Läheisille kertominen

Me kerrottiin eilen meidän esikoiselle (5v) kun se on jo pidempään ihmetelly et miks äiti oksentaa usein. Ei kyl osannu yhtään yhdistää onneks itse. Siis kun kuopus nyt vuoden ja ei muistanut mun silloin oksentaneen. Yritin kyl painottaa et kerrotaan sit yhdessä päiväkodilla talviloman jälkeen (kun nt-ultra on ohi), mut veikkaan et jossain vaiheessa se kuitenkin sen siellä möläyttää :D Ens viikko olis vielä päiväkotia ja sit olis lomaviikko.
 
Meillä kerrottu nyt molempien vanhemmille ja mun kahdelle siskolle. Lisäksi kahdelle kaverille oon lipsauttanut. Esikoiselle olis tarkoitus kertoa nt-ultran jälkeen jos siellä kaikki kunnossa, eli vajaan parin viikon päästä. Meilläkin esikoinen ihmetellyt miksi äidillä on niin huono olo ja maha kipeänä jatkuvasti :smiley-angelic006 Pelottaa jotenkin ihan hurjasti miten esikoinen asiaan suhtautuu kun ei ole koskaan sanonut toivovansa sisarusta, päinvastoin :smiley-angelic008
 
Ekana tosiaan kerrottiin ystävänpäivänä mun anopille, eilen nt ultran jälkeen kerrottiin miehen isän perheelle ja viikonloppuna kerrotaan mun isälle. Oon huonoissa väleissä omien siskojeni ja äitini kanssa niin saavat sitten somesta/juoruina kuulla.
Parille kaverille kerroin jo aiemmin ja töissä lähipäivinä.
Huh, ei tarvitse pitää enää sisällään.
 
Nt-ultran jälkeen soitin heti äidilleni, minkä myötä tieto kulkeutui myös omille sisaruksille Kahdelle parhaalle kaverille olen myös kertonut.
 
Meidän oli tarkoitus kertoa tällä viikolla läheisille, mutta nt-ultran siirryttyä se jää ensi viikkoon. Esikoista odottaessa tilanne oli tosi erilainen ja ihan vaan kerroin, nyt oon suunnitellut vähän "naamioivani" ainakin äidille ja appiksille tätä uutista. Esikoiselle tilasin raskaanaolevan steffi-nuken, jonka saa yllärilahjana samalla kun kerrotaan.
 
Eilen ja tänään on urakoitu kaikki loput läheiset ja sitten laitoimme someenkin. Mulla vielä edessä töissä kertominen. Huh, rankkaa on tuo kertominen nii monelle erikseen :grin
 
Mä en ole kertonut kuin yhdelle ystävälle, hierojalle ja miehelle - ja tässä järjestyksessä :D
Takana kkm lokakuulta ja se oli miehelle niin rankka kokemus henkisesti, että lupasin salata seuraavaan raskauden ainakin alun yli. Olihan se arvannut asian jo yöllisistä pissareissuista ja lisävälipaloista, mutta ajatteli, että niin kauan kun en kerro, niin sen ei tarvitse huolehtia. Kerroin sit vasta NT-ultran jälkeen, ja sen mielestä olisin saanut salata vielä pidempäänkin.
Ystävälle kerroin, kun se kyseli lapsisuunnitelmia ja oli muutenkin puhetta tuttavien yrityksistä ja raskauksista jne. Ja ajattelin, että olis hyvä olla joku jolle puhua, jos kaikki ei mene hyvin.
Hierojalle kerroin, koska edellisessä raskaudessa se huomasi se itse (lantion lihaksista) ja ripitti, että olis pitänyt kertoa jo aiemmin.

