Läheisille kertominen

Ilpuri

Kommentoinnin ninja
Oletteko jo kertoneet raskaudesta läheisille? Millon meinaatte kertoa? Miten reagoivat?
 
Me puhuttiin miehen kanssa että kerrottais ekan ultran jälkeen, viimeksi paljastettiin vasta tokan ultran jälkeen että poika tulossa. Nyt ei jaksa piilotella niin kauaa. Yhdelle ystävälle jo kerroin, oli tietty mielissään kun tietää meidän haaveista.
 
Mä haluisin pitää aika pitkään salaisuutena, mutta uskon että äidille kerron huomenna, niin se saa mukavaa mietittävää. Mun työkaveri tänään kysy suoraan kun se tiesi meidän siirto päivän. Se sai ihanan hypetyskohtauksen :) silloin tuntui todella et kyllä mä oon raskaana
 
Kerroin jo kolmelle ystävälle jotka tietää meidän pitkästä yrityksestä ja hoidoista. Heistä saan tukea tarvittaessa , jos meneekin taas kesken...

Perheelle oli pakko kertoa juhannuksena, että ”saatan olla” tai ”ehkä olen” raskaana.. en muista tarkalleen sanamuotoa kun olin niin jännittynyt.. sanoin että ei vielä uskalleta iloita kun km-pelko on edelleen... testin tein siis torstaina ennen juhannusta. Kahdelle serkulle oli myös kerrottava, kun järjestävät parhaillaan mun polttareita :D

Ollaan sovittu että muille ei kerrota kun vasta ekan ultran jälkeen. Se oli alkuperäinen suunnitelma, mutta siitä joutui vähän poikkeamaan.
 
Mä kerroin mun vanhemmille tänään kun ovat olleet hoidoista tietoisia ja oon varsinkin äidin kanssa niistä paljon jutellut. Itkuhan heillä tuli, oon mun isän ainoa lapsi joten tämä olisi hänen ensimmäinen lapsenlapsensa:Heartred Äidille on kolmas mutta hänen kaksi muuta lastenlasta on jo ”vanhoja”, 20v ja 13v. joten on varmasti iloinen kun saa yhden pienemmänkin hemmoteltavan:grin Mun mies kertoi myös omalle äidilleen jo tänään ja veljelleen, jonka kanssa on tosi läheinen ja joka jo eilen kyseli mun mieheltä onko mulla jotain oireita :joyful: Sit kerroin yhdelle kaverille joka on itsekin raskaana ja jonka kanssa oon paljon puhunut yrityksestä ja hoidoista. Muille läheisille kavereille kerron varmaan kun nähdään seuraavan kerran:) Sit muille vasta ekan ultran jälkeen. Mutta nää kaikki joille kerron jo ennen ultraa on sellaisia että heille kertoisin enivei keskenmenostakin niin siksi ”uskallan” kertoa jo nyt. Saas nähdä miten kauan pysyy töissä salassa jos tulee kauhea pahoinvointi! Onneks viikon päästä alkaa kesäloma!
 
Tilaan pojalleni paidan mihin tulee teksti: "Minä olen (pojan nimi) ja minulla on salaisuus..." ja sitten se salaisuus lukee selässä: "Minusta tulee isoveli". Laitetaan tuo paita sitten pojalle päälle kun mennään sukuloimaan elokuussa... katotaan sit, et miten nopeasti joku hoksaa... hihhiih.

Tiedän, et kiljuvat onnesta. Esikoisemme oli mieheni vanhemmille eka lapsenlapsi ja anopilta putos kauha lattialle kun kerrottiin ja siinä sit itkettiin hyvä tovi onnesta. Esikoisesta kerroimme viikolla 8, sillä en sietänyt enää kahvia ja sitä ihmeteltiin kun kahvisieppo ei ota kaffetta ja yökkäilee kahvin hajusta.
 
Muokattu viimeksi:
Oon niin onnellinen tästä raskaudesta että tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle että meille tulee vauva. Päivät matelee, onneksi kesälomat ym. tulossa niin päästään nopeemmin sinne saakka että voi kertoa läheisille vauvauutiset!
 
