Läheisille kertominen

Ja täällä oulussa neuvolasta sanoivat etteivät ala kuuntelemaan, koska usein niitä ei löydy 8-9 viikolla ja alkaa vaan turhaa huolettaan.. Ens viikolla mulla neuvola-aika ja tosiaan vaan keskustelua luvassa :rolleyes: siks aattelin ettei voi odottaa sinne ekaan neuvolan ultraan, että saan jotain varmistusta tilanteeseen:grin
 
Jos maha pysyy piilossa, niin nt-ultran jälkeen kerrotaan. Ehkä voisi teettää isosiskolle paidan, jossa lukisi isosisko ja jos hän sitten pitelisi ultrakuvaa kädessään ja tästä kuva läheisimmille ❤️
 
Jos maha pysyy piilossa, niin nt-ultran jälkeen kerrotaan. Ehkä voisi teettää isosiskolle paidan, jossa lukisi isosisko ja jos hän sitten pitelisi ultrakuvaa kädessään ja tästä kuva läheisimmille ❤️

Voi miten ihana idea ❤️
 
Jos maha pysyy piilossa, niin nt-ultran jälkeen kerrotaan. Ehkä voisi teettää isosiskolle paidan, jossa lukisi isosisko ja jos hän sitten pitelisi ultrakuvaa kädessään ja tästä kuva läheisimmille ❤️

Meillä oli vähän sama ajatus! Sitten isovanhemmille kylään se paita päällä... Hih!
 
Mies oli kertonut äidilleen, jonka kanssa ollaan melkein päivittäin tekemisissä. No ei haittaa, hän on sen verran hienotunteinen ettei ota asiaa puheeksi mun seurassa ennen kuin itse otan. Tämän siis jo huomasin ja ihmettelin miehelle kunnei asia tullut puheeksi, niin kuulemma tietoisesti odottaa mun aloitetta. Ihan kiva näinkin, vaikka on vasta 5+1:)
 
Meillä ei tiedä muut kun me miehen kanssa ja mun sisko. En halua kertoa vielä pitkään aikaan vaikka välillä tekiskin mieli möläyttää se ulos. Jos vaan mitenkään pystytään niin haluaisin odottaa nt-ultraan asti ennen kun kerrotaan edes esikoiselle ja isovanhemmille. Mä ajattelin että jos joskus tuun toisen kerran raskaaksi niin osaisin ottaa vähän iisimmin kun esikoisen odotusaikana. Mua harmittaa kun en osannut juuri nauttia raskausajasta esikoisen kohdalla (vaikka eipä se mikään nautinnollinen kokemus ollutkaan kaikkine vaivoineen :laughing002 ).
 
Mekin tosiaan päätettiin odottaa ultraan asti ennen kuin kerrotaan kellekään. Vaikeaa kyllä on kun äidin kanssa soitellaan joka päivä, niin aina tekis mieli kertoa. Se jostain syystä on huomannut kaikki raskaudet tyyliin heti sen jälkeen kun oon plussannu. Jospa sama telepatia ei toimi puhelimen välityksellä :hilarious:
Jännittääkin kertominen kovasti, kun mietityttää miten lähipiiri suhtautuu uutisiin kun viiden lapsi tulossa..
 
Meillä oli vähän sama ajatus! Sitten isovanhemmille kylään se paita päällä... Hih!

Mulla kävi kans mielessä, että teettäisi paidan, jossa lukee isoveli tms. ja sitten se päälle, kun mennään käymään isovanhemmilla. :)
 
Musta tuntuu, että siinä vaiheessa saattaa isovanhemmat alkaa epäillä raskautta, jos kahvinjuonti alkaa tökkiä. Viimeksi en pystynyt enää n. 6+ alkaen juomaan kuppiakaan, niin arvaavat todennäköisesti, jos taas käy niin. Omia vanhempia nähdään viikoittain, kun taas miehen puolelta ehkä kerran parissa kuukaudessa.
 
Mä laitoin heti miehelle viestin testin tekemisen jälkeen. Sit kerroin äidille jolle olen heti kertonut kaikista raskauksista.
Ja poikkeuksellisesti kerroin myös kahdelle hyvälle ystävälle jotka tietävät et pitkään ollaa tätä yritetty.
Sit varhausultran jälkeen paljastan varmaan viel parille ystävälle.
Sit yleisemmin tietoon vasta vkon 12 jälkeen..
 
