertonut. Odottelen vähän, että miten tässä työkuviot selkiytyy ja pysyykö itsellä hyvä olo, että jaksaa töissä käydä normaalisti.
 
Minä kerroin ensin muutamille ystäville ku oli pakko saada jakaa näitä tunteita jonkun saman kokeneen kanssa :Heartred Sitten kerrottiin anopille, koska se arveli jotain ja en osannut alkaa valehtelemaan. Omille vanhemmille sanon varmaan vasta ensi viikolla ekan neuvolan jälkeen :)
 
Hyvää ystävää konsultoin jo heti kun plussasin. Parille muulle ystävälle kerroin varhaisultran jälkeen. Puolison äidille kerrottiin ystävänpäivänä ensin alustuksella että jos hän pääsis auttaa kun tarvis rempata yksi huone lisää (ei siitä tajunnut vielä) niin annettiin kirjekuori jossa oli varhaisultrakuvat ja lausunto ja toivotettiin hyvää ystävänpäivää :smiley-angelic003 Muille kerrotaan nt-ultran jälkeen :)
 
Me kerrottiin eilen meidän esikoiselle (5v) kun se on jo pidempään ihmetelly et miks äiti oksentaa usein. Ei kyl osannu yhtään yhdistää onneks itse. Siis kun kuopus nyt vuoden ja ei muistanut mun silloin oksentaneen. Yritin kyl painottaa et kerrotaan sit yhdessä päiväkodilla talviloman jälkeen (kun nt-ultra on ohi), mut veikkaan et jossain vaiheessa se kuitenkin sen siellä möläyttää :D Ens viikko olis vielä päiväkotia ja sit olis lomaviikko.
 
Me kerrottiin eilen meidän esikoiselle (5v) kun se on jo pidempään ihmetelly et miks äiti oksentaa usein. Ei kyl osannu yhtään yhdistää onneks itse. Siis kun kuopus nyt vuoden ja ei muistanut mun silloin oksentaneen. Yritin kyl painottaa et kerrotaan sit yhdessä päiväkodilla talviloman jälkeen (kun nt-ultra on ohi), mut veikkaan et jossain vaiheessa se kuitenkin sen siellä möläyttää :D Ens viikko olis vielä päiväkotia ja sit olis lomaviikko.
 
Takaisin
Top