Yritetään pitää vanhemmilta ja omilta sisaruksilta salassa ekaan ultraan asti. Saa nähä miten onnistuu :hilarious:
Kahdelle ystävälle oon kertonut kun ovat ainoat jotka oli tietosia että ollaan jätetty ehkäsy pois.
 
Mä olen kanssa muutamalle kaverille kertonut, kun olin kertonut pitkästä yrityksestäkin. Sukulaisille olisi tarkoitus kertoa vasta, kun ultrassa on käyty. Turvotus tosin alkoi jo aika pahasti ja ainakin omasta mielestä maha näkyy jo :woot: Tekisi mieli kertoa kaikille ja ottaa odotusajan vaatteet käyttöön, ettei purista :wink
 
Äidille ja ystävälle kerroin eilen ja tänään vielä 2 kummilleni kun suoraan kysyivät ja toiselle läheiselle ystävälle. Kaikki näistä tietävät tän meijen hoitokuvion ja yrityksen niin ymmärtävät pitää vielä salaisuutena muille. Ehkä nt-ultran jälkeen kerrotaan tuleville tädeille ja enolle sekä laajemmin töissä.
 
Yhelle kaverille oon kertonu. Hirveesti tekis mieli kertoa useemmalleki, mutta jotenkin ei kuitenkaan halua kun ei tiedä onko kaikki varmasti hyvin. Ehkä koitan malttaa sinne ultraan asti (mihin tuntuu olevan ikuisuus :D) ja vasta sen jälkeen kertoa muille. :)
 
Parille kaverille piti kertoa, kun tarvitsen sijaiskärsijän Lintsin laitteisiin veljentytön seurana. Perheelle ehkä nt-ultran jälkeen, jos kaikki menee hyvin. Suku on varsin juoruavaista, ei olla kerrottu yrityksestäkään. Muuten olisi saatu tyyliin joka viikko sietää joko, joko -kyselyitä ja hienoja neuvoja, miten varmasti onnistuu (esim. kun lopettaa yrittämästä, niin sitten onnistuu! Joo, lopetetaan yrittämästä sillä, että yritetään sillä tapaa tulla raskaaksi...). Ei sillä, ihanat perheet meillä molemmilla, mutta jotkut asiat tahtoo pitää itsellään. :)
 
Me ajateltiin sukulaisille kertoa häissä elokuussa :) lähipiiristä osa jo siis tilanteenpakosta tietää, mutta muut sukulaisista on vielä tietämättömiä. Eka ultra (nt ultra) ehtii olla ennen häitä :)
 
Lapset tietää jo ja omille vanhemmille kerroin eilen.Ja eivät riemusta hyppineet mikä ehkä ymmärrettävää,kun jo neljäs tulee.Yks kamu tietää eikä hänkään ilahtunut niin ehkä mie oon niin kauan hiljaa,kun pystyy mahan peittämään... :sad001
 
Tuo mun rakas aviomieheni ei ole mun antanut kertoa kuin kaikista läheisimmälle ja rakkaimmalle kaverille. En olis hällekään saanut kertoa, ellei meidän suhde olis näin epätavallisen läheinen. Tuntuu vaikealta olla hiljaa kun ei muuta päässä liikukaan, kuin MÄ OON RASKAANA, VIHDOIN MÄ OON RASKAANA!!!! En viiti nähä ees kavereita kun tuntus niin vaikeelta olla sanomatta mitään.
 
Mun on ehkä pakko kertoa omille vanhemmille viikonlopun aikana :shifty: En haluais vielä mut ei taida olla vaihtoehtoja, lähetään mökille ja kyllähän ne nyt vaan siellä huomaa muutaman päivän aikana et nyt on joku erilailla ku juhannuksena :grin
Yks kaveri arvas tilanteen välittömästi siitä ku en lähteny mukaan tupakalle.. :shy: Oon maailman huonoin valehtelemaan ja keksimään tekosyitä.. :laughing025
 
Eihän tuo reaktio ollut yllätys.Lasken sen varaan,että kun vauva syntyy niin mummi ja pappa sulaa.Niin kävi edellistenkin kanssa. :) Ihanaa,kun täällä voi hehkuttaa,kun livenä se ei näköjään onnistu.Onneks noi miun teinit hehkuttaa melkein yhtä paljon. ♡Kasvatus on siis onnistunut. :D
 
Takaisin
Top