Lääkkeet

Kyllä luottaisin siihen, että lääkärit kyllä tietävät tai vähintään tarkistavat lääkkeen sopivuuden/sopimattomuuden ennen kuin määräävät lääkkeen. Ja aina pahempi on hoitamaton tulehdus tai sairaus kuin lääkkeet.

Teratologinen tietopalvelu palvelee arkisin 9-12 ja sieltä saa tietoa joka on varmaa jos joku mietityttää.
 
Naksu mulla ollu buventol käytössä vuosia ja mulle ainakin on sanottu et turvallinen myös raskauden aikana.
 
Äh, minä oon viime keskiviikosta yrittäny taltuttaa flunssaa paracetamolilla, mutta ei mee ohi ei. Nyt saikulla pari päivää ja sitten 2 vapaata eli nyt sitä lepoa.. Jospa ei ois yliarvostettua. Pitäs ainakin auttaa niihin supistuksiin.
 
Ootteko uskaltanu käyttää Gavisconin purutabletteja närästykseen? Kun pakkauksessa lukee että pitäisi ensin keskustella asiasta apteekissa tai lääkärin kanssa ennen kuin niitä ottaa raskaana ollessa ja sitten lukee kuitenkin ettei niillä olisi osoitettu olevan haitallisia vaikutuksia sikiöön. Mutta jos niitä ei ole sen takia, ettei sitä vain ole tutkittu? :think005
 
Oi kiitos Riipitii! :) Mä siirryn niihin suoraan jossen löydä kaapista Rennietä. Auttoiko sulla Renniet vai ootko joutunu ottaa Gavisconia?
 
On auttanut toistaiseksi mut mulla se tuska on melko pieni ja tuntuu lähinnä niin, että ruoka alkaa nousta takasinpäin. Eli yks Rennie nukkumaan mennessä on riittänyt.
 
Mäkin oon tähän asti selvinnyt ilman lääkettä, mutta nyt tuntuu pahentuneen eikä jaksais kärsiä koko aikaa polttavasta tunteesta tuolla röörissä :/ Kaveri sanoi että porkkana auttaisi, mutta mulla ei tehonnut. Mies ehdotti ruokasoodaa, se taas tuntuu jotenkin hurjalta :rolleyes: vaikka syödäänhän sitä leivonnaistenkin seassa...
 
Kyllä se mies sitten tiesi :) Muistelinkin että jossain lääkkeessä on samaa ainetta, mutta enhän tietenkään voinut uskoa miestä kun hän tuosta sanoi :wink Paljonkohan sitä uskaltaa ottaa? Veden sekaanko se sekoitellaan?
 
Mä oon oottanut pieneen määrään kylmää vettä sekoitettuna 1/2 teelusikallista. Pahaahan se on tuossa muodossa ja varmaan Rennie maistuu paremmalta. Muttta hätävarana/ensiapuna menee.
Tosin ei auta pitkittyneeseen närästykseen, siihen systeemiset lääkkeet(Somac, omepratzol)on parempia.
 
Kiitos tiedosta :) Vois kokeilla tuota nukkumaan mennessä, kun en löytänyt Rennietä kotoa.
 
Mulle ei apteekissa haluttu myydä Gavisconia kun on tutkittu että siinä on alumiinia jota ei meille möhömahoille suositella... Tai siis ainaki niin se farmaseutti sano siitä nestemäisestä tavarasta. Myi mulle sitte vastaavaa Galievea pullon kyllä :)
 
Galievea tablettina suositti mun oma henk koht farmaseutti (ystävä siis joka on) :D
 
Just äitipolilla suosittelivat sellasta kuin Zolt ku valitin yöunia haittaavasta närästyksestä. Matkalla apteekkiin nyt.... :)
 
Mä otin eilen puoliskan Gavisconin, kun oli niin karsea olo. Tästä lähtien sitten ruokasoodaa tai Rennietä :)
 
Takaisin
Top