Lääkkeet

Heinix se vissiin muuten onkin mitä täällä tyrkätään... H kuin h, ei voi pää muistaa. :D
 
Voishan se olla ihan fiksua kääntyä lääkärin puheille, mutta helpommin sanottu kun tehty. Omalääkärin ei-kiireelliset ajat on noin 3kk päähän ja neuvolalääkärille ei ole aikoja (eikä sen puoleen, en oo menossa sille akalle...) ja työterveys ei ota kantaa raskausasioihin ollenkaan.
 
Toi on kyllä todella nihkeetä Elya ettei noinkin tärkeeseen asiaan saa lääkäriaikaa. :sad001 Sinällään adrenaliiniin ei kauheesti haittavaikutuksia liity kuin verenpaineen ja pulssinnousu (siis vaikka turhaan pistäis). Mutta en osaa kyllä sanoa miten nuo sitten vaikuttaa vauvaan ja istukkaan. :/
 
Hey elya. Ei kannata kärvistellä tollasten oireiden kanssa. Sanot vaa et sun olo alkaa olla sietämätön. Etityisesti kun oot raskaana. Varsinkin jos on ns.infektioastma joka sitten puskee läpi, jos allergia oireet jää hoitamatta. Taikka tulee joku inhottava flunssa. On se kyl kummaa ku ei neuvolassakaan saa lääkäriä. Siellähän sul olis kuitenkin viimekädessä saada hoitoa. Luulisin :wink
 
No, tän paikan neuvolaan mun luotto on kyllä aikalailla nollissa. Onneks muutto on kuukauden päästä ihan uudelle alueelle ja kuntaan! Ehkäpä sieltä saisi apua... Täältä en varmasti edes pyydä, tähänkään mennessä neuvolasta ei ole ollut mitään muuta hyötyä kun se että olen saanut tietää hb:n ja verenpaineet.
 
Saako bafucia ottaa? Ku lukee että sallittua muttanottaa eka yhteyttä lääkäriin:O
 
Mä söin bafucinia pari viikkoo sitten. Apteekista ehdottivat codemaxin sijaan, kun on raskaana. Ja koska siinä käsketään kysyä lääkäriltä tai apteekista neuvoa, niin kaipa se käy :)
 
Mä oon joutunut syömään tuota Codemaxia, apteekissa tarkistivat että sekin käy raskaana ollessa. Se kyllä sisältää tuota lakritsiuutetta, joten viimeisessä hädässä olen sitä ottanut.
 
Kylläpä tuntuu flunssa iskevän herkästi tällee raskausaikana, vaikka yleensä sairastelen tosi harvoin :/ Nyt ois toisessa korvassa (alkava) korvatulehdus johon sain antibiootit, mut vielä mietin että odottelisinko pari päivää jos se meniskin itsestään ohi. Vaikka kyllä kai noi antibiootit (Kefexin) periaatteessa pitäis olla turvallisia, mut ei silti mielellään ylimääräsiä lääkkeitä vetelis nassuun.
 
Daizy, kylla ne kannattaa ottaa, lekuri joka tietaa etta oot raskaana tekee aina riskipunninnan ja laskee laakkeen hyodyt vs mahdolliset haitat, kumpi on pienempi paha hoitamaton tulehdus vai turvallinen laakekuuri.
En makaan mielellani ota mitaa laakkeita mutta esim vtin kanssa en mietitnyt sekuntiakaan vaan vedin laakkeet kiltisti nassuun :)
 
Mju, joo niin se on varmaan tehtävä. Tavallaan se lekuri jätti vähän mulle omaan harkintaan sen päätöksen, et jos kipu ei oo kauheen kova ym. niin voi katella ensin jos menis ittekseen ohi. Mut enemmän oli kyllä kuitenkin sillä kannalla että kuuri kannattais alottaa.
 
Toivottavasti ei ainakaan pahene :Heartred tsemppiä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä kans mietitään että aloittasinko antibioottikuurin vai en.. Poskiontelotulehdus on näköjään tullut pitkittyneen flunssan oireena. Onkohan muille määrätty tuota amorion comp kuuria raskauden aikana?
 
Mä oon Pähkinä just syönyt kans tuon Amorion kuurin poskiontelotulehdukseen, että turvallinen pitäisi olla. Lisäksi sain Buventolia yskään, kun siihen ei mitkään pastillit sun muut auttanu. Sen ottaminen vähän mietitytti, kun lääkäri oli kirjoittanut ohjeeseen sick raskaana! Mutta pakko oli ottaa, kun tuntui että tukehtuu, ja ajattelin kanssa että kyllä ne lääkärit saa tehdä sen riskiarvioinnin lääkkeiden suhteen raskaana ollessa ja minä luotan siihen :)
 
Enköhän mäki sit uskalla syödä tuon kuurin mulla jäi sen takia vähän epäilyttävä olo tosta kuurista kun lääkäri meinas et sen pitäis olla raskaana olevalle sopiva. Kysyin tuosta vielä tänään neuvolalääkäriltäkin, sanoi et voi syödä. Toivotaan ettei tarvi muita kuureja sit syödä enää raskauden aikana
 
Tuosta antibiootista vielä, että mulla taisi olla pelkkä Amorion, mutta molemmat näköjään on ok, kun sun neuvolalääkäri niin sanoi :) Juu toivotaan ettei tarvii enää syödä muita kuureja. Mun neuvolaterkkari meinasi, että voi olla mahdollista että poskiontelotulehdus uusiutuu vielä uudelleenkin raskauden aikana, jos siihen taipumusta. Ja mulla on o_O
 
Joo toi oli joku yhdistelmäantibioottikuuri, mulla on huomenna vielä onneksi lääkärille aika.. Mulla on aika paha ollu ennenki tää poskiontelokierre ja ne on leikattukki alle vuosi sit, tää on eka tulehdus sen jälkeen, toivottavasti myös viimenen hetkeen :) Se sarvikuonokannu taitaa olla mulla käytös loppuraskauden, sillä pystyy aika hyvin estämään ettei pääse tulehtumaan :)
 
Täälläkin oli kuuri aloitettava, ei tarttenu paljoa enää miettiä kun kipu alkoi yltyä sen verran pahaksi. Toivottavasti jäisi tähän yhteen kuuriin :) Viimeks ollu korvatulehduksia joskus lapsena, joten jospa niitä ei nytkään alkais ihan putkeen ilmaantumaan.
 
Takaisin
Top