Nyt ollaan miehen kanssa ajateltu, että kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen perheille jne. Mies ei vielä luota yhtään siihen, että kaikki menee hyvin, eikä halua alkaa kertomaan huonoja uutisia kenellekään. Mutta saa nähdä, pysyykö tämä kuitenkaan salassa siihen asti. Ehkä jos en tapaa siskoa/äitiä, niin onnistuu. Ajattelen itse, että jos joku suoraan kysyy tai arvailee, niin kerron, mutta en itse vihjaile kenellekään mitään. Huh, tulee raskaat 5-6 viikkoa! Nyt jo on sellainen olo, että huijaan vaan kaikkia, niin perhettä kuin työkavereita/kavereita :D
 
Mä en ole kertonut kuin yhdelle ystävälle, hierojalle ja miehelle - ja tässä järjestyksessä :D
Takana kkm lokakuulta ja se oli miehelle niin rankka kokemus henkisesti, että lupasin salata seuraavaan raskauden ainakin alun yli. Olihan se arvannut asian jo yöllisistä pissareissuista ja lisävälipaloista, mutta ajatteli, että niin kauan kun en kerro, niin sen ei tarvitse huolehtia. Kerroin sit vasta NT-ultran jälkeen, ja sen mielestä olisin saanut salata vielä pidempäänkin.
Ystävälle kerroin, kun se kyseli lapsisuunnitelmia ja oli muutenkin puhetta tuttavien yrityksistä ja raskauksista jne. Ja ajattelin, että olis hyvä olla joku jolle puhua, jos kaikki ei mene hyvin.
Hierojalle kerroin, koska edellisessä raskaudessa se huomasi se itse (lantion lihaksista) ja ripitti, että olis pitänyt kertoa jo aiemmin.

Nyt ollaan miehen kanssa ajateltu, että kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen perheille jne. Mies ei vielä luota yhtään siihen, että kaikki menee hyvin, eikä halua alkaa kertomaan huonoja uutisia kenellekään. Mutta saa nähdä, pysyykö tämä kuitenkaan salassa siihen asti. Ehkä jos en tapaa siskoa/äitiä, niin onnistuu. Ajattelen itse, että jos joku suoraan kysyy tai arvailee, niin kerron, mutta en itse vihjaile kenellekään mitään. Huh, tulee raskaat 5-6 viikkoa! Nyt jo on sellainen olo, että huijaan vaan kaikkia, niin perhettä kuin työkavereita/kavereita :D

Eiks oo rankkaa että omalta mieheltä pitää salata tuollainen asia eikä voi jakaa huoliaan toisen kanssa?
Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! :Heartbigred Meillä mies on se joka sanoo että kaikki menee hyvin ja minä olen se joka epäröi.
 
Eiks oo rankkaa että omalta mieheltä pitää salata tuollainen asia eikä voi jakaa huoliaan toisen kanssa?
Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! :Heartbigred Meillä mies on se joka sanoo että kaikki menee hyvin ja minä olen se joka epäröi.

No en kokenut sitä rankaksi. Rankempaa olisi ollut seurata vierestä sitä (suurimaksi osaksi päänsisäistä) huolehtimista ja unettomia öitä. Se kun ei vaan pysty käsittelemään sitä, että asia ei ole omissa käsissä.
Ja tajusin kyllä jossain vaiheessa, että se tiesi :D mm. silloin kun se kyseenalaisti mun viinirypäleiden syömisen keskellä yötä.
 
No en kokenut sitä rankaksi. Rankempaa olisi ollut seurata vierestä sitä (suurimaksi osaksi päänsisäistä) huolehtimista ja unettomia öitä. Se kun ei vaan pysty käsittelemään sitä, että asia ei ole omissa käsissä.
Ja tajusin kyllä jossain vaiheessa, että se tiesi :D mm. silloin kun se kyseenalaisti mun viinirypäleiden syömisen keskellä yötä.

Ymmärrän pointin :happy:
 
Mullakin vielä töissä kertominen edessä. Periaatteessa haluaisin odottaa rakenneultraan saakka, mutta sitten sijaisen rekrytoimisessa saattaa tulla jo melko kiire. En yhtään tiedä, miten paljon hakijoita löytyy tässä maailman tilanteessa ja miten kaikki perehdytykset onnistuu vain etänä.
 
Takaisin
Top