Nuorempana pidin raskaudet visusti salassa, kunnes nt-ultra oli ohi. En ymmärrä miten pystyin siihen.:hilarious: Nyt jo olen tästäkin mennyt parille läheiselle kertomaan, vaikkei neljä viikkoa ole edes vielä täynnä.:angelic:
 
Kukaan sukulainen ei tiedä, että meille on iltatähteä toivottu, eikä siten osaa odottaa mitään uutisia. Niinpä kerrotaan varmaan ekan ultran jälkeen, kun vauvan tulo tuntuu varmemmalta. Omalle äidille haluaisin kertoa, mutta tiedän varmasti, että hän ei osaa pitää tietoa itsellään, vaan sitten asiasta tietäisi koko suku.. Jonkun kanssa olisi kyllä kiva jutella aiheesta, onneksi naapurissa on raskaana oleva tuttava, jolle ehkä voisi avautua [emoji846]

Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla
 
Mulla tuli tänään tilanne töissä et kerroin lähiesimiehelle raskaudesta. Tai se kysy suoraan asiasta tilanteen jälkeen niin pakko oli tunnustaa. Nyt vaan pelkään et asian tietää koko työyhteisö kun ei tuolla oikein mikään pysy salassa.
 
Me ei olla vielä päätetty koska kerrotaan. Ehkä vasta nt-ultran jälkeen lähisukulaisille ja lähimmille kavereille. Ei vielä yhtään huvita kertoa, ennen kuin vasta sitten kun näkee/tietää että kaikki on "hyvin". :angelic:
 
Mä en osaa päättää kerronko mun porukoille nyt vai myöhemmin :grin Vaimo kerto omilleen varhaisultran jälkeen. Muutamat kaverit tietää kans, osa tienny hoidoista lähtien.

Jotenki en jaksais sit selitellä jos kesken menee, mut toisaalta taas äidin kanssa vois olla kivaki käydä sit sitä läpi... Tuntuu vaan jotenki niin aikaselta vielä nää viikot...
 
Minun vanhemmat kävivät tänään yllätysvisiitillä. Äiti ei päässyt eteistä pidemmälle kun se katto minua ja tuumasi, että taitaa olla vauva tulossa. Hetken aikaa mietin mitä sanon, mutta sitten totesin, että mahdollisesti. Lupasivat olla kertomatta vielä kenellekään kun niin alussa vasta ollaan. Mutta täytyy kyllä sanoa, että on se tuo äiti kyllä ihmeellinen. Se on kaikki raskaudet bongannut heti alkuviikoilla :shy:
 
Minun vanhemmat kävivät tänään yllätysvisiitillä. Äiti ei päässyt eteistä pidemmälle kun se katto minua ja tuumasi, että taitaa olla vauva tulossa. Hetken aikaa mietin mitä sanon, mutta sitten totesin, että mahdollisesti. Lupasivat olla kertomatta vielä kenellekään kun niin alussa vasta ollaan. Mutta täytyy kyllä sanoa, että on se tuo äiti kyllä ihmeellinen. Se on kaikki raskaudet bongannut heti alkuviikoilla :shy:

Oho! Sanoiko äitisi mistä hän sen heti arvasi?
 
Minun vanhemmat kävivät tänään yllätysvisiitillä. Äiti ei päässyt eteistä pidemmälle kun se katto minua ja tuumasi, että taitaa olla vauva tulossa. Hetken aikaa mietin mitä sanon, mutta sitten totesin, että mahdollisesti. Lupasivat olla kertomatta vielä kenellekään kun niin alussa vasta ollaan. Mutta täytyy kyllä sanoa, että on se tuo äiti kyllä ihmeellinen. Se on kaikki raskaudet bongannut heti alkuviikoilla :shy:
Mun anoppi on samanlainen, vainuaa raskaudet jo ennen kuin niitä julkistettais, eikä toki malta vaieta asiasta. Nyt kun ei koronan takia nähdä hetkeen, niin saatetaan onnistua pimittämään. Ei olla siis kerrottu vielä kellekään, ehkä ultran jälkeen kerrotaan lähipiirille. On suunnitelma jo valmiina, miten asia isovanhemmille paljastetaan.
 
Mulla appiukko oli viimeksi viikolta 8 ollut varma et odotan tyttöä ja tyttöhän sieltä tuli. Anoppi on kertonut et se on arvannut aikoinaan oikein heidänkin lapsensa sukupuolet.
 
Takaisin
Top